Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, April 20, 2012

Video Seks HD, Gambar Aksi Seks Dan Adengan Berahi Masih Didalam Simpanan PAPAGOMO. Nurul Izzah usik papagomo kat parlimen dah tak sabar tu... ????



Kadangkala berat untuk Gua dedahkan, kadangkala perit untuk Gua menggalas Amanah yang telah diberikan. Setiap hari berlegar legar dikepala ini untuk didedahkan sahaja apa yang ada didalam simpanan Gua. Tapi kerana Amanah dan tanggungjawap maka Gua biarkan sahaja menanti detik dan ketika ianya patut didedahkan.

Kadangkala ada bahan bahan tersebut dibiarkan begitu sahaja sampaikan isu tersebut sudah lapuk. Ada juga terlepas cakap pada rakan rakan Blog akan apa yang Gua ada didalam simpanan sehinggakan mereka katakan "Keluarkan Sekarang; Kita ajar mereka".

Kalau difikir ada betulnya kenapa perlu kita simpan bahan yang kita ada jika ianya mampu mengongcangkan mereka yang terlibat itu? Terfikir juga kenapa kita nak takut sedangkan pekara tersebut benar dan bukannya satu rekaan ataupun bahan yang palsu?

Tapi tulah bila kita sudah memegang amanah. "Jaga bahan ni elok elok, jangan keluarkan jika tidak membantu" ayat inilah yang Gomo selalu dapat jika menerima bahan panas yang jelek untuk dipertontontan.

Ada sebilangan yang kata Papa Gomo ni Blogger PORNO, Blogger Lucah dan bermacam macam lagi yang dikaitkan dengan SEKS. Emmm memang benar apa yang mereka katakan kerana Blogg Papa Gomo ini tertumpu dengan pendedahan Skandal dan juga Cerita Seks dikalangan pemimpin pembangkang.

Adun Selising PAS Kelantan, Adun Perupok PAS Kelantan semuanya berkaitan isu Seks yang mana bahan bahan tersebut sudah ada didedahkan dan juga masih berada didalam simpanan Gomo. Tindakan yang diambil oleh Adun PAS Selising dan Perupok keatas Papa Gomo?

Mereka setakat ini hanya menyatakan didalam akhbar untuk mengambil tindakan tetapi mereka tidak langsung melakukan sebarang tindakan kerana mereka sendiri tahu bahawa Gomo memang menyimpan bahan bahan tersebut yang jika diheret ke mahkamah maka akan terdedahlah segala galanya yang akan menyebabkan malu besar bukan kepalang buat mereka dna juga keluarga mereka.

Begitu juga dengan video Seks Anwar Ibrahim yang mana aksi Seks Anwar Ibrahim bersama China Doll sudah pun Gomo pertontontan kepada umum. Tetapi ianya belum tamat kerana sambungan adengan Seks Anwar Ibrahim berlanjutan sehingga aksi di Thailand dan beberapa lokasi lain lagi.
 


Begitu juga dengan bahan dari beberapa individu dari dalam PKR,PAS yang Gomo perolehi. Malah bekas mereka yang bersama pembangkang juga turut sama memberikan beberapa bahan untuk dikeluarkan diblog yang mana jika keluar bahan tersebut pastinya akan mengegarkan lagi negara Malaysia ini.

Video adengan berahi Adun PAS Kedah yang cukup terbaik dalam bentuk HD masih disimpan dalam jagaan yang elok oleh Gomo, Beberapa keping gambar aksi seks pemimpin pembangkang dan juga Video adengan manja juga masih tersimpan dengan rapi. Rasa hati hendak dikeluarkan sahaja bahan bahan tersebut tetapi apakan daya masanya belum tiba.

Entahlah, kadang kadang bila difikirkan macam mengaibkan sahaja mereka ini bila kita mendedahkan apa yang kita ada akan penyumbahleweng yang mereka lakukan. Tetapi bila kita fikir balik Fitnah yang mereka ini lemparkan pada pemimpin kita lebih dasyat dan buas sampaikan yang telah meninggal dunia pun turut dikaitkan dalam fitnah mereka.

Mungkin sedikit masa lagi untuk didedahkan apa yang Gomo simpan, mungkin juga Blog ini yang keluarkan ataupun blog rakan rakan Blogger lain. Susah juga bila Gomo sahaja yang disoal siasat tetapi rakan Blogger lain tak kena. He he he.....

Tak mengapalah, kita sama sama tunggu hari yang akan tiba nanti. Apa sahaja kemungkinan akan berlaku. Cuma Gomo nak cakap satu pekara sahaja yang paling penting buat para pembaca.

"Bahan bahan yang Gomo perolehi datangnya dari pihak pembangkang itu sendiri. Peperangan sesama mereka dalam merebut kuasa yang ada menjadikan banyak aksi dan adengan seks dirakam untuk mematikan musuh politik mereka. Anda boleh lihat setakat ini yang mendedahkan itu dan ini adalah mereka yang terdiri daripada Pakatan Pembangkang ataupun bekas Pakatan Pembangkang. Semuanya kerana Kuasa yang menjadi rebutan dan anda pastinya mampu membayangkan bagaimana Jijik nya mereka ini dalam merebut kuasa yang ada sampaikan segalanya dilakukan walaupun sanggup duduk meniarap dibawah katil untuk merakamkan adengan Seks musuh politik mereka"

Psssttt... Beberapa Video Berahi, Beberapa keping gambar....memang tak bermoral mereka ini pemimpin Pembangkang.

nak pendedahan selanjutnya layari di  

pelajar anak muda mahasiswa dipukul dibelasah teruk di dataran merdeka malam tadi

 
 Pendek kata, padan muka lu orang...!!! Bodoh tak tentu arah, buat amal ibadat dan ulangkaji pelajaran kat rumah kan lagi baik. Mahasiswa bodoh robot ni tak sedar dipergunakan Anwar yang kuat seks tu...!!! 
 

GEMPAR TAHAP VAVI! RUPANYA SAMURAI HITAM ADALAH UPAHAN PAKATAN SENDIRI!

Ini aku baru dapat berita bahawa orang yang menyerang anjing-anjing mahasewel robot itu adalah orang-orang Pakatan sendiri!

Tujuan mereka buat macam tu suapaya untuk menarik simpati la, kononnya orang UMNO dan orang Perkasa yang menyerang mereka. Jadi orangramai akan simpati pada mereka la kununnya.

Pigidah Pakatan, lu orang punya taktik ni sangat la 'old skool' adanya. Yalah dah berhari-hari demo tak laku kena la cari simpati pulak kan?

So create la kunun-kununnya ada orang datang serang! Khaiikk Ptuiihhh la!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, April 19, 2012

TAHNIAH ! PAPAGOMO MASUK PARLIMEN ! !!JADI WAKIL RAKYAT@YB???? DAPAT ANUGERAH CEMERLANG.. LAGI!!

