Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, January 14, 2012

BEKAS SETIAUSAHA SULIT ANWAR KATA KES SAIFUL BENAR...!!!




Anwar seharusnya ingat bahawa beliau terlepas tuduhan meliwat kerana cuma tak cukup bukti nak sabitkannya, kalau DNA, dah sepadan dengan DNA Anwar.

Kena pula bekas setiausaha sulitnya dulu membuka pekungnya menerima Dana Yahudi untuk mengekalkan kuasa pemerintahan politik Anwar.

Sehingga sekarang mendapat tajaan untuk merampas kuasa tampuk pemerintahan, macam-macam agenda demontrasi jalanan dibuat untuk tegangkan situasi keadaan aman yang kekal dari dulu.


Adakah demontrasi yang dilakukakan semua tu tak pancing pakai duit..??

Kalau begitu memang bodohlah rakyat kerana yang semakin kaya adalah Anwar, bukannya menyenangkan rakyat...!!!!

DAP tidak letak calon Melayu PRU 13

calon Melayu PRU 13

DAP dikira mengambil langkah pintar menangguhkan cadangan meletakkan calon Melayu dalam pilihan raya yang akan datang.

DAP dalam sejarahnya pernah meletakkan calon Melayu di masa lalu, dua dari mereka pernah menang di DUN Perak iaitu Fadzlan Yahya dan seorang lagi tahun 1974 telah mengalahkan peguam Cina terkemuka di Ipoh iaitu Kong Kok Yat.

Bagi mengelakkan parti itu tidak dilihat sebagai yang disokong oleh Cina saja, maka wajar ada pimpinannya dari orang Melayu setelah ia ada pimpinan dari masyarakat India.

Maka ia pernah bercadang untuk meletakkan beberapa orang Melayu di negeri-negeri yang pengaruhnya sudah ketara seperti Pulau Pinang, Selangor, Perak dan Negeri Sembilan. Harapan bagi calon Melayu itu menang tidak mustahil, bahkan cerah.

Tetapi pada ketika UMNO dan penyokong berkaratnya terlalu benci dan takut pada DAP, maka ia dikira bijak dan pintar jika menangguhkan dulu cadangan meletakkan calon Melayu.

Mungkin pengalaman semasa Lee Kuan Yew menjadi rakyat Malaysia dulu boleh dipelajari. Lee Kuan Yew terlalu cepat menyatakan politiknya untuk menggantikan Perdana Menteri Melayu 20 tahun selepas pembentukan Malaysia.

Kerana kata-katanya untuk memberi peluang kepada orang Melayu terus menjadi Perdana Menteri selama 20 tahun, telah mencabar ruh perkauman yang tebal ketika menyingkirkan Singapura dari Malaysia.

Maka tidak perlu gopoh bagi DAP untuk menunjukkan partinya benar-benar Malaysian Malaysia pada masa ini, biarkan Najib saja berhempas pulas menjadikan 1Malaysia sebagai Malaysian Malaysia. Malaysian Malaysia itu suatu yang pasti terjelma tanpa digembar gemburkan oleh sesiapa.

Langkah paling bijak bagi DAP sekarang ialah menumpukan perhatian di kawasan yang padat pengundi bukan Melayu dan atas bantuan PAS dan PKR ia boleh menarik orang Melayu di kawasan seperti itu.

Di kawasan-kawasan yang padat Cina, dalam apa keadaan UMNO tidak akan bertanding. Ia akan hilang wang pertaruhan di situ. Harapan BN di situ kepada MCA, Gerakan dan MIC. PAS dan PKR akan memastikan pengundi di situ tidak memberi undinya kepada MCA dan Gerakan.

Jika DAP meletakkan calon Melayu di Selangor, Perak, Negeri Sembilan dan lain-lain, maka dijadikan propaganda oleh UMNO bahawa DAP menyedia Menteri Besarnya di situ dan Menteri Besar Melayu DAP itu tetap mereka momokkan sebagai kuda lumba DAP.

Yang penting pada DAP buat masa ini ialah kekal berkuasa di Pulau Pinang, dan menyertai pemerintahan di mana-mana Pakatan Rakyat berkuasa.

DAP telah meletakkan formula yang sangat bijak di Perak tahun 2008. Ia menjadi pembangkang yang paling banyak kerusi. Ia tidak minta jawatan Menteri Menteri Besar bila ia bersetuju membentuk kerajaan campuran dengan PAS dan PKR. Ia memberikan jawatan itu kepada PAS.

Ia dipercayai mampu mempertahankan kerusinya di Selangor. Sekiranya dalam pilihan raya nanti ia dapat lebih kerusi berbanding PKR dan PAS, ia tidak menuntut kerusi Menteri Besar, bahkan ia diserahkan kepada komponen Pakatan yang lain, maka ia akan dilihat oleh umum sebagai pihak yang memburu kekuasaan, tetapi lebih kepada menyertai pemerintahan.

UMNO tidak ada modal untuk mengatakan DAP mahu menjadi Perdana Menteri kitanya BN kalah dalam pilihan raya nanti kerana UMNO sudah pun mewar-warkan Anwar sebagai Perdana Menteri. Sekali pun Anwar akan dipenjara, tetapi mereka tahu kiranya BN kalah, Pakatan akan mengeluarkan Anwar dari penjara bagi mengepalai pemerintahan.

Tetapi yang UMNO ugut orang Melayu sekarang ialah DAP hendak jadi Menteri Besar Selangor dan lain-lain negeri yang DAP berpengaruh. Dengan DAP tidak meletakkan calon Melayu, maka mati hujah UMNO tentang DAP menyediakan Menteri Besarnya.

Akan tinggal satu modal saja bagi UMNO ialah PAS dan PKR jadi kuda tunggang DAP. Itulah yang dijajanya selama ini.

Apa pun Pakatan Rakyat tetap mengira peranan DAP cukup penting dalam usaha mengubah lanskap politik negara. Tindakannya tidak meletak calon Melayu buat masa ini adalah suatu yang positif.

Karat E-jau


TIDAK DAPAT SAMBUTAN : Pakatan Haram meraikan konvensyen kali yang ke-3 di Kedah

Pakatan Haram menganas di Kedah!!!

Hebatnya Pakatan Haram meraikan konvensyen kali yang ke-3 di Kedah.100,000 ooo yang datang,,mampus la BN Kedah,hahaha,,


Baca berita dari Pembangkang dan jangan pecah perut pulak gelak,,,hehhehehe,


ALOR SETAR, 10 Jan: Seramai 100,000 dijangka akan hadir pada Konvensyen Pakatan Rakyat kali

ke-3 yang akan berlangsung di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar 14 Januari ini.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi merangkap Pengarah Sekretariat

Konvensyen berkata, pemilihan Kedah sebagai tuan rumah untuk program itu kali ini sangat

bermakna kepada seluruh rakyat negeri itu.

Pada konvensyen tersebut, semua tokoh-tokoh utama Pakatan Rakyat akan hadir antaranya

Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru

Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP Lim kit Siang.

“Konvensyen kali ini bertemakan ‘Bersihkan Malaysia’ dan akan

dihadiri oleh semua tokoh-tokoh utama Pakatan Rakyat.

“Ucapan pembukaan akan disampaikan oleh (Menteri Besar

Kedah) Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak sebagai tuan

rumah, kemudian diikuti (Ketua DAPSY) Anthony Loke,

(Setiausaha Agung PAS) Datuk Mustafa Ali dan (Setiausaha Agung

PKR) Saifuddin Nasution," katanya.

Selain mereka, hadirin juga akan mendengar rintihan suara rakyat

dalam slot ‘Suara Hati Nurani Rakyat Malaysia’ yang bakal

menampilkan Datuk A. Samad Said sebagai wakil Budayawan,

Prof. Dr Aziz Bari sebagai wakil Akademik serta lain-lain

termasuk wakil Felda, penjawat awam, NGO, Pemuda &

Mahasiswa serta wakil dari Sabah dan Sarawak.

