Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, December 17, 2011

ADAKAH ANWAR IBRAHIM SESAT !!! SYIRIK !!! INGAT SURAH AL-IKHLAS !!!

Nauzubillah......

Anwar ni agama apa sebenarnya ???

Ulama' Sohor PAS tolong didik sikit ! Tengok video ni dulu..




sesuatu berkenaan Surah Al-Ikhlas... Mungkin Anwar Ibrahim lupa akan ayat ini...


Surah Al-Ikhlas (سورة الإخلاص‎), atau Surah Al-Tawḥīd (سورة التوحيد‎) adalah surah ke-112 dalam al-Quran. Ia merupakan penyataan ringkas tauhid, keesaan mutlak Allah, yang terdiri daripada 4 ayat.

Al-Ikhlas bererti "kesucian" atau "penulenan", yang bermaksud untuk kekal suci dan setia atau keadaan membersihkan jiwa seseorang dari kepercayaan bukan-Islam, seperti paganisme dan kemusyrikan. Ini adalah satu-satunya surah dalam al-Quran yang namanya tidak hadir atau tidak mempunyai hubungan linguistik terhadap surah itu sendiri.

Status surah ini diperdebatkan apakah ia sebuah surah Makkiyah atau Madaniyah. Yang pertama tampaknya lebih mungkin, terutama kerana ia seperti menyentuh secara tidak langsung hal Bilal, yang, ketika dia sedang diseksa oleh tuannya yang kejam, berulang kali mengatakan "Ahad, Ahad! "(Tunggal, merujuk kepada Allah). Hal ini dilaporkan dari Ubay ibn Ka'ab yang terungkap setelah kaum musyrikin bertanya "Wahai Muhammad! Beritahu kami garis keturunan Tuhanmu."

Surah Al-Ikhlas

بسم الله الرحمن الرحيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
اللَّهُ الصَّمَدُ
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ
Terjemahan Surah Al-Ikhlas

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Lagi Maha Penyayang
  • Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.
  • Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.
  • Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan
  • Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya.

Jelas, Allah bagi orang yang beragama Islam tidak sama dengan Tuhan atau God dan lain-lain bagi agama lain.

Kita tidak boleh membiarkan Anwar merosakan akidah umat Islam. Ulama' sepatutnya bangun menyatakan apa yang benar sebelum umat Islam terus keliru. Jangan pula Ulama' ni sibuk sahaja dengan PRU, jawatan, pangkat dan harta sahaja. Itu Ulama' akhir zaman yang dikatakan Ulama' penyamar dan penipu !!!

Anwar ni sepatutnya dihantar terus ke penjarajaya.. Tak payah nak tunggu-tunggu !!!



Ilmu saka rosakkan manusia

IKHTIAR…apabila mendapat tahu diri atau ahli keluarga mewarisi saka segera dapatkan rawatan daripada pengamal perubatan Islam.

SAKA dikaitkan dengan mewarisi jin yang membolehkan makhluk halus itu menjadikan pewarisnya dengan pelbagai kuasa ghaib seperti memiliki kecantikan, kekuatan luar biasa atau menjadi individu berpengaruh.

Hukum mewarisi dan menggunakan saka adalah haram di sisi Islam. Biasanya saka diwariskan kepada anak atau cucu kepada pemilik saka.

Saka adalah ilmu keturunan yang dipusakai ada hubung kaitnya dengan jin, sama ada dibela, dibuat sahabat secara sedar atau tidak oleh pemiliknya.

Gejala saka amat berbahaya dan mampu merosakkan kehidupan seseorang. Maka, penting kita menyiasat diri dan keluarga daripada mewarisi saka.

Masyarakat Melayu memahami saka sebagai ilmu yang dipusakai daripada waris teratas kepada waris di bawahnya. Contohnya daripada ibu atau bapa kepada anak, daripada datuk atau nenek kepada salah seorang daripada cucunya, atau seseorang dalam lingkungan keluarga.

Kesan jangka panjang jika seorang yang mewarisi saka ialah mampu menjadikan seseorang itu mendapat sakit sehingga koma atau lumpuh.

Umumnya, kebanyakan orang yang memiliki saka berkebolehan merawat orang yang sakit disebabkan jin dan syaitan. Cara rawatannya dengan menurun menggunakan mantera atau jampi.

Bacaan dan amalan yang dilakukan itu amat meragukan serta sukar difahami. Ia bertentangan dengan syariat kerana mempunyai unsur syirik yang boleh merosakkan akidah.

