Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, January 7, 2012

901 : PRO ULAMAK DI PENANG TOLAK ANWAR

PRO ULAMAK DI PENANG TOLAK ANWAR



TOKOH YANG MEREKA MASIH SANJUNG.KATANYA TOKOH PERPADUAN MELAYU

hari ini separuh hari BK menjalankan kerja lapangan untuk mendapatkan apakah yang sebenarnya terkandung dalam benak hati ahli dan penyokong tegar PAS disekitar bumi penang. di antara mereka memberi komen bahawa apa yang berlaku sekarang adalah satu yang wajib. berilah pas memerintah sekali . ayat ini yang BK rasa terkejut sebab boleh dikatakan semua yang ditemui menyatakan berikan pas memerintah sekali dan mereka tidak menyebut berikan pas memerintah sekali dengan pkr dan dap.

kesimpulan dapatan yang BK perolehi tadi adalah seperti berikut :

1. rata-rata ahli pas pro ulamak seperti ust nasharudin dan hasan ali menyatakan mahfus omar tidak patut bercakap kasar kepada hassan ali. siapakah beliau? mereka juga bersetuju tindakan hassan ali itu salah.

2. mereka tidak menyukai umno kerana rata-rata pemimpin umno menjadi kaya raya selepas mendapat jawatan dalam politik sedangkan sebelum itu mereka dalam kategori rakyat biasa. soalnya mengapakah selepas berpolitik baru ada ruang untuk menambahkan pendapatan dengan begitu drastik.

3. pemimpin yang dilantik oleh kerajaan BN di peringkat kampung juga gagal memainkan tanggungjawab. perkara ini mereka tujukan kepada JKKP dan ada yang menyatakan pengerusi khariah pro umno jarang turun ke masjid

4. rata-rata isteri dan ahli keluarga pemimpin umno mereka katakan gagal dalam urusan akhlak. indikator mereka ialah bertudung dan tingkahlaku anak-anak. nama dato nazri disebut dalam hal ini begitu juga DS najib.

5. dalam hal NFC, kerajaan berlaku tidak adil kepada rakyat contoh yang mereka berikan ialah bayangkan sekiranya seseorang meminjam wang dari TEKUN untuk melaksanakan projek ekonomi, maka peminjam perlu menggunakan wang tersebut untuk melaksanakan projek berdasarkan permohonan pinjaman. jika tidak mereka akan dikenakan tindakan.tapi dalam hal ini bagaimana pinjaman NFC boleh digunakan untuk membeli kondominium. ini yang rakyat tanya.

6. ada yang mengakui kerajaan BN membantu rakyat tetapi kerajaan dan pemimpin yang telah lama memerintah , mereka perlu di refreshkan semula. dengan kata lain ditukarkan kerajaan itu dengan sebuah kerajaan baru

7. ada yang menyatakan, tindakan ke atas adam adli pada 9/1/12 akan membangkitkan kemarahan anak muda secara berterusan.

8. mereka menyatakan entiti ulamak dan warak dalam pas , perlu dipuji dan di tiru umno

9. mereka mengekalkan status quo bahawa hanya pas yang memperjuangkan agama.

10. ada yang menyatakan, pas suka kepada calon umno yang warak . ini ditujukan kepada mana-mana bakal calon umno di pulau pinang.

PANAS - DATO' SHAHNON AHMAD HENTAM PAS TAK IKUT RASULLAH SAW

(Profesor Emeritus Dato' Shahnon Ahmad ialah Sasterawan Negara dan penerima anugerah Pejuang Sastera 1976. Bekas Ahli Parlimen Sik, Kedah beliau juga pernah mengetuai Pusat Islam di USM, Pulau Pinang. Novelnya 'Ranjau Sepanjang Jalan' [1967] dianggap novel Melayu bertaraf antarabangsa)

GEORGETOWN - Sasterawan Negara, Datuk Shahnon Ahmad tidak setuju dengan dasar kepimpinan Pas sekarang yang mengadakan kerjasama dengan DAP.
Kedua-dua parti itu dan PKR merupakan komponen Pakatan Rakyat.
Menurut beliau, konsep kerjasama antara Pas dan DAP sekarang ini bertentangan dengan konsep yang diamalkan pada zaman Rasulullah SAW.
"Rasulullah SAW pada zaman dahulu tidak bekerjasama dengan musyrikin, sebaliknya baginda meletakkan syarat untuk mewujudkan keharmonian atau keamanan.
"Saya tidak bersetuju dengan kerjasama antara Pas dan DAP ini," kata beliau kepada Sinar Harian selepas menerima kunjungan beberapa ahli Pas Tanjong di rumahnya di sini, hari ini.
Shahnon yang juga bekas Ahli Parlimen Sik turut menolak penggunaan istilah ulama dan profesional dalam kalangan pemimpin Pas masa kini.
Menurutnya, istilah profesional adalah mengikut sesuatu disiplin kerjaya seperti kedoktoran, kejuruteraan dan pendidikan.
"Profesional adalah pakar seperti saya digelar profesor kerana saya adalah profesor dalam kesusasteraan.
"Pas tidak nampak ulamanya melainkan (Mursyidul Am) Tok Guru (Datuk) Nik Aziz Nik Mat sahaja," katanya.
Shahnon yang terkenal dengan buku S.H.I.T sebelum ini berkata, pandangannya sekarang ini tidak lagi mahu didengar oleh sesiapa pun kerana sudah lama tidak aktif dalam politik.
Sungguhpun begitu, beliau masih aktif menjadi penulis kolum bagi sebuah majalah sastera.
Beliau menjalani pembedahan injap tahun lalu.
Beliau turut melahirkan rasa kurang senang hati dengan peningkatan jenayah di negara ini.
"Sepatutnya hududlah yang dijalankan iaitu hanya ke atas orang Islam. Inilah caranya untuk mengatasi jenayah," katanya.

Puak Pakatan Haram Yang Nak Berdemo 901 Mesti Dengar Apa Kata Penganalisis Jenayah Ini!

DEMOSTRASI BEBAS ANWAR 901 ADALAH HARAM ??

JOM TONTON VIDEO MENARIK INI


68 % kata PAS/Pakatan Rakyat akan bungkus di Selangor..

Orang melayu di Selangor semakin berubah persepsi terhadap Pakatan Rakyat khususnya PAS. Jika pada PRU12 yang lalu ramai rakyat Selangor memilih untuk mengundi Pakatan bagi menggantikan BN, ia mungkin akan berubah pada PRU akan datang.

Buktinya dapat dilihat melalui satu kajian yang dibuat oleh pihak Universiti Malaya di negeri tersebut baru-baru ini.

Daripada 795 responden yang terdiri dari pelbagai bangsa, hanya 32 peratus sahaja yang yakin bahawa PAS serta Pakatan Rakyat mampu menggantikan UMNO dan Barisan Nasional di negeri Selangor jika Pilihanraya Umum diadakan.

Selebihnya, sebanyak 68% responden pula tidak yakin ataupun tak pasti jika PAS/Pakatan Rakyat boleh menjaga kebajikan seperti mana yang pernah UMNO/BN lakukan sebelum negeri itu ditawan oleh Pakatan.

Enam puluh peratus daripada responden itu adalah terdiri daripada bangsa Melayu, manakala Cina dan India pula masing-masing mewakili 25 dan 12 peratus responden dalam kajian tersebut.

Penilaian ini telah dibuat dari 3 hingga 11 Disember lalu dan meliputi kawasan parlimen Puchong, Sepang, Sabak Bernam, Hulu Selangor, Kuala Selangor, Selayang, Gombak, Ampang, Hulu Langat, Pandan, Subang dan Shah Alam.

Kajian yang dilakukan oleh Pusat Kajian Dan Demokrasi Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) di Selangor ini sekaligus menjelaskan senario sokongan rakyat yang semakin hilang terhadap kepimpinan Anwar dan Khalid Ibrahim.

Dari satu perspektif, sokongan rakyat Selangor yang mula kembali kepada UMNO/BN dilihat sebagai hasil dari tranformasi yang dilakukan oleh Perdana Menteri DS Najib Razak sejak memegang jawatan sebagai orang nombor satu negara.

Pendekatan menyelami masalah rakyat dan juga mengutamakan keberkesanan pentadbiran negara dikenalpasti sebagai salah satu faktor yang berjaya “mencuri” sokongan rakyat dari Pakatan. Lebih-lebih lagi dengan sifat rendah diri serta mesra rakyat yang DS Najib tunjukkan.

