Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, March 10, 2012

Kerusi Lebih Banyak daripada Penonton . Anak muda bangsat yang diliwat pemikiran oleh Anwar semakin rebah bak dosa2 fitnah dan menipu!!!!

KAMPUS : Agenda Menghasut Membenci Kerajaan Tak Dapat Sambutan !!! Kerusi Lebih Banyak daripada Penonton !!! Kebebasan Akademik Dah Luput ?!!!


Malam tadi, rakan HE telah turut serta dalam satu program dibawah 'Malaysia Bangkit' yang dibawa oleh mahasiswa pembangkang. Malaysia Bangkit ni seperti agenda-agenda yang sebelumnya yang bermotifkan membawa perubahan yang hampir kesemua perjuangan mereka ini menentang pentadbiran negara. Malaysia Bangkit ni ibarat acara kemuncak kepada semua aktiviti yang dianjurkan SMM menjelang PILIHAN RAYA...Sebelum ini mereka telah anjurkan BEBAS, DEMONSTRASI BODOH DI UPSI, KES KUIN dan kemuncaknya MALAYSIA BANGKIT. Maklumat tentang Program adalah seperti berikut :

Program : Gelombang Ke-2 Tsunami 8 Mac - Benarkah Kebangkitan di Tangan Anak Muda?
Lokasi : Dewan Perpustakaan Komuniti Petaling Jaya
Tarikh : 8 Mac 2012 (mengambil sempena tarikh Pru 12 dan tsunami politik negara)

Panelis :
1. Syukri Razab (pengerusi SMM)
2. Safwan Anang (Ydp PMI UM)
3. Fahmi Samsudin (Presiden PKPMI)
4. Rohayu Rusli (Pengerusi Sinergi Gerakan Mahasiswa SIGMA)
5. Adam Adli (koordinator LMP)
6. Masturah A Bakar (koordinator Sister In Movement)


Fahmi berucap tentang keperluan anak muda bangkit dengan mencontohi apa yg berlaku di Timur Tengah..Ucapannya biasa saja, berapi-api dgn menuduh kerajaan sekarang zalim. Jika DS Najib membawa agenda transformasi dan Anwar Berahim bawa agenda reformasi, maka mahasiswa perlu bwk agenda pembebasan melalui 9 tuntutan dlm Malaysia Bangkit. Walaupun nampak agenda pembebasan itu langsung tiada kaitan dengan reformasi idealis Anwar tetapi inilah matlamat mereka untuk merobohkan keamanan yang ada sekarang ini. Bagi mereka, Malaysia ini tidak aman tetapi bagi masyarakat lain semuanya selamat..





Panelis lain bercakap kebanyakannya menyentuh mengenai kerajaan yg zalim dan menindas rakyat. Apa yang mereka ingin sampaikan ialah cubaan menghasut supaya membenci kerajaan sedia ada. Malaysia bangkit mahu supaya anak muda menjadi agen perubahan dalam politik negara kerana kerajaan hari ni tak dengar suara anak muda. Agenda Kebebasan Akademik tak nampak hasil terus anjurkan pula Malaysia Bangkit...akhirnya mereka mengaku bahawa mereka membawa suara POLITIK..bagus!!!

Idealis yang mereka bawa ini hanya pembangkang Pakatan sahaja yang setuju. ASPIRASI tetap pada landasan dengan misi AMAN KAMPUS. ASPIRASI hanya anjurkan AMAN KAMPUS yang boleh dikatakan sempurna dengan mendekati masyarakat, anak muda dan akan datang mahasiswa..Akhir sekali suara Anak Muda (Aman Kampus) akan dibawa kepada Perdana Menteri. Untuk Makluman semua, Aman Kampus bakal masuk ke Fasa 2 yang mana akan ke IPTA dan IPTS yang telah ditetapkan. Berbalik kepada ceramah budak-budak Malaysia Bangkit, walaupun cuba menunjukkan mereka berkecuali, tetapi ucapan yang disampaikan jelas condong kepada pembangkang.


Masturah misalnya mengajak anak muda menukar kerajaan sekarang dalam PRU nanti dengan pemimpin yang lebih adil. Mastura tidak menyatakan takrifan ADIL dari kaca matanya.. Hendak juga HE dengar siapa ikon ADIL tu...

cepat KIRA !!! gambar semasa program berlangsung....

Audien yang hadir adalah seramai lebih kurang 4,034 orang..Pengunjung Perempuan hasil amatan rakan HE seramai 2,014 orang yang berada di dalam dewan dari awal hingga habis program..lelaki lebih kurang kurang 2,020 orang saja termasuk rakan HE.. Ada juga penyertaan dari orang dewasa dan aktivis politik (tak dpt dikenal pasti, datang dengan kereta mewah dan sekejap saja).

Secara keseluruhan, pogram ni tidak mendapat sambutan, sangat biasa dan bersifat syok sendiri kerana yang hadir hanya muka2 yang sama saja..sengaja HE publishkan hal ni kerana kesian program mereka tak dapat sambutan...

BUKTI MEREKA BERKECUALI..DEPAN BAJU PUTIH...BELAKANG ADA BENDERA PAS !!!

ALAHAI....


Muka yang sama sahaja....


Logo Malaysia Bangkit...Warna Biru Muda, Putih dan Merah macam warna Bendera PKR...


HE : petang semalam, budak-budak Malaysia Bangkit ni konvoi di UKM dengan bersiar-siar dari kolej ke kolej untuk buat Speaker Corner tetapi sayangnya mahasiswa UKM lebih matang dengan mengabaikan kehadiran mereka...rata-rata yang hadir hanya muka-muka itu juga..di sini HE nak ambil kesempatan untuk menerangkan berkaitan isu duit PTPTN yang kononnya LESAP RM 500 sedang hangat diperkatakan tu sebenarnya ialah pemotongan daripada sejumlah wang RM1,500.00 yang telah diberikan kepada Mahasiswa semasa mula-mula masuk dulu...mereka sengaja menaikkan isu ini seolah-olah kerajaan Barisan Nasional terdesak nak PAU duit rakyat!!!setiap Jbtn Bendahari IPT telah dipertanggungjawabkan untuk menjelaskan kepada Penuntut2 mereka..hanya mahasiswa ROBOT dan LESU sahaja yang tak tahu...

ADAKAH DUA BANK AKAN DISAMAN OLEH NFCORP , KERANA KEKEBALAN RAFIZI ..Rafizi 'The Great Lembu PKR' Bakal DISEMBELIH KALI KEDUA

Rafizi 'The Great Lembu PKR' Bakal DISEMBELIH KALI KEDUA




Sudah tiba masanya Pengerusi NFCorp Mohammad Salleh bersama para pengarah NFC perlu menunjukkan kesemua aktiviti portfolio pelaburan yang telah dilakukan melalui pembelian aset-aset yang telah dilakukan.

