Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, December 21, 2011

Adam Adli bersama AMK, kumpul puluhan ribu sokong Anwar 9 Januari ini ?



Angkatan Muda KEADILAN akan bertemu Badan Bukan Kerajaan (NGO) bagi merancang perhimpunan menuntut keadilan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada 9 Januari 2012.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, mesyuarat pada malam esok dirancang diadakan bersama Pemuda Pakatan Rakyat, Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Generasi 709, Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah) dan kelompok mahasiswa.

“Setelah kita bermesyuarat malam esok, hasilnya kita akan umumkan Jumaat ini dan antaranya ialah pengumuman program-program di dalam kempen bebas Anwar,” kata Shamsul.

Kempen tersebut dinamakan #BebasAnwar901, telah dimulakan secara maya di laman ‘Twitter’ bagi mengumpul solidariti terhadap Ketua Pembangkang itu yang dituduh dalam kes Fitnah II.



Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan keputusan terhadap Anwar pada 9 Januari depan.
Sementara itu, koordinator Kumpulan anak muda pasca Bersih 2.0 (Generasi 709), Lee Khai Loon mengesahkan akan turut serta berhimpun secara aman bagi menunjukkan keprihatin anak muda terhadap sistem kehakiman negara.

“Tarikh 9 Januari adalah satu hari yang penting iaitu keputusan mahkamah atas kes fitnah II yang bakal memberi kesan ke atas badan kehakiman. Rakyat juga sudah muak dengan perkara ini kerana kes Fitnah tersebut jelas sudah tidak ada bukti yang kukuh tapi masih lagi diteruskan,”



“Anak muda dari pelbagai bangsa prihatin dan akan turut bangkit sebagai agen perubahan untuk negara yang lebih membangun. Kita (anak muda) mahukan negara yang demokrasi dan bebas dari cengkaman undang-undang yang menindas,” katanya kepada Keadilandaily.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...