Saya percaya, dengan sokongan serta usaha dari semua kepimpinan UMNO/BN diperingkat bahagian serta cawangan di Selangor, kajian UM ini akan menjadi langkah awal bagi merealisasikan impian DS Najib bagi merampas kembali Selangor dari Pakatan.

Jom Tonton Ulangan Yang Menarik Ini

HARAM TETAP HARAM !! ISU DEMOSTRASI DAN AGEN IBLIS !! AZHAR IDRUS KONA TAK LEPAS ?!!



Yang luluskan permit arak d kelantan ni sapa? aku ke hahaha ehhh melalutla plak..


Fatwa Gitar Karan pun Azhar tak mampu nak jawab..dah hampir seminggu aku dan kawan2 ulama dok tunggu nak dengar auta..ehh fatwa kauter balik kot kot ada hadis yang dia jumpa atau firman yang dia baru terlihat bahawa itu HALAL..KE GUANNE..BODDO (tiru gaya azhar dok kata orang bodoh gaya ganung kite) !!


Kalau kita sama dengan cara Yahudi maka siapa kita? BODDO hahaha tiru gaya azhar dok kata orang lain boddo..aku tak maksud sapa2 tu..latah gaya azhar je kih kih



Kenapa nak dengki dengan orang muda yang sanggup habiskan masa belajar keperingkat tertinggi d luar negara untuk menyambung tugas-tugas Ilmuan Agama yang makin kurang ini ?? Adakah cukup azhar bertallaqi dengan guru yang d dakwanya..itupun cerita dia...bukannya kita tahu kat pondok mana ?!!

Aku bukan nak dengki dengan azhar cuma nak nasihatkan dia bahawa dia bukannya maksum dan apa yang dia bawa atau cara dia bawa dalam mendekatkan anak muda kepada Islam adalah salah !! ada dia berani nak kata nabi saw terlupa bahawa itu cara terbaik ??

Meh dengar ustaz muda yang punyai akhlak istimewa ini !! bakal Ulama Besar !



akj ; Janganlah kerana aku tulis "agen iblis" maka semua jadi senak perut dan sakit otak dan tiba2 ramai anjing2 kurap dap yang menyamar kononnya depa UMNO dan terus tukar parti kerana kelam kabut dengan isu yang aku lontarkan..baca dengan hati yang terbuka dan otak yang sempurna derr..!!

Hinggakan ada orang umno yang aku rasa dia tak ahli pun mula tembak jamban taik keluarkan dalam blog sebab terasa komen2 kononnya ahli umno marah dan tak setuju !!

mat..aku nak bagitau satu je..kalau orang UMNO dia takkan terima bila azhar yg tak tahu mana dia belajar dok kata UMNO BN ni sesat..sorry derr..anda tak pernah turun grassroot !!

bersambung..

SESAT DALAM KESAMARAN YANG D CIPTA DEMI SEBUAH "ALPHARD" !!

wallahualam

Ulasan Dari Pakar Mengenai Sebab Utama Anwar Buat Demo 901

Perhimpunan 9 Januari Ikhtiar Terakhir Anwar Untuk Selamatkan Diri?

KUALA LUMPUR: Ramai penganalisis berpendapat langkah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelajah ke seluruh negara mulai 3 Januari, iaitu seminggu sebelum keputusan perbicaraan kes liwatnya diumumkan mahkamah, sebagai usaha terdesak beliau untuk meyakinkan orang ramai yang beliau tidak bersalah terhadap tuduhan yang dihadapinya.

Mahkamah dijadual mengumumkan keputusan perbicaraan kes itu pada 9 Januari.

Beberapa pemerhati politik berkata siri jelajah yang Anwar lakukan kali ini sama seperti tindakan beliau pada 2 September 1998 selepas dipecat daripada Kabinet oleh Perdana Menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ketika itu, Anwar, yang yakin beliau akan ditangkap, mencetuskan gerakan Reformasi dan mengadakan ceramah politik tanpa henti di seluruh negara.

Pada 20 September, Anwar merancang untuk berucap di Dataran Merdeka, tetapi mengubah tempatnya ke Masjid Negara dengan dihadiri hampir 50,000 orang sebelum beliau ditangkap di rumahnya di Bukit Damansara pada petang hari yang sama.

Para penyokongnya yang tidak dapat membendung kemarahan, mengekori kereta peronda polis hingga ke Ibu Pejabat Polis di Bukit Aman sambil melaungkan slogan "Reformasi" dengan penuh emosi.

Bagaimanapun, ramai berpendapat perhimpunan secara besar-besaran tidak perlu diadakan di mahkamah pada 9 Januari ini.

Memandangkan kedudukan beliau sebagai pemimpin utama pakatan pembangkang, gabungan Pembangkang mungkin dilanda pergolakan sekiranya Anwar disabitkan kesalahan dan dikenakan hukuman penjara, walaupun beliau sendiri menyatakan bahawa pakatan itu mempunyai rancangan luar jangka untuk menghadapi kemungkinan tersebut.

Bukankah ini bererti perhimpunan besar-besaran tidak perlu diadakan walaupun Anwar disabitkan kesalahan dalam kes itu?

Roger Tan, peguam dan bekas anggota Majlis Peguam dan kolumnis akhbar The Star berkata sekiranya mahkamah mendapatinya bersalah, Anwar masih boleh merayu terhadap keputusan itu.

Katanya perhimpunan yang dirancang penyokong Anwar itu boleh dianggap sebagai cubaan untuk menggertak badan kehakiman.

"Jika tindakan mereka itu boleh menyebabkan pengumuman keputusan terpaksa ditangguhkan, mereka boleh dituduh menghina mahkamah," katanya.

Tan berkata perhimpunan seperti itu, yang juga disebut sebagai "keingkaran sivil, nampaknya sudah menjadi amalan popular dalam kalangan ahli politik, khususnya daripada Pembangkang, dengan mendapat sokongan daripada pertubuhan bukan kerajaan serta pergerakan yang memperjuangkan hak sivil dan kebebasan.

"Ia merupakan senjata taktikal yang semakin popular dalam kalangan mereka untuk mewajarkan tindakan mereka membelakangkan undang-undang, yang menurut pandangan mereka sebagai tidak adil, di samping mencetuskan polemik," katanya kepada Bernama.

Beliau berkata sejak beberapa tahun lepas, kumpulan pendesak di seluruh dunia menggunakan kaedah ini untuk membuat perubahan dalam bidang undang-undang dan sosial seperti yang mereka hasratkan.

Bagaimanapun, kata beliau, mereka yang terlibat dengan tindakan yang melanggar undang-undang perlu bersedia menerima hukuman akibat perbuatan mereka itu.

"Tetapi, mereka tetap gembira kerana perbicaraan di mahkamah kelak akan membolehkan mereka mendapat publisiti yang sememangnya mereka harapkan daripada isu yang diperjuangkan," katanya.

Tan berkata kebanyakan pakar undang-undang terkenal menekankan tentang pentingnya kedaulatan undang-undang.

Beliau memetik St Thomas Aquinas (1225-1274) sebagai berkata bahawa walaupun undang-undang yang tidak adil mendera hati nurani, tetapi undang-undang tetap perlu dipatuhi untuk mengelak tercetusnya kacau-bilau.

"Hakim Mahkamah Agung Amerika Abraham Fortas (1910-1982) pula berkata "setiap seorang daripada kita wajib mematuhi undang-undang. Ini merupakan tanggungjawab daripada segi moral dan undang-undang," katanya.

Tan berkata pakar undang-undang dan bapa konsep pemisahan kuasa dari Perancis, Montesquieu (1689-1755) pula berkata

"kebebasan bererti hak untuk melakukan apa yang dibenarkan oleh undang-undang.Beliau berkata dalam ucapan melalui radio dan televisyen pada 30 Sept 1962, Presiden John F. Kennedy (1917-1963) menegaskan:

"Negara kita dibina berasaskan prinsip bahawa kepatuhan terhadap undang-undang menjadi pelindung paling ampuh bagi kebebasan dan tindakan melanggar undang-undang merupakan jalan paling pasti untuk mengalami penderitaan. Ringkasnya, rakyat Amerika boleh tidak bersetuju dengan undang-undang, tetapi mereka tetap perlu mematuhinya."

"Di samping itu, wujud beberapa hujah lain yang boleh digunakan untuk menentang keingkaran sivil. Paling utama, sekiranya sesuatu undang-undang itu diluluskan oleh kerajaan yang dipilih secara demokratik oleh rakyat, maka adalah jelas, orang yang melanggar undang-undang berkenaan tidak bersikap demokratik," kata Tan.