Jika NFCorp begitu serius mahu menunjukkan setiap pelaburan pembelian aset cukup menguntungkan, tidak salah untuk orang awam melihatnya secara lebih terperinci.

Sekarang ini sudah tidak timbul isu pembelian hartanah mewah sebagai “pelaburan peribadi”. Tunjukkan setiap angka pelaburan dan pulangan hasil dari pelaburan hartanah yang telah dilakukan bagi menunjukkan ketelusan.




Rafizi bertanya bagaimana Mohamad Salleh mampu memperolehi pinjaman berjuta ringgit daripada sebuah bank apabila simpanannya hanya sebanyak RM427.00.

Rafizi Ramli dakwa jutaan ringgit daripada NFCorp ke dalam dua bank sebagai deposit tetap sebagai langkah mudah untuk mendapatkan “kemudahan kredit” daripada bank membeli hartanah mewah.

Rafizi Ramli sudah mengesahkan pembelian unit kondominium berharga RM10 juta di Orchard Scotts Residence di Singapura, dan lapan unit ofis mewah di KL Eco City di Bangsar berharga sekitar RM12 juta.



Persoalan cukup menarik ... Bagaimana Rafizi Ramli mampu mendapatkan maklmumat-maklumat sulit NFCorp?




Ahhhh ... dari bank-bank NFCorp rupanya.

Hebat manusia bernama Rafizi Ramli ini. Hebat benar sebagai Pengarah Strategik PKR. Hebat benar Rafizi Ramli yang bergelar Akauntan Bertauliah yang mendapat kelulusan dari ICAEW (Institute of Chartered Accountants in England and Wales).

Namun disebalik kehebatan Rafizi Ramli, terserlah pula kebodohan dan kesilapan yang telah dilakukan semata-mata mahu memerangkap Shahrizat Abdul Jalil.

Rasanya Rafizi Ramli tentu faham apa yang dimaksudkan ... Mustahil Akauntan Bertauliah dari ICAEW tidak memahami undang-undang?








Sekatan-sekatan dalam melakukan siasatan secara khusus mengenai hal ehwal pelanggan bank tertentu.




Kerahsiaan.

Tidak boleh pengarah atau pegawai mana-mana institusi berlesen atau mana-mana biro luar yang ditubuhkan, atau mana-mana ejen yang dilantik, oleh institusi berlesen untuk menjalankan mana-mana bahagian perniagaannya, sama ada dalam tempoh jawatannya, atau semasa tempoh pekerjaannya, atau selepas itu, dan tiada seorang punyang atas apa-apa sebab, mempunyai dengan apa-apa cara akses kepada mana-mana rekod, buku, daftar, surat-menyurat, atau apa jua pun dokumen lain, atau bahan, yang berhubungan dengan hal ehwal atau, khususnya, akaun, mana-mana pelanggan tertentu institusi, hendaklah memberi, mengemukakan, membuka, mendedahkan, menyiarkan atau selainnya mendedahkan, kepada mana-mana orang, atau membuat suatu rekod bagi mana-mana orang, apa-apa maklumat atau dokumen apa jua yang berkaitan dengan hal ehwal atau akaun pelanggan itu.

Tidak boleh seorang pun yang mempunyai apa-apa maklumat atau dokumen yang pada pengetahuannya telah didedahkan dengan melanggar subseksyen (1) hendaklah dalam apa-apa cara, walau apa pun mendedahkan perkara ini kepada mana-mana orang lain.




Kesalahan dan Penalti

Seksyen 97, BAFIA Act ... Hukuman penjara selama 3 tahun dan denda RM3 juta.



So Rafizi Ramli ... lu sekarang ni dah babitkan dua bank yang bakal dikenakan tindakan mahkamah kerana melanggar BAFIA Act 1989 berkenaan Sekatan, Kerahsiaan, Kesalahan dan Penalti.

Silap gaya lesen perbankan bank-bank berkenaan boleh ditarik balik oleh Bank Negara Malaysia. Pernah terfikir apa yang bakal terjadi kepada pekerja dan pelanggan bank sekiranya lesen perbankan ini ditarik balik?

Menteri mana yang bagi kelulusan pada you Rafizi Ramli untuk mendapatkan maklumat sulit pelanggan dari sesebuah bank?

Barangkali Rafizi Ramli tidak terfikir beliau juga terbabit dengan kesalahan dan penalti yang dikenakan dibawah akta ini. Hukuman penjara selama 3 tahun dan denda RM3 juta.

Dah ready untuk disaman kali kedua Rafizi Ramli? ...


sumber mantap : klik blogger 'think tank' PURE SHIITE

MEMANG BENARLAH PKR MEMBAWA MALAPETAKA KEPADA PARTI GABUNGAN.. PKR TAK MALU NAK KUASAI PAS TERENGGANU


HASRAT PKR KUASAI PR DI TERENGGANU BERKECAI BILA PAS MEMBANTAH!!!!

maka dinasihatkan sebelum PKR dibawah Diktator Anwar Ibrahim membawa terus malapetaka kepada PAS.. PAS WAJID pulau PKR yg tamak dan tidak menghormati perasaan pemimpin dan ahli akar umbi PAS.



Hasrat PKR untuk bertanding di 11 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan tiga Parlimen dikecam pimpinan Pas termasuk Timbalan Ketua Penerangan Pas Terengganu, Azman Shapawi yang meminta parti itu "mengukur baju di badan sendiri."

Menurutnya, parti itu perlu sedar dengan suasana dan perkembangan politik semasa yang dikuatiri boleh menjejaskan usaha pembangkang menawan Terengganu.

“Kita minta dia (PKR) ukur baju di badan sendiri. Dengan suasana yang ada hari ini, mereka tidak patut bercakap sebebasnya, lebih-lebih lagi perlu mengambil kira pandangan Pas yang menjadi tunggak parti pembangkang di negeri ini,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Azman Shapawi dalam nada sinis berkata, jika parti itu mengikut apa yang diidamkan, sudah tentu mereka mahu ‘makan banyak walaupun benda yang diidamkan itu tidak boleh dimakan’.

“Kalau tanya kita mahu idam berapa kerusi, sudah tentu kita mahukan 32 kerusi DUN tetapi dalam budaya persahabatan kita tidak boleh berlaku begitu dan perlu mengambil kira semua keadaan. Kita harap PKR mengambil kira juga perkara itu,” katanya.

Azman Shapawi berkata, PKR tidak sepatutnya menyatakan hasrat mereka sewenang-wenangnya, sebaliknya ia perlu merujuk kepada Pas terlebih dahulu sebagai rakan pakatan dan yang lebih berpengalaman di negeri ini.

Lebih-lebih lagi katanya, perkara itu belum ada keputusan muktamad daripada pimpinan PR pusat.

