Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, December 24, 2011

Amerika Syarikat melakukan Kesalahan Terbesar Perang Iraq

Hj Anwar Ibrahim melakukan kesalahan besar membuat huru hara di Malaysia ...




Amerika Syarikat, 24 Disember 2011 - Seorang penganalisis pertahanan Amerika Syarikat menjelaskan bahawa perang Iraq adalah "kesalahan terbesar" dalam sejarah tentera Amerika Syarikat selepas siri terakhir dalam pengeluaran pasukan tentera Amerika dari Baghdad.

Perang di Iraq dan penjajahan seterusnya akhirnya menjadi kesalahan terbesar daripada perang di Vietnam, kata penganalisis Loren Thompson dalam sebuah artikel oleh industri pertahanan yang diterbitkan oleh Forbes.

Ia juga mengatakan, perang gagal mengumpulkan sokongan domestik, yang menyebabkan "kekalahan teruk" dari strategi Amerika di negara itu (Iraq). Merujuk kepada tuduhan palsu Barat bahawa Baghdad mempunyai senjata pemusnah besar-besaran (WMD) sebagai alasan berperang, dalam artikel itu dikatakan bahawa WMD adalah ilusi dan tidak pernah ada.


"Kami menetapkan bahawa alasan besar lain untuk perang dengan Iraq, adalah mengira kewujudan elemen al-Qaeda, sebahagian besar adalah khayalan", kata Thompson.

Lebih jauh lagi, Thompson menjelaskan bekas Presiden George W. Bush menyatakan untuk membuat "demokrasi sejati" pertama di negara-negara Arab. Thompson menambah bahawa pasukan Amerika meninggalkan Iraq tidak akan lebih jauh dari Kuwait.


Dia menunjukkan bahawa Washington sepertinya akan menjaga perluasan kewujudan tentera untuk memastikan Perdana Menteri Iraq Nouri al-Maliki "bersedia untuk mengendalikan fungsi-fungsi politik Iraq".


Thompson mengatakan, P
entagon telah mengeluarkan beratus-ratus bilion dolar bagi teknologi-teknologi baru, untuk mengadakan latihan dan taktik untuk memerangi "pemberontak". Namun, "pemberontak" di Iraq telah berjaya mendorong "kesan besar tentera Amerika ke ambang kekalahan".

Pelan Reformasi 1998 Bakal Berulang Kembali...

Pelan Reformasi 1998-siapa pula alatnya?


Rakyat akan ditipu seperti tahun 1998?
BEBERAPA rancangan jahat dikenalpasti sedang dirancang oleh penyokong-penyokong Anwar Ibrahim menjelang 9 Januari 2012 dan pada tarikh itu juga dipercayai akan berlaku berbagai-bagai gerakan-gerakan khianat bagi melumpuhkan sistem kehakiman dan perundangan negara untuk menyelamatkan Anwar daripada terhukum ekoran pertuduhan kes liwatnya dengan Saiful.

Apa sahaja keputusan yang akan diberikan oleh Hakim Mahkamah Tinggi,Zabidin Mohamad Diah terhadap Anwar memungkinkan satu lagi gerakan demonstrasi besar-besaran kerana Anwar telah melancarkan Kempen Pembebasan Anwar (FAC II) di rumahnya baru-baru ini dan pengisian rancangan tersebut sama sahaja modus operandi sepertri yang berlaku dalam Reformasi 1998 lalu.

Anwar sekali lagi akan memperalatkan rakyat dan mahasiswa serta mahasiswi yang pendek akal berselindung di sebalik nama Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) untuk mencetuskan huru hara bersama sayap parti PKR iaitu AMK malah gerakan SMM dan BEBAS yang berlangsung baru-baru ini merupakan satu gerakan pemanas badan bagi menyiapkan diri untuk beberapa lagi demontrasi besar-besaran bagi menggugat pentadbiran kerajaan seterusnya menggulingkan kerajaan pimpinan PM Najib.

Mahasiswa yang sakit akalnya dijadikan alat...
Rusuhan 1998 bakal berulang lagi dan kali ini kita menjangkakan Anwar dan barua-baruanya akan berusaha sedaya mungkin untuk mengheret rakyat turun ke jalanan bagi menyokong peliwat dan penzina seperti beliau. Paling jelas SMM adalah sayap baru Anwar yang akan digunakan sepenuhnya untuk menghasut pelajar-pelajar dan perjuangan SMM ataupun BEBAS sebenarnya bukan kebebasan akedemik,bukan pemansuhan AUKU dan bukannya memperjuangkan hak-hak mahasiswa tetapi lebih kepada menjadi perkakas kepada Anwar dan kuncu-kuncunya.

Anwar tidak ada pilihan untuk mengkelabukan mata rakyat dan beliau akan berusaha supaya dirinya terus dilihat putih dan bersih tanpa apa-apa dosa walaupun di mahkamah telah dibuktikan DNAnya dan ada video pula yang memaparkan perlakuan seksnya dengan pelacur dari Negara China dan dengan memperalatkan Nik Aziz serta Hadi Awang,video tersebut berjaya ditanamkan dalam hati sebahagian rakyat bahawa itu bukan bukti yang boleh diguna pakai.Itu saksi besi kata Hadi Awang.Itu konspirasi UMNO dakwa mereka dan rakyat terus jadi keliru.

Mereka bukan pertahankan agama,bangsa dan negara tapi Anwar!
Anwar sudah mula menyusun gerakan-gerakannya,mahasiswa sudah berjaya beliau peralat dan perbodohkan dan mereka inilah antara yang berada dalam mesyuarat di rumah Anwar bagi membincangkan protes jalanan secara besar=besaran. Kita percaya pihak berkuasa sudah ada maklumat-maklumatnya tetapi kali ini pihak berkuasa dituntut untuk bertindak dengan lebih tegas ataupun menahan lebih awal perancang-perancang demontrasi ini supaya Kuala Lumpur terus tenang sepanjang masa.