Pandangan Tan dikongsi Timbalan Setiausaha Agung Persekutuan Persatuan Cina Malaysia (Huazhong) Dr Chin Yew Sin apabila beliau berkata bahawa tiada siapa patut menggunakan sebarang cara untuk mempengaruhi badan kehakiman dalam membuat penghakimannya.

Kata Chin, setiap orang tanpa mengira aliran politik, perlu menjunjung kedaulatan undang-undang

"Keputusan kehakiman tidak sepatutnya dipengaruhi oleh orang ramai. Ini perlu dipertahankan. Sekiranya tidak berpuas hati dengan sesuatu keputusan, seseorang itu boleh mengemukakan rayuan kepada mahkamah lebih tinggi. Andainya amalan sedia ada diingkari, maka keputusan mahkamah tidak akan dihormati lagi. Akibatnya akan berlakulah huru-hara," katanya.

Penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM) Dr Sivamurugan Pandian pula berkata usaha Anwar mengadakan perhimpunan kali ini samalah seperti yang beliau lakukan ketika menjadi pemimpin pelajar pada 1974.

Pada 3 Disember 1974, Anwar mengetuai pelajar mengadakan tunjuk perasaan bagi membantah apa yang mereka dakwa sebagai" kemiskinan dan buluran" yang berlaku di luar bandar, dengan mencipta berita kononnya sebuah keluarga di Baling, Kedah, meninggal dunia akibat kelaparan.

"Beliau cuba mengulangi apa yang pernah dilakukannya pada 1974. Kali ini, beliau menguji kerajaan dan pihak berkuasa untuk melihat sama ada mereka membenarkan perhimpunan secara aman diadakan, terutama selepas Rang Undang-undang Perhimpunan Secara Aman diluluskan," kata Dr Sivamurugan.

Bagaimanapun kata beliau sasaran sebenar perhimpunan itu bukan untuk meraih impak melalui jumlah mereka yang menyertainya, tetapi kesan yang dicapai melalui media sosial.

Beliau berkata Anwar telah menyusun beberapa aktiviti dan program yang akan dilaksanakan di seluruh negara untuk mempengaruhi persepsi orang ramai selepas berkempen melalui media sosial.

"Saya tidak fikir penyertaan dalam perhimpunan itu sangat penting. Apa yang lebih penting ialah mereka yang tidak menyertainya akan dijadikan sasaran melalui media sosial. Dalam dunia maya, polis tidak boleh menyekat mereka daripada berbuat demikian," katanya. - BERNAMA

*Dr. Siva memang penganalisis politik kegemaran MyMassa. Analisanya memang tepat. Padang sebenar bukannya ketika berlakunya demo 901 tetapi medan siber sebelum dan selepas 901.

on Sabtu, 7 Januari 2012

ANWAR IBRAHIM MEMPERMAIN KAN SUMPAH LAKHNAT


TU DIA !!!

DAH START BELIT FAKTA !!!

KALAU ADA BUKTI YANG ANDA TAK BUAT ANWAR IBRAHIM TOLONG BUKTI KAN !!!

DAH TUDUH ORANG LAIN PULAK ???

LIHAT VIDEO DI BAWAH



SIKIT-SIKIT AL QARDAWI !!!

LIHAT PULA VIDEO DI BAWAH



APA KATA SAMAN ZULKIFLI NOORDIN !!!

ADA BERANI ???

Ariff Gay dan Amalina Seksi - ADAKAH Kegagalan Produk Sistem Pendidikan Sekular

Tanpa ilmu pengetahuan berteraskan akidah Islam, masyarakat akan hidup dalam kemunduran dan keruntuhan moral secara berleluasa. Rasulullah SAW bersabda: “Di antara tanda-tanda kiamat adalah menghilangnya ilmu dan menyebarnya kebodohan…” [Hadis Riwayat al-Bukhari, Muslim, dan Ahmad]

Lihat sahajalah fakta dan realiti yang bertebaran di sekeliling masyarakat Malaysia hari ini khususnya dan seluruh dunia umumnya. Pergaulan bebas, berpakaian seksi, seks bebas, gay, buang bayi, dadah dan HIV/AIDS tidak pernah surut.

Dua kes terbaru berkenaan pelajar yang berjaya melanjutkan ke Institusi Pengajian Tinggi tetapi tidak menggunakan akal untuk berfikir tentang larangan Allah, Tuhan Yang Maha Berkuasa :-

1. Nur Amalina, seorang pelajar pintar yang mendapat 17 A pada SPM 2004. Di landa kontroversi kerana dikatakan berpakaian membuka aurat, kurang sopan dan agak seksi.

2. Ariff Alfian Rosli (pelajar tajaan PETRONAS) mengahwini pasangan gay Jonathan dan meniru perbuatan kaum Nabi Lut AS di Dublin, Ireland.

Perkara ini sepatutnya menjadi perhatian setiap individu kerana setiap individu itu merupakan ahli dalam masyarakat. Namun persoalannya adalah adakah kerangka atau sistem yang sedia ada ini mampu memastikan sistem pendidikan itu berjaya mencapai targetnya iaitu menyelesaikan masalah sosial dalam masyarakat? Adakah kurikulum pendidikan yang ‘diselia’ oleh kuffar Barat ini mampu memastikan pelajar-pelajar kita menjadikan Islam sebagai cara hidupnya?


Asas Pendidikan

Bayangkan sepohon pokok. Tanpa akar yang kuat, begitu mudah pokok itu akan rebah dilanda badai. Begitu juga bagi setiap manusia. Tanpa pegangan hidup yang kuat, mudahlah dia kalah dengan arus kehidupan yang merosakkan. Sesungguhnya pegangan hidup yang paling kuat bagi manusia adalah aqidah Islam kerana Islam merupakan agama daripada Allah untuk manusia.

Firman Allah SWT yang bermaksud, “…Kerana itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus...” [Surah al-Baqarah (2):256]

Maka, sudah semestinya asas kepada sistem pendidikan merupakan aqidah Islam. Aqidah Islam adalah asas ketaatan umat Islam kepada syariat Islam. Dalam Islam, pendidikan dianggap tidak berhasil apabila pendidikan tersebut gagal menghasilkan pelajar yang terikat dengan syariat Islam, walaupun mungkin pelajar tersebut berjaya menguasai ilmu pengetahuan atau dengan kata lain cemerlang dalam akademik. Maka, aqidah Islam wajib menjadi dasar kurikulum (mata pelajaran dan cara pengajaran) yang dilaksanakan oleh negara.

Apabila aqidah Islam dikatakan menjadi asas kepada ilmu pengetahuan, ini tidak membawa maksud bahawa semua ilmu pengetahuan yang dikembangkan mesti bersumberkan pada aqidah Islam. Tidak semua ilmu pengetahuan lahir daripada aqidah Islam. Apa yang dimaksudkan di sini ialah, aqidah Islam mesti dijadikan ukuran penilaian. Ilmu pengetahuan yang bertentangan dengan aqidah Islam tidak boleh dikembangkan dan diajarkan, kecuali untuk dijelaskan kesalahannya.


Tujuan Pendidikan

Aqidah Islam yang menjadi asas atau dasar pendidikan itu tadi akan disalurkan atau dilaksanakan dalam proses pembelajaran dan pengajaran. Kedua-dua proses ini sepatutnya membawa kepada pemenuhan tujuan pendidikan (learning outcome) itu sendiri. Tujuan pendidikan adalah suatu keadaan yang menjadi target daripada proses-proses pendidikan termasuk penyampaian ilmu pengetahuan yang dilakukan. Tujuan pendidikan inilah yang menjadi panduan bagi seluruh kegiatan dalam sistem pendidikan. Islam ada menggariskan tujuan pendidikan untuk membentuk manusia yang berkarakter iaitu;
(1) membentuk keperibadian Islam;
(2) menguasai tsaqafah Islam; dan
(3) menguasai ilmu kehidupan (sains, teknologi dan keahlian) yang memadai.


Membentuk Keperibadian Islam (Syakhshiyyah Islamiyyah)

Tujuan yang pertama ini hakikatnya untuk membentuk keimanan seseorang muslim, iaitu pelajar dididik sehingga terzahir identiti keislamannya yang nampak pada cara berfikir (aqliyyah) dan cara sikapnya (nafsiyyah) yang sentiasa dilandaskan pada ajaran Islam.