Beliau yang turut melahirkan rasa terkilan dengan pendedahan PKR berkata, parti itu perlu memikirkan banyak perkara sebelum mendedahkan hasrat mereka kerana ia mungkin menimbulkan tanggapan kurang selesa terutama di kalangan petugas-petugas parti.

Jelasnya, walaupun tiada rungutan secara rasmi daripada peringkat bawah mengenai cadangan kerusi yang dihasratkan PKR itu, namun beliau tidak menafikan timbul cakap-cakap mengenai hasrat PKR itu.

“Kita ada dengar cakap-cakap di peringat akar umbi dan kita bimbang mereka akan terasa dengan perkara itu,” katanya.



ANWAR IBRAHIM BAPA MALAPETAKA NAK KUASAI KUASA MB KEDAH.. SAPE IKUT ANWAR DALAM PARTI ATAU NEGERI , AKAN HANCUR?? DASAR SIKAP PENJAJAH!!!

Dalam ABIM , malapetaka kepada aqidah umat Islam .. mengamalkan pluralisma dan librelisma agama, anggap semua agama sama tarafnya. Mencemari kesucian kalimah ALLAH , dengan menyokong penggunaan kalimah ALLAH oleh puak kafir kristian. Penyokong tegar mengiktiraf keselamatan pembentukan negara Israel.. yang merupakan dajjal agama. Anwar dalam UMNO , malapetaka bagi UMNO. Dlm PKR ibarat biawak hidup , Dalam PR ramai pemimpin berkaliber akhirnya menyukur ke tanah kerana sikap anwaris dalam setiap parti pembangkang terutamanya PKR dan PAS.

Apa Anwar Ibrahim Buat Di Rumah Azizan Abdul Razak?


Ketua segala malapetaka di negara ini, Anwar Ibrahim telah bertemu dengan Azizan Abdul Razak di Kediaman Menteri Besar Kedah, Jalan Sultanah Bahiyah, Alor Star.

Menariknya pertemuan itu sepatutnya pertemuan sulit antara Anwar Ibrahim dengan Azizan Abdul Razak tetapi berjaya dihidu oleh pemberita. Pertemuan tersebut berlangsung dari jam 10:00 pagi sehinggalah jam 11:30 pagi. Selepas menyedari kehadiran wartawan, Anwar Ibrahim yang diketahui berkulit muka tebal, akhirnya membuat kenyataan media, sekalipun kenyataan media tidak ada dalam perancangannya. Bahkan kedatangannya ke Kedah juga cuba dirahsiakan.

Turut hadir dalam pertemuan tersebut adalah 8 orang pimpinan dan ahli PKR yang diketuai oleh Ahmad bin Kassim, Ahli Parlimen Kuala Kedah.

Dalam sidang medianya, Anwar menyatakan bahawa dia sekadar menziarahi Menteri Besar yang sedang sakit mata. Kesempatan pertemuan tersebut telah digunakan untuk membincangkan tentang pelbagai isu di Kedah.

Bagaimanapun, berdasarkan maklumat yang diterima, antara perbincangan yang dibuat antara Anwar Ibrahim dengan Menteri Besar ialah tentang cara meningkatkan pembangunan di Kedah. Atau dalam bahasa yang lebih mudah, Anwar Ibrahim membincangkan tentang pembahagian ghanimah di Kedah untuk mengembongkan kocek serta kantung para pemimpin dan ahli-ahli PKR di Kedah.

Anwar Ibrahim turut mengajar Azizan Abdul Razak tentang kepentingan Jawatankuasa Pemandu PAS Pusat yang ditubuhkan untuk mengawalselia, mentadbir dan menguruskan Kedah dengan menjadikan Azizan sebagai boneka sepertimana British menjadikan Sultan-Sultan Melayu sebagai boneka mereka dari pertengahan abad ke-18 sehingga awal abad ke-20.

Menurut Anwar, peranan Jawatankuasa Pemandu Pusat hanyalah untuk memberikan nasihat dan tidak langsung menggugat dasar, peraturan dan undang-undang negeri sekaligus menolak tanggapan bahawa PAS Pusat menguasai pentadbiran negeri. Bagaimanapun Anwar ketika ditanya oleh Menteri Besar, bagaimana sekiranya ‘nasihat’ daripada Jawatankuasa Pemandu Pusat tidak dituruti atau dipatuhi oleh Menteri Besar, apakah natijah yang akan diterima oleh Menteri Besar, tidak dapat menjawab atau bersuara. Sebaliknya dia cuba berputar belit seolah-olah Azizan Abdul Razak adalah seorang budak bodoh yang berhingus hijau pekat.

Anwar memberitahu Azizan, Jawatankuasa Pemandu melibatkan pimpinan PAS Pusat yang ada sedikit pengalaman, akan cuba membantu memberikan nasihat dan idea kepada Menteri Besar. Anwar kemudiannya memberikan contoh dirinya sendiri.

Katanya, dia adalah penasihat kepada Menteri Besar Selangor, hanya berperanan memberi nasihat, bukannya hendak mengambilalih jawatan Menteri Besar Selangor. Bagaimanapun, sekali lagi Anwar tidak dapat menjawab dengan baik apabila disindir tentang mandatorinya nasihat yang Anwar Ibrahim berikan kepada Khalid Ibrahim sehinggakan ratusan juta ringgit dihabiskan untuk seorang yang pincang tugas.

Kalau Anwar Ibrahim menganggap Menteri Besar yang berusia 72 tahun itu sebagai seorang tua yang uzur dan terdesak selain bodoh dan bebal, dia telah pun melakukan kesilapan yang sangat besar.

Baca selanjutnya di http://kedahan69ers.com

Friday, March 9, 2012

PEMIMPIN PKR MEMANG KAKI TIPU DAN KAKI FITNAH .... MULUT MACAM LONGKANG HATI SERUPA DAJJAL KOT!!

Fitnah Rafizi Jambu Telah Dijawab Oleh Pejabat PM. Mohon Sebarkan.

Fitnah baru berapa jam dah kantoi. Cuba lagi selepas ini.

Tahniah Pejabat PM kerana pantas menjawab isu ini. Lagi lambat jawab, lagi besar damage control yang perlu dilakukan.

MyMassa ambil petikan berita dari MyNewsHub.

Majlis Pertunangan : Pejabat PM Kata Dakwaan Rafizi Mengarut

KUALA LUMPUR – Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli membuat dakwaan bahawa majlis pertunangan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berlangsung pada 17 Jun tahun lalu dibuat menggunakan wang kerajaan.

Rafizi mendakwa majlis itu menelan kos berjumlah RM409,767 dan bil majlis tersebut dialamatkan kepada Pejabat Perdana Menteri (PMO).