Papa Setuju SAMAN Blogger PAPA GOMO RM 6.5 Juta - Nurul Izzah


KOTA DAMANSARA, 19 Apr - Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah memberitahu wartawan kesediaan Ketua Pembangkang yang juga bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memulakan tindakan saman ke atas blogger pro Barisan Nasional, Papa Gomo.

Nurul Izzah yang ditemui pemberita berkata Anwar Ibrahim itu telah mengadakan perbincangan dengan barisan peguam dan bersetuju mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo berjumlah RM 6.5 juta termasuk bayaran gantirugi atas dasar menjatuhkan kredibiliti Ketua Pembangkang itu sebagai ahli politik yang prolifik.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu juga memberitahu Datuk Seri Anwar Ibrahim juga akan mengambil tindakan susulan untuk menyaman Datuk Eskay, Tan Sri Rahim Thamby Chik, Ummi Hafilda, Ezam Mohd Nor dan beberapa bekas pemimpin PKR setelah memfailkan saman ke atas blogger Papa Gomo.

Ditanya pemberita bilakah Ketua Pembangkang itu akan mula mengambil tindakan saman, Nurul Izzah berkata "Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo setelah dinobatkan sebagai Perdana Menteri kelak.

Itu pun jika Datuk Seri ditabalkan menjadi Perdana Menteri,".



Mungkin itulah tajuk paling hangat yang bakal diterbitkan oleh portal Suara Keldaian Daily ... jika Anwar Ibrahim berani untuk mengambil tindakan saman ke atas Papa Gomo.

Persoalannya, mengapa Anwar Ibrahim masih lagi ragu-ragu untuk mengambil tindakan saman ke atas blogger Papa Gomo yang disifatkan penyebar fitnah beliau mengadakan zina dan persetubuhan haram dengan pelacur China Doll?

Jika Nallakaruppan dan Utusan Malaysia mampu diambil tindakan saman, apatah lagi dengan blogger kerdil seperti Papa Gomo ini?




amat melucukan apabila Anwar Ibrahim terpaksa mengerahkan anaknya Nurul Izzah untuk menyerang dan menghentam Papa Gomo hanya di dalam Parlimen.

Itupun sewaktu perbahasan Akta Jenayah Cyber bagi menyekat fitnah dari berleluasa, dan sepatutnya rang undang-undang ini dibahaskan sepenuhnya oleh Nurul Izzah ... bukan membangkitkan soal kononnya fitnah oleh Papa Gomo.

Nyata sekali ahli Parlimen Lembah Pantai ini tidak mengambil sepenuhnya masa yang diperuntukkan di dalan Dewan Rakyat bagi memberi cadangan lebih bernas agar Akta Jenayah Cyber boleh diberi penambahbaikan.

Malangnya ... kote bengkok Anwar Ibrahim yang dipertahankan oleh Nurul Izzah.



Novel yang bakal meletup dipasaran ... KUKUH, TEGUH, AMPUH

Anwar Ibrahim tidak perlu menjadi manusia yang bacul dan penakut berselindung disebalik puterinya untuk menghentam Papa Gomo. Tidak ada apa lagi yang perlu ditunggu oleh beliau melainkan terus mengambil tindakan saman ke atas Papa Gomo.

Nothing To Lose ...

Tidak perlu mendesak puterinya untuk menyampaikan mesej di Parlimen. Hanya dengan satu panggilan telefon Anwar Ibrahim sudah mampu mengarahkan barisan peguam pencacai PKR untuk memulakan tindakan saman.

Dan jika Anwar Ibrahim sememangnya gagah berani (bukan gagah menongkat China Doll), ambil langkah yang sama terhadap individu-individu lain yang turut mengaibkan beliau.





Nah ... apa lagi ditunggu Anwar Ibrahim. Individu-individu di atas melutut merayu mahu saudara mengambil tindakan saman ke atas mereka. Saudara telah difitnah dan diaibkan.


Anwar Ibrahim hanya tahu menyorok di dalam kain Wan Azizah dan anaknya ... Bacul punya manusia.

sumber daripada  :

 

Sila baca disini cerita Berahi Nurul Izah terhadap Papa Gomo
Kah kah kah

Wednesday, April 18, 2012

OH SHIT!! Anwar pengkhianat Negara,meminta AS masuk campur dalam urusan Pilihan Raya