Jika seseorang itu menyatakan hasratnya pada waris tertentu, seperti anaknya yang dia adalah orang yang paling sesuai atau ‘layak’ mewarisinya.

Penurunan ilmu saka boleh berlaku secara tidak langsung apabila waris menerima barang tertentu peninggalan si mati seperti barangan kemas, keris, lembing atau tombak.

Syaitan akan sentiasa memastikan setiap manusia atau orang yang mewarisinya sesat ketika sampai ajal mereka. Pada mulanya memang saka kelihatan seperti memberi pelbagai kelebihan kepada tuannya seperti melindungi diri, keluarga dan harta benda tetapi itu semua hanya tipu helah untuk menyesatkan manusia.

Pelbagai kesan buruk dan masalah akan timbul dalam jangka masa panjang di mana kemuncaknya menyebabkan manusia itu berdosa besar kerana mensyirikkan Allah SWT.

Antara kesan buruk memelihara saka ialah pemiliknya menghadapi seksaan yang amat perit ketika menghadapi saat kematian kerana roh mereka sukar untuk keluar daripada jasad menyebabkan mereka terseksa ketika menemui ajal.

Situasi lebih dahsyat berlaku apabila pemilik saka sudah meninggal dunia tetapi saka yang dimilikinya masih enggan meninggalkan tuannya.

Gangguan saka juga menyebabkan seseorang dilanda penyakit misteri. Justeru ahli keluarga atau sesiapa saja dilarang menerima warisan saka daripada pemilik asal.

Bagi mereka yang sudah menerima, berusahalah untuk memutuskan hubungan dengan makhluk terbabit dengan mendapatkan khidmat pengamal perubatan Islam yang menggunakan al-Quran dan sunnah sebagai kaedah rawatan.

Pengamal Perubatan, Pusat Rawatan Islam Sinar Zamdurrani, Sharhan Shafie, berkata saka adalah perjanjian yang dibuat antara nenek moyang dengan jin laknatullah untuk mendapat kehebatan, kekuatan, kecantikan, perlindungan tertentu melalui perjanjian tertentu dalam tempoh yang ditentukan (tujuh keturunan).

“Saka berada dalam tubuh badan manusia sejak sekian lama hingga menjadi sebati dengan manusia. Ia berlaku sama ada seorang itu mengetahuinya ataupun tidak.

“Jin berkenaan ditinggalkan nenek moyang pembawa saka apabila mereka meninggal dunia. Ketika hidupnya, mereka berkawan atau membela jin berkenaan yang dikenali dengan pelbagai nama dalam masyarakat kita seperti polong, pelesit, toyol dan sebagainya,” katanya.

Beliau berkata terdapat kronologi bagaimana jin saka berpindah selepas kematian tuan punya saka berkenaan.

“Selepas nenek moyang yang membela jin terbabit meninggal dunia, jasadnya mati selepas roh keluar dari badannya. Namun Begitu, jin yang berdamping dengan nenek moyang itu tidak mati kerana umur jin bukan seperti manusia.

“Apabila jasad perumah saka dikebumikan, jin akan bebas seperti keadaan layang-layang yang terputus talinya. Maka ia akan berkeliaran di atas muka bumi ini untuk mencari pewaris baru,” katanya.

Sharhan berkata kebiasaannya jin berpindah kepada anak cucu yang mengamalkan jampi tertentu yang diambil daripada si mati.

“Saka turut berpindah kepada waris seperti anak atau cucu yang menyimpan barang peninggalan si mati. Mereka berpotensi besar mewarisi saka disebabkan pernah tinggal serumah bersama si mati.

“Selain itu, golongan yang menjadi sasaran kepada saka adalah anak cucu yang cetek pengetahuan agamanya, sentiasa melakukan maksiat, meninggalkan ibadat seperti solat, mereka yang lemah fizikalnya serta memang terlalu menginginkan sangat kehebatan serta kelebihan nenek moyang mereka,” katanya.

Beliau berkata memang terdapat pertalian erat antara jin dan saka kerana jin yang diwariskan itu umpama harta peninggalan.

“Terdapat hadis daripada Abu Tha’labah berkata. Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Jin itu mempunyai tiga jenis iaitu jenis yang mempunyai sayap dan berterbangan di udara, jenis yang berbentuk ular dan anjing dan jenis yang berpindah randah.

“Jenis jin ketiga itu dikelaskan jenis jin yang menjadi saka kerana mampu berpindah dari satu keturunan ke satu keturunan di bawahnya,” katanya.

Sharhan berkata mereka yang memiliki saka juga mempunyai kebolehan mengubati penyakit yang disebabkan oleh jin dan syaitan tetapi mereka menggunakan dengan cara meragukan.