Bagaimanapun, sumber yang rapat dengan Pejabat Perdana Menteri memberitahu Mynewshub.my, jumlah perbelanjaan pertunangan anak Perdana Menteri (PM) yang didakwa Rafizi adalah satu rekaan memandangkan perbelanjaan sebenar adalah lebih rendah daripada itu.

“Rafizi banyak mengarut memandangkan PM tidak menggunakan wang kerajaan untuk membiayai majlis tersebut.

“Perbelanjaan sebenar yang terlibat ditanggung sepenuhnya oleh Datuk Seri Najib dan ahli keluarga (adik-beradik beliau) yang lain tanpa melibatkan wang kerajaan,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sumber itu berkata, memang ada bil yang dihantar ke pejabat PM tetapi bukan untuk dibayar oleh kerajaan.

Katanya, bil itu dituju terus kepada Perdana Menteri sendiri kerana beliau sejak awal lagi telah membuat keputusan tidak mahu wang kerajaan dilibatkan dalam majlis peribadinya.

“Dengan hanya kerana bil dialamatkan ke Pejabat Perdana Menteri tidak bermakna wang kerajaan telah digunakan dalam hal pertunangan itu,” katanya.

Sehubungan itu, sumber berkenaan menuntut agar Rafizi tampil membuktikan bahawa kerajaan ada membayar jumlah wang yang didakwa dibelanjakan itu.

Bagi berlaku adil dan mempermudahkan kerja, sumber itu meminta Rafizi agar menghubungi syarikat yang terbabit mengendalikan majlis tersebut.

“Maklumat daripada syarikat tersebut boleh dijadikan rujukan oleh Rafizi untuk mengetahui siapa yang membayar dan berapa jumlah yang dikeluarkan,” katanya.

Beliau menambah, Rafizi selaku Pengarah Strategik PKR sepatutnya merasa malu kerana membuat tuduhan dan kenyataan secara melulu serta tanpa bukti yang sewajarnya.

Sementara itu, Mynewshub juga difahamkan bahawa Pejabat Perdana Menteri akan mengeluarkan satu kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut bagi menangkis tomahan lliar yang dibuat oleh Rafizi. –Mynewshub.my

http://mynewshub.my/2012/03/09/majlis-pertunangan-pejabat-pm-kata-dakwaan-rafizi-mengarut/

Sebar-sebarkan. Kita tunggu jawapan penuh dari Pejabat PM nanti.

*Kalau sebelum ini Rafizi kena tipu dengan ejen Singapore (http://mymassa.blogspot.com/2012/03/rafizi-low-class-kena-tipu-dengan-egen.html). Agaknya siapa pulak tipu Rafizi dalam kes ini. Ejen DAP kat hotel tu kot.

PEMIMPIN PEMBANGKANG TIDAK ADA INTERGITI ,

Nurul Izzah Berang Najib Razak Potong Stim






Semalam Najib Razak Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembatalan skim SPBA yang dilihat ramai kakitangan kerajaan ianya tidak adil buat mereka kerana hanya mengguntungkan VVIP dalam Kakitangan kerajaan.

Dalam masa yang sama Najib Razak mengumumkan kenaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 13% yang mana pembayaran bermula sejak bulan Januari 2012. Tunggakan kenaikkan gaji tersebut akan dibayar mulai bulan Mac dan juga April ini kepada kakitangan kerajaan keseluruhannya.



Syabas Najib Razak dan juga Kerajaan Barisan Nasional.

Dari respon yang Gomo lihat ramai kakitangan kerajan yang gembira akan pengumuman Najib Razak ini. Ramai yang berasa lega bukan kepalang kerana mereka menolak SBPA ini sejak ianya mula diperkenalkan lagi. Bukan sahaja kakitangan awam yang berasa gembira malah para peniaga juga turut senang hati kerana kesan kenaikkan gaji kakitangan kerajaan ini akan membawa rezeki lebih buat mereka.

Yang tak seronok cuma Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai dari PKR. Kenapa beliau tidak seronok sedangkan kakitangan kerajaan beronok ronok akan pembatalan skim SBPA? Apa yang membuatkan Izzah kurang bernafsu dengan keputusan Najib Razak?

Kata Nurul Izzah:

"Hanya setelah didesak menerusi kritikan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat berserta wakil-wakil pekerja CUEPACS barulah tindakan seraya ‘sudah terhantuk baru terngadah’ diambil oleh Perdana Menteri hari ini,” kata Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Izzah, pembatalan SBPA itu juga menggambarkan kegagalan kerajaan untuk prihatin terhadap jurang pendapatan penjawat awam, dan mempamerkan sikap sambil lewa dan elitis pemerintah"


Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai yang sepanjang beliau berkhidmat boleh dibilang berapa kali sahaja turun kepadang berjumpa dengan penduduk Lembah Pantai. Nak kata beliau prihatin masaalah rakyat Malaysia tu kita lupakan sahaja kerana di Lembah Pantai Parlimen beliau sendiri pun apa pun tidak dijayakan demi penduduk setempat Lembah Pantai.

Nurul Izzah menyatakaan bahawa Hasil Desakan "Pakatan Rakyat" maka Kerajaan membatalkan SBPA. What??? Desakan dari Pakatan Rakyat? Bila mereka desak untuk kerajaan batalkan SBPA? Bila ni? Cer tolong Gomo nyatakan bila dan dimana kenyataan mahupun ceramah ataupun Demo yang mereka lakukan dalam membantah SBPA ini?


Mana Pemimpin Pembangkang Dalam Perbincangan
SBPA ni? Mana satu mana? Hoii Mana?

Ini lah Puak Pembangkang yang cukup ligat SPIN sesuatu isu. Umum mengetahui Kerajaan Malaysia amat prihatin dalam menjaga kebajikan rakyat Malaysia. Barisan Nasional bukan baru sepenggal mentadbir Malaysia tetapi sejak Kemerdekaan lagi sudah menjaga rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini. Setiap keputusan akan diperhalusi bagi memastikan rakyat tidak mendapat kesan yang besar ataupun terjejas dek kerana keputusan kerajaan.

Maka oleh sebab itulah Najib Razak membatalkan skim SBPA bagi memastikan rakyat tidak mendapat musibat apabila SBPA dilaksanakan kelak. Kerajaan menilai dan membuat keputusan melalui penilaian yang bijak dan bukan disembang dikedai kopi macam Mahfuz Omar dok buat.



Apakah anda semua tahu bahawa penyokong SBPA dilaksanakan adalah mereka dari pakatan Pembangkang ini? Mereka lah yang sebenarnya beriya iya agar kerajaan BN melaksanakan SBPA agar memastikan kakitangan awam yang beratus ribu lain akan naik angin dengan keputusan kerajaan dan seterusnya memastikan BN tidak akan memperolehi Undi dari kakitangan kerajaan yang marah itu.