AS masuk campur dalam urusan Pilihan Raya






Lagi Pendedahan 18 Surat Anwar Minta AS Campur Tangan Pilihan Raya Di Malaysia

AIDCNews – 18/04/12 – Jika sebelum ini didedahkan surat-surat Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada dua orang pengurus dana berbangsa Yahudi yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), iaitu Carl Gershman, Presiden NED (National Endowment for Democracy) dan George Soros, Pengerusi Soros Fund Management, sekarang didedahkan 18 pucuk surat lagi yang dihantar kepada ahli Senator, Kongres, dan Ketua-Ketua yayasan strategik berkaitan demokrasi dan pilihan raya di AS.
18 pucuk surat-surat itu dihantar bertarikh 7 Mei 2007, 31 Mei 2007 dan 25 Julai 2007.
Kesemua surat tersebut ditandatangani oleh Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Parti Keadilan Rakyat menggunakan kepala surat Parti Keadilan Rakyat beralamat di ibu pejabat PKR Malaysia 110-3, Jalan Tun Sambathan, 50470, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia dan dalam kepala surat itu turut tercatat pejabat Anwar Ibrahim di AS, 585 Grove St Suite, 135 Herndon, VA, 20170, USA.
Pemerintah autoritarian
Surat bertarikh 7 Mei 2007 dihantar kepada dua Senator, iaitu Senator Thomas Craig dan Senator Susan Collins serta dua ketua yayasan iaitu Mr. Vidar Helgesen (Secretary General, International IDEA) dan Richard W. Soudrìette (President/CEO IFES).
Surat-surat kepada senator berjumlah 3 halaman dan kepada ketua yayasan strategik berjumlah 2 halaman, namun secara keseluruhan isi kandungan keempat-empat surat itu hampir sama.
Dalam surat itu, Anwar melaporkan perkembangan politik di Malaysia yang didakwanya ‘kekurangan demokrasi’ yang diistilahkan sebagai diperintah oleh parti pemerintah ‘autoritarian’ yang telah berkuasa selama setengah abad.
Menurut wikipedia ‘autoritarian’ bermaksud pemerintahan kerajaan secara kuku besi atau diktator, sehinggakan rakyat diperhambakan kepada kerajaan serta mengenepikan hak-hak asasi individu.
Memburuk-burukkan Malaysia
Anwar memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh pertumbuhan ekonomi negara ini semakin merosot sejak tahun-tahun kebelakangan ini, yang didakwanya berpunca dari penipuan, salah laku dan rasuah.
Di samping itu, beliau turut menuduh ketidakbebasan sistem media dan kehakiman Malaysia yang disifatkan sebagai sistem yang tunduk kepada hawa nafsu Perdana Menteri.
Lapornya lagi, masyarakat sivil juga tidak bebas, dakwanya disekat oleh undang-undang yang ketat.
Dalam surat itu juga, Anwar menghantar satu lampiran laporan bertajuk, “Sham Democracy” berkaitan laporan dakwaan-dakwaan kononnya berlaku penyelewengan pilihan raya di Malaysia.
Kepada ketua yayasan IFES dan IDEA yang terkenal dalam gerak kerja membiayai dan membangunkan demokrasi, masyarakat sivil dan sistem pilihan raya di seluruh dunia, Anwar memohon kepada mereka supaya turut serta membantu beliau di Malaysia.
Pertolongan Luar
Surat bertarikh 31 Mei 2007 dihantar kepada seorang speaker, 5 orang senator dan 7 orang ahli kongres A. Mereka adalah; Speaker Nancy Pelosi, Senator Joe Biden, Senator Barbara Boxer, Senator Bill Nelson, Senator Richard Lugar, Senator Lisa Murkowski, David Drier, Dana Rohrabacher, Donald A Manzullo, Gregory Meeks, Eni Fa’aua’a Hunkin Faieomavaega Jr, Tom Lantos dan Ileana Ros-Lehtine.
13 surat-surat di atas berjumlah 3 halaman, namun isi kandungannya hampir sama.
Dalam surat itu, dakwaan Anwar hampir sama dengan surat-surat sebelum ini iaitu menggambarkan Malaysia teruk dan memerlukan pertolongan luar untuk memulihkan demokrasi di negara ini.
Dakwanya walaupun dari jauh, Malaysia nampak seolah-olah sistem demokrasi berfungsi, pertumbuhan ekonomi, keharmonian etnik dan kaum dalam keadaan baik, namun dakwanya, jika diteliti secara mendalam, gambaran luaran itu tidak tepat.
Anwar mendakwa Malaysia mengalami peningkatan kadar pengangguran, inflasi dan penurunan pelaburan asing.
Justeru itu Anwar turut meminta para senator, kongres melobi pihak lain di AS untuk membantu usahanya di Malaysia bagi melakukan reformasi di Malaysia, menuntut pilihan raya bebas dan adil, jaminan penuh perlembagaan untuk kebebasan dan hak asasi manusia serta memulihkan sistem sosio-ekonomi yang adil dan saksama.
Reformasi
Manakala, surat bertarikh 25 Julai 2007 hanya dihantar kepada seorang individu iaitu bekas Presiden AS, Jimmy Carter (One Copenhìll).
Surat kepada Jimmy Carter berjumlah 2 halaman dan surat itu turut dibuat salinan kepada Al Gore, bekas Naib Presiden AS.
Dalam surat itu Anwar mendakwa berlaku ketidaktelusan dalam Suruhajaya Pilihanraya (SPR) dalam menghadapi pilihan raya umum dan meminta bekas Presiden AS melalui yayasannya, Carter Center datang ke Malaysia untuk memantau sistem pilihan raya di negara ini.
Kesimpulannya, kesemua surat-surat di atas boleh difahami bermotifkan memburuk-buruk Malaysia untuk menagih simpati pihak luar campur tangan dalam pilihan raya di negara ini.
Surat bertarikh 7 Mei 2007 

selebihnya :-klik sini

Tuesday, April 17, 2012

OH SHIT !!! GABUNGAN PAS DAN DAP BERCANGGAH DENGAN AMALAN POLITIK ISLAM PIMPINAN RASULULLAH!!

X'KLUSIF !! SHAHNON SHIT SEDAR DARI "KOMA JAMBAN" !! SYUKURLAH !!


GEORGETOWN: Veteran PAS, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad menyifatkan kerjasama PAS dengan DAP dalam gabungan pembangkang bercanggah amalan politik Islam yang diajar Rasulullah SAW.

Beliau yang juga Sasterawan Negara, berkata Rasulullah SAW tidak pernah bekerjasama dengan kaum bukan Musyrikin Madinah seperti dilakukan PAS ketika ini sebaliknya hanya mengikat kata sepakat melalui Perjanjian Hudaibiyah.

Justeru, ahli PAS seumur hidup itu menolak kerjasama antara PAS dan DAP kerana ia tidak sama dengan pendekatan diambil Rasulullah SAW.

“Dasar politik PAS sekarang ini langsung tak sama dengan amalan politik Rasulullah SAW bersama sahabatnya ketika membentuk Madinah,” katanya ketika ditemui di sini, kelmarin.

Shahnon adalah bekas Ahli Parlimen Sik dari 1999 hingga 2004 dan bersara daripada politik kerana masalah kesihatan selain ingin menumpukan perhatian terhadap dunia kesusasteraan.

Beliau diiktiraf sebagai Sasterawan Negara kedua pada 1982 dan menghasilkan pelbagai karya satira seperti Ranjau Sepanjang Jalan, Srengenge dan novel kontroversi bertajuk Shit pada 1999.
Dalam perkembangan sama, Shahnon turut membidas Dewan Ulama PAS yang semakin hilang taringnya dalam menyuarakan dakwah politik Islam kerana hendak menjaga hubungan dengan DAP.

Katanya, hampir semua ulama PAS termasuk Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat gagal memainkan peranan mempertahankan Islam dan pengaruh mereka mula dibayangi golongan profesional PAS.

“Malah, saya sendiri sebenarnya tidak berapa faham dengan perjuangan dan latar belakang golongan profesional PAS ini. Apa disiplin ilmu individu yang mendakwa mereka adalah pemimpin profesional PAS ini?

“Kesimpulannya adalah PAS sekarang tidak sama macam dulu dan saya langsung tidak bersetuju dengan dasar politik semasanya selain konsep kerjasama pemimpin PAS dengan DAP,” katanya

Aku susah nak percaya mamat yang pandai menulis tapi tulisan macam TAIK ni. Cakap berdegar-degar bila jadi MP langsung rakyat pun dia tak layan. Pernah satu masa penduduk di tempat dia menjadi wakil pergi kerumah dia, mereka ketuk pintu, si SHIT ni ada dalam tapi tak bersuara, alasan dia malas nak layan rakyat katanya.

TQUNSPINNERS
 

ADAM ADLI LALOK DAN BERDEMO!!! KERANA TERMAKAN BAHAN TERLARANG ??? PATUTLAH BERANI GILA !!


Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Zulkifli Nordin meminta agar para pelajar yang terlibat dengan demonstrasi menghapuskan PTPTN baru-baru ini supaya menggunakan akal fikiran yang dianugerahkan Allah untuk menilai baik atau buruknya tindakan mereka itu.
“Jangan kita termakan dengan hasutan dan dakyah pihak tertentu sehingga kita sanggup menghina orang lain termasuk menghina Perdana Menteri dengan meletakkan kalungan bunga di gambar beliau, lalu dipanggil mendiang seolah-olah Perdana Menteri sudah mati. Ini adalah satu perbuatan yang jauh tersasar dari norma cara berfikiran orang yang mendapat pendidikan tinggi,” tegas beliau.
Tambahnya lagi,  para pelajar tersebut perlu berfikir semula yang pertamanya, adakah mereka yang terlibat dalam demostrasi itu benar-benar layak untuk menerima biasiswa dan yang keduanya, jika mereka tidak layak untuk menerima biasiswa, adakah mereka itu mampu untuk masuk ke universiti dengan kos tanggungan mereka sendiri.
“Mungkin mereka ini tahu, dan saja-saja buat tak tahu bahawa PTPTN ini diwujudkan oleh kerajaan sebagai satu prasarana untuk memudahkan mana-mana pelajar  di negara ini yang tidak layak mendapat biasiswa dan tidak berkemampuan untuk masuk ke universiti.
“Dengan kemudahan ini, maka pelajar-pelajar tidak lagi pening-pening untuk memikirkan di mana mahu mencari sumber kewangan bagi menampung pelajaran mereka di IPTA-IPTA seluruh negara. Cuba perhatikan negara-negara lain, mana ada kemudahan bantuan kewangan seperti ini. Malah negara moden yang dianggap hebat seperti Amerika sendiri pun tidak ada skim seperti ini,” tegas beliau ketika ditemui di Parlimen hari ini.
Jelasnya lagi, pelajar-pelajar di negara ini sepatutnya bersyukur dan menggunakan peluang yang ada ini untuk belajar bersungguh-sungguh agar lulus dengan cemerlang dan mendapat pekerjaan yang baik.
“Selepas itu, kita boleh menggunakan gaji yang kita terima itu untuk membayar balik pinjaman tersebut untuk memberi peluang kepada adik-adik kita menggunakan kemudahan ini untuk melanjutkan pelajaran sepertimana peluang dan kemudahan yang kita gunakan,” ujarnya.
Beliau juga menasihati para pelajar agar menggunakan akal fikiran yang waras untuk menilai baik dan buruk sesuatu isu yang dibangkitkan oleh pembangkang dan janganlah mudah terpengaruh dengan cara pembangkang yang cuba membangkitkan  sentimen emosi rakyat di negara ini.
Katanya lagi, masyarakat terutamanya para pelajar perlu memahami tujuan PTPTN ini diwujudkan adalah untuk membantu para pelajar yang tidak mendapat biasiswa atau daripada kalangan keluarga yang miskin untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.
“Memang ia berbentuk pinjaman namun pinjaman tersebut tidaklah membebankan dan  syarat-syarat pembayaran semula yang dikenakan adalah amat mudah. PTPTN ini adalah skim pinjaman secara sukarela dan tidak ada paksaan ke atasnya. Jadi mana-mana pelajar yang mampu untuk meneruskan pembelajaran tanpa bantuan PTPTN, maka mereka tidak dipaksa untuk meminjam dari PTPTN.
“Malah mereka boleh mendapatkan tajaan dari sesiapa sahaja termasuk pihak pembangkang samada PKR, Pas , DAP atau pun tajaan dari Anwar Ibrahim sendiri kalau mereka mahu bantu. Dalam hal ini, tidak ada sesiapa yang memaksa mereka untuk mengambil pinjaman dari PTPTN,” ujarnya.
Sekiranya para pelajar itu tidak mahu membayar balik pinjaman PTPTN katanya lagi, maka mereka perlu belajar dengan bersungguh-sungguh serta  mendapat kelulusan yang cemerlang supaya pinjaman tersebut akan ditukar menjadi biasiswa yang tidak perlu dibayar balik.
Selain itu, beliau turut mengingatkan pelajar-pelajar agar tidak terpengaruh dengan permainan politik pembangkang yang cuba menjadikan para pelajar sebagai alat untuk mencapai tujuan dan matlamat politik mereka.
“Semasa PTPTN diluluskan, kita perlu ingat di waktu itu Anwar Ibrahim merupakan Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan.  Tapi sekarang ini Anwar mahu bercakap tentang penghapusan PTPTN padahal dia jugalah yang meluluskan cadangan untuk mewujudkan skim pinjaman tersebut. Tidakkah itu membuktikan bahawa politik pembangkang merupakan politik yang cakap tak serupa bikin?
“Kalau pihak pembangkang ini serius mahu menghapuskan segala hutang PTPTN, mereka boleh mulakan dengan negeri-negeri yang mereka perintah terlebih dulu. Contohnya menghapuskan hutang  pelajar-pelajar yang mendapat pinjaman PTPTN di Unisel, Kuis dan lain-lain.
“Apa yang mereka boleh buat ialah mendapatkan nama-nama pelajar yang meminjam dan mereka gunakan duit kerajaan negeri untuk membayar hutang-hutang pelajar tersebut. Tapi masalahnya, mereka tidak buat pun perkara itu,” tegasnya.
Soalnya lagi, bagaimana para pelajar boleh terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang kononnya akan menggunakan duit Petronas untuk membayar balik pinjaman PTPTN sedangkan mereka boleh menggunakan hasil pendapat GLC di Selangor untuk membayar balik pinjaman para pelajar, namun tidak pula mereka lakukan?
“Jika segala kewangan yang ada pada negeri-negeri yang mereka perintah hari ini pun mereka tidak gunakan untuk membayar hutang PTPTN tersebut, jadi apakah kita yakin sekiranya mereka memerintah negara, mereka akan menggunakan duit mana-mana agensi kerajaan untuk membayar balik hutang PTPTN para pelajar di negara ini? Sudah tentu tidak!
“Jadi jelas sekarang ini, segala isu yang timbul tentang PTPTN ini adalah semata-mata dakyah dan hasutan serta gimik politik mereka dengan mempergunakan para pelajar dan mahasiswa di negara ini,” tegas beliau. -MediaUMNO
Pakatan Haprak memang dasar penghasut, terkini mahasiswa yang hilang arah pula dijadikan kambing hitam demi politik kotor mereka.

Lebih kesian bila mereka (mahasiswa hilang punca) dibayar untuk merempat di Dataran Merdeka untuk berdemo #MansuhkanPTPTN.

Yang heran ada dikalangan mereka berhutang dengan PTPTN tetapi muka tak malu tidak pulak berfikir macammana nak bayar semula.

Kerana muka tak malu mereka yang merempat di Dataran Merdeka, hari ini setelah puas mencaci kerajaan,UMNO dan dasar-dasar kerajaan dengan selamba AMBIL makanan dari SHEB Pemuda UMNO Malaysia. TERIMA KASIH TENGKU AZMAN

Ikuti rakaman video ini:-






MAJLIS MAKAN SATAY BERSAMA BOB LOKMAN BERHARGA RM15.00. BAYAR RM15.00 DAPAT PERGI SYURGA????

DANA PILIHANRAYA - PAS, SATE DAN PELAJAR SEKOLAH

Kecoh di Felda Gugusan Besout hari ini apabila seorang guru (ustaz) yang mengajar di sebuah sekolah menengah di situ mengedarkan kupon kepada pelajar-pelajar sekolah untuk menghadiri majlis makan sate bersama Bob Lokman malam ini.