Kempen Pembebasan ini diyakini oleh Anwar mampu meledakkan satu semangat luar biasa kerana ternyata ketaksuban terhadap imej atau wataknya hingga menenggelamkan segala perlakuan buruk serta busuk yang Anwar lakukan boleh menangguhkan ataupun cubaan mempengaruhi keputusan mahkamh supaya berpihak kepada beliau.

Demonstrasi gaya Bersih akan mereka laksanakan dan dengan bayaran-bayaran tertentu diberikan kepada perancang serta peserta demonstrasi sebagaimana Bersih bayar kepada peserta mereka dulu,bukan sahaja di jalanan mereka ini akan berlagak bagai kera ataupun monyet tetapi kita percaya sasaran mereka adalah Mahkamah Tinggi tempat Anwar akan dijatuhkan hukuman.

Balac-balaci Anwar baik dalam PKR maupun yang berada dalam PAS sudah mula menggerakkan agenda menghasur rakyat untuk berdiri teguh di belakang Anwar. Setiap malam mereka ini berceramah di seluruh negara menghina badan kehakiman,menyalahkan kerajaan dan UMNO atas apa yang berlaku pada Anwar,berusaha menarik sokongan rakyat dengan segala macam cerita-cerita fitnah yang mereka rekayasakan untuk bersama mereka kononnya menentang penindasan dan kezaliman terhadap Anwar.

Seperti terdedah sebelum ini NGO-NGO asing berada di belakang mereka untuk membiayai segala gerakan menghuru harakan negara sehinggga kerajaan Malaysia tumbang dan berganti dengan kerajaan baru yang bakal tunduk kepada segala kehendak mereka.

Mereka juga sedang merancang untuk menjadikan Dataran Merdeka seperti peristiwa Dataran Taharin di Mesir hingga terguling kerajaan pimpinan Hosni Mubarak dan kalau dulu slogannya suara rakyat suara keramat,kali ini Anwar amat yakin dengan sokongan membuat tuli mahasiswa IPT dan IPTS terhadapnya sehingga beliau menyerahkan agenda mengkacaubilau termasuk mengsabotaj sistem pengangkutan awam akan membuatkan Putrajaya tunduk kepada segala kehendak mereka ini dan sekaligus membebaskannya daripada tuduhan liwat itu.

Malah sudah ada tuduhan-tuduhan liar dilemparkan bahawa Hakim Zabidin sudah pun dirasuah beratus juta untuk membebaskan Anwar dari tuduhan liwat dan kita tidak tahu apa tujuan tuduhan-tuduhan begini dilemparkan menjelang 9 Januari ini.Apakah sebagai satu gerakan untuk mencemar imej Hakim itu ataupun sebagai provokasi-provokasi terancang yang hanya mereka sahaja ada jawapannya.

Di kalangan Anwar ramai yang bijak mengatur strategi.Di kalangan Anwar ramai yang bersedia untuk berkorban wang ringgit dan di kalangan Anwar ramai kalangan tokoh-tokoh agama yang melacurkan agama mereka untuk kepentingan Anwar. Andainya kali ini ramai lagi rakyat yang terpedaya dengan lakonan Anwar ini hingga sanggup membabitkan diri dalam apa sahaja protes jalanan ternyatalah rakyat hari ini makin ramai yang sakit seluruh jiwa raga mereka.

Jambatan Runtuh di Indonesia

Bencana Alam 33 - Rumusan Ramalan Mimpiku terhadap Tragedi Sederhana yang terawal

Hari ini 3 Disember 2011. Seperti dalam Ramalan Mimpiku, tragedi sederhana yang terawal Bencana Alam 33 sudah pun berlaku. Disini saya sertakan maklumat tentangnya untuk dikongsi bersama dengan pembaca.

Artikel terakhir tentang Tragedi ini ditulis pada 7.33 pagi.



1. Tarikh


Kejadian berlaku pada 26 November 2011

2. Angka kematian




3. Masa



Jambatan Kutai Kartanegara, Kalimantan Timur runtuh pada kira-kira pukul 4.00 petang

4. Lokasi kejadian

Tetapi kejadian berlaku di Kalimantan.

Saya memohon maaf Ramalan Mimpi saya kali ini tentang Tragedi Sederhana tersasar dilokasi sebenar. Saya harus banyak belajar dariNYA supaya ramalan akan datang tidak tersasar jauh.

Tragedi Besar

Adakah tragedi ini yang dimaksudkan dalam Ramalan Mimpi saya?




Ramalan Mimpi saya tentang tragedi besar yang akan berlaku bukan seperti artikel diatas.

Sekali lagi ramalan mimpi saya kali ini tersasar berkenaan tarikhnya…(Klik). Maafkan saya.. :(..Sememangnya bukan mudah untuk mentaqwikan mimpi secara tepat!

Kejadian Tragedi Besar ini mungkin berlaku waktu terdekat….


Masih ada 2 lagi baki tragedi sederhana sebelum 20 Disember 2011 dan 3 lagi tragedi besar yang bakal terjadi seperti dalam Ramalan Mimpi saya. Saya akan cuba tulis berkenaannya dalam waktu terdekat.

Pada saya, merawat pesakit yang berkaitan dengan makhluk paranormal tersangatlah mudah (celah gigi jer dengan IZINNYA) seperti (Angkara Saka), (Angkara Saka Penggerun),(Angkara Saka Suami Berlegar di dalam rumah) dan banyak lagi artikel rawatan ini belum disiarkan lagi, tetapi untuk mentaqkwilkan mimpi bukanlah sesuatu yang mudah seperti disangkakan...Hanya Nabi Yusuf saja yang paling POWER dalam planet ni! Ilmu yang Allah anugerah pada saya ini dibaratkan sebutir pasir dipersisiran pantai jika dibandingkan dengan Nabi Yusuf

Artikel ini siap ditulis tepat pada pukul 5.11 petang dan publish pukul 5.15 petang hari Sabtu 3 Disember 2011.

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) (Part 2)

...Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...

Hasan Ali bertentangan dengan prinsip parti - Mat Sabu. Kes Khalwat dan phone sex ikut prinsip parti PAS.

Hasan Ali bertentangan dengan prinsip parti - Mat Sabu.