Firman Allah SWT, “Dan siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal soleh dan berkata ‘sesungguhnya aku termasuk kaum muslimin’.” [Surah Fushshilat (41) : 33]

Sabda Rasulullah SAW, “Tidak beriman salah seorang di antara kalian, sehingga dia menjadikan hawa nafsunya mengikut apa-apa (dinul Islam) yang kubawa.” [Hadis Riwayat Arba’in An Nawawiyyah]

Tujuan ini perlu dilaksanakan melalui tiga cara.
Pertama, menanamkan aqidah Islam dengan cara yang merangsang akal, menggetarkan jiwa dan menyentuh perasaan.
Kedua, mendorong supaya sentiasa berfikir dan berkelakuan mengikut aqidah dan syariah Islam.
Ketiga, mengembangkan keperibadian dengan cara bersungguh-sungguh dan mengisi pemikiran dengan Tsaqafah Islamiyyah serta mengamalkannya dalam seluruh aspek kehidupannya dalam rangka melaksanakan ketaatan kepada Allah SWT.


Menguasai Tsaqafah Islam

Tujuan kedua ini merupakan satu proses selepas proses membentuk keimanan seseorang. Islam mendorong setiap muslim menjadi seorang yang berilmu dengan mewajibkan menuntut ilmu. Imam Al Ghazali dalam Ihya Ulumuddin, dalam bab Ilmu, menjelaskan bahawa berdasarkan takaran kewajipannya, ilmu dibahagikan kepada dua kategori.

Pertama, ilmu fardhu ain yang wajib dipelajari oleh setiap Muslim. Ilmu fardhu ain termasuklah ilmu-ilmu tsaqafah Islam, seperti pemikiran, idea dan hukum-hukum Islam (fekah), bahasa arab, sirah nabawiyah, al-Quran, al-Hadis dan sebagainya. Rasulullah SAW telah menjadikan bahasa Arab sebagai bahasa pengantar untuk pendidikan dan urusan penting lainnya seperti bahasa diplomatik dan pergaulan antarabangsa. Oleh sebab itu, setiap muslim yang selain orang arab sekalipun, wajib mempelajari bahasa Arab.

Kedua, ilmu yang dikategorikan sebagai fardhu kifayah, iaitu ilmu yang wajib dipelajari oleh sebahagian sahaja daripada umat Islam. Ilmu fardhu kifayah termasuklah ilmu-ilmu kehidupan yang mencakup ilmu pengetahuan dan teknologi serta keahlian. Contohnya, ilmu kimia, biologi, fizik, kedoktoran, pertanian, teknikal dan sebagainya.


Menguasai ilmu kehidupan (sains teknologi dan keahlian)

Penguasaan dalam ilmu kehidupan diperlukan agar umat Islam mampu mencapai kemajuan material sehingga dapat menjalankan misi hidup sebagai khalifah Allah di muka bumi ini dan kewajipan ini merupakan fardhu kifayah.

Manusia yang mempunyai keperibadian Islam serta menguasai Tsaqafah Islam dan ilmu kehidupan inilah yang akan memenuhi keperluan masyarakat dalam perkhidmatan profesional untuk memudahkan kehidupan masyarakat. Negara sepatutnya melaksanakan polisi-polisi tertentu yang akan menjamin kelangsungan perkhidmatan doktor, pensyarah, jurutera, ahli kimia, mujtahid dan kerjaya-kerjaya lain dalam jumlah yang diperlukan masyarakat.

Untuk memenuhi bidang perkhidmatan perubatan seperti doktor dan paramedik, serta bidang keamanan seperti polis dan tentera, negara boleh melatih mereka sebagai pegawai negeri sejak di bangku sekolah lagi, atau negara boleh membuka sekolah khusus untuk memenuhi keperluan-keperluan perkhidmatan tersebut.

Kejayaan pencapaian tujuan pendidikan di atas tidak hanya bergantung pada proses pendidikan yang dilakukan di sekolah. Sekolah, keluarga dan masyarakat seharusnya bekerjasama dengan baik dalammengupayakan tercapainya tujuan pendidikan. Keluarga berperanan dalam membentuk dan mengembangkan keperibadian Islam dalam kehidupan sehari-hari di rumah. Manakala, masyarakat menguatkan nilai-nilai yang ditanam oleh keluarga dan sekolah.

Negara pula akan mendorong keluarga untuk meningkatkan peranan dan kemampuannya dalam mendidik anak serta menyediakan kemudahan-kemudahan yang diperlukan keluarga yang ingin meningkatkan kemampuannya dalam mendidik anak. Sekiranya seorang ayah atau ibu sangat lemah dalam mendidik anaknya, negara boleh menarik sementara hak pendidikan anak daripada mereka dan menyerahkannya kepada keluarga atau kerabat lain yang mampu mendidik anak itu, sehingga mereka mampu mendidik anaknya.

Selain itu, negara turut berperanan dalam mengawasi media massa dan perilaku individu-individu dalam kehidupan umum. Media massa tidak boleh menyebarkan nilai, pemikiran atau contoh perilaku yang membahayakan para pelajar. Tindakan-tindakan yang melanggar hukum syarak pula mesti diberi tindakan yang tegas agar tidak berleluasa di tengah-tengah masyarakat. Peranan negara ini seiring dengan kewajipannya sebagai penjaga aqidah umat Islam dan memastikan supaya aturan kehidupan rakyatnya berjalan berlandaskan aturan Allah SWT.


Sekilas Fakta Sistem Pendidikan bawah Pemerintahan Islam

Memahami betapa pentingnya pendidikan dalam Islam, maka hal pendidikan mestilah menjadi agenda penting bagi negara. Negaralah yang berperanan dalam merencanakan, mengatur, dan menerapkan sistem pendidikan berasaskan hukum-hukum Islam. Ini adalah kerana negara merupakan institusi pemerintahan yang bertanggung jawab mengurus keperluan dan hak rakyatnya. Rasulullah SAW bersabda, “Seorang imam (pemimpin) itu adalah penggembala (pemelihara) dan dia bertanggungjawab di atas pemeliharaannya...” [Hadis Riwayat Ahmad, Syaikhan, Tirmidzi, Abu Daud dari Ibnu Umar].

Hadis ini dengan jelas meletakkan tanggungjawab pemeliharaan atau penjagaan rakyat ke atas bahu para pemimpin. Justeru, dalam bidang pendidikan, memberi pendidikan dan menyediakan segala kemudahan yang berkaitan dengannya adalah wajib ke atas pemimpin dan semuanya mesti disediakan secara percuma kepada rakyat. Negara wajib bersungguh-sungguh dalam memperolehi pendapatan agar dapat memenuhi keperluan asas bagi warga negaranya, termasuk keperluan pendidikan.

Rasulullah SAW pernah mengarahkan tawanan Perang Badar untuk mengajar membaca dan menulis sepuluh anak kaum Muslimin sebagai syarat penebusan mereka. Dengan tindakan ini, iaitu membebaskan para tawanan dengan cara menyuruh mereka mengajar anak-anak kaum Muslimin, bererti Rasulullah telah menjadikan biaya pendidikan setara dengan nilai barang tebusan. Maksudnya, Rasulullah SAW (seperti) telah memberi upah kepada para pengajar itu dengan harta benda yang seharusnya menjadi milik Baitul Mal.

Di samping itu, para khalifah sepanjang zaman pemerintahan Daulah Khilafah Islamiyah juga memberikan pendidikan percuma kepada warga negaranya. Sejak abad ke-4H, banyak sekolah telah ditubuhkan. Sebelum wujudnya sekolah formal, ketika itu pendidikan biasanya dilakukan di masjid-masjid, majlis-majlis ta’lim dan beberapa tempat pendidikan yang tidak formal lainnya.

Muhammad Athiyah al-Abrasi, di dalam buku Dasar-Dasar Pendidikan Islam memaparkan usaha-usaha para khalifah untuk membangunkan sekolah-sekolah tersebut. Setiap Khalifah berlumba-lumba membina sekolah tinggi Islam dan berusaha memperlengkapkannya dengan pelbagai kemudahan yang diperlukan. Setiap sekolah tinggi dilengkapi dengan auditorium, dewan mesyuarat, asrama mahasiswa, perumahan pensyarah dan ‘ulama, bilik mandi, dapur dan dewan makan, malah taman rekreasi.