Ucapan penggulungan pula akan disempurnakan oleh pimpinan utama parti-parti dalam Pakatan

Rakyat termasuklah Tuan Guru Nik Aziz, Datuk Seri Anwar, Tuan Guru Abdul Hadi, Karpal Singh, Lim

Guan Eng dan Azmin Ali.

Pada sebalah malamnya pula akan diadakan program ceramah 'Rapat Rakyat Perdana' yang akan

dihadiri pimpinan utama Pakatan Rakyat.

Ianya adalah program kemuncak yang akan bermula dengan solat maghrib berjamaah, solat hajat,

kuliah Datuk Dr. Harun Din sebelum mendengar ceramah dari pimpinan utama Pakatan.


Tak payah la Pisau Kedah tulis banyak-banyak,,hampa tenggok gambar pun hampa boleh menilai sendiri berapa ramai yang mai konvensyen pakatan haram kali yang ke -3,,dari sumber maklumat yang di perolehi,,konvensyen di boikot ahli PAS,kerana tak puas hati penguguran Hasan Ali,,betul ka??satu lagi maklumat yang di perolehi ahli PAS Kedah juga tak puas hati berkenaan menjual Tanah Wakaf Madrasah Salihiah betuul ka??


Mana ada lagi dalam sejarah Malaysia ada Kerajaan Negeri boleh menjual Tanah Wakf Khas,,tambahan di jual pulak pada yang bukan islam untuk di bangunkan pusat beli belah dan juga hotel,,,sebenarnya rakyat tak marah sekirnya pembangunan di lakukan,,tqpi janganlah sampai syiar islam di zalimi,,


Published with Blogger-droid v2.0.2

Breaking News BBC! Mansuhkan Penal Code Sodomi,Undang Undang Lapok

Anwar dlm temuramah BBC 12 Jan apabila ditanya mengenai sokongan daripada golongan pro-gay di Malaysia untuknya berikutan keputusan mahkamah, berkata beliau

1. Menyokong penuh pemansuhan undang undang lapok sodomi

2. walaupun masyarakat Malaysia rata rata tidak boleh menerima homoseksual di khalayak ramai, undang2 lapok sodomi tidak harus diguna utk menghukum org yg tidak bersalah! Maksudnya kalau private not public tak mengapa!!!

Kenyataan Anwar mengesahkan apa yang diperkatakan oleh Karpal memang berlakunya perlakuan liwat suka sama suka.



Undang 2 di malaysia ketinggalan zaman Homo akan di halalkan dalam temuramah di BBC - Anwar Ibrahim

Anwar mahu hapuskan undang undang Gay (homo) dan Lasbian , inilah yang dinayatakan oleh Anwar kita di temuramah oleh BBC pada 12 Jan 2012 mengesahkan satu perkara – kalau Pakatan Rakyat memerintah, undang-undang anti homoseksual akan dihapuskan kerana sudah lapuk, selain katanya boleh digunakan untuk menjatuhkan karier politik seseorang (dia rujuk pada diri dialah).


Dalam bahasa mudah ialah, selepas Anwar jadi PM, hubungan jantan dengan jantan tapi suka sama suka, tidak lagi menjadi satu kesalahan dibawah Kanun Keseksaan seperti sekarang.
Cadangan Anwar ini ialah pembuka jalan kepada perjuangan program Seksualiti Merdeka yang dinaungi kawan-kawan baik Anwar dalam Majlis Peguam untuk memberikan hak samarata kepada golongan Lesbian, Gay, Transgender dan Biseksual. Silap-silap, mereka juga akan diberikan hak sama seperti pasangan suami isteri normal seperti pelepasan cukai dan sebagainya.
Ada juga butir-butir temuramah tersebut yang membawa maksud bahawa Anwar sudah tidak peduli dengan sensitiviti masyarakat Malaysia kerana yang penting, undang-undang itu sudah lapuk dan perlu dihapuskan.


Apakah yang akan berlaku pada Negara jika Anwar menjadi Perdana Menteri dan orang tua terkutuk Nik Aziz perlulah memikul segala dosa dosa yang akan berlaku di Malaysia.

Jamil Khir Terus DISERANG, sekarang ttg Renovation Rumah PulA

Sesuatu yang pelik tentang mentaliti pembangkang di Malaysia ini adalah, mereka gemar membuat dakwaan terpilih, contohnya dalam bab rumah, rumah menteri UMNO digambarkan besar dan mewah, tapi pemimpin mereka dengan rumah yang lebih mewah tidak pulak berbangkit…

Ambil saja kisah rumah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bukit Segambut, banglo itu dibeli dan diubahsuai masa beliau bebas dari penjara tahun 2004 dengan harga RM7 juta, siap kolam renang dalam rumah.

Hiasan dalaman belum tahu lagi berapa…namun puak pembangkang relaks buat buta dan pekak.

Isu rumah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom ini bukan baru, ianya heboh bila ada pemimpin PKR yang buat bising dan ada yang jadi ‘pengendap’ pergi ambil gambar ‘curi-curi’ semasa rumah yang terletak di Kampung Batu Muda, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur itu diubahsuai.

Kawasan tersebut memang terkenal sebagai kawasan rizab Melayu, sejak dulu ramai pegawai-pegawai tinggi kerajaan beli tanah lot untuk buat rumah, samada banglo atau Semi-D.

Ini kerana tanah rizab Melayu biasanya harga lebih murah sebab bangsa lain tidak boleh beli, jadi kalau kita berkereta di kawasan Kampung Batu Muda dan yang berhampiran dengannya, kita akan lihat deretan rumah-rumah banglo atau Semi-D macam-macam bentuk.

Bagi Jamil Khir tuduhan pembangkang berkenaan rumah beliau itu amat mendukacitakan dan lebih kepada ‘pembunuhan karakter’.

jamil1xx
“Tentang rumah ini, saya perlu jelaskan juga, sebab kalau (pembangkang) ada bukti ada bukti, sila tunjukkan, duit rasuah mana yang saya guna..,” katanya.

Tuduhan liar pembangkang ini mudah difahami adalah untuk menjatuhkan kredibiliti dan intergriti pemimpin-pemimpin UMNO saja. Bukan saja Jamil Khir banyak lagi yang menjadi mangsa fitnah sebegini.

Dalam kes Jamil Khir, faktanya; beliau membeli rumah itu dari lelongan bank pada tahun 1994 semasa berkhidmat dalam Angkatan Tentera dan berpangkat Mejar.

Kedua, rumah banglo tersebut dibeli dengan harga RM110,000,00 selepas tidak ada pembida lain dan sehingga kini beliau masih membayar pinjaman perumahan kerajaan yang diambilnya.

“Saya beli masa Mejar (1994), saya berhenti tentera Mejar Jeneral, dia bukan dari Mejar terus naik pangkat Mejar Jeneral dari Mejar naik jadi Leftenan Kolonel, kemudian Kolonel, kemudian Brigadier Jeneral kemudian baru Mejar Jeneral, banyak tahun melalui proses…,” katanya.

Sebelum ini ada ‘orang PKR’ yang persoalkan macam mana beliau dalam masa tiga tahun jadi menteri boleh duduk rumah sebesar itu.

Bukan saja persoalkan bahkan ‘jaja’ dalam blog-blog pro pembangkang untuk bina persepsi negatif terhadap Jamil Khir.

Menurutnya, beliau buat renovation (penggubahsuaian) rumah setiap hari, dari hari pertama beli lagi.
“Beli rumah tidak siap memanglah begitu, dan saya ni jenis yang tak suka berhutang, jadi ada duit sikit, buat sikit, ada dua orang Indonesia yang saya upah untuk buat rumah itu.

“Tapi cara saya begini, mereka buat tambahan, tak ganggu rumah yang asal, siap baru ketuk dinding, jadi tak messylah.