SHAH ALAM - Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menganggap tindakan Bekas Pesuruhjaya PAS, Selangor, Datuk Dr Hasan mengkritik Dasar Negara Kebajikan yang menjadi pokok perbahasan ketika membahaskan ucapan dasar Presiden dalam Muktamar Tahunan PAS lalu sebagai tidak wajar dan bertentangan dengan prinsip parti.

Dalam satu temubual bersama TV Selangor, beliau berkata Pas mendasari perjuangan kesepakatan, dan bersendikan panduan Majlis Syura Ulama selama lebih 60 tahun bertarung dalam arena politik tanahair.

"Kita yang berada dalam kumpulan itu boleh mencurahkan pandangan dalam mesyuarat. Dalam mesyuarat kadangkala berlaku ketegangan, meninggikan suara,mempertahankan hujah adalah perkara biasa.

Tetapi bila secara umum satu pandangan diterijma sebagai pandangan Pas Pusat, maka tugas kita adalah mematuhi keputusan.

Saya amat kesal kalau ada di kalangan pimpinan Jawatankuasa Pas Pusat yang ada saluran untuk mencurahkan idea dalam mesyuarat tetapi mencurahkan idea di luar mesyuarat terutamanya kepada media yang selamanya tidak senang dengan parti Islam,"katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai keluh-kesah bekas Persuruhjaya Pas Selangor Dr Hassan Ali yang mendapat liputan meluas media pro-Barisan Nasional, serta kritikan berbalas-balas antara bekas pakar motivasi itu dan pemimpin lain dalam Pas.

Menjawab tuduhan Pas telah menyeleweng dari landasan Islam, Mohammad Sabu menambah mana-mana ahli Pas, khususnya yang pernah menduduki jawatankuasa kerja pusat seperti Dr Hassan Ali sedia maklum bahawa keputusan yang disepakati pasti dirujuk terlebih dahulu kepada Majlis Syura Ulama.

Majlis Syura ini dianggotai oleh pemikir-pemikir Islam yang tidak diragui wibawa dan ketokohan mereka. Ditubuhkan sejak 1983, majlis ini terkenal dengan pantauan ketatnya keatas

strategi dan pembikinan dasar parti bagi memastikan ia selaras dengan kitab suci Islam.

"Saya hairan mengapa negara kebajikan dijadikan isu sedangkan negara kebajikan adalah diluluskan di muktamar. Itu ucapan dasar Presiden [Abdul Hadi Awang]. Kita
sebagai ahli harus akur kerana ia keputusan muktamar, bukan keputusan individu,"katanya.

Meneruskan hujahnya, Mohammad Sabu berkata Negara Kebajikan ini disepakati semua pucuk pimpinan parti sebagai penegasan semula komitmen Pas kepada perjuangan politik Islam.

"Perjuangan untuk menegakkan negara kebajikan dalamnya terkandung negara Islam itu sendiri. Ini bukan perkara baru, telah beberapa tahun kita tekankan negara kebajikan ini.

Cuma tahun ini kita pertegaskan lagi iaitu pembentukan negara yang diisytihar Allah sebagai negara yang bentuknya baik (untuk semua), berkebajikan dan mendapat pengampunan Tuhan.

Umumnya diceritakan dalam negara kebajikan, tetapi syarahnya dijelaskan dalam buku jingga. misalnya dalam negara kebajikan tidak dijelaskan berapa elaun yang patut diberi pada kaum buruh bulan-bulan.

Negara kebajikan hanya ditekankan dasar umum iaitu kerajaan bertanggungjawab memberi keselesaan kepada rakyat, tetapi butirannya terdapat dalam buku jingga,"katanya







Anwar Hasut Puak Gereja Pula dengan Isu 153 ?


Nampak gayanya Anwar tak duduk diam semakin kita hampir ke 901 .. Selepas cubaan menghasut mahasiswa supaya memulakan Teori Domino melalui protes jalanan tidak menjadi, kali ni Anwar cuba memainkan semula sentimen api perkauman / keagamaan melalui rakan nya dalam pihak gereja.

TMI
ada artikel terbaru mengenai kritikan dari Paderi kontroversi Eu Hong Seng. Angin takde, ribut takde alih-alih selepas berjumpa dengan Anwar serta pemimpin Pkr, ahHong mempertikaikan Artikel 153 ! Konon 153 itu seumpama 'membuli' kerana hanya menjaga hak satu kaum saja sementara hak kaum lain diabaikan.

Ni macam sengaja nak mulakan semula polemik kaum yang tak sudah2 ..... Keadaan dan timingnya amat meragukan.

Dikatakan turut hadir dimajlis tahunan itu adalah juga Koh Tsu Koon dan dari Mca Loh Seng Kok , mamat yang pernah menuduh gerakan 1Melayu 1Bumi dulu akan membawa negara kepada dasar Apartheid.


Diharap Hishamuddin sedang memantau perkara ini .... tolonglah jangan dibiarkan berulang lagi polemik perkauman yang tidak berkesudahan. Bukan apa , ia meletihkan ! Saya sebut 'tidak berkesudahan' kerana memang jelas rakyat kita masih belum bersedia untuk membincangkan perkara 153 secara terbuka dan adil.

Bahaya Anwar sekarang ni, kemana saja dia pergi, dia akan bawa batu ronson dalam poketnya.......



SEGELINTIR KAUM CINA MENGGESA TIDAK SOKONG PENIAGA MELAYU

PANAS BERAPI! KITA SABAR MEREKA TERUS MENCABAR


Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanya untuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan Melayu. Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayu mempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.

Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokok tambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai oleh orang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.


Kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.


Jika taktik kotor ini berterusan, dikhuatiri bukan sahaja akan memberikan kesan kepada perniagaan milik Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian & perbalahan antara kaum.


Kita lihat sendiri apa yang mereka katakan?:

Di Facebook:


Image: Roti Massimo
Ringkasan posting di Facebook:
ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL (FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK. NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD.

MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY.


THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH?


PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).


Antara komen-komen:


Terjemahan:

23 NOVEMBER 2011

11:28PM BUTTER LAU
MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?