“Kebanyakan mereka berubat dengan kaedah menurun. Pembawa saka mampu mengubat tetapi dengan menggunakan jampi yang mempunyai unsur syirik.

“Malah jampi yang digunakan langsung tidak difahami maknanya,” katanya.

Beliau berkata terdapat amalan yang mampu menghalang seseorang itu menjadi mangsa saka dengan berkat keizinan Allah SWT.

“Segala bentuk gangguan jin dapat dielakkan dengan syarat kita percaya dan benar-benar yakin Allah yang menyembuhkan.

“Antaranya boleh mengamalkan zikir, membaca surah Mulk sebelum tidur, berwuduk sebelum tidur atau ketika mengadakan hubungan kelamin dengan isteri, jadikan amalan membaca surah Yaasin setiap Subuh, membaca Basmalah sebagai wirid setiap kali melakukan pekerjaan dan perdengarkan bacaan ayat ruqyah di dalam rumah,” katanya.

Petanda seseorang mempunyai saka:

Gejala waktu tidur

  • Susah tidur malam.
  • Sering terjaga pada waktu malam dalam keadaan cemas dan takut.
  • Mimpi buruk yang dikenali sebagai kabus seperti mimpi melihat sesuatu yang mengancamnya kemudian menjerit meminta pertolongan tetapi tiada siapa mendengarnya.
  • Mimpi perkara menakutkan dan menyeramkan.
  • Mimpi melihat binatang seperti kucing, anjing, unta, ular, serigala, tikus.
  • Bunyi gigi berlaga ketika tidur.
  • Ketawa, menangis dan menjerit-jerit ketika tidur.
  • Berdiri dan berjalan ketika tidur.
  • Mimpi jatuh dari tempat tinggi.
  • Mimpi berada di kawasan kotor atau di tanah perkuburan.
  • Mimpi melihat budak kecil.
  • Mimpi melihat salib atau gereja.
  • merintih dan menangis ketika tidur.

Gejala waktu jaga

  • Selalu pening kepala.
  • Lalai mengingati Allah SWT
  • Sering lesu dan malas.
  • Rasa sakit di salah satu anggota badan.
  • Sakit di belakang terutamanya tulang belakang.
  • Lenguh sendi-sendi utama.
  • Mempunyai ketumbuhan yang sukar diubati.
  • Mudah panik apabila berhadapan dengan sesuatu ujian.
  • Jiwa sentiasa lemah dan tiada motivasi untuk meneruskan hidup.
  • Mudah marah dan panas baran.
  • Emosional dan terlalu sensitif.
  • Terasa seperti terdapat sesuatu di bawah tapak kaki seperti terpijak batu atau telur.
  • Sentiasa mengantuk terutamanya dalam majlis ilmu.

ADA 207 BUAH GEREJA D SELANGOR !!

ADA 207 BUAH GEREJA D SELANGOR !!

Sumber : http://belantan.blogspot.com/


Cuba lihat statistik di atas, berapakah jumlah gereja di Selangor?

207 buah gereja.

Berapa pula jumlah masjid di Selangor?


259 buah masjid.

207 buah gereja tu yang berekod. Gereja haram di rumah-rumah kedai belum masuk dalam statistik.

Kalau bagi PAS memerintah lagi 4 tahun, alamatnya jumlah gereja akan melebihi jumlah masjid.

Nak buat macam mana kalau pejuang Islam yang anti gerakan murtad macam Hasan Ali pun dipancungnya.

*Selagi Hasan Ali ada jawatan dalam PAS Selangor (hatta ADUN sekalipun), makin susah Khalid Samad nak capai KPInya untuk mensyiarkan Kristian. Renung-renungkan kenapa Khalid Samad betul-betul mahu riwayat politik Hasan Ali tamat.

ADAKAH INI BUKTI : Bukti Mahathir Pernah Minta Bantuan IMF!





Dr M didakwa pernah minta bantuan Bank Dunia - Malaysiakini Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat dakwaa...n mengejutkan terhadap 'bekas mentornya' Dr Mahathir Mohamad bahawa bekas perdana menteri itu ada menulis kepada Bank Dunia untuk bantuan dana semasa krisis kewangan 1999. Dalam usaha membuang gelaran "agen AS" terhadapnya, Anwar (bawah) berkata, pada tahun 1993, beliau juga pernah menulis kepada Bank Dunia atas kapasitinya sebagai menteri kewangan ketika itu untuk menolak bantuan kewangan. Katanya, walaupun beliau mempengerusikan jawatankuasa pembangunan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia, beliau berpendapat Malaysia tidak memerlukan dana itu. Bagaimanapun, dakwanya lagi, pada 1999, Mahathir menulis kembali kepada presiden Bank Dunia dan merayu untuk dana dan pinjaman. Beliau mendedahkan perkara itu ketika menyampaikan ucap utama dalam dalam majlis makan malam membincangkan Program Tranformasi Ekonomi (ETP) malam tadi yang antaranya turut dihadiri wakil kedutaan asing.

