Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, March 9, 2012

PEMIMPIN PEMBANGKANG TIDAK ADA INTERGITI ,

Nurul Izzah Berang Najib Razak Potong Stim






Semalam Najib Razak Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembatalan skim SPBA yang dilihat ramai kakitangan kerajaan ianya tidak adil buat mereka kerana hanya mengguntungkan VVIP dalam Kakitangan kerajaan.

Dalam masa yang sama Najib Razak mengumumkan kenaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 13% yang mana pembayaran bermula sejak bulan Januari 2012. Tunggakan kenaikkan gaji tersebut akan dibayar mulai bulan Mac dan juga April ini kepada kakitangan kerajaan keseluruhannya.



Syabas Najib Razak dan juga Kerajaan Barisan Nasional.

Dari respon yang Gomo lihat ramai kakitangan kerajan yang gembira akan pengumuman Najib Razak ini. Ramai yang berasa lega bukan kepalang kerana mereka menolak SBPA ini sejak ianya mula diperkenalkan lagi. Bukan sahaja kakitangan awam yang berasa gembira malah para peniaga juga turut senang hati kerana kesan kenaikkan gaji kakitangan kerajaan ini akan membawa rezeki lebih buat mereka.

Yang tak seronok cuma Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai dari PKR. Kenapa beliau tidak seronok sedangkan kakitangan kerajaan beronok ronok akan pembatalan skim SBPA? Apa yang membuatkan Izzah kurang bernafsu dengan keputusan Najib Razak?

Kata Nurul Izzah:

"Hanya setelah didesak menerusi kritikan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat berserta wakil-wakil pekerja CUEPACS barulah tindakan seraya ‘sudah terhantuk baru terngadah’ diambil oleh Perdana Menteri hari ini,” kata Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Izzah, pembatalan SBPA itu juga menggambarkan kegagalan kerajaan untuk prihatin terhadap jurang pendapatan penjawat awam, dan mempamerkan sikap sambil lewa dan elitis pemerintah"


Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai yang sepanjang beliau berkhidmat boleh dibilang berapa kali sahaja turun kepadang berjumpa dengan penduduk Lembah Pantai. Nak kata beliau prihatin masaalah rakyat Malaysia tu kita lupakan sahaja kerana di Lembah Pantai Parlimen beliau sendiri pun apa pun tidak dijayakan demi penduduk setempat Lembah Pantai.

Nurul Izzah menyatakaan bahawa Hasil Desakan "Pakatan Rakyat" maka Kerajaan membatalkan SBPA. What??? Desakan dari Pakatan Rakyat? Bila mereka desak untuk kerajaan batalkan SBPA? Bila ni? Cer tolong Gomo nyatakan bila dan dimana kenyataan mahupun ceramah ataupun Demo yang mereka lakukan dalam membantah SBPA ini?


Mana Pemimpin Pembangkang Dalam Perbincangan
SBPA ni? Mana satu mana? Hoii Mana?

Ini lah Puak Pembangkang yang cukup ligat SPIN sesuatu isu. Umum mengetahui Kerajaan Malaysia amat prihatin dalam menjaga kebajikan rakyat Malaysia. Barisan Nasional bukan baru sepenggal mentadbir Malaysia tetapi sejak Kemerdekaan lagi sudah menjaga rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini. Setiap keputusan akan diperhalusi bagi memastikan rakyat tidak mendapat kesan yang besar ataupun terjejas dek kerana keputusan kerajaan.

Maka oleh sebab itulah Najib Razak membatalkan skim SBPA bagi memastikan rakyat tidak mendapat musibat apabila SBPA dilaksanakan kelak. Kerajaan menilai dan membuat keputusan melalui penilaian yang bijak dan bukan disembang dikedai kopi macam Mahfuz Omar dok buat.



Apakah anda semua tahu bahawa penyokong SBPA dilaksanakan adalah mereka dari pakatan Pembangkang ini? Mereka lah yang sebenarnya beriya iya agar kerajaan BN melaksanakan SBPA agar memastikan kakitangan awam yang beratus ribu lain akan naik angin dengan keputusan kerajaan dan seterusnya memastikan BN tidak akan memperolehi Undi dari kakitangan kerajaan yang marah itu.

Itu lah harapan sebenar Nurul Izzah dan juga kepimpinan Pakatan Pembangkang. Dan bila Najib Razak umumkan SBPA dibatalkan maka terhuyung hayang lah mereka kerana tidak dapat menyerang Kerajaan dan manghasut kakitangan Kerajaan yang lain. Pendek kata mereka dah pun CHEKMATE.

Buat kakitangan Awam bersyukurlah dengan pembatalan SBPA ini dan juga kenaikkan gaji yang diumumkan Kerajaan. Pastikan negara terus maju dan makmur bersama Barisan Nasional kerana setiap keputusan yang dilakukan kerajaan pastinya memikirkan kesan sampingan yang rakyat akan terima. Berbeda dengan pembangkang yang hanya padai bercakap dan adu sana sini berbanding melaksanakan tugas dalam menjaga rakyat Malaysia.



Ingat lah wahai kakitangan Awam bahawa Tony Pua dari DAP sekutu PAS dan PKR telah menyatakan secara jelas jika mereka Pakatan menang dan menawan Putrajaya pada PRU 13 ini pekara pertama yang akan dilakukan DAP adalah memastikan SEPARUH Kakitangan Awam dibuang. Jadi renung renungkanlah.......


Psssttt... Nurul Izzah nak balik Permatang Pauh...... awat tak bertanding je kat Lembah Pantai?

Baca selanjutnya di

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...