24 NOVEMBER 2011

1:37AM DESMOND TEE DESMOND
PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOW CLASS!!

2:49PM BECKY WONG

TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??

5:14PM STEVEN LONG

MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

BIADAP!!! SEOLAH-OLAH KITA ORANG MELAYU HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG! SUDAH CUKUP DENGAN KUTUKAN & HINAAN KEPADA ORANG MELAYU. MARI KITA BUKTIKAN SIAPA YANG PERLUKAN SIAPA! MARI KITA LANCARKAN BOIKOT ROTI MASSIMO INI KERANA KEBIADAPAN MEREKA!




House PK: Ini aku terima melalui email dan PPIM juga ada mainkan isu yang sama, ayuh sahabat-sahabat sekalian, mari kita ajar ini ROBERT KUOK DAN DAP yang semakin kurang ajar ni. Sebarkan

Umno didakwa politikkan isu madrasah


Umno didakwa politikkan isu madrasah
Oleh : SH UTARA/ROSLINDA HASHIM
Tarikh : December 24, 2011

ALOR SETAR - Umno Kedah didakwa cuba mempolitikkan isu Madrasah Salihiah untuk memburuk-burukkan imej Kerajaan Negeri konon tidak prihatin dengan isu keagamaan.

Exco Kesihatan, Badan Bukan Kerajaan (NGO), Pembangunan Insan, Sains dan Inovasi, Teknologi Maklumat dan Komunikasi, Dr Ismail Salleh berkata, parti itu dilihat seolah cuba menjadikan isu ini sebagai kepentingan politik dengan meraih simpati rakyat.


"Saya tidak nampak isu ini perlu dipolitikkan. Yang jelas kini Umno tiada isu untuk mengkritik Kerajaan Negeri, dan gunakan isu ini sebagai modal politik. Kenapa perlu bantah sedangkan ia keputusan Majlis Fatwa," katanya, selepas merasmikan Gotong Royong Amal Perdana, anjuran Dewan Pemuda Pas Kawasan Alor Setar di Flat Seri Gemilang, Mergong.


Hadir sama, Adun Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa.


Dr Ismail berkata, kehadiran Pengerusi Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah pada majlis penubuhan Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah Kanchut, semalam, membuktikan penglibatan parti itu yang menjadi dalang membantah perobohan bangunan madrasah itu.


"Saya pelik kerana Umno masih tidak faham proses perundangan. Madrasah berkenaan bawah kendalian Majlis Agama Islam Kedah (Maik) dan perbincangan mengenai tanah wakaf itu sudah selesai, dan kita bersetuju bayar pampasan untuk bina surau baru di tapak lain," katanya.


Menurutnya, memandangkan bangunan itu tidak digunakan sepenuhnya untuk mengimarahkan madrasah terbabit, adalah lebih wajar dibina surau baru yang mampu memuatkan kapasiti 400 jemaah sebagai ganti di tapak berdekatan.


"Surau baru yang dijanjikan pemaju dalam kompleks beli belah Aman Central adalah lebih baik kerana kelak dapat mengimarahkan surau itu. Malah ia lebih ceria dan mempunyai ciri islamik. Kita tidak mahu perkara ini dipolitikkan oleh parti poilitik yang kononnya mendakwa mereka memperjuang isu agama," katanya.


Dr Ismail berkata, sepatutnya isu ini tidak wajar dipolitikkan kerana Majlis Fatwa dan Maik mempunyai hubungan terus dengan Sultan Kedah, selaku Ketua Agama Islam Negeri dan ianya bukan bernaung bawah mana-mana parti politik.

Perang Besar Bersambung. Mustafa Ali Berbohong, Penderhaka Dan Talibarut Sebenar Di Dalam PAS.

"Mustafa Yang Sebenarnya Jumpa Pemimpin Umno..Bukan Saya"
Ini Perang Besar.

1- Tuduhan yang dilempar terhadap Exco Selangor Datuk Dr Hassan Ali oleh Datuk Mustafa Ali telah dinafikan sekeras-kerasnya oleh Hassan. Malahan Hassan memberi gambaran jelas bahawa Mustafa lah pengkhianat sebenar dan gunting dalam lipatan didalam PAS.

"Setahu saya, yang ada ialah pertemuan yang....berulang kali antara Setiausaha Agung dengan pemimpin-pemimpun Tertinggi UMNO. Bahkan terdapat permohonan daripada Setiausaha Agung sendiri untuk bertemu seorang pemimpin tertinggi UMNO yang sehingga kini setakat yang saya maklum, belum dapat diadakan,"
- Hasan di sidang media khas di rumah di Pinggir Taman Tun Dr Ismail hari ini.

2- Hassan membidas bahawa Mustafa juga harus disiasat oleh pucuk pimpinan Pusat PAS atas dakwaan sonsang Mustafa.

"Saya hendak berhenti setakat itu seperti mana Datuk Mustafa Ali berhenti dari menuduh saya bertemu dengan pemimpin UMNO di Hotel Meridien”

"Kalau misalnya, nak tanya lebih lanjut, terpulang kepada pimpinan (Pas) untuk buat siasatan lanjut. Kalau nak siasat pertemuan saya, siasatan sama juga harus dilakukan kepada pertemuan Setiausaha Agung dan Pemimpin UMNO,"

Sebelum ini, Mustafa berkata beliau tahu bahawa Hassan mengadakan pertemuan sulit dengan seorang pemimpin UMNO di Hotel Le Meridien Kuala Lumpur pada Ramadan lalu. Mustafa menuduh Hassan telah terjebak dalam agenda UMNO.

3- Tuduhan di atas membuat Hassan berang dan membidas Mustafa yang beliau bertindak diluar bidang kuasa dan seolah ketua perisik dalam menyiasat perlakuan ahli dan pemimpin Pas.