Video Mahathir dan Nor Yackop Bantai Anwar Ibrahim tetang Isu IMF & Bank Dunia




Penyokong Anwar Kecewa Kesudahan Penggulungan Kes Liwat II : Anwar Ibrahim Bukan Umat Nabi Muhammad S.A.W?


December 16, 2011 2:26 pm

Anwar Ibrahim Bukan Umat Nabi Muhammad S.A.W?

WALAUPUN pahit, kita terpaksa mengakui bahawa penggulungan kes Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kita dikasihi tidak berakhir dengan begitu baik. Apalah daya seorang individu melawan seluruh sistem kehakiman dan kerajaan. Namun, apa yang kita kesali ialah sikap yang diambil oleh peguam bela, terutamanya Karpal Singh sebagai ketua yang seolah-olah tidak mencuba sebaik mungkin dan mengaku kalah sebelum berjuang ke titisan darah yang terakhir.

Komen-komen Karpal kepada media bila ditanya mengenai kes ini juga menunjukkan yang dia sudah putus asa. Sikap ini dapat dilihat dari tindakan Karpal menyerahkan penggulungan kepada dua peguam junior iaitu Sankara Nair dan Ram Karpal secara bergilir dan tidak melakukannya sendiri sehingga akhir sepertimana sepatutnya.

Akibatnya, hujah penggulungan dilihat tidak konsisten dalam menyatakan pembelaan. Malah, kita juga amat terkejut apabila Karpal seolah-olah cuba menggambarkan yang kejadian liwat itu berlaku secara suka sama suka.

Antara hujah yang digunakan ialah Saiful punya banyak peluang untuk keluar dari bilik tidur itu sebelum dakwaan liwat itu dilakukan dan beliau memilih untuk tidak berbuat demikian. Karpal langsung tidak mempertikaikan tarikh, masa dan tempat kejadian iaitu di unit 1151 walaupun cuba menimbulkan keraguan terhadap unit tersebut sebelumnya.

Karpal juga tidak mempertikaikan dakwaan mengenai kewujudan KY Jelly dan bahawa Saiful makan karipap serta minum kopi selepas kejadian. Selain dari itu, penampilan Najwan Hilmi sebagai saksi pembelaa dan provokasi seolah-olah cuba untuk menggambarkan Saiful sebagai seorang gay hanya menguatkan lagi bahawa liwat benar-benar berlaku.

Pembelaan diri yang dilakukan oleh Datuk Seri Anwar dari kandang tertuduh di mana, pastinya atas nasihat dan hujah-hujah yang disediakan Karpal juga, tidak terdapat satu pun hujah yang menerangkan bagaimana konspirasi dilakukan sehingga membolehkan DNA Anwar dijumpai di dalam dubur Saiful. Malah, nasihat Karpal untuk membiarkan bela diri dilakukan dari kandang tertuduh yang tidak boleh disoal-balas juga jelas adalah satu nasihat yang salah.

Karpal pula menyediakan hujah-hujah secara am sahaja dalam menafikan bukti saintifik yang dikemukakan pendakwa. Lebih dari itu, semua saksi pembela yang dibawa Karpal terbukti tidak punya kredibiliti dan kenyataan mereka dengan mudah boleh dipertikai dan dipatahkan oleh pendakwa.

Satu persoalan yang bermain di kalangan penyokong Datuk Seri Anwar ialah, tidak mungkin Karpal tidak terlebih dahulu menyelidik latar belakang saksi-saksi pembela yang dikemukakannya. Apakah Karpal tersilap terlalu memandang rendah terhadap pihak pendakwa dan menyangka yang mereka tidak akan mampu mendedahkan latarbelakang yang meragukan saksi-saksi yang dikemukakannya? Inikah sikap peguam yang kononnya tersohor?

Politik apa yang dimainkan Karpal sehingga memerangkap Datuk Seri Anwar?

Karpal mungkin menyangka yang hujah mengesahkan bahawa kejadian liwat berlaku secara suka sama suka akan membantu Anwar mendapat sokongan luar. Namun, sedarkah Karpal impak hujah sedemikian terhadap sokongan terhadap Anwar dari kalangan umat Islam?

