Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, January 8, 2012

Isu Fayad macam drama Tamil , dose morfin tinggi sahaja boleh bikin nazak !

Semalam memang terang-terang konco2 PKR serta Wartawan Harakah bikin drama Tamil menggunakan skrip Arsenik ANUwar dulu .

Penyebaran di twitter dan facebook seperti menggambarkan Fayyad dalam keadaan teruk dan lagi bangang seorang wartawan ini sudah menyatakan jantungnya baru berhenti

Mereka kata Fayyad dicucuk menggunakan jarum yang diletakkan morfin !

Nak tahu adakah morfin boleh mengakibatkan keaddan Fayyad seperti itu , baca di bawah ini.

oleh : Dr MIM

Pengawal keselamatan Wan Azizah nazak jantung berhenti di sebabkan oleh suntikan morfin?

Rujuk twitter di bawah :

Sebagai doktor perubatan, MiM tergelak besar apabila membaca twitter di atas. Si penulis itu sudah pasti tolol dalam perubatan kerana morfin tidak boleh dimasukkan ke dalam badan hanya sekadar 'terasa dicucuk jarum' sahaja!

Picagari diperlukan dan jika sampai nazak, ianya bermakna dose morfin yang digunakan tinggi.

Dan sepanjang pengalaman MiM sebagai doktor perubatan, tempoh untuk cucuk dan menekan tombol picagari (intramuscular IM injection) sehingga habis cecair (1 cc) di dalam picagari itu akan mengambil masa lebih kurang 5-8 saat!

Hanya jika Fayyad merelakan diri beliau disuntik sahaja maka proses menyuntik segala cecair di dalam picagari itu akan dapat dilakukan dan sudah tentu amat mustahil ketika bersesak di depan orang ramai!

Manakala, tempoh kehadiran morfin di dalam plasma darah adalah kira-kira 20 minit. Maka, segala simptom morfin tidak mungkin akan berlaku secara tiba-tiba!

Why with all this crap?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...