Di antara sekolah-sekolah tinggi yang penting dan terkenal sepanjang pemerintahan Daulah Khilafah Islamiyah ialah Madrasah Nizhamiyah dan Madrasah al-Mustanshiriyah di Baghdad, Madrasah al-Nuriyah di Damsyik serta Madrasah an-Nashiyah di Kaherah. Di antara madrasah-madrasah ini, yang terbaik ialah Madrasah Nizhamiyah di mana ia dijadikan asas ukuran bagi madrasah di daerah lain di Iraq, Khurasan (Iran) dan tempat-tempat lain.

Madrasah al-Mustanshiriyah di Baghdad yang didirikan oleh Khalifah al-Mustanshir pada abad ke-6H mempunyai sebuah auditorium dan perpustakaan yang dipenuhi pelbagai jenis kitab yang cukup untuk keperluan proses pembelajaran. Selain itu, madrasah ini juga dilengkapi dengan kamar mandi dan klinik yang doktornya sentiasa tersedia. Setiap mahasiswa pula menerima biasiswa berupa wang emas dari negara. Kehidupan seharian mereka juga ditanggung. Makanan berupa roti dan daging disediakan tanpa bayaran sedikit pun.

Madrasah lain yang juga cukup terkenal adalah Madrasah Darul Hikmah di Kaherah yang didirikan oleh Khalifah al-Hakim bi-amrillah pada tahun 395H. Madrasah ini adalah sebuah institut pendidikan yang dilengkapi dengan perpustakaan yang dipenuhi dengan ruang ulangkaji dan pelbagai kemudahan pendidikan lainnya. Perpustakaannya turut dibuka untuk orang ramai. Semua orang juga dibenarkan mendengar kuliah, ceramah ilmiah, simposium, aktiviti kesusasteraan dan pengajaran agama.

Begitu juga dengan Madrasah an-Nuriah di Damsyik yang didirikan pada abad ke-6H oleh Nuruddin Muhammad Zangi. Di sekolah ini terdapat kemudahan seperti asrama, perumahan staf pengajar, tempat istirehat serta dewan ceramah yang luas.

Daripada sistem pendidikan begini, maka lahirlah tokoh-tokoh yang bukan sahaja menguasai ilmu pengetahuan malah bersyakhsiyah Islam. Al-Razi (850-925M) seorang ahli perubatan, kimia dan falsafah; Ibn Sina (980-1037M) seorang tokoh perubatan; Al-Farabi (874-950M), Al-Biruni (973-1037M) dan Ibn Rusyd (1126-1198) merupakan ahli falsafah; Abul Kamil (850-930M) dan Al-Khawarizmi (780 - 850 M) merupakan ahli Matematik; Al-Masudi (1895-1915M) seorang ahli geografi (Ilmu Bumi) dan ensklopedia; Al-Tabari (838-923) seorang ahli sejarah; Ibn Khaldun (1332-1406M) seorang ahli ekonomi, dan ramai lagi contoh-contoh muslim yang cemerlang akademik dan syakhsiyyahnya hasil daripada sistem pendidikan Islam.

Demikianlah sedikit paparan tentang sistem pendidikan yang dijalankan di bawah pemerintah Daulah Islam yang menyediakan pendidikan berasaskan aqidah Islam serta proses pembelajaran dan pengajaran mengikut aqidah Islam. Para Khalifah sedar akan tanggungjawab mereka sebagai pemimpin yang wajib menyediakan pendidikan percuma kepada rakyat, sama ada yang fakir miskin mahupun kaya. Sekali lagi dinyatakan, ini adalah kerana menuntut ilmu merupakan satu perintah wajib, maka ia termasuk dalam keperluan serta hak asas setiap individu manusia.

Setiap pemimpin wajib bersungguh-sungguh berusaha meningkatkan perolehan pendapatan negara, seperti yang telah dicontohkan Rasulullah SAW dalam mengelola perekonomian negara, agar boleh memenuhi keperluan asas bagi setiap warganegaranya, bukan sahaja dalam sektor pendidikan, malah sektor kesihatan, keselamatan, insfrastruktur dan semua yang lain. Negara tidak hanya sekadar berkewajipan menyediakan pendidikan percuma, tetapi juga berkewajiban bertindak sebagai penyelenggara sistem pendidikan yang berkualiti, dengan asas pendidikan dan tujuan pendidikan sebagaimana yang digariskan oleh Islam. Rakyat dibolehkan menyumbang untuk menyediakan kemudahan-kemudahan tersebut sebagai bentuk amal jariah, tetapi bukan dibebankan sebagai tanggungjawab.

Maka, tinjaulah kembali dasar, visi dan matlamat pendidikan di dunia ini. Adakah ia bertepatan dengan asas dan tujuan pendidikan dalam Islam? Adakah jari-jari hanya boleh dituding kepada pelajar-pelajar sahaja jika berlaku kesalahan pergaulan bebas? Bukankah akhlak dan moral pelajar ini menjadi rosak kerana kehidupan mereka ‘dimasak’ dalam acuan yang tidak betul?


Khatimah

Jelaslah bahawasanya sistem pendidikan Islam akan melahirkan generasi yang soleh dan solehah, yang baik dan mendatangkan kebaikan untuk masyarakat. Generasi ini hanya dapat dilahirkan jika mereka dididik dengan ilmu yang benar dan dengan cara yang benar iaitu yang bersumberkan wahyu daripada Allah, Pencipta manusia, dan daripada contoh tauladan terbaik bagi umat manusia, Muhammad SAW. Allah SWT berfirman yang bermaksud, “Ikutilah apa yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu dan janganlah kamu mengikuti pemimpin-pemimpin selain-Nya...” [Surah al-A’raaf (7):3].

Ketahuilah, tugas memelihara urusan umat terbeban pada bahu pemimpin. Pemimpinlah yang akan bertanggungjawab di hadapan Allah SWT. Walaupun begitu, jika terdapat pelajar-pelajar ini gagal dalam menghayati Islam dalam kehidupannya, maka hukum-hukum lain tetap akan dikenakan ke atasnya. Wallahua’lam. [mykhilafah.com/arrayah.info]

Sumber : http://www.mykhilafah.com/fikratul-ummah/3009-fikratul-ummah-ogos-2011

Friday, January 6, 2012

Inikah Sebenarnya Masalah Besar Najib...??Keputusan Kes Liwat Anwar Ibrahim Boleh Gugat Datuk Seri Najib

Keputusan Kes Liwat Anwar Ibrahim Boleh Gugat Datuk Seri Najib


Negara kita kini sedang menunggu tarikh 9 Januari, 2012, hari yang dijangka mencetus satu lagi berita besar dalam sejarah politik negara.

Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketua PKR yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh dituduh mengikut Seksyen 337B Kanun Keseksaan, iaitu seks luar tabie secara sukarela.

Undang-undang ini melibatkan perlakuan homoseksual secara konsensual, sesuatu yang di banyak negara diterima sebagai sebahagian hak asasi manusia.

Kempen media pihak pro-Anwar dan pembangkang telah menimbulkan isu kredibiliti sistem kehakiman dalam usaha membela Anwar di mahkamah pendapat awam.

Gerakan dinamakan 901 dengan tujuan "membebaskan Anwar" juga digerakkan dengan dakwaan ketidakadilan sistem kehakiman negara, dengan sejak awal telah meletakkan Anwar sebagai tidak bersalah dan menjadi mangsa tindakan bermotif politik.

Hakikat bahawa Anwar didakwa menurut seksyen tersebut juga menjadi hujah oleh penyokong Anwar untuk mendakwa kesalahan di pihak mahkamah, dan juga pemerintah.

Tarikh 9 Januari nanti bakal menjadi penentu kepada politik Anwar tetapi mungkin lebih menjadi faktor penting kepada pemerintah di bawah Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak.

Sama ada disabitkan atau tidak - atau sebarang keputusan lain - kempen kepada rakyat yang telah lama digerakkan bakal membawa kesan besar kepada pemerintah.

Anwar yang bebas berkempen sehingga Pilihan Raya Umum ke-13 nanti bakal diangkat sebagai wira yang terlepas daripada usaha memfitnah dirinya buat kali kedua oleh musuh politik yang jahat.

Anwar yang terpenjara juga akan diangkat, sebagai mangsa satu tindakan bermotif politik oleh kerajaan Najib.

Anwar yang terpenjara bakal menjadi modal kempen parti-parti pembangkang, walaupun sokongan sebenar dan kepercayaan terhadap Anwar telah banyak terhakis.

Pada masa sama, iklim politik yang liberal kebelakangan ini yang melanda seluruh dunia menjadikan keputusan memenjarakan Anwar sebagai sesuatu yang tidak popular di peringkat global, medan yang masih menyebelahi Anwar dan kelompok liberal.