“Tambah-tambah, siap baru tebuk dinding. Tidak menganggu saya dan keluarga.

“Itu rezeki tuhan bagi. Saya beli murah, orang lain beli rumah harga awal saja RM300 ribu, saya bayar pinjaman perumahan kerajaan sebulan RM600 ringgit sahaja. Sampai sekarang,” katanya.

jamilrumah

Rumah tersebut diduduki 12 orang, selain beliau dan isteri ada juga ibu dan bapanya yang sakit, anak-anak, saudara dan orang gaji.

“Bila saja jadi Menteri, bulan tiga tahun lepas, ayah saya kena strok sebelah, mak saya pulak kena serangan darah tinggi, terus koma.

“Bawa ke hospital, duduk lama juga, doktor kata tak boleh buat apa dah, saya bincang dengan ayah, bawa emak dan ayah saya ke rumah saya, tinggal dengan saya.

“Jadi orang sakit, penjagaan kena rapi, sebagai anak saya bagi bilik saya, bilik bawah, yang besar sedikit untuk mereka, bilik-bilik lain di atas.

Masa tak ada bilik itulah saya tambah bilik atas itu, (gambar yang dijaja dalam blog-blog pembangkang) tak kan lah menteri nak tidur di kaki lima kot.

“Saya redhalah jika sebab saya pelihara orang tua, saya diuji begini…” jelasnya.

Gambar-gambar yang dicanang dalam blog-blog pembangkang itu adalah semasa renovation tambah bilik, dan bahagian atas buat surau.

“Senang kami keluarga nak berjemaah dan juga kemudahan untuk tetamu yang datang….Sejarah saya buat rumah dari tahun 1994 tidak diceritakan, tiba-tiba kata saya sejak jadi menteri buat rumah besar,” katanya.



-13/1/2012 - OLEH HELME HANAFI, Agendadaily

PESANAN KHAS UNTUK PUTERI UMNO DAN MUSLIMAH PAS !!!

EKSKLUSIF !!! PESANAN KHAS UNTUK PUTERI UMNO DAN MUSLIMAH PAS !!!


saya minta maaf kali ini posting saya Pagi sabtu ini berlainan.ini mesej saya untuk 2 group ini.kadang-kadang saya rasa sedih juga dengan 2 group ini.jangan pula lepas baca artikel ni anda tersentap.saya pun tersentap bila lihat video di bawah.apa pun ini hanya sekadar peringatan.

Pesanan peringatan buat Puteri dan Muslimah,janganlah kamu semua sebagai seorang wanita Islam berkelakuan yang tidak senonoh dan sumbang dimata setiap insan.Ciri-ciri kewanitaan seharusnya dibela dan dijaga, janganlah dirosakkan akibat politik yang kucar-kacir kebelakangan ini.

Maki hamun, sumpah seranah digunakan sebagai senjata utama diwaktu kempen sekarang kononnya untuk memperjuangkan agama.Agama Islam tidak mengalakkan kelakukan teruk sebegini dan bukan begitu caranya.

SAYA HANYA MANUSIA YANG LEMAH !!!

PERINGATAN INI BAIK UNTUK KITA SEMUA !!!

LIHAT VIDEO DI BAWAH


BERSATU LAH WAHAI UMAT ISLAM !!!

TOLONG JANGAN BERPECAH !!

JANGAN DI POLITIK KAN AGAMA WALAUPUN PARTI BERSANDARKAN ISLAM !!!

RENUNG-RENUNGKAN

KES CONTENG "901" !!TIAN CHUA MENGAKUAN UPAH PELAJAR

KES CONTENG "901" !! TIAN CHUA BABI TERLIBAT UPAH PELAJAR TAIK ?!! PENGAKUAN PELAJAR !!

HIASE KEH KEH

YANG NI PUNG HIASE

Akhbar The Star sini melaporkan IPK KL mendapat pengakuan dari empat yang telah ditangkap terlibat dalam grafiti 901 bahawa Tan Chua yang membayar mereka.

Dia ingat orang tak tahu bahawa dia juga yang membayar upah demonstrasi kepada Adam Adli kerana ada pelajar yang ditangkap pun mengaku mendapat duit upah dari Tian Chua.

Kali ini, perangai Tian CHua lagi buruk. Ketiga-tiga ini mengaku bahawa Tian Chua yang suruh mereka mengkaitkan diri mereka yang ditangkap melakukan grafiti dengan Rosmah. Dahlah dia suruh budak2 buat kerja jahat, disuruh salahkan orang lain.

Dahlah tu, ada saksi masih tak menafi dan mintak bukti pula. Baca The Mole sini


TQUNSPINNER

Friday, January 13, 2012

VIDEO TENTERA US KENCING MUKA MAYAT ORG. ISLAM!!



BIADAP.. Tentera Amerika Syarikat (AS) sekali lagi melakukan perbuatan biadap dan menghina orang Islam di Afghanistan apabila video menunjukkan askar negara itu kencing di atas mayat penduduk negara itu mula tersebar di Internet.



Tindakan tidak bertamadun tentera laut AS itu terdedah selepas rakaman dimuat naik di laman web YouTube menunjukkan empat askar AS berpakaian celoreng kencing di atas mayat tiga lelaki yang didakwa anggota Taliban.

Semasa melakukan perbuatan memalukan itu, seorang daripada tentera dalam video itu dapat didengar mengeluarkan kata-kata "semoga bergembira, kawan" kepada mayat tersebut sementara seorang lagi askar membuat jenaka memualkan mengenai tindakan mereka.

Pendedahan itu memaksa jurucakap tentera laut AS, kelmarin, mengumumkan siasatan akan dijalankan mengenai kesahihan video itu.

Perbuatan askar AS itu dikecam kumpulan hak asasi Islam di AS.

"Askar yang bersalah mesti dihukum dengan hukuman paling berat angkatan tentera dan mengikut undang-undang," menurut Majlis Perhubungan Amerika-Islam.

Sebelum ini, askar AS pernah melakukan perbuatan serupa apabila gambar diterbitkan majalah Rolling Stone, Mac tahun lalu, menunjukkan anggota tentera mengambil gambar dengan seorang budak lelaki Afghanistan yang dibunuh mereka.

Gelombang Rakyat

KEJAYAAN KEBEBASAN AKADEMIK ... Adam Adli

Reactions:

Apakah yang dilakukan oleh Adam Adli dan rakan-rakan perusuhnya pada malam tahun baru pada jam 2 pagi adalah KEBEBASAN AKADEMIK?

Ekspresi hak bersuara atau ekspresi emosi terlampau ?



Apakah berlaku ego dan sombong keluar dari sebuah kenderaan pacuan 4 roda (mewah tu beb) dan mengoyakkan kertas adalah KEBEBASAN AKADEMIK?

Turun bendera tak salah? Orang nak ludah kamu, salah? Kamu tunjuk emosi terlampau sebagai tanda sokongan kepada orang yang tak pernah lakukan apa-apa ke atas AUKU tak salah?



ADAM ADLI cuba kamu dengar baik-baik apa kata ANWARHADI ini....



KAMONLAH ADAM ADLI .. GUNA KOMONSEN DAN BUKAN KOPUNYAEKSYEN DAAAAAA !


TEPUK DADA TANYA IMAN!


"MENDENGAR" !! PENJELASAN ULAMA MUDA

AZHAR IDRUS PENDUSTA !! SUKA MERIWAYAT DENGAN "MENDENGAR" !! PENJELASAN ULAMA MUDA UMNO !! VIDEO !




Ulama Su', Petaka Dan Fitnah

"Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri. Padahal kamu membaca Al-Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir." (QS. Al-Baqarah : 44)



Rasulullah SAW bersabda :

"Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia mereka memakai baju dari bulu domba untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis dari gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat menyukai harta dan kedudukan).