Itu lah harapan sebenar Nurul Izzah dan juga kepimpinan Pakatan Pembangkang. Dan bila Najib Razak umumkan SBPA dibatalkan maka terhuyung hayang lah mereka kerana tidak dapat menyerang Kerajaan dan manghasut kakitangan Kerajaan yang lain. Pendek kata mereka dah pun CHEKMATE.

Buat kakitangan Awam bersyukurlah dengan pembatalan SBPA ini dan juga kenaikkan gaji yang diumumkan Kerajaan. Pastikan negara terus maju dan makmur bersama Barisan Nasional kerana setiap keputusan yang dilakukan kerajaan pastinya memikirkan kesan sampingan yang rakyat akan terima. Berbeda dengan pembangkang yang hanya padai bercakap dan adu sana sini berbanding melaksanakan tugas dalam menjaga rakyat Malaysia.



Ingat lah wahai kakitangan Awam bahawa Tony Pua dari DAP sekutu PAS dan PKR telah menyatakan secara jelas jika mereka Pakatan menang dan menawan Putrajaya pada PRU 13 ini pekara pertama yang akan dilakukan DAP adalah memastikan SEPARUH Kakitangan Awam dibuang. Jadi renung renungkanlah.......


Psssttt... Nurul Izzah nak balik Permatang Pauh...... awat tak bertanding je kat Lembah Pantai?

Baca selanjutnya di

TAHNIAH PAS , KOMPLEKS PAS PUSAT BERJAYA DIBINA ATAS TAPAK ????

Apa Khabarnya Cadangan Pembinaan Kompleks PAS Pusat Dulu?



Dari awal hingga pertengahan tahun 2010 dulu, PAS heboh mewar-warkan kononnya mereka bakal membina sebuah kompleks serba lengkap dan canggih yang akan dijadikan ibupejabat PAS Pusat.

Dikatakan kompleks tersebut apabila siap nanti bakal mempunyai sebuah dewan persidangan yang boleh memuatkan 8000 orang di samping pusat latihan moden serba lengkap, kawasan perniagaan dan perumahan.

Walau bagaimana pun, ada sesuatu yang mengelirukan tentang pembinaannya.

Kalau dirujuk dilaman web kompleks.pas.org.my, ada dua tapak dan dua kos yang berlainan bagi tujuan pembinaan kompleks tersebut.

Dalam laman web berkenaan ada mengatakan yang ianya akan dibina di Sungai Merab dengan kos pembinaannya ialah sebanyak RM27 juta.

Dalam masa yang sama, laman web itu turut menyatakan yang kompleks berkenaan bakal dibina di Paya Indah Wetlands, Dengkil dan kos pembinaannya ialah sebanyak RM30 juta pula.

Jadi mana satu yang betul sebenarnya?
Mahu dibina di Sungai Merab atau mahu dibina di Paya Indah Wetlands Dengkil?

Dan kosnya pula berapa? RM27 juta atau RM30 juta?



(klik imej untuk lebih jelas)

Dan yang menjadikan ianya betambah pelik bercampur kelakar ialah apabila majlis pecah tanah untuk membina kompleks tersebut dirasmikan oleh Nik Aziz diatas tapak di Paya Indah Wetlands, tapi tabung yang diwujudkan untuk menampung kos pembinaannya, yang dirasmikan oleh Hadi Awang pula menyatakan yang ianya akan dibina di Sungai Merab.

Elok lah tu. Pecah tanah kat tempat lain, tapi kutip duit tabung untuk membinanya ditempat lain pulak.

Sehingga kini, laman web tersebut tidak ada memasukkan maklumat-maklumat terkini berkaitan pembinaan kompleks berkenaan. Kali terakhir ianya dikemaskini hanyalah pada 21hb Julai 2010.

Maklumat lain yang boleh diperolehi dari laman web tersebut hanyalah tentang lokasi kompleks itu bakal dibina :


Tapi hasil carian terkini Horas! menggunakan google earth dikawasan tapak diatas menunjukkan tiada apa-apa bangunan yang telah dibina disitu.

Tak tahu lah pula Horas! kalau-kalau mereka membinanya dibawah tanah. Yang pasti kalau ada apa-apa struktur bangunan besar yang sedang dibina diatas tapak berkenaan, pasti boleh dilihat dalam imej google earth dibawah.


Nampaknya, dalam perancangan membina kompleks untuk kegunaan parti sendiri pun PAS sudah lintang pukang dan kelam kabut. Bayangkanlah macam mana keadaannya nanti kalau mereka diberi peluang oleh rakyat untuk mentadbir negara.

Harus lintang pukang dan berterabur jadinya.

Itu satu hal...bagaimana pula dengan kisah duit tabung yang sudah dikutip? Berapa yang sudah berjaya dikumpul?

Takkan tiada langsung sumbangan yang dah masuk?


KAWAN PUN NAK BUAT SUMBANGAN , TAPI MCM MANA AKAUN DI ATAS MASIH AKTIF KE???


Dengarnya sudah ada ahli-ahli PAS yang mula merungut tentang perkara ini.

Mereka sudah menyumbangkan duit...tapi hingga sekarang mereka tidak memperolehi sebarang maklumat berkaitan perkembangan atau status projek berkenaan.

Mereka tidak tahu samada projek tersebut diteruskan atau tidak, dan dalam masa yang sama tiada juga dinyatakan kepada mereka tentang berapa jumlah yang telah berjaya dikutip sehingga kini.

Pada Horas!, tidak mustahil projek pembinaan kompleks PAS Pusat ini akan menjadi seperti projek membina jambatan baru yang menghubungkan Palekbang dan Kampung Cina yang sibuk diwar-warkan PAS di Kelantan hampir 20 tahun yang lalu.

Kecohnya bukan main, tapi sampai sekarang satu habuk pun tak ada. Yang ada hanyalah batu nesan besar seperti dalam gambar dibawah yang dipacak sebagai tanda perasmian pembinaan jambatan tersebut.


Kalau setakat batu seperti inilah yang mampu PAS pacakkan di tapak kompleks PAS Pusat yang bakal dibina di Paya Indah Wetlands itu, memang patut pun tiada sesiapa yang dapat melihatnya dalam imej google earth yang Horas! tempel diatas.

Ahlul-ahlul PAS bawahan gigit jari lagi lah nampaknya.

Kempunan nak merasa ada kompleks yang canggih dan hebat......


BUKTI SAHIH, ANWAR IBRAHIM MEMANG ADA MENULIS SURAT KEPADA ISRAEL SEMASA MENJADI TPM DULU!!!

Pendedahan Surat Anwar Ibrahim Kepada Yahudi Zionis, George Soros!!

Anwar menafikan beliau pernah menulis surat kepada pemimpin tertinggi negara Israel sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri. Kenyataan beliau jelas menunjukkan beliau cuba mengalih perhatian orang ramai kepada 2 surat yang beliau tulis kepada pemimpin Yahudi Zionis.