Sekiranya Anwar disabitkan kesalahan, Najib memerlukan usaha berganda untuk bersaing di mahkamah pendapat awam sehingga tiba Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

Disember lalu, pemerintah Amerika Syarikat sendiri menyatakan satu pendirian tegas menyokong hak gay sebagai hak asasi manusia yang turut perlu dihormati dan diperjuangkan.

Sekiranya Anwar didapati bersalah, implikasi politiknya ialah Malaysia bakal menjadi perhatian sebagai negara yang menghukum pelaku homoseksual, dan dilakukan tidak lama selepas pentadbiran Obama - yang turut ingin dirapati oleh Najib - menyatakan sokongan kepada hak tersebut.

Tidak lama selepas kenyataan sokongan AS itu, badan hak asasi Human Rights Watch pula menggesa Malaysia menghapuskan undang-undang yang menghukum perlakuan homoseksual secara suka sama suka.

Anwar turut menyatakan pendirian serupa dengan pertubuhan hak asasi itu dalam satu kenyataan kepada sebuah agensi berita Barat baru-baru ini.

Hal ini menjadi satu tekanan antarabangsa yang kuat terhadap pentadbiran Najib. Selain AS, negara-negara Eropah turut dijangka bersuara dalam hal ini.

Perhatian yang boleh menjejaskan imej Najib ini, dan menyukarkan hubungan dengan negara Barat, sesuatu yang menambah masalah menjelang pilihan raya umum.

Selain faktor politik dalam negara, Malaysia turut akan menjadi topik hangat di peringkat global ekoran keputusan kes liwat Anwar nanti.

Wartawan pembangkang menyibuk dimalukan Dr MIM depan pelajar USM !


Ini wartawan pro pembangkang totok Zainulfaqar yang dimalukan oleh seorang mahasiswa USM dan blogger terkenal P.Pinang Dr MIM . Pada mulanya perdebatan ketika diskusi ini hanya la diantara mahasiswa USM iaitu pro Aspirasi dengan kumpulan 10 orang pelajar sokong SMM dan Adam Adli ini .

Apabila melihwat pelajar Cina ini tak boleh jawab pertanyaan seorang mahasiswa pro Aspirasi ini , mula lah wartawan menyibuk ini mencelah masuk dengan hujah yang bangang ala lenggok Mahfuz .

Cukup memalukan seorang wartawan yang menulis berita politik setiap hari rupanya bila memberi jawapan pun sama retoriknya seperti pemimpin pembangkang . Tanya orang pandai , tapi bila kena soal balik mati akal ..hahaha...

Bila wartawan ini tanya mahasiswa USM terbabit bahawa siapa yang buat provokasi ketika demo itu , mahasiswa itu menjawab melalui bukti video yang mana memang berlaku provokasi pelajar SMM memanjat pagar UPSI . Yang bangangnya , dia cakap itu jawapan pihak sebelah sana walhal sudah ada bukti video ditunjukan di you tube yang sudah dilihat ramai orang .

Nampak tak dia telah perbodohkan dirinya depan mahasiswa USM sendiri yang sudah tentu banyak kali melihat video demo UPSI berkenaan . Kalau seorang mahasiswa boleh tengok dan menilai sendiri dengan menggunakan akal , rupanya seorang g wartawan pembangkang telah dibutakan hatinya hingga membuat cerita menyatakan polis lah yang memulakan provokasi dan bukannya geng Adam Adli .

Itu baru seorang mahasiswa pun dia dah kena , bila masuk Dr MIM untuk berhujah tentang isu provokasi pelajar SMM di UPSI ...lagi muka dia terus tension bila tepukan diberikan kepada Dr MIM.

Ini membuktikan majoriti pelajar USM tidak menyokong cara perbuatan biadap Adam Adli dan gengnya berdemo di UPSI .



oleh : Dr MIM

Rupa-rupanya, seorang wartawan pro-pembangkang yang hadir semasa 'diskusi' di antara pelajar USM semalam, telah menulis artikel 'khas' tentang MiM. Terima kasih.

MiM tidak pasti sama ada beliau tidak puas hati tapi MiM dapat mengagak tujuan beliau menulis artikel tersebut.

Mana tidaknya, di depan pelajar dan rakan wartawan yang lain, beliau 'dibelasah' terkedu malu kerana hujah beliau begitu senang di patahkan oleh MiM sendiri yang turut hadir semalam.

Beliau menafikan perusuh di UPSI menimbulkan sebarang provokasi sedangkan bukti sangat jelas menunjukkan perusuh-perusuh tersebut menggunakan bahasa yang biadap dan kasar. Bukan itu sahaja, mereka memanjat dan mahu merobohkan pagar pintu utama UPSI.

Dan adalah tidak masuk akal apabila perusuh-perusuh tersebut membuat demo jam 2 pagi.

Yang kelakarnya ialah kenyataan wartawan terkedu malu itu cuba berbohong tentang isu 'I'm a doctor, you know'!

Anda baca dulu entri kelakar wartawan tersebut. Di antaranya :

Saya cuba membawa Dr Novandri dan pemuda Umno yang hadir untuk bercakap soal pokok – kalau tak ada permit sekalipun dalam mana-mana perhimpunan rakyat (termasuk mahasiswa), apakah polis dapat lesen untuk belasah rakyat?

Perbincangan ini ditolak dengan pelbagai dalih.

Saya bertambah terkejut apabila Dr Novandri dalam nada yang bebal berkata, “I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…”

Kah kah kah Maaf lah saya kerana ketawa bersama kawan-kawan yang lain.

Tak patut saya ketawa kepada Dr Novandri.

Dr yang profesional di klinik pun, kalau pesakitnya berbeza pendapat dengan konsultasi perubatan yang disampaikannya sekalaipun, Dr berkenaan tak boleh kata, “I’m Doctor, you know” kah kah kah
MiM berasa amat hairan apabila wartawan tersebut mahu merendahkan nilai diri sendiri apabila mencipta pembohongan seperti di atas.
MiM tidak pernah berkata “I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…”. Tidaklah sedramatik seperti yang dikelentong oleh wartawan tersebut!


Tapi MiM ada mengatakan MiM seorang doktor dan telah meneliti kesan-kesan cedera di dalam foto-foto Safwan Anang dan Amar Rasyidi yang didakwa nazak, koma cedera teruk dan sebagainya oleh jentera pro-pembangkang.

Sila baca : 2 Laporan Doktor Perubatan : Kecederaan Amar Rasyidi & Safwan Anang Semasa Rusuhan UPSI Yang Disebabkan Oleh Polis.

MiM dapati bahawa kecederaan mereka telah ditokok tambah dan sengaja diada-adakan untuk menimbulkan rasa marah terhadap pihak polis.

Malah, patah tulang pipi, tulang rusuk yang didakwa oleh Nik Nazmi PKR, Harakah dan MalaysiaKini hanya pembohongan sahaja!

MiM juga menyebut laporan Pengarah Kesihatan Negeri Perak yang turut menafikan Safwan Anang ada patah tulang.

Segala penjelasan MiM di atas tidak dapat dijawab oleh wartawan tersebut. Kesihan.

Maka kepada wartawan tersebut, berhati-hati jika mahu berbohong tentang MiM. Anda yang termalu besar.

Syukurlah kerana MiM tidak sebut nama wartawan tersebut secara terbuka kerana masih respect profesion beliau sebagai wartawan walau pun daripada ideologi yang berlainan.

Tambahan pula, MiM tiada masalah dengan wartawan. Yang MiM hujah dan lawan ialah intipati perbincangan malam tersebut.

Apakah Tindakan Kami Para Blogger Pro BN Jahat Ke Atas Anwar Ibrahim?

>> Friday, January 6, 2012




Pertama sekali Gomo minta maaf kepada para Blogger Pro BN atas tindakan Gomo yang mengakui akan kejahatan yang telah kita lakukan ke atas Anwar Ibrahim berhubung isu Haji Anwar Ibrahim.

Dalam artikel semalam KLIK DISINI Gomo ada mengeluarkan satu gambar yang mana menunjukkan wajah Saiful Bukhari yang mana merupakan mangsa liwat Anwar di hadapan Kaabah Makkah. Dalam artikel itu juga maka terdapatlah beberapa komen komen yang dihantar oleh penyokong Anwar Ibrahim menyatakan Gambar yang Gomo keluarkan itu adalah PALSU yang telah diedit.


Yang Mana Lu Orang Nak Pakai?