"Saya ingin mendapat pengesahan daripada Setiausaha Agung, sejak bila Pejabat Setiausaha Agung menubuhkan unit risikan dan intipan di pejabat Setiausaha Agung Pas. Saya juga ingin tahu mengenai keperluan tugasan merisik dan mengintip dalam konteks menjaga kesatuan dan perpaduan dalam parti,"

4- Unjuran dari itu, Hassan mendedahkan kelemahan sistem perhubungan yang diuruskan oleh Mustafa Ali kerana beliau sehingga kini masih belum menerima apa-apa surat dari Lajnah Politik PAS.

"Saya bersedia bertemu pimpinan pada bila-bila masa. Panggil lepas Subuh saya datang, panggil tengah malam pun saya datang kerana saya patuh pimpinan. Kedua kerana saya memerlukan pandangan pimpinan mengenai polemik yang berlaku. Ketiga saya juga mempunyai pandangan dan input-input untuk disampaikan kepada kepimpinan tertinggi parti,"

Hassan Ali akan mengambil peluang keemasan yang diberi apabila berjumpa nanti dengan Lajnah Politik PAS, untuk mendedahkan siapa kah penderhaka dan talibarut sebenar didalam PAS.

Pok Nick juga turut menghukum secara pra-matang kerana beliau telah mengkritik Hassan Ali, Nasharuddin dan Saari Sungib sebelum disiasat. Mereka dihukum bersalah, tetapi tidak terhadap Mustafa Ali dan Mahfuz Omar yang menimbulkan huru-hara didalam PAS. Kritikan dan jatuh hukum Pok Nick di sini >.

Menuduh Saari Sungib bercakap pra-matang, Pok Nick pun serupa jugak.

Pembongkaran terhadap talibarut Mustafa Ali oleh Hassan dinanti-nantikan oleh semua pihak. Peperangan ini diharap berterusan sehingga menjelang kempen PRU13 nanti.

Kempen Selamatkan Mahasiswa Kita! Ayuh Sebarkan!

Selamatkan Mahasiswa Kita! Ayuh Sebarkan!


NGO ABU (Asal Bukan UMNO), pimpinan Chegu Bard dijadikan landasan untuk memulakan arus perjuangan kerana anak saudara Anwar itu sebelum ini sudah terkenal sebagai ikon demontrasi jalanan.
Chegubard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin adalah aktivis PKR yang tewas bertanding Ketua AMK PKR kini mengetuai Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) yang dianggap sebagai penaung gerakan pelajarunderground, SMM.
Anwar tahu, dalam mana-mana sejarah revolusi, mahasiswa adalah salah satu kompenan yang bakal diperalatkan.
Jadi di sinilah terletaknya kepentingan gerakan pelajar underground SMM akan akan membangkitkan isu kebebasan akademik dan kebebasan pelajar (AUKU).
Revolusi Bunga Raya
Istilah ini disebut oleh Anwar sendiri dalam dialog dengan profesional muda di Petaling Jaya, 10 Julai lalu.
Pertemuan dengan profesional muda itu diatur selepas sehari perhimpunan haram BERSIH 2.0.
Portal The Malaysian Insider melaporkan dalam dialog itu Anwar tidak menolak kemungkinan akan diadakan satu lagi perhimpunan selepas Bersih 2.0.
“Kami belum membincangkan perkara itu, tetapi kami tidak menolak opsyen-opsyen kami”, katanya.
Portal itu turut melaporkan Ketua Umum Pakatan Rakyat tidak menolak akan berlaku satu revolusi yang dipanggil sebagai ‘Revolusi Bunga Raya’.
“Kita tiada keyakinan (ke atas kerajaan), jadi adalah penting bagi Najib mempertimbangkan dengan serius, kita dekat dengan (satu revolusi)” kata Anwar sambil menambah ketegangan kaum juga meningkat di negara ini.
Demokrasi dan Islam
Dalam Kongres PKR di Johor baru-baru tema Demokrasi dan Islam menjadi intipati utama Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Ramai rakyat Malaysia khususnya yang beragama Islam tidak faham tentang tema ini, sebab benda baru, tetapi bukan kepada Anwar, Ambiga Sreenevasan, Marina Chin Abdullah dan rakan-rakan sekutunya yang bukan Islam.
Tema ini pun yang diperjuangkan oleh BERSIH 2.0, dengan tidak disedari oleh para penyokong PAS.
Demokrasi yang difahami di kalangan rakyat Malaysia tidak sama dengan demokrasi yang diperjuangkan oleh Anwar, Ambiga, Marina dan rakan-rakan sekutunya.
Demokrasi yang dibawa olehAnwar and co adalah demokrasi universal yang amat difahami oleh penaja-penaja Barat, khususnya OSI (Open Society Institute), NED (National Endowment for Democarcy), Freedom House (FH), Amnesty International (AI), Human Right Watch (HRW), World Bank (WB), Konrad Adenauer Stiftung (KAS), Frederich Naumman Stiftung (FNS), Nippon Foundation dan lain-lain. Klik di sini,di sini, sini, sini, sini, sini dansini
Tema ‘Demokrasi dan Islam’ dicetuskan di universiti jesuit yang terkenal di Amerika Syarikat (AS), Universiti Georgetown oleh salah seorang father jesuit, John Esposito.
Di universiti jesuit itu juga tempat Anwar dilatih, semasa menetap di AS dan John Esposito sudah merekrut Anwar sekurang-kurang sejak tahun 1990-an lagi.
Demokrasi yang dicetuskan di universiti jesuit memang bertentangan dengan Islam, sebab ia merupakan pintu belakang untuk melemahkan Islam dari dalam dan membuka pintu kepada permurtadan secara besar-besaran.
Sebab itu, tidak hairan Dr Wan Azizah berusaha menjustikasi Demokrasi dan Islam tidak bertentangan kerana hakikat sebenarnya ia saling bertentangan.
Demokrasi dan Islam hanya digunakan sebagai senjata dalam masyarakat Islam sahaja, apabila sudah diterima, maka akan dibuang perkataan Islam dan yang kekal adalah perkataan Demokrasi yang menjadi intipati pakatan jesuit-zionis AS.

Dewan Ulama Pas pertahan Hasan Ali, Nasharuddin. Endorgan PAS mempertahankan Anwar yang belum sahih kemuliaan akhlaknya.