Semua orang tahu bahawa George Soros dan Carl Geshman tidak terlibat atau memegang potfolio di dalam kerajaan Israel.

Maka kenyataan Anwar Ibrahim di bawah sebenarnya tidak menjawab kepada persoalan asas yang menimbulkan keraguan rakyat iaitu penglibatan secara langsung beliau dengan George Soros Zionis dan Carl Geshman Yahudi.

Anwar tidak menjawab kewujudan surat bekerjasama dengan mereka berdua. Kenapa?

[KD] KEPALA BATAS 9 Mac: Sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak pernah sama sekali mengiktiraf kerajaan Israel dengan cara berutus surat atau berjumpa dengan pemimpin tertinggi negara itu.
Ia ditegaskan Ketua Pembangkang itu sewaktu berceramah di Markas Tarbiyyah PAS Pulau Pinang di Pongsu Seribu, Kepala Batas malam tadi.

“Sewaktu saya jadi Timbalan Perdana Menteri, tak pernah saya tulis surat kepada mana-mana pemimpin Israel, tak pernah saya jumpa mana-mana pimpinan Israel - seterusnya

Bacaan seterusnya : klik sini


Di bawah adalah salinan surat Anwar Ibrahim kepada rakan Zionis beliau, George Soros seperti disiarkan di dalam blog AIDC







Di dalam surat 3 mukasurat Anwar Ibrahim kepada pemimpin Zionis, George Soros, MiM ingin fokuskan diskusi kita kepada perenggan di bawah :

'I am convinced that your and Accountability's work are very closely aligned, and hope that you are of the same view. If so, might I suggest we take the conversation forward in exploring practical areas where collaboration might be appropriate. As I said, a productive next move would certainly for you to meet with Sinon Zadek..'
Perenggan di atas jelas menunjukkan Anwar Ibrahim telah bekerjasama dengan Yaudi Zionis, George Soros sejak dulu lagi.

Dan tidak seperti surat Tun Dr Mahathir yang menolak kerajaan Israel, surat Anwar Ibrahim pula bertujuan untuk bekerjasama dengan Yahuid Zionis!

Ironinya, telahan MiM sebelum ini tentang respons Anwar Ibrahim mengenai surat Tun Dr Mahathir adalah benar.
MiM terfikir Anwar Ibrahim dan kepimpinan parti pembangkang mungkin tidak mahu memanjangkan lagi isu Israel ini!

Baca di sini :
8. Ianya kerana Anwar Ibrahim tidak sanggup lagi berdepan dengan pelbagai soalan tentang Israel. Lagi banyak soalan dikemukakan, Anwar Ibrahim mungkin khuatir akan tersasul atau slip of the tongue sehinggakan terpaksa 'menghadap' dan menjawab kepada counterpart Yahudi beliau.

9. Kita jangan lupa dengan kebangkitan media barat seperti Washington Times yang mengutuk keras Anwar Ibrahim dengan melabelkan beliau talam dua muka pada Jun 2010. Akhbar tersebut telah menyiarkan gambar Anwar yang hodoh.



10. Ketika itu Anwar lantang mengutuk tindakan Israel merampas kapal yang membawa bantuan kemanusiaan ke Gaza dan telah mengetuai demonstrasi yang disertai ribuan orang di depan Kedutaan AS di sini pada 4 Jun 2010 sebagai membantah tindakan itu.



11. Pendekatan retorik antiSemitik Anwar dalam politik Malaysia ketika itu ternyata tidak dapat diterima oleh B'nai B'rith, pertubuhan perkhidmatan kemasyarakatan tertua Yahudi, yang kemudiannya menggesa pegawai kanan AS menghentikan hubungan dengan Anwar Ibrahim. Baca Sini

12. Dek kerana itu dipercayai bahawa Anwar Ibrahim terpaksa 'menghadap' beberapa orang penting di Amerika Syarikat untuk 'menjernihkan' keadaan. Dan sejak itu kita perhatikan Anwar Ibrahim tidak lagi lantang lagi tentang isu Israel. Sudah tentu Anwar tidak mahu pisang berbuah kali!

13. Tambahan pula, sejak seminggu ini, isu 'aku sokong Israel' Anwar Ibrahim sudah tenggelam sejuk tidak lagi menjadi bualan hangat rakyat dek kes khalwat Badrul Amin.

14. MiM telah menulis tentang 'tenggelam sejuk dek Badrul Amin' ini. BACA SINI

Di bawah adalah bukti surat kedua yang ditulis oleh Anwar Ibrahim kepada NED (National Endowment for Democracy), sebuah yayasan dana demokrasi, topeng CIA yang didalangi neocondi Amerika Syarikat (AS).

Surat bertarikh 29 Julai 2007 menggunakan kepala surat AIA yang ditandatangani oleh Anwar Ibrahim ditujukan kepada Carl Gershman, Presiden NED yang beralamat di 1025 F Street NW, Suite 800, Washington DC 20004.


Menurut Thierry Meyssan dalam artikel bertajuk “NED: National Endowment for Democracy-The networks of “democratic” interference“, menyebut Carl Geshman adalah berbangsa Yahudi, merupakan bekas pengikut fahaman Trotskyite.

“Carl Gershman adalah merupakan ahli neo-konservatif”, katanya.

Untuk bacaan seterusnya : Klik Sini



http://novandri.blogspot.com/2012/03/pengakuan-anwar-ibrahim-

BUKAN UMNO TAPI PKR SENDIRI , Ustaz Badrul Amin Ditangkap Basah Gara-Gara Game Plan Azmin Ali??? Bior Betul !!!!!

Gara-Gara Game Plan Azmin Ali???


SAIFUDDIN RAMPAS KUASA DARI AZMIN DI KUANTAN???

Jika para penganalisis politik menganggap PAS Kedah sedang menghadapi krisis kepimpinan yang runcing, Parti Keadilan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim bertambah lagi kepincangan dalamannya.

Kejadian khalwat yang didakwa membabitkan Ketua Penerangan Negeri Selangor, Dr Badrolamin Bahron dengan isteri orang di Kuantan, 25 Februari lalu, bukan sahaja telah melenyapkan peluang orang kuat Anwar itu untuk menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang, tetapi juga secara tidak langsung telah membongkar satu skandal politik yang bakal menggugat masa depan parti reformasi jalanan itu.

Ketika Dr Badrolamin yang dipanggil 'ustaz' di kalangan penyokong PKR, di tahan dalam serbuan oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang di sebuah hotel di Kuantan, beliau dikatakan berada di ibunegeri Pahang itu kerana menghadiri satu perjumpaan dan taklimat parti.