Seorang ibu menghantar sms mengadukan hal itu, bagaimana anaknya menerima kupon daripada seorang ustaz yang amat dikenali pro-PAS. Selepas itu beberapa aduan dan mms diterima dari penduduk di Besout menunjukkan bentuk kupon yang anak mereka terima.

Oh... nak kutip dana pilihanraya rupanya. Di kupon berkenaan jelas tertera harganya RM15 siap dengan nombor siri.

Kesemua ibubapa yang menghubungi saya menyatakan rasa kecewa dengan tindakan ustaz itu kerana cuba mengheret anak mereka dalam program politik partinya.

Tak salah PAS nak buat apa juga program bagi mengutip dana pilihanraya asalkan ada permit. Lagipun bukan perkara baru PAS mengutip wang daripada rakyat, khususnya pengikut mereka untuk tujuan dana politik. Asal ada program ceramah PAS, maka akan adalah tong yang beredar. Kalau di Kelantan, mereka sebutnya 'jahe'.

Tetapi apa yang tak kena di Felda Besout adalah kerana kupon itu diedarkan kepada pelajar sekolah. Ustaz yang mengedarkannya itu memang sudah lama dikesan membawa unsur-unsur dan fahaman politik ke dalam pagar sekolah.

Sekolah bukan medan untuk berpolitik. Jadi janganlah salahkan pihak jabatan atau pihak-pihak lain jika tindakan dikenakan ke atas ustaz berkenaan.
MKP Ayat Sempoi ; sampai macam tue terdesaknya PAS nie? 

Monday, April 16, 2012

HIDUP!! HIDUP!! MAHASEWEL DAHLAH MALAS BELAJAR , PERANGAI HODOH LAGI SOMBONG BODOH .

KERANA DEMO MAHASEWEL PTPTN


PANAS... BILA BERUK2 ATAU MAHA SEWEL SEKALI LAGIK BUANG MASA DAN BERKAMPUNG BUAT UTK DEMO HAPUS PTPTN..

SEKALI LAGI AKU NAK BAGITAHU PADA KORANG SEMUA.. JANGAN JADI MANUSIA TERUTAMA MELAYU YANG MALAS DAN SENTIASA MEMINTA2.. KALAU DAH PAKAT PAKAI GUNA PINJAMAN PTPTN TUH HARAP PANDAI LAH BAYAR BALIK..IKUT CAKAP ANWAR IBRAHIM... SEMUA DIA NAK MANSUHKAN..SILAP2 SETIAP INDIVIDU YANG TAK BEKERJA DI MALAYSIA DIJANJIKAN ELAUN SEBANYAK RM 5000 SEBULAN..

TAPI ITU SEMUA REKAYASA GILA SAHAJA.. KALAU SETAKAT NAK BERJANJI BN PUN BOLEH BUAT JANJI... KALAU PRU 13 BN MENANG.. BN JUGA AKAN HAPUSKAN PTPTN.. SIAP BAGI ELAUN MAKAN SEBANYAK RM 1000 RINGGIT SEBULAN.. PUAS HATI ?

MAHASISWA GENERASI SEKARANG HARUSLAH BERFIKIR SECARA WARAS.. TIDAK ADA KEPAYAHAN DAN KESUSAHAN UNTUK CAPAI KEJAYAAN.. APA GENERASI DULU TIDAK MELALUI PROSES YANG SAMA? MALAH MEREKA SEHINGGA KINI MASIH LAGI MELUNASKAN PINJAMAN YANG MEREKA AMBIL MASA MENUNTUT DI IPT.

YANG BERTANDA BULAT MERUPAKAN MAHASEWEL FAHAMAN KOMUNIS MAO TZE TUNG... YANG BERTANDA ANAK PANAH TU SILA LIHAT VIDEO DIBAWAH..

TERKINI
MANUSIA YANG SAMA BIKIN KACAU TAK HABIS2.. INI KALI DIA JADI SUPERMAN UNTUK MAHASEWEL2 BERDEMO 

SILA KLIK DIDINI UNTUK BACAAN LANJUTAN 


ORANG YANG SAMA.. ADA HUBUNG KAIT DENGAN ZURAIDAH MAK LAMPIR MP AMPANG
KALAULAH MAHASIWA SEMUA BEGINI SEJUK PERUT IBU ...
BUAT KEBAIKAN KITA DIBALAS BAIK , ALLAH DAN NABI PUN KASIH
AGAK HANG ...  BUDAK DEMO TU DAPAT KEBAIKAN KA?

 
 Yang mana satu aspirasi mahasiswa? Yang mana satu bukan aspirasi sebenar mahasiswa? Yang mana pemimpin harapan bangsa? Yang mana pembuat kacau dan perosak negara? Mahasiswa perlu kecam tindakan segelintir yang telah mencemarkan imej dan maruah golongan mahasiswa.

MASAALAH YANG TIMBUL ADALAH SIKAP MAHASISWA ITU SENDIRI.. YANG TAK TANGGUNGJAWAB DAN MEMANG PERANGAI LIAT NAK BAYAR HUTANG. MASA BUAT PINJAMAN POYO BENAR NAK BAYAR BALIK.. TAPI BILA PINJAMAN DAH DAPAT.. STUDY NTAH KEMANA .. DAH KELAM KABUT ... TUDUH KERAJAAN ZALIM.

BONGOK!!!
SIJANTAN BAJU KUNING BERSHIT TU.. ORANG LAIN DUK SOLAT DIA SIAP HONGGAH HANGGIH DENGAN BETINA TANG BAHU... 


LU ORNG SEDAR TAK ? ANWAR NAMPAK FIGURE DAN JUMLAH MASALAH PELAJAR MELAYU YANG LIAT NAK BAYAR HUTANG.. PELUANG INI DIGUNAKAN UNTUK DIJADIKAN ISU SUPAYA KONONNYA BILA BELIAU JADI PM LU ORANG SEMUA TAK PERLU BAYAR HUTANG KERANA PERCUMA.. KALAU DIA NAK BAGI PERCUMA.. KENAPA TAK IMPLEMENT DI SELANGOR DULU.. TAK CUKUP DANA.. LU ORANG GESA DAN PAKSA DIA KELUARKAN SAVING DIA DILUAR NEGARA YANG BERATUS JUTA DI BANK2 ANTARABANGSA TERMASUK DI ISRAEL. JANGAN PANDAI CAKAP NAK JADI PM BERMODAL AIR LIUR BASI SAJER.

JADIKAN PELAJAR IPT DI SELANGOR PERCUMA DULU... BARU BOLEH DIPERTIMBANGKAN UTK HAPUS PTPTN SECARA MENYELURUH.. BOLEH BUAT KER KHALID GAGAP? MANIFESTO NEGERI PUN 90% TAK TERTUNAI..YANG NYATA DAN BENAR HANYA KEMEWAHAN EXCO2 KERAJAAN NEGERI SAJA YANG DUK LATAM DAN TIBAI DUIT RAKYAT SELANGOR.
DUIT RAKYAT SELANGOR YANG DIHABISKAN RATUSAN RIBU RINGGIT HANYA UNTUK POSTER DAN BANNER DI TAMPAL DI SEKITAR NEGERI SELANGOR.BUKAN KAH ELOK DI BERIKAN KEPADA MAHASISWA SELANGOR..?