Dewan Ulama Pas mempertahankan Negara Islam. Endorgan PAS mempertahankan Anwar yang belum sahih kemuliaan akhlaknya.

Dewan Ulama Pas pertahan Hasan Ali, Nasharuddin


KUALA TERENGGANU 23 Dis. – Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib tetap dengan pendiriannya mempertahankan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali dan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa walaupun kedua-duanya dikecam hebat oleh kepimpinan parti berkenaan.

Harun yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Terengganu menegaskan, pendiriannya masih tidak berubah terhadap kewibawaan serta kesetiaan Nasharuddin dan Hasan kepada Pas dari dahulu sehingga sekarang.


Malah beliau tetap berpendapat bahawa kedua-dua pemimpin berkenaan masih diperlukan oleh Pas dan begitu juga sebaliknya.


“Sepertimana saya katakan sebelum ini, saya tetap berpendapat bahawa Pas masih perlukan Hasan dan Nasharuddin, begitu juga mereka masih memerlukan Pas.


“Ini bermakna kedua-dua belah pihak masih saling memerlukan antara satu sama lain,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Beliau mengulas mengenai Hasan dan Nasharuddin yang kini menjadi sasaran beberapa pemimpin tertinggi Pas ekoran tindakan mereka yang menyentuh soal dasar perjuangan parti berkenaan yang didakwa sudah terpesong daripada landasan sebenar.


Semalam, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali menjelaskan, beliau mempunyai bukti kukuh untuk mengaitkan Hasan yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor dengan agenda UMNO.


Malah Hasan turut menjadi sasaran Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar yang menyifatkan tindakan beliau (Hasan) menyentuh dasar perjuangan Pas sebagai pengisytiharan perang terhadap parti itu dan beliau dinasihatkan agar ‘angkat kaki’.


Kelmarin, Nasharuddin pula menyelar tindakan pihak tertentu dalam parti itu yang cepat melatah dan menuduh tindakannya menyuarakan pandangan berbeza daripada pucuk pimpinan sebagai terperangkap dalam agenda UMNO.


Harun seterusnya yakin kemelut yang melanda parti itu sekarang akan dapat diselesaikan dengan baik sambil menyifatkannya sebagai perkara biasa dalam mana-mana parti politik.


“Apa yang berlaku ini (membabitkan Hasan dan Nasharuddin) umpama kacau air di dalam cawan hingga air itu berkocak. Biasalah, kita kena letak gula atau susu sebelum kacau air itu hingga berkocak.


“Apabila letak gula dan susu, baru air itu sedap untuk diminum dan begitu juga dengan apa yang berlaku dalam Pas sekarang,” tambahnya.

Read more: http://celahgelegar.blogspot.com/2011/12/dewan-ulama-pas-pertahan-hasan-ali.html#ixzz1hVSC0PDQ

Pluralisme Agama Gagasan Tuan Haji Anwar

Politik cara Pakatan Haprak semuanya halal. Semua jadi boleh kerana ada PAS yang akan menghalalkannya.

Pemimpin PKR tertunduk-tunduk menyembah mayat Teoh Beng Hock...PAS kata halal....


Pemimpin DAP tunggang langgang membaca ayat suciAl-Quran dan Hadis Rasulullah untuk kepentingan politik dan memancing undi Melayu...PAS kata halal...


Bila pemimpin PAS pegang lilin mengikut macam yang dilakukan penganut agama Kristian...lagilah cepat PAS kata halal.


Hasilnya...pelajar-pelajar yang meyokong Pakatan Haprak pun terikut-terikut...


Dan Anwar Al-Jubs tersenyum riang. Sedikit demi sedikit...pluralisme agama gagasannya berjaya dipraktikkan hasil kedunguan PAS yang mengaku dasar mereka ialah ISLAM dan seruan mereka ialah ALLAHUAKBAR.

Jahanam agama Islam dikerjakan Pakatan Haprak.

Hukum Ucapan Sempena Perayaan Agama Lain

Soalan: Dr MAZA, kita negara yang berbilang agama. Ramai yang mempunyai kawan pejabat, jiran dan lain-lain yang bukan muslim. Apabila tiba hari raya kita mereka mengucapkan selamat hariraya. Masalahnya, apabila tiba giliran hari raya agama mereka pulak, kita rasa macam serba salah. Bolehkah seorang muslim berikan ucapan selamat hari raya agama lain. Saya takut rosak akidah, tapi ramai pemimpin dan kawan-kawan muslim yang lain ucapkan. Saya pun risau juga kawan-kawan bukan muslim kecil hati, tapi saya pun nak jaga akidah saya. Bolehkah Dr Asri berikan pandangan?

Munif, Putrajaya.

Jawapan Dr MAZA: Saudara Munif, Alhamdulillah saudara prihatin dengan keadaan akidah saudara di kala ramai yang tidak mempedulikan lagi kebersihan akidah mereka. Akidah adalah pembeza utama antara seorang mukmin dan bukan mukmin. Seseorang bagaimana banyak amalannya pun, tetapi jika akidahnya rosak, maka amalannya ditolak. Maka penting untuk kita mempertahankan akidah dan kesuciannya. Mengenai soalan saudara, ada beberapa perkara yang wajar difahami;

1. Islam mengharamkan seseorang muslim membuat apa-apa perbuatan atau ucapan yang mengiktiraf kekufuran atau kesesatan. Termasuk dalam hal ini membesarkan agama lain dengan mengucapkan ucapan yang mengagungkan atau mengiktiraf kekufuran, atau melakukan amalan ibadah yang mempunyai makna menyembah atau menyeru tuhan selain Allah. Maka, apa sahaja tindakan yang membawa kepada maksud yang disebutkan tadi adalah haram jika dilakukan dengan perbuatan atau ucapan. Jika disertai iktikad bahawa apa yang dilakukan itu benar atau betul, maka dia menjadi kafir. Firman Allah: (maksudnya)

“Sesiapa yang kufur kepada Allah sesudah beriman (maka baginya kemurkaan Allah), kecuali orang yang dipaksa (melakukan kufur) sedang jantung hatinya tenang tenteram dengan iman; akan tetapi sesiapa yang terbuka dadanya menerima kufur maka atas mereka ditimpa kemurkaan dari Allah, dan mereka pula beroleh azab yang besar. (Surah al-Nahl, ayat 106).

