Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, April 5, 2013

Pengundi Pru13 , P150 Batu Pahat TOLAK Calon PKR Datuk Idris Jauzi ( Bekas ABIM)






Jeng Jeng Jeng..Alamak! Semakin hari semakin teruk perpecahan PKR berlaku di bumi selatan tanahair. PKR Johor sedang menghadapi satu krisis yang sangat kritikal dimana perpecahan berlaku semasa pengumuman pencalonan kerusi PKR.


Boleh baca kisah yang sama masalahnya iaitu calon Anwar yang mengenepikan calon pilihan  Cabang PKR setempat. [Ketua Cabang PKR Johor Bahru Mengamuk] dan [Ketua Cabang Johor Bahru Bertanding Tiket Bebas?]

Sekumpulan penyokong PKR Batu Pahat menolak pencalonan Datuk Idris Jauzi bertanding di parlimen mereka kerana menganggap bekas aktivis ABIM itu sebagai calon bidan terjun. Kumpulan penentang itu, telah menubuhkan satu laman sosial yang berkempen berpihak kepada Ketua PKR Batu Pahat, Syed Hamid Ali, lapor thestar.com


Syed Hamid adalah adik kepada bekas Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali.
Pada ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kampung Datuk Sulaiman Menteri, Johor Selasa lalu, Ketua Umum PKR itu telah mengumumkan nama Idris, Naib Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah) sebagai calon terbaik sedangkan Syed Hamid telah berkempen lama di parlimen itu.

 

Idris Jauzi (bertanda bulat), rakan baik Anwar dalam ABIM diumumkan sebagai calon Batu Pahat
Penyokong-penyokong Syed Hamid berkata, peminat laman sosial mereka telah mencapai hampir 6,000 dan kepimpinan telah mengambil perhatian yang lebih baik terhadapnya.

Sau-wee Lau berkata: “Jika mereka (kepimpinan) masih tidak dapat melihat cahaya itu, saya tidak tahu apa yang hendak dikatakan.”

Seorang lagi penyokong, Dr Tan Leok Soo, berkata ia akan menjadi sukar bagi pengundi untuk menerima “wajah tidak diketahui”.

“Saya sedih dan kecewa,” katanya, takut ia akan menjadi satu kerugian kepada parti jika parti masih berkeras untuk meletakkan Idris, yang juga bekas Timbalan Ketua Pengarah Biro Tatanegara (BTN), sebagai calonnya.

BTN merupakan agensi kerajaan yang pernah dikecam PKR sebelum ini yang dituduhnya sebagai rasis.
Seorang penyokong yang menggunakan nama samaran Reformis Sembilan Lapan, berkata ia sedih melihat pemimpin bahagian (Syed Hamid) yang telah dipinggirkan oleh senjata besar PKR.

“Mereka yang telah berjuang hanya ditinggalkan dengan pakaian mereka manakala senjata besar mendapat manfaat,” katanya.

Syed Hamid turut diminta komen tentang Idris, beliau berkata: “Saya sudah bercakap kepada PAS saya dan rakan-rakan DAP tentang bagaimana kita akan menangani isu ini.”




Para penyokong Syed Hamid Ali telah berasa tidak puas hati. Syed Hamid merupakan adik kepada bekas timbalan presiden PKR Syed Husin Ali. Yang mana Syed Hamid Ali juga dikatakan telah terasa hati dengan Anwar.
 

"Bertahun-tahun Pak Habib buat kerja, sekarang orang lain pula mahu kutip hasilnya. Calon 'payung terjun' ini ialah seorang "dato" yang mengaku dirinya sebagai calon PKR Parlimen Batu Pahat.


"Kononnya Syed Hamid Ali (Ketua Cabang PKR Batu Pahat) telah setuju beri laluan kepadanya! Satu lagi pembohongan!"  

Sekarang nak cakap macamana lagi? Dah nampak tak Anwar masuk campur dan gunakan kuasa diktaktornya untuk memastikan semua kroninya menjadi calon tanpa memikirkan perasaan ahli PKR setempat. 

Inilah sifat Anwar yang baru menjadi Ketua Pembangkang dah mula catur kroni. Masih nak sokong dia?

Sumber : Siri 3 #CalonPKRosak - Sah PKR Parlimen P150 Batu Pahat Tolak Calon Pilihan Anwar Ibrahim!

 

 

3 comments:

  1. DATOK IDRIS JAUZI NI BEKAS CIKGU SEJARAH TINGKATAN ENAM AKU DI SEKOLAH SULTAN ISMAIL JOHOR BAHRU TAHUN 1981 DULU, MUNGKIN PERANGAINYA DAH BERUBAH, DULU KALAU MURID BAGI PENDAPAT SIKIT SEMASA P&P ASEK NAK MARAH AJA,KALAU DENGAN RAKYAT NAK BUAT MACAMTU HABISLAH, NASIB BAIKLAH AKU NI ORANG MUAR
    TAPI DAH 27 TAHUN KAT SIBU, PANDAI2 LAH KORANG MEMANGKAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. sape kau, aku anak murid cikgu deris gak...

      Delete
  2. Guru disiplin, guru penasihat PERTINA... memang terserlah garangnya.... Do I know you? coz I was also in SSI from 1980 (form 4) to 1983 (Upper 6)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...