Allah SWT berfirman : 'Apakah dengan-Ku (kasih dan kesempatan yang kuberikan) kalian tertipu ataukah kalian berani kepada-Ku. Demi diriku, Aku bersumpah, Aku akan mengirim bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang santun menjadi kebingungan (apalagi selain mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya." (HR. Tirmidzi).



Diriwayatkan bahwa Allah SWT memberi wahyu kepada Nabi Dawud AS : "Wahai Dawud jangan engkau jadikan antara Aku dan antara dirimu seorang alim yang sudah tergoda oleh dunia, sehingga ia bisa menghalangimu dari jalan mahabbahku. Karena sesungguhnya mereka adalah para begal yang membegal jalannya hamba-hambaKu. Sesungguhnya hukuman terkecil yang Aku kenakan untuk mereka adalah Aku cabut kelezatan bermunajat dari hati mereka." (Jami' Bayanil Ilmi, Ibnu Abdil Bar, I/193).




Asy-Sya'bi berkata : "Akan ada sekelompok penduduk surga yang melongok, melihat sekelompok penduduk neraka. Lalu penduduk surga menyapa mereka dengan penuh keheranan, 'Apa yang membuat kalian masuk neraka, padahal kami masuk surga karena jasa didikan dan ajaranmu?' Mereka menjawab : Sesungguhnya kami memerintahkan kalian melakukan kebaikan namun kami sendiri melakukannya."


Al-Baqarah : 44, yang artinya :"Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri. Padahal kamu membaca Al-Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir?" (Mukhtashar jami' Bayanul Ilmi, Ahmad bin Umar Al-Bairuti, hal. 163).

Seperti ulama yang dalam muktamar telah memutuskan keharaman musik, lalu setelah pulang ke pesantrennya ternyata di rumahnya terang-terangan memutas kaset-kaset nyanyian atau bahkan santrinya direstui membentuk group musik atau qasidah.

Ada lagi ulama yang dengan manisnya mengatakan bahwa tugasnya adalah berdakwah demi kesejahteraan Islam, namun di waktu lain ia malah membolehkan bahkan mengajak untuk memilih orang-orang kafir sebagai pemimpin, dan lain sebagainya.



Ulama su' :

ulama yang mengajak kepada kebaikan, tetapi dengan cara-cara kefasikan, seperti berdakwah dengan musik dan gendingan. Mulutnya mengajak ke surga sementara tangan dan kakinya mengajak orang lain untuk bergoyang mengikuti syetan.

Atau berdakwah dengan menggunakan metode lawak, sehingga ungkapan yang kotor dan contoh-contoh yang seronok menjadi bumbu wajib dalam setiap ceramahnya karena target keberhasilannya adalah puasnya hadirin, pemirsa dan pendengar, dengan gelak tawa dan senyuman lebar sebanyak mungkin.

Tema dan isi dakwah pun dipilih dan dikemas sesuai dengan selera para panitia dan pengunjung. Mulutnya mengajak kepada iman, namun lawakan dan kebanyolannya melupakan akhirat.

Intinya adalah ia mencari "ridah manusia." Jenis ulama penghibur (pelawak dan pemusik) ini tidak mengikuti aturan dakwah dalam syariat Islam, tetapi mengikuti nafsu syetan demi mengejar ridha manusia.

Mereka lupa akan ancaman Rasulullah SAW : "Barangsiapa yang mencari ridha Allah dengan (resiko mendapat) murka manusia, maka Allah mencukupinya dari manusia. Dan barangsiapa mencari ridha manusia dengan (menyebabkan) kemurkaan Allah, maka Allah menyerahkan dirinya kepada manusia." (HR. Tirmidzi, no. 2419).


Umar berkata kepada Ziyad bin Hudair : "Apakah kamu mengerti apa yang merusak Islam?" Ziyad berkata : "Tidak." Umar berkata : "Tergelincirnya seorang alim, debatnya orang munafik -dengan ayat Al-Qur'an- dan (penetapan) hukumnya para imam yang menyesatkan." (Riwayat Ad-Darimi).


WALLAHHUALAM..BERSAMBUNG ESOK JAM 8 MALAM INSYAALLAH !

"ULAMA SU' : perusak agama, pemadam sunnah, pelindung bid'ah, pelopor maksiat"

AAKJ :SALAHKAH AKU TEGUR...SALAHKAH AKU DOAKAN AGAR ALLAH BERI HIDAYAH DAN KEKALKAN HIDAYAH ?

Seorang Mahasiswa Bukan Robot



ku naik risau dengan video ni, risau takut dalam masa yang video ni akan dipadam oleh You Tube akibat serangan dari Mahasiswa Robot Anwar Ibrahim.

Tepat dan benar kata Mahasiswa bernama Anwar Hadi dalam video diatas. Memang berotak Mahasiswa tu dari Mahasiswa yang jadi pak Turut pada parti Politik. Ni lah dinamakan kebebasan bersuara yang perlu ada pada setiap Mahasiswa bukannya pi sokong Peliwat Anwar Al Juburi yang buat kecoh tu.

Gomo pinta sahabat Blogger, Facebook, Twiiter dan juga sesiapa sahaja sebarkan video ini dan pohon download seberapa cepat yang boleh kerana dijangka dalam masa yang singkat video ini akan dipadam.

Buat Mahasiswa bernama Anwar Hadi yang menyampaikan penerangan dalam video diatas ini Gomo ucapkan terima kasih kepada anda dan sudah pasti seluruh keluarga anda berasa bangga dengan apa yang anda lakukan ini. Inilah yang seharusnya dicontohi para Mahasiswa anak anak Malaysia.

Juak Mahasiswa Robot? Lu orang pakat Fikir sendiri lah, jam 2 pagi pejabat Pos pun tutup. Ha Ha Ha..... Guling guling jelah lu orang atas jalan! Kah Kah Kah.


Psssttt... Alangkah bagus jika Mahasiswa berotak macam Anwar Hadi ni, tidak berpaksikan mana mana parti politik tapi menggunakan akal sebaik mungkin

MALAYSIA TIDAK BERMASAALAH TETAPI YANG BERMASALAH ??????

Sakit Belakang




Sultan Selangor Berkenan Batalkan Pelantikan Hasan Ali Sebagai Anggota Exco

Sebagai Anggota Exco


SHAH ALAM: Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan membatalkan pelantikan Datuk Dr Hasan Ali sebagai Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaaan Negeri.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata keputusan itu dibuat atas nasihatnya kepada baginda ketika menghadap Sultan Selangor di Istana Bukit Kayangan di sini, Jumaat.

"Memandangkan Datuk Dr Hasan bukan lagi ahli PAS, saya telah membuat keputusan bahawa beliau tidak lagi boleh menjadi ahli Exco dan telah menasihati Tuanku Sultan untuk membatalkan pelantikan beliau.

"Tuanku Sultan telah bersetuju dengan pendapat saya dan baginda akan menulissurat pembatalan pelantikan Datuk Dr Hasan sebagai ahli Exco," katanya padasidang media di sini, hari ini.

Sebelum ini, Abdul Khalid meminta Hasan mengosongkan jawatan Exconya secarasukarela kerana beliau telah dipecat daripada PAS dan tidak lagi mewakili partiitu dalam kerajaan negeri.

Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu dipecat daripada PAS pada Ahad lepas kerana tindakannya yang dikatakan menyalahi dan merugikan kepentingan parti itu.

Hasan memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam,Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor.


PAS SELANGOR DI TIPU OLEH PKR DAN DAP

DR ABD RANI GANTI HASAN ALI



Dr. Abedol Lani, U Memang Boleh Jadi Jhadam Yang Baik (Teresa Kok)

Anwar Ibrahim mampu menangguhkan perbicaraan kes liwatnya sebanyak 56 kali dan merayu sebanyak 38 kali sebelum mahkamah putuskan beliau tidak dapat disabitkan hukuman di bawah seksyen 377 Kanun Kesiksaan. Bertuah menjadi orang besar.