2. Dalam masa yang sama, Islam tidak membenarkan kita menzalimi bukan muslim dan Islam menyuruh kita melakukan kebaikan kepada bukan muslim yang tidak memusuhi kita kerana agama kita. Firman Allah (maksudnya):

“Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan memberikan sumbangan harta kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”. (Surah al-Mumtahah, 8-9)

3. Juga, Islam menyuruh kita mengucapkan ucapan yang baik kepada orang yang mengucapkan ucapan yang baik kepada kita. Firman Allah: (maksudnya):

“Dan apabila kamu diberikan penghormatan dengan sesuatu ucapan hormat, maka balaslah penghormatan itu dengan yang lebih baik daripadanya, atau balaslah dia (dengan cara yang sama). Sesungguhnya Allah sentiasa menghitung tiap-tiap sesuatu”. (Surah al-Nisa, 86).

Inilah adab Islami yang tinggi. Ia merangkumi sesama muslim atau kepada bukan muslim. Sehingga Ibn ‘Abbas r.a menyebut:

“Jika Firaun berkata kepadaku ‘semoga Allah memberkatimu, nescaya aku menjawab ‘untuk engkau juga’” (Riwayat al-Bukhari dalam al-Adab al-Mufrad).

Maka sudah pasti mereka yang tidak sejahat Firaun dan tidak memusuhi Islam lebih layak untuk menerima ucapan balas.

4. Oleh kerana dalam masalah mengucapkan tahniah ataupun “congratulating” sempena perayaan agama lain mempunyai unsur seakan mengakui agama lain –secara langsung atau tidak langsung-, dan dalam masa yang sama ada juga nilai berbuat baik kepada bukan muslim yang tidak memusuhi Islam, maka para ulama berkhilaf pendapat tentang hal ini. Bagi mereka yang melihat unsur mengiktiraf kekufuran, mereka mengharamkan ucapan sempena perayaan agama lain. Sementara bagi mereka yang melihat ia bukan berunsur mengiktiraf kekufuran agama lain, sebaliknya sekadar melakukan barr ataupun kebaikan kepada penganut agama lain yang tidak memusuhi Islam, maka para ulama yang berpendapat sebegini mengharuskan ucapan tersebut dengan syarat-syarat tertentu.

5. Tidak boleh dinafikan bahawa selain nas-nas al-Quran dan al-Sunnah sebagai asas, faktor keadaan, zaman dan persekitaran mempengaruhi para sarjana Islam dalam melihat kepada isu ini. Kitab-kitab yang ditulis pada persekitaran muslim begitu dominan dan tiada keperluan untuk melakukan ucapan tersebut kelihatan keras dan mengharamkan ucapan sempena perayaan agama lain. Sementara, ramai juga sarjana terutama di zaman kini yang mempunyai persekitaran yang baru dan keperluan untuk memperlihatkan keharmonian Islam kepada bukan Islam, fatwa-fatwa mereka ini lebih lunak dan mengizinkannya dengan syarat-syarat tertentu.

6. Syeikh Islam Ibn Taimiyyah r.h. (meninggal 728H) dalam karyanya Iqtida al-Sirat al-Mustaqim dan muridnya al-Hafizd Ibn Qayyim al-Jauziyyah r.h (meninggal 751H) dalam karyanya Ahkam Ahl al-Zimmah dengan tegas mengharamkan hal ini. Mereka telah mengemukakan hujah dan alasan mereka dalam mengharamkannya. Teras kepada perbincangan mereka ialah perbuatan tersebut membawa erti menyerupai orang kafir dan meredhai agama mereka. Fokus mereka adalah penyertaan seorang muslim kepada upacara perayaan bukan muslim. Banyak pendapat-pendapat ulama silam yang mereka petik. Pandangan kedua imam agung itu diikuti oleh sesetengah para ulama terutama dari negara yang dominan penduduk muslim seperti Arab Saudi. Maka Lajnah Fatwa Tetap Arab Saudi mengharamkan ucapan selamat sempena perayaan agama lain.

7. Sementara Majlis Fatwa Eropah (The European Council For Fatwa and Research) yang dianggotai oleh ramai sarjana muslim membolehkan muslim memberikan ucapan tahniah atau selamat sempena perayaan mereka (Congratulating Non-Muslims on Their Festive Occasions). Ini lebih dituntut apabila mereka terlebih dahulu mengucapkannya semasa perayaan Islam. Ini berteras ayat dalam Surah al-Nisa, ayat 86 yang kita sebutkan tadi. Pun begitu, mereka tetap mengharamkan muslim menyertai perayaan agama lain. Hanya sekadar ucapan sempena perayaan.

8. Fatwa yang sama yang mengharuskan ucapan sempena perayaan agama lain dikeluarkan oleh beberapa ulama lain seperti Dr Yusuf al-Qaradawi dan al-Mustafa al-Zarqa. Antara hujah yang digunakan oleh al-Syeikh Mustafa al-Zarqa adalah hadis Nabi s.a.w:

“Sesungguhnya telah lalu di hadapan Nabi s.a.w satu jenazah, lalu baginda bangun (untuk menghormati). Lalu diberitahu kepada baginda: “Itu jenazah seorang yahudi”. Baginda bersabda: “Tidakkah ia juga jiwa (insan)?” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim). Kata al-Zarqa: “Bangun tersebut sebagai menggambarkan penghormatan dan kemuliaan, tiada kaitan dengan akidah jenazah tersebut” (Fatawa Mustafa al-Zarqa, m.s 356. Damsyik: Dar al-Qalam).

Ertinya, beliau membandingkan mengucapkan selamat sempena hariraya agama lain kepada penganutnya, bukan bererti mengiktiraf akidah mereka.