RATA2 KALAU DILIHAT MAHASEWEL YANG BERKUMPUL SEMUA ORANG MELAYU.. AKU BERANI JAMIN..  SERAMAI TAK LEBIH 500 PELAJAR SEWEL YANG BERDEMO KELMARIN DAN SEMALAM JIKA TUNJUKKAN SLIP EXAM  MAJORITI SEMUA CGPA BAWAH BORDER.. MALAH ADA YANG TUNGGU MASA NAK KENA TENDANG DR IPT.

BARANGKALI INILAH HIBURAN DAN AKTIVITI MAHASEWEL DIHUJUNG MINGGU.. BERKELAH DAN BERKAMPUNG DI DATARAN MERDEKA..  BUKAN MAIN BERANI LAGI.. MAKLUMLAH FULLY BACK UP BY AMK DAN PEMIMPIN PKR.






SAFWAN ANANG JUGA DILAPORKAN SEDANG MELANCARKAN MOGOK LAPAR SEHINGGA KESEMUA TUNTUTAN MEREKA DI PENUHI..LANTAK KO LAH SAFWAN... KO NAK BERLAPAR SAMPAI MAMPOS PUN TAKDA RAKYAT MALAYSIA NAK KISAH PUN.AKU YANG MENULIS SEKARANG NI PUN SEDAP MAKAN NASI LEMAK YANG DIMASAK OLEH BINI AKU.. HAHAHAHA...



MOGOK LAPAR TAK BEST BODOH.. TAPI KALAU BETUL2 ADA TELOR DAN ADA BERANI INI MACAM PUNYA DEMO PROTES BARU BETUL DAN BARU BERANI SERTA BARU BOLEH IKHTIRAF PENGIKUT ANWAR IBRAHIM TAHAP TAKSUB DAN TOTOK... LU ADA BRANI BIKIN KA SAFWAN ANANG... HEHEHEHEH

THE BURNING MONK


ATAU PANDAI CAKAP2 KOSONG JER... BUANG2 MASA.. CARIK PUBLISITI MURAHAN.
KEPADA SEMUA MAHASISWA MALAYSIA.. JANGAN IKUT PERANGAI 3 SUKU DEPA NIH.. ROSAK MASA DEPAN DAN  HANCUR HARAPAN MAK BAPAK DI KAMPUNG YANG HARI2 DUK DOAKAN KEJAYAAN KORANG..  MAK BAPAK SURUH BAWAK BALIK IJAZAH.. JANGAN BUAT PERKARA BEBAL KERANA KALANGAN ANDA  MERUPAKAN ANTARA  PEMIMPIN NEGARA YANG BAKAL MENGALAS TANGGUNGJAWAB AGAMA BANGSA DAN TANAHAIR SUATU HARI NANTI.
   

Sunday, April 15, 2012

BERITA PANAS LAGI BENAR : ADAM ADLI LAKNAT KATA NAK BERI RM1000 TAPI DAPAT RM100 AJE .. PENIPU ...KELUHAN AHLI DEMO MANSUH PTPTN

BERITA PANAS LAGI BENAR.  
 

ANAK IKAN ADAM ADLI LAKNAT  DAH JADI ANACONDA! KAYO POKCIK KAYOOO!!!!!

 

Menurut info yang pu3 perolehi pagi ini, seorang sahabat pu3 memaklumkan salah seorang peserta demo @ pelajar bangang yang ikut serta mengeluh kena tipu oleh si mahasewel adam adli ni. Mereka dijanjikan bayaran upah sebanyak RM1000 untuk menyertai demo di Sogo. Malangnya yang mereka terima hanya RM100 sahaja. Eh mana baki RM900 yer ? Padan muka budak tu. elok juga terasa kena tipu. balasan dunia tu dik, menipu emak bapa pergi belajar tahu tahunya join demo!!

Banyak duit Adam Adli ni, mana dia dapat duit tu  ? Kalau emak bapa dia yang taja, banyak juga duit merek sebagai pernah beruga di KTM? aloooo mahasewel Tony Pua n N_Izzah ker banker awak ? kata demo ini tidak melibatkan politik tapi duit upah tu siapa beri. kalau benar 300 orang turut serta .. 300 x RM100 = RM30,000!!!! andai benar peruntukan seorang RM1000 x 300 = RM300,000!!! adam adli ambik pula RM900 x 300 = RM270,000!!! amboi banyak duit tol dik oi! tu bau jadi barua belum jadi ketua tu dah pandai makan bahagian orang! Tu kalau yuran pengajian .. dh boleh cover sampai PhD tu dik oi!!!

wahhhh.. anak ikan Anwar ni dah jadi anaconda! habis dimaknnya anak berudu dok bontot dia . Baka Anwar dah menyular dalam diri dia dah. Eloklah , semakin ramai anak berudu join, semakin kaya budak ni. Pokcik Kayo tu!!!!!!!


PINJAMAN PTPTN BUKAN PAKSAAN !!!!



MELAYU JAWA
Ipoh, Perak
FORUM UTUSAN MALAYSIA

Sekumpulan mahasiswa dikatakan merancang untuk mengadakan perhimpunan pertengahan bulan ini bertujuan mendesak dimansuhkan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Saya percaya penggerak utama dan pendokong perhimpunan ini adalah mahasiswa Melayu. Saya sangat sedih kerana biasanya penggerak bagi perbuatan tidak berfaedah seperti ini adalah orang Melayu.


Kenapa perlu buat bantahan dan terpengaruh dengan dakyah pembangkang? PTPTN diwujudkan untuk kemudahan pelajar melanjutkan pelajaran ke menara gading. Semua pihak perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana memberi kemudahan ini. Dengan itu, peluang mereka untuk menimba ilmu lebih cerah.


Kos untuk pendidikan tinggi bukan murah, terutama bagi kursus kritikal. Dengan pinjaman PTPTN, peluang melanjutkan pelajaran menjadi lebih mudah, terutama dalam kalangan tidak berkemampuan.

Jadi, haruskah kita membantah usaha baik yang dilakukan oleh kerajaan? Dahulu tidak ada pun PTPTN. Pelajar perlu menanggung sendiri kos. Jika bernasib baik, mendapat pinjaman atau biasiswa.

Kini kerajaan menyediakan kemudahan tetapi mahasiswa masih tidak berpuas hati. Apa lagi yang mereka mahu? Pemansuhan PTPTN? Para pemimpin memberi penjelasan bahawa jika ia dilakukan, negara boleh menuju ke taraf muflis. Tidakkah mahasiswa menggunakan akal fikiran waras dalam isu ini?

Pembayaran balik PTPTN adalah untuk memastikan tabung tersebut mempunyai wang pusingan yang mencukupi bagi membolehkan ia terus menyalurkan bantuan kepada pelajar. Susah sangatkah untuk membalas budi dengan membayar balik pinjaman bagi memastikan pelajar generasi kemudian akan terus mendapat bantuan PTPTN?