Berbeza dengan Hasan Ali. Tidak sampai 5 hari dari tarikh pemecatan muktamad pada hari Ahad, PKR dan DAP Selangor memecatnya dari jawatan EXCO Selangor. Belum sempat Hasan Ali hendak buat rayuan apa-apa, beliau sudah di pecat dari EXCO Selangor. Begitulah amalan 'kebebasan' buat PKR dan DAP Selangor. Bak kata Lim Guan Eng Kalipash Sosialis "Jika anda tidak bersetuju dengan saya, anda adalah Rasis!"

Khalid G sudahpun mendapat perkenan DYMM Sultan Selangor mengenainya walaupun Hasan Ali masih bercuti. Bermakna Khalid G sudah mendahului keputusan Majlis Syura PAS. Tapi keputusan Majlis Syura PAS tidak penting buat PKR dan DAP Selangor. Bagi PKR dan DAP Selangor yang utama dan mustahak ialah memecat Hasan Ali dari EXCO Selangor.

PAS tidak pernah menjadi penting dan di anggap setaraf dengan PKR dan DAP Selangor. Cuma orang dan ahli PAS sahaja yang selama ini merasa mereka adalah penting dalam Pakatan. Mari kita lihat fakta dari PRU 12. Lihat Jadual di bawah ini di petik dari laman SPR.

PKR
(20.2%)
234,552

PAS
(18.6%)
216,339

DAP
(17.1%)
199,054

PAS merupakan faktor utama kemenangan Pakatan di Selangor. Malangnya PAS hanya diberikan jawatan tak relevan dan tidak signifikan dalam EXCO Selangor. Peranan PAS hanya menjadi koir dalam demo aman, menyertai demo dan melakukan solat hajat untuk PKR dan DAP sahaja.

DAP penyumbang paling kecil tetapi memainkan peranan yang amat besar dalam EXCO Selangor dan pentadbiran negeri Selangor.
Benarlah apa yang telah didedahkan oleh MYMASSA semalam mengenai strategi DAP menggantikan PAS adalah tepat dan benar. Terbukti ianya sudah pun berlaku di Selangor.

PAS Selangor sudah di tipu dan dijadikan kuda tunggangan untuk membawa bebanan politik Pakatan dan bukan untuk djadikan kuda perang. Malah lebih tepat PAS adalah kuda lumba dalam perjudian lumba kuda politik DAP dan PKR.

Anihnya, PAS Selangor melalui Pesuruhjaya PAS Selangor pun meredhoi ahli dan penyokong PAS dijadikan kuda lumba judi politik. Pemecatan Hasan Ali dari EXCO Selangor membawa banyak kelebihan kepada DAP. Jika sekiranya pemecatan Hasan Ali itu di tarik balik, Hasan Ali sudah kehilangan jawatan EXCO. Teresa Kok sudah mampu tidur lena di malam hari dan menyanyikan lagu Agnes Monica 'Allah Peduli'.

Hamba tertanya juga adakah selepas ini pembinaan gereja sosialis religus Teresa Kok di Bukit Jalil bakal siap lebih awal dijangkakan? Apa pula agaknya nama gereja sosialis religus itu nanti? ALLAH UNTUK SEMUA?

TEPUK DADA TANYA IMAN!


PECAT - SIAPA LAGI EXCO PAS YANG NAK KENA PECAT OLEH PKR?



SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini bersetuju mengenai pelucutan jawatan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali sebagai EXCO kerajaan negeri, kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid.

Abdul Khalid berkata, baginda akan menulis surat pembatalan pelantikan Hasan Ali sebagai EXCO kerajaan negeri dalam masa terdekat.
"Jawatankuasa PAS pusat yang bersidang pada 8 Januari lalu membuat keputusan memecat beliau daripada menjadi ahli PAS berkuatkuasa serta-merta.
"Memandangkan Datuk Hasan Ali bukan ahli PAS, saya membuat keputusan bahawa beliau tidak lagi boleh menjadi Ahli EXCO kerajaan negeri, katanya ketika sidang media selepas menghadap Sultan Selangor, di Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah di sini, sebentar tadi.

Abdul Khalid berkata, baginda Sultan menurunkan kuasa kepadanya untuk melantik Ahli EXCO kerajaan negeri yang baru dan menasihatkan beliau supaya menjalankan tanggungjawab dengan sempurna tanpa dipengaruhi mana-mana pihak.

Beliau berkata, pelantikan Ahli EXCO yang baru akan disempurnakan di Istana Kayangan pada 18 Januari 2012 ini.

"Saya akan berjumpa dengan pemimpin PAS Pusat bagi membincangkan calon yang layak menjadi Ahli EXCO kerajaan negeri bagi menggantikan Hasan Ali.
"Buat masa ini saya masih belum menerima surat rasmi daripada Datuk Hasan Ali mengenai peletakan jawatan beliau," katanya.

Beliau juga berkata, Hasan Ali perlu menyerahkan kembali kemudahan yang diterimanya sepanjang berkhidmat sebagai Ahli EXCO Kerajaan negeri mulai Isnin ini.

"Ini adalah prosedur yang perlu diambil kerana beliau tidak lagi layak menerima sebarang keistimewaan sebagai Ahli EXCO kerajaan negeri," katanya.

Thursday, January 12, 2012

Zul dan Utusan kena saman ??????

KERJA FITNAH!!! Zul Katak dan Utusan kena saman lagi

http://2.bp.blogspot.com/-c86LshSEkpw/ThW_4ZlM5_I/AAAAAAAAENg/u_Y2OeaEoko/s1600/zulkifli-nordin.jpgKUALA LUMPUR 12 Jan. - Profesor Dr. Abdul Aziz Bari telah menyaman Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan syarikat akhbar, Utusan Melayu (M) Bhd., setelah mendakwa difitnah ekoran tindakannya mempertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja di Damansara Utama, Ogos lalu.

Dalam saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 22 Disember 2011, Abdul Aziz mendakwa, kata-kata fitnah tersebut secara langsung merujuk kepadanya kerana nama dan jawatan beliau disebut secara spesifik.

Artikel yang bertajuk, Zulkifli Noordin sahut cabaran Aziz Bari, itu disiarkan pada 17 Oktober tahun lalu.

Menurut Abdul Aziz, kata-kata tersebut amat jahat sama ada atas kapasiti peribadinya atau atas jawatannya sebagai Profesor Undang-Undang di Universiti Islam Antarabangsa.

Abdul Aziz selaku plaintif menamakan Zulkifli, Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak dan syarikat akhbar tersebut masing-masing sebagai defendan pertama hingga ketiga.


Plaintif mendakwa, kata-kata fitnah itu dalam makna yang asal dan biasa antaranya menggambarkan beliau seorang yang kurang ajar, biadap, tidak layak menjadi pensyarah atau profesor undang-undang.

Plaintif sehubungan itu menuntut ganti rugi am, ganti rugi teladan, ganti rugi melampau yang tidak dinyatakan jumlahnya selain perintah supaya mahkamah mengarahkan pihak defendan meminta maaf serta menarik balik kata-kata tersebut.

Kes saman itu ditetapkan untuk pengurusan kes buat kali pertama hari ini di hadapan Timbalan Pendaftar, Norhatini Abd. Hamid.


Peguam Rohanidah Shafee yang mewakili syarikat akhbar itu dan juga Ketua Pengarangnya berkata, mahkamah menetapkan 26 Januari ini untuk kedua-duanya memfailkan pembelaan masing-masing.

Zulkifli pula, menurut Rohanidah, baru diserahkan dengan writ saman tersebut dan masih belum melantik peguam untuk mewakili beliau.


Katanya, mahkamah menetapkan 10 Februari ini bagi pengurusan kes saman itu di hadapan Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof.

Abdul Aziz diwakili peguam, Azhana Mohd. Khairudin.