9. Dengan ini saya berpendapat, boleh mengucapkan selamat hariraya kepada penganut agama lain sempena perayaan mereka dengan syarat ucapan tersebut tidak mengandungi ungkapan yang syirik atau kufur seperti menyebut ‘anak Allah’ atau tuhan selain Allah. Maka, memadai sekadar ‘selamat hariraya’ atau ‘selamat bergembira’ atau seumpamanya. Hal ini lebih dituntut jika semasa hariraya Islam mereka mengucapkannya.

10. Namun, seorang muslim tidak boleh turut merayakan hariraya agama lain. sebabnya, perayaan agama merupakan upacara agama. Bukan muslim pun tidak patut disuruh merayakan hariraya kita. Perpaduan antara kita sesama rakyat muslim dan bukan muslim bukan dengan berkongsi hariraya, tetapi dengan keadilan, berbuat baik dan tidak menzalimi antara satu sama lain.

11. Apa yang penting, dalam dunia semasa yang Islam dituduh dengan pelbagai tuduhan liar, kita patut menonjolkan imej Islam yang harmoni dan baik. Dalam masa yang sama kita mesti menjaga benteng akidah kita.

DARURAT RUSUHAN ALA SELATAN THAI 9 JANUARI INI!!?



Ini Kempen melalui risalah yang mengesahkan bahawa akan berlaku satu perhimpunan yang sebelum ini dikatakan bakal mengembalikan 'kegemilangan' Perhimpunan Reformasi 98. Dengan menggunakan slogan 901 Rakyat Hakim Negara, ianya bakal berlangsung pada 9 Januari ini, hari yang didakwa mereka Hari Keramat Sistem Kehakiman Negara dilacurkan sekali lagi sebagai alat Konspirasi Politik.

Mudahnya membuat kesimpulan, setelah 2 tahun ditangguh akibat karenah Ketua Pembangkang yang sengaja menggunakan pelbagai alasan dalam menangguhkan kes Liwat II beliau, dibantu oleh Peguam yang pernah mendesak Anwar bertaubat dan meletak kesemua jawatan politik bernama Karpal Singh.



Adakah peristiwa Reformasi 98 di Dataran Merdeka 13 tahun yang lalu bakal berulang kembali? Adakah benar akan tercetusnya rusuhan provokasi yang bakal menyebabkan berlakunya pergelutan keselamatan bertempur pihak FRU dan Polis?

Ini semua akan berlaku jika tidak dikawal sebelum ianya berlangsung. Pihak polis harap dapat bertindak segera.

Don't Worry, Papa Di Belakang!


Kerja-kerja bodoh yang dilakukan oleh segelintir kecil mahasiswa ini memang terbukti ada dalang yang berada di belakangnya. Usahlah nak menafikannya lagi.
Pakatan haram memang dasar bacul, mempergunakan mahasiswa demi untuk keuntungan politik muraha mereka

Friday, December 23, 2011

Menjawab Penghinaan Ustaz Budak - Ulama Suk & Dajjal

Siapa sebenarnya yang ularmak?Yang angkat Nik Aziz jadi nabi tu ulamak?



Tindakan Adam Adli turunkan bendera Najib tak salah !

PKR serang UPSI , tindakan Adam Adli turunkan bendera Najib tak salah !



KEADILAN menyelar tindakan dan tekanan yang dilakukan pentadbiran Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) terhadap mahasiswanya, Adam Adli yang mencetuskan kontroversi kerana menurunkan bendera Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini.

Ia berikutan surat dikeluarkan pihak universiti itu yang mendakwa Adam di bawah dua pertuduhan iaitu merosakkan nama universiti dan memberi ancaman kepada ketenteraman awam.

“Kedua-dua pertuduhan adalah tidak berasas, tidak berperlembagaan, tidak sah dan jelas tidak masuk akal. Dalam tindakan Adam menurunkan bendera Perdana Menteri, beliau hanya menjalankan haknya dalam kebebasan bersuara dijamin di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan,” kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

Menurutnya, Adam tidak melakukan kesalahan undang-undang malah harus dipuji kerana mempunyai pendirian yang berani untuk memperjuangkan autonomi di institusi pengajian tinggi.


“UPSI tidak mempunyai hak untuk menghalang Adam daripada menjalankan hak-hak sivil beliau sebagai warganegara,”

“Tindakan Adam merupakan bantahan yang sah dan demokratik terhadap kegagalan Najib bagi memastikan pelajar mendapat kebebasan akademik dengan memansuhkan AUKU,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

“Justeru, kami menyeru kepada UPSI dengan serta-merta menggugurkan semua tindakan disiplin yang dikenakan terhadap Adam serta menuntut Najib melakukan pembaharuan besar agar mahasiswa dapat mepertahankan kebebasan akademik di dalam negara,” katanya.

Adam menerima surat panggilan ke jawatan kuasa disiplin dari UPSI hari ini, gara-gara menurunkan bendera Najib di Ibu Pejabat Umno pada 17 Disember lalu.Beliau dipanggil untuk hadir ke pendengaran jawatankuasa universiti tersebut 19 Januari depan.

Komen GPB

Lawyer bangang PKR ini memang sah kuat menipu . Terang-terang berdemo tanpa permit dan menganggu orang awam itu tak salah ye Surendran ...

Mungkin Adam Adli hanya tak salah jika menurut undang2 mahkamah agung PKR saja ...hahaha ...

Nak tanya sikit lowyar PKR depa ini juga, contohlah orang itu membuat kesalahan jenayah di luar hingga memalukan nama baik syarikat , maka orang tidak boleh diambil tindakan la sebabkan dia jalankan hak-hak sivil warganegara ?

Jika itu pendirian parti kencing rakyat ini , bermakna cacar marba la segala peratusan & undang2 dalam negara ini kalau mereka memerintah .

Semua tak kesalahan boleh diambil tindakan dek kerana terlalu agungkan hak asasi manusia . Orang itu ditangkap khalwat pun syarikat /jabatan tak boleh ambil tindakan sebab itu hak sivil nya sebagai warganegara.

Hahaha .... memang otak peguam PKR ini semua tak betul ...

on Friday, December 23, 2011 by Pejuang Bangsa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...