Maklumat yang tidak diketahui oleh kebanyakan pimpinan PKR peringkat samada di peringkat negeri mahupun di peringkat cabang ialah perjumpaan itu bersifat rahsia dan mereka yang hadir adalah atas jemputan khas sahaja.

Sumber dalaman PKR memberitahu taklimat tersebut dianjurkan di bawah pengawasan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.

Amat mengejutkan perjumpaan yang turut dihadiri oleh Anwar dan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail serta Naib Presiden, Nurul Izzah Anwar TIDAK disertai oleh Timbalan Presiden, Azmin Ali.

Sumber PKR memberitahu, Saifuddin sengaja mengadakan taklimat khas itu tanpa pengetahuan Azmin dan mengambil peluang keemasan ketika bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar itu berada di luar negara.

Lebih mengejutkan mereka yang hadir pada perjumpaan iu adalah individu-individu yang berpotensi besar dipilih sebagai calon pada PRU ke-13 nanti.

Satu kesimpulan boleh dibuat daripada perjumpaan tersebut.

iaitu pengaruh Azmin di dalam PKR semakin berkurangan dan nampaknya beliau kian disisih.

Ini jelas terbukti apabila Anwar dan Wan Azizah merestui taklimat yang dipanggil oleh Saifuddin khas melalui SMS sahaja tanpa sebarang jemputan rasmi secara bertulis.

Dikalangan ahli PKR, menjadi satu rahsia terbuka bahawa Saifuddin dan Azmin tidak sebulu dan Setiausaha Agung itu dilihat sebagai pencabar berpotensi mengugat jawatan Timbalan Presiden yang dipegang Azmi kini pada pemilihan parti tahun depan.

Azmin kini dikatakan sedang 'mengamuk' kerana majoriti mereka yang dijemput Saifuddin ke perjumpaan rahsia itu bukan kroni atau pilihan Azmin sebagai calon yang akan bertanding samada kerusi Parlimen atau DUN.

Azmin dikatakan akan menyuarakan ketidakpuasan hatinya pada mesyuarat Biro Politik parti dalam masa terdekat.

Kehadiran Wan Azizah juga seolah-olah dilihat mengabsahkan teori bahawa beliau sebenarnya tidak sukakan Azmin sejak era Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

Apatah lagi pada pemilihan parti 2010, anaknya Nurul Izzah pada satu ketika menimbang untuk turut serta dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR.

Kini apa yang berlaku di Kuantan dua minggu lalu mengesahkan kumpulan Wan Azizah telah melakukan rampasan kuasa terhadap Azmin.

Kumpulan Wan Azizah dikatakan terdiri daripada Nurul Izzah, Saifuddin, Khalid Ibrahim, Tian Chua, Shamsul Iskandar Mohd Akin serta Mustafa Kamil Ayub.

Mereka ini secara terang-terangan menunjukkan rasa tidak puas hati dan setuju dengan tindakan dan dakwaan penyelewengan berleluasa yang didalangi oleh pihak yang didokong Azmin pada pemilihan parti lalu.

Azmin pula di sokong oleh Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, ADUN Batu Caves dan ADUN Seri Muda, Shuhaimi Mat Shafiei.

Dalam pertelingkahan dua puak dalam PKR ini, Anwar memainkan peranan pecah dan perintah.

Tindakan beliau merestui taklimat rahsia itu seolah-olah mahu mengekang kuasa dan pengaruh Azmin di dalam parti dan memastikan Nurul Izzah satu hari nanti akan mewarisi PKR dari ibunya.

Yang menarik dalam masa terdekat apakah bentuk tindakan politik yang bakal diambil oleh Azmin bagi menyerang balas gerakan Saifuddin bagi mengekalkan kuasa dan pengaruh sebelum beliau kehilangan kedua-duanya


Ostad PKR jenis pakai kopiah, pakai jubah, bawa jemaah pergi Umrah nampak baik. Baca Al-Quran dan berzikir dengan suara yang merdu membuatkan pengikut PKR dan PAS terpesona. Tapi rupa-rupanya PENIPU dan PEMBOHONG !!!

Sudah KANTOI berkhalwat, lagi mau PUTAR BELIT banyak cerita untuk lepas diri dan FITNAH UMNO. Tetapi akhirnya ALLAH tunjukkan bukti bahawa OSTAD PKR ini yang mengheret Istana Pahang.

Cilako punya Ostad. Tu la pasal lama sangat bergaul dengan Anwar Ibrahim dan PKR. Nak berbohong pun jadi BODOH. Sia-sia KANTOI. Ini pemimpin PKR yang korang sokong dan undi ???

Ingat RAKYAT BODO ka ?


Thursday, March 8, 2012

CERAMAH HASAN ALI DI KAMPUNG KUNDANG,TANJUNG SEPAT TERSEBAR !!!



KITA HAYATI UCAPAN PENUH DATUK DR HASAN ALI DI BAWAH

Roadshow "Aqidah & Kuasa Ketiga" bersama YB. Dato' Dr. Hasan Ali di
Kg Kundang,Tg. Sepat,Sepang pada 7 Mac 2012

UCAPAN PENUH MAKNA DARI BELIAU MEMBUATKAN SEMUA PEMIMPIN PAKATAN HARAM SEDAR !!!





BANJIR - BANJIR DI KUALA LUMPUR SEMALAM.





Banjir di Kuala Lumpur pada 7 Mac 2012 berpunca dari hujan lebat yang turun tidak henti-henti. Beberapa tempat sudah dinaiki air seperti di Jalan Tar, Kampung Baru, Bukit Bintang, Pavilion, Low Yat dan juga di Dataran Merdeka. Angka kerugian masih belum dikenal pasti tetapi banyak kereta yang rosak dan beberapa premis juga dinaiki air.
Antara video banjir di Kuala Lumpur, 7 Mac 2012 yang berjaya dikumpul.

Seorang pelajar, Raja Mohd Irfan Raja Mohd Azlan, 13, tertimbus dari paras pinggang ke bawah selama lebih 10 minit sebelum diselamatkan jiran dalam kejadian tanah runtuh di rumahnya di Kuarters Kerani Polis, Jalan Belfield Off Jalan Maharajalela, malam tadi.
Dalam kejadian hujan lebat jam 9.20 malam itu, mangsa berada di belakang rumah sebelum diarah bapanya masuk ke dalam rumah berikutan hujan semakin lebat.
Bagaimanapun, ketika mahu masuk ke dalam rumah, tiba-tiba tanah di tebing belakang rumah yang terletak lima meter dari rumah mangsa runtuh dan menimbus separuh badan mangsa termasuk muka.
Keadaan itu menyebabkan mangsa tidak sedarkan diri. Ibu bapa mangsa yang menyedari kejadian itu menjerit meminta tolong.
Jiran mangsa, Zaharah Hashim, 54, berkata dia yang pada mulanya menyangka bunyi bising yang didengari dari belakang rumah kerana dipecah masuk pencuri, tetapi selepas terdengar jeritan meminta tolong, dia keluar melihat apa yang berlaku.
Katanya, dia ternampak muka anak jirannya diliputi tanah dan menghubungi ambulans bagi meminta bantuan.
Sebaik dikeluarkan, mangsa yang tidak sedarkan diri diberi bantuan oleh paramedik dari Hospital Kuala Lumpur (HKL). Mangsa yang berjaya diselamatkan dihantar ke HKL untuk rawatan lanjut,” katanya.
Bagaimanapun, mangsa dilaporkan meninggal dunia pada jam 11.50 malam tadi.