Janganlah bersifat tamak dengan hanya memikirkan diri sendiri. Janganlah hanya mahu diri dibantu dan tidak pedulikan generasi kemudian.

Ingatlah, pinjaman PTPTN bukan paksaan. Ia adalah pilihan sendiri sama ada mahu meminjam atau tidak. Jika tidak mahu tidak mengapa. Berikan kepada yang memerlukan dan benar-benar hendak belajar.

Justeru, tidak ada sebab perlu berhimpun atau membantah berhubung perkara yang bukan isu. Matlamat ke menara gading adalah untuk menuntut ilmu dan pastikan matlamat ini dicapai.

Kepada mahasiswa Melayu, belajarlah jadi orang cerdik dan jangan mudah dipengaruhi pihak luar. Ketika bangsa lain menerima baik PTPTN dan tekun belajar untuk berjaya dengan cemerlang, pelajar Melayu dilihat sibuk dengan kerja tidak bermanfaat. Sedarlah diri!


RAJA DEMO ADAM ADLI .. APA KATA BUAT CARA INI UNTUK MENARIK MINAT MENGUNDI .. ATAU NURUL IZZAH SENDIRI .(Pics 16sx & Video)

.Perlukah Kita Gunakan Cara Ini Di Malaysia Untuk Menarik Minat Orang Mengundi? (Pics 16sx & Video)

*Selangor banyak sampah tak berkutip. Sampai masuk dalam longkang, akhir menyebabkan banjir. Lebih baik BERSIHKAN SELANGOR dari menyemak Buat demo kat KL. pesanan untuk Adam Adli Laknat dan Nurul Izzah anak kepada papa china doll

Malu apabila melihat tindak-tanduk melampau samseng-samseng yang mengaku siswa dan pelajar seperti di dalam video di bawah :

 
Video : Kelakuan melampau dan kurang ajar samseng yang mengaku pelajar.

Kita tentu terfikir, apakah emak bapa samseng-samseng di atas tidak cukup memberi kasih sayang dan ajar kepada mereka?

Apakah mereka itu terlalu bodoh dan rendah IQ sehingga sanggup melakukan sesuatu yang sangat melampau dan di luar batasan orang timur ?


BERITA PANAS LAGI BENAR.  

Menurut info yang pu3 perolehi pagi ini, seorang sahabat pu3 memaklumkan salah seorang peserta demo @ pelajar bangang yang ikut serta mengeluh kena tipu oleh si mahasewel adam adli ni. Mereka dijanjikan bayaran upah sebanyak RM1000 untuk menyertai demo di Sogo. Malangnya yang mereka terima hanya RM100 sahaja. Eh mana baki RM900 yer ? Padan muka budak tu. elok juga terasa kena tipu. balasan dunia tu dik, menipu emak bapa pergi belajar tahu tahunya join demo!!

Banyak duit Adam Adli ni, mana dia dapat duit tu  ? Kalau emak bapa dia yang taja, banyak juga duit merek sebagai pernah beruga di KTM? aloooo mahasewel Tony Pua n N_Izzah ker banker awak ? kata demo ini tidak melibatkan politik tapi duit upah tu siapa beri. kalau benar 300 orang turut serta .. 300 x RM100 = RM30,000!!!! andai benar peruntukan seorang RM1000 x 300 = RM300,000!!! adam adli ambik pula RM900 x 300 = RM270,000!!! amboi banyak duit tol dik oi! tu bau jadi barua belum jadi ketua tu dah pandai makan bahagian orang! Tu kalau yuran pengajian .. dh boleh cover sampai PhD tu dik oi!!!

wahhhh.. anak ikan Anwar ni dah jadi anaconda! habis dimaknnya anak berudu dok bontot dia . Baka Anwar dah menyular dalam diri dia dah. Eloklah , semakin ramai anak berudu join, semakin kaya budak ni. Pokcik Kayo tu!!!!!!!
Apakah cara terbaik untuk membuatkan orang ramai mengundi pada PRU?
Lancarkan video klip Undilah & Marilah Mengundi nyanyian Roy?
Buat fatwa tak mengundi masuk neraka?
Lancarkan demo jalanan dan kutuk kerajaan yang ada sekarang kononnya semua tak betul?
Tapi tidak di Korea!


Tapi tidak di Korea!






Di Korea seorang wanita bernama Nancy Lang melakukan sesuatu yang unik bagi menarik orang ramai untuk mengundi di dalam PRU Korea Selatan baru-baru ini.
Beliau berjalan sekitar Seoul hanya dengan berbikini! Aku harap ada awek hot di Malaysia akan lakukan benda yang sama. kerana saya yakin taktik ini lebih MENARIK minat mengundi daripada beberapa taktik lama yang aku telah nyatakan dalam perenggan pertama tadi!


ADAM ADLI TU BODO LAGI LAKNAT . PINJAMAN PTPTN WAJIB DIBAYAR - UST AZHAR IDRUS


1.) Apa pula hukum budak-budak bodoh ni kalung bunga pada gambar tersebut, apakah Islam membenarkan perlakuan bodoh seperti itu dalam menuntut hak yang dirasakan haknya. Bolehkah hal kepercayaan sesuatu agama ini dijadikan simbol dalam membuat tuntutan.


2.) Untuk penganut agama Hindu Apakah agama Hindu ni tidak ada nilai langsung sehingga ada yang berani mempermainkan amalan budaya,agama mereka, ini sudah mempersendakan agama hindu seolah-olah agama hindu boleh ditipu, dibuat main atau boleh dibuat sesuka hati tanpa perlu dijaga kemuliaan dan sensitiviti penganutnya.

Sebelum itu menurut Timbalan Presiden  (KAMI), Khalid Mohd Ismath, disamping kalungan bunga, sebuah replika batu nisan dengan perkataan “Demokrasi by KPT” di letakkan di antara potret kedua pemimpin Umno-BN itu.

Khalid menjelaskan upacara tersebut sekadar upacara simbolik dan tidak seharusnya dijadikan isu utama.

“Itu cuma simbolik bahawa kerajaan yang ada ini harus dikuburkan kerana telah banyak menyusahkan rakyat samada golongan pelajar atau bukan. 


Kalau macam tu asal saja simbolik semuanya halal ke ? Apapun hukumnya kalau tanya Nik Aziz pasti ianya halal bahkan dapat pahala serta masuk syurga, bagi Gk yang jahil ini hanya mampu mencari dan menunggu hukum mengenai hal tersebut, kerana ada sedikit kekhuatiran diatas perkara itu. Tapi yang pasti dan yakinnya perbuatan itu adalah haram, kerana perbuatan yang buruk dan menjatuhkan maruah pemimpin tidak pernah dianjurkan oleh Islam.


Islam itu adil dan cantik, Islam juga baik dan menyuruh umatnya supaya berbuat baik, dari segi akidah pelaku itu biarlah ia dihukumkan oleh mereka yang lebih arif. Anda Mampu Mengubahnya... 