Gomo akui memang kami ada mengedit gambar yang mana telah menukarkan wajah seseorang. Gomo akui apa yang kami jentera media pro Kerajaan adalah salah dan merupakan satu tindakan yang tidak patut berlaku. Gomo mohon maaf atas kelakuan kami semua...... Tapi???

Kami sebenarnya dah puas cari gambar Anwar Ibrahim di Makkah tapi sampai ke hari ini tidak menjumpai walau sekeping pun gambar Anwar Ibrahim dihadapan Kaabah. Puas kami selongkar ke sana kemari malah kami mengharapkanjuga ianya dikeluarkan dari blogg pembangkang tetapi hampa.


Blogg Pembangkang He he he
KLIK DISINI

Takkan tu pun kami dipersalahkan? Cuba hangpa semua fikir? Blogger pembangkang pula keluarkan dalam blogg mereka gambar yang kami telah edit menunjukkan bahawa membuktikan Anwar Ibrahim telah menunaikan Haji. Emmm biasalah kan, depa dah terdesak kena serang sampai Gambar yang kita buat pun depa pakai demi menyelamatkan Kote Bengkok Anwar Ibrahim tu.


Gambar Sebenar adalah Saiful Bukhari

Apa pun Gomo malas nak cakap panjang menjelang keputusan Kes Liwat Anwar Ibrahim pada 9 Jan ini dan Gomo difahamkan Anwar Ibrahim akan melakukan Solat hajat serta BERSUMPAH LAKHNAT pada malam tanggal 8hb Jan ini. So harap kita semua dapat nantikan apa yang berlaku pada malam tersebut.


"Allah bersama mu Saiful Bukhari"

Pada Gomo jika Anwar Ibrahim Bersumpah Lakhat sekali pun ceritanya tetap pada LIWAT telah pun berlaku yang mana Air Mani Anwar Ibrahim telah ditemui dalam dubur Saiful Bukhari. Jadi rakyat Malaysia renung renungkanlah......


Ini gambar Original punya beb, Ada yang nak pertikaikan?


Psssttt... Kelakar gelagat penyokong Anwar Ibrahim yang kata Anwar Ibrahim dah pi duduk depan Kaabah tetapi takda BUKTI.... he he he

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


Terkini : Raja Petra Dedah Kegiatan Rasuah Azmin Ali


"Kes pertama melibatkan ipar Azmin Ali, Johan Taharin. Johan menemui seorang pemaju yang menghadapi masalah kelulusan sejak Pakatan Rakyat menguasai empat tahun lalu."

The Selangor government wants me to come forward and reveal the conflicts of interest, abuses of power and transgressions in the state administration. I will do just that. In the meantime, while I gather some of the evidence to enable the state to get to the bottom of things, maybe they can start investigating these first two cases. (Kerajaan Selangor mahukan saya tampil dan kemukakan bukti konflik kepentingan, penyalahgunaan kuasa dan salah laku pentadbiran negeri. Saya akan buat. Pada masa yang sama, saya akan kumpulkan bukti bagi kerajaan negeri tersebut melihat hingga ke dasar, namun wajar mereka melihat dua hal ini dulu.)

The first case involves Azmin Ali’s brother-in-law, Johan Taharin. Johan approached one developer who has been having problems getting certain approvals since Pakatan Rakyat first came to power almost four years ago. (Kes pertama melibatkan ipar Azmin Ali, Johan Taharin. Johan menemui seorang pemaju yang menghadapi masalah kelulusan sejak Pakatan Rakyat menguasai empat tahun lalu.)

Now, I have known this developer personally for some number of years. In the past, he had always voted MCA. For the first time in 2008 he supported Pakatan Rakyat. He even organised talks in his house for me to speak to his neighbours, friends and family so that I can campaign and swing them over to Pakatan Rakyat. Some of this person’s friends even flew back from Australia, Canada and the US at his behest just to vote for Pakatan Rakyat. (Saya mengenali pemaju ini beberapa tahun. Dulu dia adalah pengundi MCA. Pertama kali pada tahun 2008, dia mengundi Pakatan Rakyat. Dia pernah memberi peluang untuk saya berucap kepada jiran-jiran, sahabat handai dan keluarganya di rumahnya sendiri supaya undi akan diberi kepada Pakatan Rakyat. Hasilnya, ada sahabat handainya yang pulang dari Australia, Kanada dan Amerika Syarikat semata-mata untuk mengundi Pakatan Rakyat.)

This developer complained to me that Johan approached his firm and said that he (Johan) is aware that they (the developer) is facing problems getting approval from the state. Johan offered to help them overcome their problems, for a fee.(Pemaju ini mengadu si Johan datang ke syarikatnya setelah mengetahui dia menghadapi masalah dalam mendapatkan kelulusan untuk membantu, dengan bayaran tertentu.)

The developer asked Johan how can they be assured that they would get approval once they paid the money? Can they instead pay after the approval has been obtained rather than pay upfront? After all, they are talking about a few million here, not a small amount of money.(Pemaju ini bertanya kepada Johan apakah kepastian kelulusan diperoleh selepas dia membayar kepada Johan? Adakah boleh dia membayar selepas kelulusan diperoleh, daripada membayar sebelum kelulusan? Ini kerana urusan projek tersebut ini melibatkan jutaan ringgit.)

Johan told the developer that he is representing Azmin Ali and if required he can bring them to meet Azmin so that Azmin can personally give them his assurance. They replied they will think about it. The developer then phoned me, cursing and swearing. “We voted Pakatan Rakyat because of you,” the developer said. “Before that we were MCA supporters. But because of you for the first time we all supported Pakatan Rakyat.” (Johan menyebut dia hanya mewakili Azmin Ali dan jika mahu Azmin boleh didatangkan untuk kepastian lanjut.Para pemaju ini hanya menyebut mereka akan fikirkan tentang itu. Pemaju tersebut menelefon saya memaki hamun saya. "kamu undi PR sebab kamu. Sebelum ni kami penyokong MCA. Sebab kamulah pertama kali kami sokong PR.")

“What’s the difference between Pakatan Rakyat and Barisan Nasional if they also ask for bribes?” the developer screamed. The developer then asked me what he should do. “Should I pay the money?” he asked. “Can I get a guarantee that I will get my approval after I pay?” I told the developer that we kicked out Barisan Nasional and replaced it with Pakatan Rakyat because we wanted to end corruption. If we now pay under-the-table money to Pakatan Rakyat, then why the hell did we bother to kick out Barisan Nasional? We might as well have just retained Barisan Nasional. ("Apa bezanya PR dan BN kalau mereka juga mintak rasuah?". Pemaju itu kemudian bertanyakan saya apa yang patut di lakukan. Perlukan mereka membayar permintaan itu. "Adakah saya dijamin mendapat kelulusan selepas membayarnya?". Saya memberitahu si pemaju itu, kita undi Pakatan Rakyat untuk menamatkan rasuah. Tapi jika kini kita perlu membayar suapan bawah meja kepada Pakatan Rakyat, mengapa susah-payah kita perlu menendang BN? Kan lebih baik kekalkan sahaja BN?)

The developer did not pay the money and, of course, his project is now in tatters. But he swore he was going to campaign against Pakatan Rakyat in the coming general election.(Si pemaju tidak membayar rasuah tersebut dan sudah tentu kini projeknya tersangkut. Dia bersumpah akan berkempen menentang Pakatan Rakyat dalam PRU mendatang.)

Bacaan lanjut :
Malaysia Today

Just DO IT, not DUIT!

A good chunk of the legal work in MBPJ has been diverted to the firms of Sivarasa, Surendran and Derrick through the influence of Lateefa Koya and Derrick. After all, this is a PKR-controlled council. Is this not corruption, or at least a conflict of interest?

THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin

'We don't need to meet RPK. We have Internet' RPK dakwa rasuah tapi tiada bukti Come back and shed light on bribery claims, Selangor urges Raja Petra

The Selangor government wants me to come forward and reveal the conflicts of interest, abuses of power and transgressions in the state administration. I will do just that. In the meantime, while I gather some of the evidence to enable the state to get to the bottom of things, maybe they can start investigating these first two cases.
These cases do not need any evidence from me. The state has all the records and most likely they can quote the figures from the top of their heads. In one of the cases, if the state can cooperate with the MACC to ensure that the identity of the whistleblower is protected, I will try to convince that person to come forward to testify. This whistleblower is a Chinese and a developer who depends on state approvals for his company’s projects. So, invariably, he is very concerned about his business being disrupted or sabotaged if his identity is revealed. Chinese business people somehow appear paranoid about being victimised by what they perceive as a ‘Malay’ administration. The first case involves Azmin Ali’s brother-in-law, Johan Taharin. Johan approached one developer who has been having problems getting certain approvals since Pakatan Rakyat first came to power almost four years ago. Now, I have known this developer personally for some number of years. In the past, he had always voted MCA. For the first time in 2008 he supported Pakatan Rakyat. He even organised talks in his house for me to speak to his neighbours, friends and family so that I can campaign and swing them over to Pakatan Rakyat. Some of this person’s friends even flew back from Australia, Canada and the US at his behest just to vote for Pakatan Rakyat. This developer complained to me that Johan approached his firm and said that he (Johan) is aware that they (the developer) is facing problems getting approval from the state. Johan offered to help them overcome their problems, for a fee. The developer asked Johan how can they be assured that they would get approval once they paid the money? Can they instead pay after the approval has been obtained rather than pay upfront? After all, they are talking about a few million here, not a small amount of money. Johan told the developer that he is representing Azmin Ali and if required he can bring them to meet Azmin so that Azmin can personally give them his assurance. They replied they will think about it. The developer then phoned me, cursing and swearing. “We voted Pakatan Rakyat because of you,” the developer said. “Before that we were MCA supporters. But because of you for the first time we all supported Pakatan Rakyat.” “What’s the difference between Pakatan Rakyat and Barisan Nasional if they also ask for bribes?” the developer screamed. The developer then asked me what he should do. “Should I pay the money?” he asked. “Can I get a guarantee that I will get my approval after I pay?” I told the developer that we kicked out Barisan Nasional and replaced it with Pakatan Rakyat because we wanted to end corruption. If we now pay under-the-table money to Pakatan Rakyat, then why the hell did we bother to kick out Barisan Nasional? We might as well have just retained Barisan Nasional. The developer did not pay the money and, of course, his project is now in tatters. But he swore he was going to campaign against Pakatan Rakyat in the coming general election. Okay, that is the first case. If the MACC wants to talk to the developer let me know. Anyway, that person also reads Malaysia Today so he is probably aware of this already (and probably pissing in his pants by now). Now, let us go to the next case, which, if not corruption, is certainly a conflict of interest. This next case is regarding some scams involving the amount of legal work dished out by the legal department of MBPJ. This work is being given exclusively to a group of lawyers who are all PKR leaders. This large amount of legal work to these chosen few has caused immense unhappiness amongst the other Pakatan Rakyat council members in MBPJ, who have chosen to remain silent for the sake of ‘party unity’. They feel that if they speak out that may jeopardise Pakatan Rakyat’s chances of retaining Selangor in the next general election. The principle characters are lawyers Derrick Fernandez and Lateefa Koya, who are also both MBPJ councillors and PKR leaders, the Member of Parliament for Subang, R. Sivarasa, and the newly-minted Vice President of PKR, N. Surendran. Lateefa is also employed by Daim and Gamany, Sivara’s legal firm. A good chunk of the legal work in MBPJ has been diverted to the firms of Sivarasa, Surendran and Derrick through the influence of Lateefa Koya and Derrick. After all, this is a PKR-controlled council. Is this not corruption, or at least a conflict of interest? Anwar Ibrahim is fully aware of this but does nothing about it. And Anwar does not need me to provide any figures or documents because the accounts can be procured from the MBPJ. MBPJ has to be transparent and reveal the exact amount of work given to these three firms and the total fees paid over the few years that Pakatan Rakyat has ruled Selangor. Daim and Gamany has moved from their humble office in the ‘slum’ Masjid India area to a new swank office near MBPJ. Surendran, on the other hand, is no longer the poor lawyer he used to be. He used to travel around in a beaten-up Proton Saga begging for work. Now, he is chauffer-driven in an expensive continental car. Talk about rags to riches in the blink of an eye. Surendran’s firm is called Edwin Lim Suren & Soh and Derrick’s is Derrick Fernandez and Co. Sivarasa is also on the board of Kumpulan Perangsang Selangor and is enjoying perks and director’s fees estimated in the tens of thousands a month, other than the spoils from his legal work. Okay, as I said, let us start with these two cases while I gather the evidence for the other cases, which I will reveal in due course. Why can’t the PKR people be more like Nik Aziz, the Kelantan MB? Do you know that Nik Aziz still lives in his old wooden house that does not even have a proper road leading to it? And when he does his prayers in the office, he switches off the lights because his prayers are his personal matter while the electricity is paid by the state government. That is how I expect our elected leaders to conduct themselves. And, yes, I still support Pakatan Rakyat and I urge you to do the same. But do we want to wait until Pakatan Rakyat becomes just like Barisan Nasional before we scream? We need them to clean up their act now. I suspect that the next general election will be held in March 2013. That means we have more than a year to set things right.

So, just do it! I said DO IT, not DUIT!

Hiburan & Islam: Muhasabah Buat Para Daie

Hiburan & Islam

Menyoroti kembali kisah hidup kita pada tahun 2011, sudah tentu banyak kisah suka dan duka yang telah mewarnai kehidupan. Selayaknya seorang hamba Allah, menyambut pemergian tahun 2011 dengan penuh keinsafan. Menginsafi kekhilafan kita yang lalu dan berazam untuk tidak melakukannya lagi.

Sewajarnya tahun baru menjadi detik merenung kembali perjalanan dilalui setahun berlalu dan menilai kembali aspek yang perlu dipertingkatkan serta perkara yang harus ditinggalkan. Muhasabah ini perlu untuk melahirkan umat Islam yang memiliki keperibadian cemerlang.

Malangnya, saban tahun sambutan tahun baru di Malaysia dicemari dengan program-program maksiat dan kemungkaran . Masyarakat Islam dihidangkan dengan hiburan-hiburan yang melalaikan. Konsert, kelab malam, hiburan dan pelbagai lagi bentuk maksiat mewarnai sambutan tahun baru yang sepatutnya menjadi titik tolak kepada perubahan dan muhasabah buat umat Islam.

Lebih malang lagi apabila majoriti mereka yang terjebak dengan perkara ini majoritinya anak-anak muda yang beragama Islam. Golongan yang kita harapkan menjadi pemimpin dan perubah masyarakat pada masa hadapan. Akhirnya, sambutan tahun baru berlalu bukan sahaja tanpa ada sebarang resolusi , malah dicemari pula dengan aktiviti-aktiviti maksiat yang sudah tentu mengundang murka Allah S.W.T.

Keraian Dan Hiburan
Saidatina Aisyah r.a. menceritakan : “Abu Bakar masuk kepadaku sedang bersamaku dua orang budak perempuan Ansar yang sedang menyanyi dengan syair/ungkapan yang saling diucapkan (antara dua puak) Ansar (yakni ‘Aus dan Khazraj) dalam peperangan Bu’ats. Aisyah menerangkan; mereka berdua bukanlah penyanyi. (Melihat hal tersebut), Abu Bakar lantas berkata; “Apakah serunai-serunai syaitan di rumah Rasulullah?”. Hari itu adalah hari raya. Maka Rasulullah s.a.w. berkata; “Wahai Abu Bakar, sesungguhnya bagi setiap kaum ada hari rayanya dan ini adalah hari raya kita”. (Riwayat Imam Bukhari dan Muslim)

Menyambut keraian dengan hiburan tidak salah di sisi agama Islam, namun bentuk hiburan yang bertepatan dengan syara’ sering disalah tafsir. Budaya hiburan melampau atau lebih dikenali sebagai Hedonisme menjadi alat syaitan untuk menyesatkan umat manusia.

Dari hiburan yang melampau melarat pula kepada masalah pergaulan bebas, manusia semakin terhakis pegangan agama dan akhirnya membawa kepada kerosakan masyarakat Islam. Hiburan adalah satu fitrah yang wujud dalam diri setiap manusia. Siapa yang tidak suka kepada perkara-perkara yang menyeronokkan? Namun, fitrah yang tidak terkawal akan melahirkan manusia yang menjadi hamba kepada hawa nafsu. Maka, disinilah peranan agama Islam dalam mengawal fitrah manusia berlandaskan syariat yang telah Allah tetapkan.


Malangnya, seringkali mereka yang mengaku pejuang agama hanya bertindak reaktif dengan menyalahkan anasir-anasir yang menyerang umat Islam tanpa menyelidik apa alternatif dan benteng untuk menangkis serangan identiti ini. Tanpa alternatif hiburan yang islamik, manusia akan memilih hiburan melalaikan yang begitu banyak tersedia melalui konsert, radio, televisyen dan lain-lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...