Skim SBPA Di Batalkan, Kenaikan Gaji SSM Sehingga 13%



PUTRAJAYA 8 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, hari ini mengumumkan pelaksanaan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dibatalkan dan kembali kepada Skim Saraan Malaysia (SSM) yang akan ditambah baik.

Pengumuman itu dibuat pada perjumpaan beliau dengan penjawat awam di Pusat Konvensyen Antarabangsa di sini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pelarasan gaji 13 peratus bagi kumpulan Pengurusan dan Profesional dan Kumpulan Pelaksana dari Gred 1 hingga Gred 54.

Pelarasan dibuat berdasarkan Jadual Gaji Matriks Sistem Saraan Malaysia (SSM) berikutan pembatalan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam hari ini.

Najib mengumumkan perkara tersebut ketika berucap pada majlis perjumpaan khas bersama kira-kira 10,000 penjawat awam di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini.

Jadual Gaji Minimum -Maksimum diperkenalkan menggantikan struktur gaji Sistem Saraan Malaysia (SSM), kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Jadual gaji yang diubah suai itu menyaksikan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) bagi Gred 1 hingga Gred 54 sebanyak RM80 hingga RM320 mengikut gred.


Kadar KGT bagi JUSA dan ke atas kekal menggunakan KGT SSM dengan diberi pelarasan mengikut peratusan yang ditetapkan

Perhimpunan kakitangan awam pada pagi ini bersama PM Najib telah memutuskan perkara berikut, secara ringkas

1. SBPA dibatalkan dan kembali kepada SSM seperti sebelumnya.
2. Penubuhan Suruhanjaya Khas.
3. Pelaksanaa gaji kembali kepada sistem gaji matrik dalam SSM.
4. Kenaikan gaji tahunan antara RM80-RM320 setahun.
5. COLA dinaikkan, RM200 kepada RM250, RM100 kepada RM150.
6. Insentif lain dikekalkan-insentif wilayah, pendalaman.
7. Kenaikkan gred untuk guru-guru berdasarkan ‘time-based’.

Wednesday, March 7, 2012

USTAZ BADRULAMIN , Penasihat Agama PKR Enggan Bertaubat . KAN LEBIH BAIK USTAZ BERSOLAWATAN DARIPADA BERKHALWAT..




YouTube- WALI BAND MARI SHALAWAT WITH FULL LYRICS by Azman Mahat

Penasihat Agama PKR Enggan Bertaubat


Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menafikan terlibat dengan siasatan atau apa juga yang berkaitan kes tangkapan khalwat anggota majlis tertinggi PKR Dr Badrulamin Bahron.

Dalam laporan Utusan Malaysia hari ini, Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah, Perpaduan dan Badan-badan Bukan Kerajaan Pahang Datuk Mohamad Sahfri Abd Aziz berkata beliau dimaklumkan pihak istana bahawa baginda tidak tahu menahu mengenai perkara tersebut apatah lagi mencampuri siasatan yang dijalankan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP).

"Dakwaan Badrulamin bahawa Tengku Abdullah mengenalinya boleh dibuat oleh sesiapa sahaja kerana baginda sememangnya mengenali dan dikenali oleh semua orang.

"Bagaimanapun baginda hanya ingin tahu siapakah yang ditahan JAIP atas dakwaan berkhalwat sehari selepas kejadian tersebut. Itu sahaja dan tidak timbul baginda terlibat dalam siasatan JAIP," katanya kepada akhbar milik Umno itu.

Hujung bulan lalu, Badrulamin mendakwa beliau dimaklumkan bahawa Tengku Mahkota mungkin mencemar duli dan campur tangan dalam isu tuduhan khalwat yang dilemparkan terhadap dirinya.

Beliau berkata kes berkenaan mendapat perhatian Tengku Mahkota yang didakwa mengenalinya secara peribadi. JAIP pada 25 Februari lalu dilaporkan menahan seorang pemimpin PKR kerana disyaki berkhalwat dengan wanita berstatus isteri orang di sebuah hotel di Kuantan.

Menurut Mohamad Sahfri, siasatan ke atas Badrulamin masih diteruskan dengan beberapa orang saksi masih diambil keterangan mereka.

"JAIP perlu menjalankan siasatan terperinci dengan memerlukan sedikit masa kerana kes ini diperoleh daripada aduan dan bukannya daripada operasi seperti kebiasaan. Justeru saya ingin menasihati Badrulamin agar tidak memberi sebarang kenyataan kepada akhbar kerana ia sedikitpun tidak akan membantu proses siasatan," katanya.

Kata beliau, kenyataan yang tidak benar jika dikeluarkan akan mengganggu proses di mahkamah kelak. Mohamad Sahfri juga kecewa dengan sikap Badrulamin yang enggan membuat laporan polis sekiranya benar beliau dipukul.


Eeeee kecik je orang tua ni aku tengok. Tak habis habis nak memfitnah. Sendiri kantoi dengan perempuan, nak tuduh orang lain pulak.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

Surat Anwar Ibrahim Minta Dana Dari Soros Yahudi Keparat Didedahkan. TAHNIAH PAPAGOMO , UMB MALU2 AHH

TAHNIAH! @PAPAGOMO KEKAL BLOGGER NO 1 DALAM CARTA

Senarai carta top 50 blogger PRO BN sudah dikeluarkan bagi bulan Februari 2012 bersandarkan kepada Alexa Ranking.

Nampaknya blogger PAPAGOMO terus kekal mendahului carta malah pencapaian beliau lebih baik berbanding sebelumnya.

Tidak menghairankan jika ada desas desus yuran perpindahan beliau ke Pakatan Rakyat bernilai RM25 juta.

Tetapi PapaGomo tetap PapaGomo. Beliau akan terus setia bersama Barisan Nasional seperti setianya beliau dengan kelab Manchester United!


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ


KLIK IMEJ

Untuk cerita lanjut mengenai dokumen yang didedahkan ini
sila layari Blogg AIDC KLIK DISINI


Link Israel Dan Anwar Ibrahim


Lu Orang Nak Anwar Jadi Perdana Menteri Ke?




Hidup Tun Dr Mahathir

bacalah selanjutnya di artikel
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...