Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, March 5, 2012

MACAM NE KALAU SEMUA TADIKA KEMAS, SK KEB,SK MEN MENYANYIKAN LAGU UMNO . TADIKA PASTI NYANYI LAGU PAS!!!

TADIKA "PASTI" AJAR AGAMA ATAU AJAR NYANYI LAGU PAS?


Kejadian ini adalah kisah benar yang berlaku ke atas anak saudara AC sendiri. Abang ipar AC bekerja di Bachok, Kelantan.

Dua orang anak kembarnya yang berumur 5 tahun dihantar ke Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI). Mereka dihantar ke pusat asuhan ini bukan atas sebab yuran murah. Sebab yuran Tadika Pasti ini agak boleh tahan juga.

Yuran pendaftaran lebih kurang dalam RM400 termasuk baju, baju sukan, buku teks dan ada bnyak lagi yang lain. RM400 ini tidak termasuk yuran bulanan.

Tapi yuran yang mahal bukanlah satu yang harus diberi kompromi jika melibatkan pendidikan anak-anak.

Apa yang ingin AC tekankan di sini adalah, kualiti dan pulangan ke atas bayaran yang boleh dikatakan agak mahal di Tadika PASTI. Sepengetahuan AC, PASTI ini adalah di bawah seliaan Parti PAS.

Selama setahun anak saudara AC bersekolah di tadika PASTI, AC mendapat tahu anak-anak ini sangat maju dalam bidang nyanyian. Setiap pagi sebelum memulakan kelas, kanak-kanak ini akan diajar menyanyi lagu PAS.

Adakah, kanak-kanak ini dibayar semata-mata untuk belajar menghafal lagu PAS. Apabila anak ini disuruh membaca ABC dan mengira 123. MasyaAllah... tunggang tebalik bacaannya. Tapi bab nyanyi lagu PAS. Nyanyiannya cun-melecun. Nyanyi dari mula sampai habis.

Inilah sebenarnya cara PAS meracuni frikiran kanak-kanak. Dari seawal usia kanak-kanak lagi, mereka telah diasuh untuk mengenal PAS. Jika lagu PAS diajar di tadika ini, maka tidak mustahil jika kanak-kanak ini diajar untuk membenci UMNO/BN.

Setelah genap setahun belajar menyanyi lagu PAS di Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI), di Bachok, Kelantan, akhirnya ayah kepada kanak-kanak ini mengambil keputusan untuk menghantar anaknya ke Tadika KEMAS. Bukan apa, ayah kanak-kanak ini takut, bila dah nak masuk darjah 1 nanti, anaknya hanya tahu menyanyikan lagu PAS, sedangkan membaca dan mengira masih tunggang tebalik.

Pesanan AC kepada para ibubapa berhati-hatilah memilih tempat yang sesuai untuk anak-anak anda. Takut nanti anak-anak tuan puan hanya tahu menyanyi lagu PAS sahaja nanti.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...