BANGSA YAHUDI DAH MASUK KE INDONESIA ???

BETUL KER ???



LIHAT DULU VIDEO DI BAWAH


"Saya Tinggalkan Anwar Kerana Akidah..."







ADAKAH ANWAR IBRAHIM AKAN BUAT SEPERTI TUN MAHATHIR ???

YANG ANWAR TAHU ASYIK DI TINDAS !!!

Inilah yang terjadi di Indonesia.Kerana ISLAM LIBERAL di guna pakai di sana...

Adakah kita mahu terjadi Malaysia hanya kerana mahukan kebebasan beragama yang diperjuangkan oleh BAR COUNCIL yang berdiri teguh dibelakang Pakatan Haram ???

MasyaAllah...

LIHAT VIDEO DI BAWAH



RENUNG-RENUNGKAN

Lanjut layari : http://badutrakyat.blogspot.com/2012/01/gempar-bangsa-yahudi-dah-masuk-ke.html

DNBN -BAHAGIAN 2 : RUJUKAN TERPENCIL, MENGUBAH PERSEPSI RAKYAT

PKMM JUGA ADALAH GABUNGAN PKM MELAYU YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN PENYERAPAN NILAI ISLAM.SEMUA INDIVIDU YANG BK PAPARKAN INI ADALAH WATAK UTAMA YANG PASUKAN DNBN PAPARKAN DALAM CD MEREKA.

Yahya Nassim, 88 tahun, berasal dari Ulu Langat, Selangor. Sebelum perang, beliau telah menganggotai Kesatuan Melayu Muda (KMM), parti politik Melayu pertama di Malaya, di bawah pimpinan Ibrahim Yaakob. Menyertai Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) selepas perang, beliau merupakan Ketua PKMM negeri Selangor dan telah dilantik sebagai Timbalan Bendahari dalam Kongres PKMM yang kedua pada bulan Disember 1946 di Melaka. ungkapan yahya nassim "Perang Jepun tu banyak mengubah fikiran kita. Rupanya kalau tak ada orang putih ni pun boleh. Dulu kita terfikir kalau tak ada orang putih ni, mati kita. Bila dah Jepun memerintah tiga tahun lapan bulan, kita terfikir, tak ada orang putih pun boleh jugak." . Sokong pula jepun pakcik ni

Laporan pengisytiharan hartal se-Malaya PUTERA-AMCJA dalam akhbar Utusan Melayu 6 Okt 1947 dibaca oleh Zainuddin Andika

sayangnya zainuddin andika juga :

Hashim Said, 85 tahun, berasal dari Kuala Kangsar, Perak. Beliau bertugas sebagai cikgu di Sekolah Melayu Padang Gajah sebelum mula menganggotai Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) pada akhir tahun 1945. Beliau kemudian menganggotai barisan Angkatan Pemuda Insaf (API) di bawah pimpinan Ahmad Boestamam. Beliau merupakan Ketua API ranting Padang Gajah, Perak, memimpin 400 orang pemuda
sayangnya hashim said juga :

Majid Salleh, 84 tahun, berasal dari Ipoh, Perak. Selepas Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) ditubuhkan di Ipoh pada 17 Oktober 1945, beliau telah menubuhkan cawangan pertama PKMM di Simpang Ampat, Kampar, Perak sebagai ahli jawatankuasa. Selepas menjadi ketua seksyen buruh PKMM negeri Johor, beliau telah dilantik menjadi ketua Johore State Federation of Trade Unions (JSFTU) yang bergabung di bawah Pan-Malayan Federation of Trade Unions (PMFTU). PMFTU mempunyai keahlian seramai 300,000 orang buruh seluruh Malaya.

sayangnya majid salleh berpaksikan kepada prinsip di bawah :


Lim Kean Chye, 88 tahun, dilahirkan di Penang pada bulan Disember 1919. Mendapat pendidikan di Cambridge University dalam bidang guaman. Beliau merupakan ahli pengasas Malayan Democratic Union (MDU) di Singapura bersama-sama dengan pakciknya, Philip Hoalim Sr., sahabatnya Lim Hong Bee dan John Eber pada 21 Disember 1945. MDU merupakan pertubuhan politik golongan berpendidikan Inggeris yang menuntut hak demokrasi dan hak berkerajaan sendiri dari penjajah British.malangnya beliau juga :


KESIMPULAN :

BK ingatkan kita jangan lupakan sejarah kerana apabila Jepun menyerah kalah secara yang tidak dijangka pada 14 Ogos 1945, ia telah meninggalkan kekosongan politik di Malaya beberapa hari. Keadaan ini telah diambil kesempatan oleh MPAJA (sayap militer PKM) untuk menguasai beberapa kawasan yang ditinggalkan oleh tentera Jepun selama dua minggu. Dalam jangka masa tersebut telah digunakan oleh MPAJA yang ditaja oleh PKM membuat pembersihan ke atas orang yang menyokong Jepun atau bersubahat. Kebanyakan mereka yang menjadi sasaran penyerangan dan pembunuhan MPAJA adalah orang Melayu yang membantu Jepun dan enggan menyebelahi MPAJA semasa perang. Perkara ini telah mencetuskan rusuhan antara kaum Melayu dengan Cina ( Ho Hui Ling, hal.129; Stockwell, hal. 15-16).

Selepas dua bulan tentera Jepun menyerah kalah dan sebulan selepas British kembali memerintah Malaya Parti Kebangsaan Melayu Malaya atau PKMM telah ditubuhkan di Ipoh, Perak pada 17 Oktober 1945. Ia ditubuhkan oleh ahli PKM dari bangsa Melayu bersama-sama dengan tokoh-tokoh KMM dan tokoh nasionalis Melayu lainnya. Antara mereka yang menghadiri mesyuarat penubuhan PKMM ialah Mokhtaruddin Lasso ( orang kuat parti buruh pro sosialis. Kalau la ni macam PSM dan PKR), Arshad Ashaari, Baharuddin Tahir, Rashid Maidin dan Abdullah C.D. dari golongan komunis. Sementara Ahmad Boestamam dan Dahari Ali dari golongan bukan komunis (Mohamed Salleh Lamry, hlm. 61).

Lapan resolusi ini menurut Victor Purcell (1967) mirip dengan lapan perkara yang menjadi perjuangan PKM. Lapan perkara tersebut ialah:

(1) menyatukan hak bangsa Malaya bagi semua bangsa;
(2) kebebasan bercakap, akhbar, bersidang dan lain-lain ;
(3) meningkatkan ekonomi rakyat;
(4) meningkatkan kegiatan pertanian dan tiada cukai yang dikenakan ke atas tanah pertanian;
(5) layanan yang baik ke atas warga buruh, memperbaiki taraf hidup dan membataskan masa mereka bekerja;
(6) memberi kebebasan penuh kepada orang Melayu mendirikan sekolah kebangsaan mereka, iaitu tempat mereka dapat belajar dengan bahasanya secara percuma;
(7) memperkasa hubungan yang baik antara kaum, dan
(8) menyokong Gerakan Nasionalis Indonesia dengan segala matlamat dan sumbernya (Victor Purcell, 1967, hlm.277; Mohemad Salleh Lamry, hlml.62-63).

LIHAT TIADA MATLAMAT PERJUANGKAN AGAMA ISLAM. INI BERBEZA DENGAN UMNO YANG JELAS DAN NYATA MEMASUKAN ISLAM SEBAGAI PERJUANGAN DALAM PERKARA 3 PERLEMBAGAAN UMNO.

Wujudnya persamaan antara lapan perkara yang menjadi matlamat perjuangan PKMM dengan lapan teras perjuangan PKM disebabkan kepimpinan awal PKMM adalah terdiri daripada ahli PKM seperti Mokhtaruddin Laso (Mokhtaruddin Laso adalah bekas anggota Parti Komunis Indonesia (PKI) yang lari ke Tanah Melayu), Taharuddin, Arshad dan Khatijah Ali yang mempunyai pengaruh terhadap PKMM. Bahkan menurut Mokhtaruddin Laso, PKM telah memberi sokongan moral, politik dan ekonomi yang penuh terhadap PKMM (Abdullah C.D., hlm.52-53).