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT BUKTIKAN KEMAMPUAN KERAJAAN SELANGOR MEMASUHKAN PINJAMAN PTPTN. PELAJAR UNISEL DAN KUIS DAPAT DURIAN RUNTUH

Pelajar UNISEL Akan Dapat Durian Runtuh Dari Anwar & Khalid Gagap.....

Kelam kabut pemimpin-pemimpin BN apabila PR mencadangkan agar PTPTN dihapuskan. Sejak perkara ini dibangkitkan boleh dikatakan setiap hari akhbar-akhbar perdana serta blog-blog penyokong kerajaan termasuk yang picisan cuba menjustifikasikan bahawa cadangan PR itu adalah mustahil dilaksanakan.

Kata mereka cadangan itu akan menyebabkan kerajaan akan menanggung beban sebanyak RM43 billion di mana segala beban itu akan berpindah ke bahu rakyat dan rakyatlah yang akan menderita.

Nampak benar yang kerajaan BN tidak mampu berfikir panjang atau berfikir di luar kotak. Tidak mungkin Dato’ Seri Anwar, seorang yang berpengalaman sebagai Menteri Kewangan dan Menteri Pelajaran akan mencadangkan sesuatu yang tidak masuk akal dan membebankan rakyat.

PR sentiasa mendahulukan rakyat dan tidak akan sekali-kali membiarkan rakyat menderita sepertimana yang dilakukan BN hari ini. Kerana itulah, PR menjanjikan pendidikan percuma untuk semua peringkat jika PR memerintah.

Bagi membuktikan kepada rakyat bahawa PR bukannya bercakap kosong seperti yang dituduh oleh BN, maka kerajaan negeri Selangor akan melaksanakan cadangan ini di dua IPTS iaitu Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) dan Universiti Industri Selangor (UNISEL) sebaik sahaja menang pilihanraya yang dijangka paling lewat pada September depan.

Untuk makluman, jumlah untuk menampung kos pendidikan di KUIS ialah RM369.98 juta dan UNISEL RM851.29 juta. Dengan jumlah sebanyak itu, BN memandang sinis janji PR dan menuduhnya sebagai janji palsu.

Namun, PR mempunyai pemimpin yang mampu memandang ke hadapan dan menyedari bahawa untuk melahirkan generasi yang cemerlang, maka ia harus bermula dengan memastikan para pelajar tidak dibebankan dengan hutang serta tidak perlu menanggung kerisauan memikirkan kos pengajian dan sara hidup. Hanya dengan cara ini maka mereka dapat menumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran.

Sebenarnya, memberikan pendidikan percuma di kedua-dua universiti ini bukan mustahil sepertimana yang dimomokkan BN.

Dengan kebijaksanaan kepimpinan PR di Selangor, belanjawan Selangor 2012 negeri ini mengaggarkan peningkatan hasil cukai (8.23%) dan hasil bukan cukai (40.12%) untuk 2012. Simpanan tunai kerajaan Selangor kini mencecah RM1.2 bilion – jumlah tertinggi dalam 28 tahun.

Kecekapan dan ketelusan kepimpinan membantu menjadikan penjimatan dan pelonjakan pendapatan negeri sesuatu yang berterusan dan dengan itu, pendidikan percuma kepada kedua-dua universiti tersebut adalah tidak mustahil sama sekali.

Hari ini, walaupun mendapat pinjaman PTPTN, masih lagi ada pelajar yang bekerja secara separuh masa di hari minggu untuk menampung hidup mereka. Kita juga sering membaca pendedahan mengenai pelajar-pelajar pusat pengajian tinggi yang membuat kerja-kerja haram termasuk menjadi GRO atau pelacur.

Kita faham bahawa tekanan pelajar hari ini bukan sahaja untuk lulus periksa, tetapi yang lebih sukar ialah tekanan arus kemodenan dunia di mana gajet atau barangan teknologi canggih adalah satu keperluan dan bukan lagi kemewahan. Kerana itu, ramai pelajar-pelajar universiti terpaksa mencari wang tambahan untuk memenuhi keperluan ini.

Jelaslah di sini bahawa pinjaman PTPTN yang tidak seberapa itu tidak membawa erti kepada mereka.

Justeru, sebaiknya pelajar tidak dibebankan langsung dengan yuran dan kos-kos lain. Dengan cara ini, mereka tidak perlu mencari wang tambahan dan bolehlah menumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran dan sekali gus menjadi insan yang berjaya di masa hadapan.

Hasil Penulisan Beruang Biru

Eksklusif - Video Demo PTPTN , ADAM ADLI MEMANG LAKNAT ... PENYEBAR FITNAH ..


Video ini mungkin biasa buat para penyokong Kerajaan tetapi bagi pembangkang respon dari rakyat mengenai pemansuhan PTPTN yang mereka lakukan demo semalam pastinya menikam benak mereka. Satu jawapan yang spontan dari rakyat Malaysia mengenai kehendak yang mereka Mahasiswa Robot pembangkang lakukan dalam isu PTPTN.

Ingat pakcik tu kata:

"Dah Pinjam Bayar Lah Balik"

Petikan dari seorang blogger Pro Pakatan yang terlebih dahulu mempertikaikan perlaksanaan demo semalam.
RANCANGAN Adam Adli dan kumpulan mahasiswa pimpinannya untuk mengadakan demonstrasi dari Dataran Merdeka ke Padang Merbok membantah pinjaman Perbadanan Tabung Tinggi Negara (PTPTN) pada 14 April nanti agak mengganggu penulis.
Ada beberapa faktor yang menyebabkan penulis terganggu dengan rancangan mengadakan demonstrasi ini.
Pertama, Adam Adli tidak mempunyai pengaruh yang besar di kalangan mahasiswa di seluruh negara.  Gambar-gambar dia dikasari dalam satu kejadian di Flat Kg Kerinchi tempoh hari jelas menunjukkan penolakan masyarakat terhadap kehadirannya yang hanya disifatkan ‘pengacau’.
Tanpa keupayaan menggerakkan mahasiswa dalam jumlah yang besar, bagaimana dia boleh diharap untuk memimpin demonstrasi itu nanti kerana tidak ada makna demo membantah PTPTN yang tidak mendapat sambutan mahasiswa!!
Itu belum bercakap tentang ketiadaan sokongan dari kumpulan pro Aspirasi yang memang diketahui menyebelahi kerajaan.
Dengan demonstrasi pada 14 April ini dikatakan menjadi ‘warming up’ untuk demonstrasi Bersih 3.0 yang lebih besar diadakan pada 28 April nanti, penyertaan lebih ramai mahasiswa adalah penting kerana kita tidak mahu diakhirnya nanti, rakyat menuduh gerakan seperti ini bermotifkan politik semata-mata.
Dah sah la yang Si Mahasewel sekor ni memang tak de tempat didalam 'bulatan' Pakatan Pembangkang. Dia hanya sekadar 'Macai' yang dibayar oleh mereka sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...