Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, March 6, 2012

USTAZ PENYOKONG "PAS" BUNUH PELAJAR MENGAKU BERSALAH ...

Ustaz Mengaku Salah Sebabkan Kematian Pelajar


Seorang ustaz mengaku bersalah di Mahkamah Tinggi hari ini terhadap tuduhan pilihan menyebabkan kematian pelajar tahun satu, Saiful Syazani Saiful Sopfidee, tahun lalu.

Hanif Mohd Ali, 28 tahun mengaku melakukan perbuatan itu di bilik warden Asrama Putera Sekolah Rendah Agama Al-Furqan, Arau, Perlis pada 31 Mac 2011 antara 6 petang dan 12 tengah malam.

Dia didakwa mengikut Seksyen 304 (A), Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 30 tahun.

Sebelum ini, Hanif dituduh mengikut Seksyen 302 Kanun yang sama, yang memperuntukkan hukuman mati mandatori.

Pertuduhan itu dipinda kepada Seksyen 304 (A) Kanun Keseksaan ketika mahkamah memberikan keputusan di akhir kes pendakwaan semalam.

Pesuruhjaya Kehakiman Mohd Zaki Abdul Wahab berkata keputusan hukuman terhadap Hanif akan ditetapkan esok kerana pihaknya memerlukan masa untuk berbuat demikian.

Ustaz PAS yang sebelum ini cuba digambarkan sebagai tidak bersalah oleh para pecacai PAS dan Pakatan, hari ini mengaku bersalah di mahkamah atas tuduhan pilihan menyebabkan kematian pelajar Tahun Satu, Saiful Syazani Saiful Sopfidee.


Kes pembunuhan tersebut berlaku di Perlis dan di sebuah sekolah yang dimiliki sepenuhnya oleh PAS!

Dalam kes berkenaan, ustaz PAS tersebut, Hanif Mohd Ali, 28, telah mengikat, mendera dan akhirnya mencekik mangsa sampai mati hanya semata-mata kerana kanak-kanak malang itu dituduh mencuri.

Ustaz PAS itu agak bernasib baik kerana pertuduhan ke atasnya telah dipinda dari Seksyen 302 Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman mati mandatori kepada Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan ketika mahkamah memberikan keputusan di akhir kes pendakwaan semalam.

Pesuruhjaya Kehakiman Mohd Zaki Abdul Wahab berkata keterangan pihak pendakwaan cukup untuk mensabitkan tertuduh mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan.

1 comment:

  1. Ingat la..ape2 yg ko tulis ni and sebarkan ni..ko jawab la di akhirat kelak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...