Walaupun PKMM sebuah pertubuhan politik Melayu yang menggabungkan tokoh-tokoh Melayu PKM dan para pejuang nasionalis Melayu yang beraliran kiri, namun parti ini tidak menyifatkan diri mereka sebagai sebuah parti perkauman.


Tambahan pula, PKMM cuba membuang kedudukan raja (anti-feudal) dan menggantikan kepimpinan pembesar dengan rakyat biasa dalam konteks totalitarian ( PKMM MAHU KUASA RAJA RAJA MELAYU DI HAPUSKAN). PKMM cuba melaksanakan suatu pembaharuan dalam politik apabila ia cuba menonjolkan kuasa rakyat ( MENYAMAI PKR) sebagai struktur dasar dalam pemikiran politik partinya (Ahmad Boestamam, hlm. 138). Bagaimanapun, Ahmad Boestamam dalam Memoirnya (2004) menafikan bahawa PKMM tidak mendapat sokongan yang kuat dari orang Melayu (Ibid., hlm 138) sebabnya mereka ingin membuang kesultanan melayu dan tiada mesej islam di dalamnya.

PARA PEMBACA SEKALIAN SEJARAH TIIDAK PERNAH BERBOHONG. PASUKAN DOKUMENTARI DNBN YANG CUBA MEMBOHONG SEJARAH KERANA MEREKA INGAT TIDAK RAMAI ANAK MELAYU YANG TERPELAJAR KOT. HARI INI BK TELAH BONGKARKAN SECARA RINGKAS UNTUK PEMBACA MUDAH FAHAM. SETIAP GAMBAR GAMBAR YANG BK PAPARKAN DI ATAS MEMPUNYAi TAG LINE REVOLUSI 48. APAKAH REVOLUSI 48 ?BACA KENYATAAN BK DI BAWAH

Department of Chinese Affairs banyak melaporkan bentuk kejadian terhadap kaum mereka pada tahun 1948. Department of Chinese Affairs yang ditubuhkan oleh British merasakan amat penting diwujudkan satu dasar atau polisi mengenai kaum Cina yang baru. Dasar ini mungkin akan dapat meningkatkan keyakinan kaum Cina terhadap kerajaan Persekutuan yang prihatin terhadap kehidupan mereka dan meningkatkan hubungan di antara kerajaan dengan kaum Cina. Henry Gurney yang menggantikan Edward Gent sebagai Persuruhjaya Tinggi Malaya telah menulis surat kepada Creech Jones, Setiausaha Tanah Jajahan pada 5 Julai 1949. Beliau telah menyatakan bahawa Inggeris perlu mewujudkan satu polisi yang khusus terhadap kaum Cina dan mengingatkan bahawa proses “Malayanisasi” kaum Cina di negara ini akan mengambil masa yang lama dan melalui proses yang sukar. Justeru itu, ia memerlukan langkah yang bijaksana dan sokongan pada setiap tahap atau tindakan yang diambil (Ching, 2000, pp. 140-141).

( LIHAT BAGAIMANA BRITISH MENJAGA HATI KAUM TERTENTU DI MALAYA KETIKA ITU. MENGAPAKAH DALAM DOKUMENTARI INI MEREKA KONONNYA MENYATAKAN KAUM CINA MENENTANG BRITISH. INILAH PERMAINAN PERSEPSI. SEBENARNYA HUBUNGAN KAUM CINA DAN BRISTISH AMAT BAIK. PANDAI TAK AGEN PKR DAN DAP MEMAINKAN SENTIMEN DAN BERBOHONG TENTANG SEJARAH.YANG BERMUSUH DENGAN BRITISH IALAH ORANG MELAYU.)NAMUN, BRITISH CUBA MENGHUKUM KAUM CINA YANG AKTIF DI DALAM PKM.INI TIDAK BERMAKNA BRITISH MENENTANG CINA. RENUNG SEMULA SEJARAH.BUKA SEMULA SEJARAH R.O WINSTED

REVOLUSI 1948 YANG DILAUNGKAN KUMPULAN INI SEBENARNYA MAHU MENENTANG PENUBUHAN PERSEKUTUAN TANAH MELAYU YANG DIBENTUK PADA TAHUN 1948.MEREKA YANG DIPIMPIN OLEH KOMUNIS YANG MENYERAP DALAM PKMM MENENTANG ISTILAH PERSEKUTUAN TANAH MELAYU. MEREKA MAHUKAN TANAH MELAYU LIBERAL DAN BEBAS. MUJURLAH ALLAH SAYANGKAN TANAH MELAYU.TIDAK MALAYSIA HARI INI SAMA MACAM AMERIKA LA. SEMUA BEBAS. PAS PUN SILAP SILAP MASUK LUBANG JAMBAN JER.

PARA PEMBACA BUDIMAN, BK DAPAT PAPARKAN PENCERITAAN MUDAH UNTUK KITA SEMUA FAHAM. APAKAH MATLAMAT SEBENAR CD DNBN. NANTIKAN BAHAGIAN 3 SELEPAS INI. BANYAK YANG PERLU DIKAJI KERANA PERMAINAN POLITIK KAFIR UNTUK MENJAHANAMKAN ISLAM AMAT LICIK.

YA ALLAH BERIKAN BK KEKUATAN DALAM PERJUANGAN INI. INI YANG TERMAMPU BK LAKUKAN DEMI ISLAM.

KAJIAN TERBARU!!! Peratus sokongan Cina kepada PR melonjak, BN boleh tumbang di Johor

BN boleh tumbang di Johor

http://ww2.utusan.com.my/utusan/SpecialCoverage/PilihanRaya2008/images/peta/johor.jpg

JOHOR BARU, 11 Johor —
Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman telah mula turun padang sejak Oktober lalu, menghabiskan sekurang-kurangnya empat hari seminggu dilihat sebagai persiapan awal Barisan Nasional (BN) menghadapi pilihan raya umum ke-13 yang berdepan prospek kehilangan lebih banyak undi kaum Cina.

Lebih mengagumkan beliau memulakan jelajah dengan berkunjung ke Gelang Patah, Tebrau, Kulai, Pulai dan Muar (dua kali), semua kawasan itu mempunyai sekurang-kurangnya 40 peratus pengundi Cina, dilihat persediaan awal agar tidak menerima nasib sama seperti di Pulau Pinang dan Perak pada pilihan raya umum 2008.

Selain menemui pengundi dan penyokong parti, Abdul Ghani menghabiskan masa beberapa jam setiap hari mendengar taklimat daripada jentera BN tentang sentimen pengundi, tahap sokongan di setiap kawasan pinggir bandar.

“Beliau telah turun padang di semua kerusi yang pembangkang fikir boleh menang,” kata pegawai tertinggi pentadbiran Abdul Ghani kepada The Malaysian Insider.

Menurut kajian yang dibuat oleh Zentrum Future Studies, Abdul Ghani mempunyai alasan untuk berasa bimbang.

Gelombang kebangkitan telah menawan sebahagian Semenanjung Malaysia pada pilihan raya umum 2008, yang mana Pakatan Rakyat gagal memecahkan benteng kuat Umno dengan memenangi satu kerusi Parlimen (dari 26 kerusi) dan enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dari 56 kerusi yang ditawarkan.

Tetapi Profesor Abu Hassan Hasbullah, yang menjalankan pusat kajian Universiti Malaya memberitahu kaji selidik pada hujung tahun lalu menunjukkan pengundi Cina-Johor kemungkinan akan memecahkan tradisi dengan menyokong Pakatan Rakyat.

