Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, December 21, 2011

MAHATHIR ADA MOHON PINJAMAN BANK DUNIA!!?


Dalam masa yang suntuk menjelang 9 Januari 2012, Anwar dilihat agak kelam kabut menherdik cuba menjatuhkan Kerajaan BN atas nama 'pendedahan'. Kerjasama dan bantuan sahabat2 dari Luar Negara termasuklah dari US amat diperlukan pada ketika ini.

Lalu Anwar melalui totok2 beliau cuba memberi kejutan mengeluarkan apa yang didakwa kononnya bukti Malaysia telah membuat pinjaman BANK DUNIA yang dipohon sendiri pada zaman Tun M.



Pinjaman itu telah dibuat sejak tahun 1997. Eh? Bukankah Anwar pada ketika itu Menteri Kewangan yang dia sendiri yang gelar 'Paling Hebat di Dunia?'. Walaupun ianya 1 bentuk fitnah jahat, Anwar tetap tidak berani menuduh Mahathir pernah membuat permohonan Pinjaman IMF. IMF dan Bank Dunia adalah 2 badan yang berbeza.



Namun kenyataan Tun M pada hari ini sedikit membuat Anwar rasa panik. Tun M menjelaskan beliau akan membuat pengesahan dengan Bank Dunia sendiri samada benar beliau ada membuat sebarang permohonan pinjaman dari Badan Kewangan dunia itu semasa era pemerintahan beliau.



"Saya nak tengok...Saya nak pi (pergi) tanya World Bank betul ka ini.. Sepanjang yang saya ingat dan saya tidak lupa, saya tidak pernah menghantar sebarang permintaan bagi sebarang wang, tidak semasa krisis kewangan atau malah selepas itu. Saya (ketika itu) baru saja kecam World Bank, lepas tu nak minta duit kat dia buat apa? Bodohlah saya."



Keberanian Tun M meminta sendiri pengesahan Badan Kewangan tersebut sememangnya mengejutkan Anwar. Anwar mungkin lupa Tun M ini pernah menempelak beliau daripada menerima pinjaman IMF. Bank Dunia mana yang dimaksudkan Anwar? Tapi Anwar tak punyai banyak masalah kot. Bukankah Anwar ramai 'kenalan' yang ternama di peringkat Dunia?



Mungkin Tun Daim boleh menjelaskan secara terperinci berkenaan hal tersebut. Tapi tak guna juga. Skrip Anwar tetap sama, "TUN DAIM pun bersekongkol dengan Mahathir."


Semua ini adalah serangan menjelang 9 Januari. Takut sangat. Kalau tak buat salah buat apa nak gentar. Oh Lupa. Dia kata konspirasi Politik nak jatuhkan dia. Sampai Tun M yang telah bersara pun dia balun. Nasib baik kini PM dipegang insan bernama Najib Tun Razak. Kalau Mahathir masih pegang kuasa, ganassss... Eh? Bukan Mat Sabu kata Anwar lebih ganas dari Mahathir ke?

1 comment:

  1. Assalam Bro

    Biasalah bila dah tersepit... mecam lepaskan anjing tersepit belum tentu jadi baik... kebanyakannya semua orang nak digigitnya... Kalau tak tabur fitnah... bukanlah Anwar namanya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...