Pemimpin pembangkang menganggarkan mereka memenangi 55 peratus pengundi Cina pada pilihan raya umum lalu tetapi Abu Hassan berkata sokongan daripada kaum itu telah meningkat hampir 90 peratus.

“Kami lihat tentang apa yang boleh digelar revolusi senyap Tionghua,” katanya kepada The Malaysian Insider menambah sokongan pengundi Cina di Johor meningkat kepada 68 peratus selepas pilihan raya umum 2008 dan terus meningkat kepada 79 peratus pada 2010.

Menurut Abu Hassan, sokongan orang Melayu terhadap pembangkang tidak berubah sejak pilihan raya umum 2008 dan ia kekal di antara 25 hingga 30 peratus, Pakatan Rakyat meletakkan sasaran 15 kerusi Parlimen dan 30 kerusi negeri.

PKR telah mengadakan kongres nasional di Johor pada akhir November, mendakwa bersedia mengambil alih pentadbiran negeri.

Penganalisis berkata perubahan aliran sokongan di kubu kuat BN secara praktikal bermaksud Pakatan Rakyat hanya memerlukan 30 Ahli Parlimen untuk menawan Putrajaya.

Bagaimanapun rakan gabungan telah memberi amaran bahawa peluang di Johor akan mengakibatkan serangan-serangan Umno yang menuduh “kerajaan Cina”.

“Ia jelas bahawa jika kita menang ia datangnya dari sokongan pengundi Cina. Selepas tuduhan-tuduhan di Pulau Pinang dan Perak, mudah bagi Umno menyerang kita dengan bertanyakan siapa akan menjadi MB,” kata Ahli Dewan Undang Negeri (Adun) Sungai Abong dari PAS, Dr Sheikh Ibrahim Salleh.

Pengerusi DAP Johor Dr Boo Cheng Hau juga bersetuju dengan ahli jawatankuasa PAS negeri bahawa yang lebih penting adalah menumpukan perhatian untuk menambah sokongan pengundi.

“Kita perlu pastikan tidak terjatuh ke dalam perangkap dan mengelak soalan tentang MB dan pembentukan kerajaan negeri. Strategi kita adalah untuk tidak mengejutkan pengundi tetapi memberitahu mereka kita perlu menafikan dua pertiga BN,” kata Adun Skudai menambah Pakatan Rakyat berada di kedudukan terbaik untuk menambah tujuh ahli Parlimen dari negeri itu.

“Kemudian jika kita membentuk kerajaan, kita akan pastikan orang Melayu MB dan rakyat akan terima keputusan pilihan raya.”

PKR pula menolak untuk menjawab soalamn tentang calon MB tetapi ketua cabang memberitahu The Malaysian Insider “kita tiada sesiapa sejak Abdul Razak Ahmad”, merujuk kepada bekas pengerusi negeri itu yang meninggal dunia pada 2007.

The Malaysian Insider difahamkan Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub yang merupakan anak kelahiran Pontian terpaksa melepaskan kerusi Parlimen Kubang Kerian dan kembali bertanding di Johor.

Sembrong, kerusi Parlimen mempunyai kira-kira 40 peratus pengundi Cina berdekatan Kluang, dikatakan menjadi pilihan terbaik meletakkan Salahuddin bertanding.

Khabar angin yang tersebar mengatakan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein akan bertanding di Kota Tinggi, kerusi yang dilihat selamat yang mungkin akan dikosongkan Tan Sri Syed Hamid Albar yang telah digugurkan dari Kabinet oleh Datuk Seri Najib Razak apabila mengambil alih kuasa pentadbiran pada 2009.(malaysianinsider)

Nik Nazmi pulak ditangkap fitnah Jamil Khir & MAIWP









Dulu Saifuddin Nasusion fitnah Jamil Khir pasal isu wang zakat ini , tetapi kantoi bila berbahas dengan Datuk Dr Mashitah Ibrahim di Parlimen . KLIK DI SINI










Kali ini Nik Nazmi pulak menyambung kerja fitnah dah terbaru beliau menunjukkan dua dokumen iaitu satu baucer bayaran yang kedua adalah Laporan Audit Ketua Negara dan dikhabarkan akan membuat laporan hari ini sekitar jam 11.00 pagi


Sebenarnya kos guaman tersebut tidak dibayarkan menggunakan wang daripada hasil yang dikutip , sebaliknya wang yang digunakan adalah wang peruntukan kerajaan sejak tahun 1993


Pada tahun 2010 pulak geran kerajaan untuk MAIWP adalah sebanyak 19 juta yang mana sebanyak RM 700 ribu diperuntukan kepada perundangan /guaman
.






Di bawah ini pulak jawapan fatwa oleh Mufti Wilayah Persekutuan berhubung isu penggunaan wang zakat adalah tidak menyalahi syarak


Kerana pada mesyuarat MAIWP yang diadakan pada 03 September 2009 telah meluluskan perbelanjaan untuk perundangan di bawah ASNAF FISABILILLAH.








Kenyataan pakar fitnah PKR


PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Rabu mendedahkan bukti berhubung dakwaan penyalahgunaan wang zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) yang dinafikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom sebelum ini.Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, bukti tersebut ialah set dokumen daripada MAIWP sendiri.


"Ini termasuk baucar bayaran bernombor 2010B04112 bertarikh 29 April 2010 sebanyak RM32,150.
"Baucar tersebut secara terang merakamkan kumpulan wang yang digunakan merupakan kumpulan wang zakat," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat PKR di sini, Rabu.

Bukti yang dikemukakan Nik Nazmi itu berhubung dakwaan penyelewengan wang zakat MAIWP bagi pembayaran kos guaman Jamil Khir bersama Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) Datuk Che Mat Che Ali dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain dalam satu kes qazaf.

Nik Nazmi berkata, dokumen kedua pula merupakan surat daripada Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang kepada Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Negara, Datuk Azmi Khalid yang mengesahkan bahawa RM63,650 wang zakat digunakan bagi membayar kos guaman MAIWP.Jumlah itu meliputi bayaran pertama sebanyak RM31,500 pada 9 Februari 2010 dan RM32,150 yang tercatat di dalam baucar tersebut.

“Ini mengesahkan laporan atau siasatan yang dibuat oleh Ketua Audit Negara,” katanya.

Nik Nazmi yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia berkata, Jamil Khir dalam kenyataannya berkali-kali menegaskan bahawa MAIWP mempunyai peruntukan kerajaan sebanyak RM700,000 bagi menampung pelbagai pembayaran termasuk kos guaman.

“Namun Laporan Ketua Audit kita sudah nyatakan lebih awal. Jamil Khir hanya menjawab mempunyai peruntukan kerajaan RM700,000 tetapi tidak pernah sentuh langsung bahawa Laporan Ketua Audit ada menyebut bahawa kedua-dua bayaran Februari dan April itu menggunakan wang zakat dahulu,” katanya.

Beliau menambah, hanya pada Disember 2010, baru wang tersebut digantikan kira-kira enam bulan selepas peruntukan tersebut disalurkan ke dalam MAIWIP. Jamil Khir tidak menyebut tentang hal ini.

“Ini bukan peruntukan kerajaan tetapi wang zakat. Ini bukan ambil dulu kemudian pulangkan. Kita pernah bangkitkan kes di Johor, (bekas) amil (menyalahgunakan wang zakat kira-kira RM20,000) yang dikenakan hukuman empat tahun penjara dan tiga sebatan.

“Kenapa beza untuk menteri?,” soal Nik Nazmi.

Dalam pada itu, Nik Nazmi turut memperbetulkan laporan sebuah akhbar arus perdana pada 4 Januari lalu yang memetik kenyataan Bahagian Hal Ehwal Korporat Jabatan Audit Negara bahawa isu salah guna zakat tidak dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010.

“Keadilan tidak pernah mendakwa demikian sebaliknya kami merujuk kepada surat Ketua Audit Negara kepada Jawatankuasa Kira-Kira Negara,” katanya - mStar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...