Tidak mungkin Datuk Seri Anwar yang warak itu melakukannya secara suka sama suka mahupun paksa. Sebagai seorang Muslim yang beriman Datuk Seri Anwar pasti tahu bahawa liwat adalah satu dosa besar yang dilaknat Allah S.W.T. Perlakuan sedemikian akan menyebabkan Nabi Muhammad tidak mengaku sebagai umatnya.

Nabi Muhammad bersabda, maksudnya: “Perkara yang paling aku takuti menimpa ke atasmu adalah perbuatan kaum Luth. Dilaknati mereka yang melakukan perbuatan seumpama kaum Luth.” (Hadis riwayat Ibn Majah, at-Tirmidzi dan al-Hakim).

Tabiat suka kepada pasangan sejenis bermula pada zaman kaum Nabi Luth yang gemar hidup menentang arus, mengikut nafsu serakah tanpa mempedulikan nilai agama dan kemasyarakatan. Walaupun Nabi Luth menasihati mereka, ia tidak diterima sedikitpun, sehinggakan tetamu baginda sendiri mahu diusik. Disebabkan itu, mereka ditimpa musibah yang sungguh dahsyat, buminya tenggalam sehingga menjadi lautan.

Kisah ini diceritakan dalam al-Quran melalui beberapa surah, antaranya surah al-Akabuut, an-Naml dan al-Hijr.

Jelas di sini, bahawa Karpal Singh sudah benar-benar terlalu angkuh dan tidak membuat kerjarumah dengan baik bagi membela Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tidak hairanlah terdapat desas-desus bahawa berlaku perbalahan di kalangan peguam-peguam Datuk Seri Anwar yang menimbulkan dolak dalih dalam membuat keputusan sama ada untuk mengsapina Tan Sri Musa Hassan. Perbalahan ini tidak mungkin berlaku jika Karpal adalah seorang ketua yang baik.

Amatlah malang bagi Datuk Seri Anwar kerana terperangkap dalam keangkuhan Karpal. Kes ini mungkin tidak akan berakhir begini jika Karpal lebih bertanggungjawab serta tidak bersikap terlebih yakin.

Oleh: Azman Ariffin

Friday, December 16, 2011

TERBARU TERKINI !! GAMBAR SEPENUHNYA MAJLIS KAWIN SESAMA JANTAN PELAJAR PETRONAS !! tuiiiiHH !! JIJIK 3.0 ! part 2





TQ KGC

Inilah Seksualiti Merdeka 2011 yang dianjurkan oleh pihak pakatan mahukan.Kebebasan berkahwin sesama sejenis,kebebasan mengamalkan hubungan diluar tabii.
Baru baru ini kita digemparkan dengan kehilangan pelajar perubatan Malaysia di Ireland. Ahli keluarganya lebih lapan kali berulang alik pergi mencari Alif Alfian namun gagal.
Pelajar tajaan Petronas ini gagal dihubungi malah langsung tidak berhubung dengan keluarganya.
Hari ini punca segala kehilangan pelajar pintar ini terdedah apabila dikhabarkan beliau sudah berkahwin dengan seorang lelaki di Dublin.Langkah yang diambil oleh pelajar ini sudah pasti disambut baik oleh pihak PKR,PAS dan DAP.
Bayangkan bagaimana perasaan ibu bapa pelajar ini yang terlalu risau akan kehilangan anak selama 8 tahun tetapi digemparkan dengan berita yang menghayat hati ini.

Satu kenyataan dan gambar yang di’hantar ke Twitter oleh Aysha Ridzuan telah mencetuskan kontroversi kerana mendedahkan seorang pelajar Malaysia tajaan PETRONAS yang telah berkahwin.
Berkahwin bukan masalah, tetapi Ariff Alfian Rosli telah pun berkahwin dengan seorang lelaki yang di’khabarkan bernama Jonathan di Dublin, Ireland. Ariff Alfian Rosli yang sedang belajar di University College Dublin sebelum ini telah di’khabarkan hilang oleh ahli keluarga.

ANWAR IBRAHIM MEMBAWA WAHDATUL WUJUD.



MENGAMBIL IKTIBAR DARI SEJARAH PERKEMBANGAN DAKWAH ISLAM DI NUSANTARA & PERMASALAHAN YANG TIMBUL PADA HARI INI.


Hamba menyeru kepada semua kembali memperingati apa yang pernah berlaku di nusantara sewaktu di awal pengembangan dakwah Islam pada jaman Wali Sangga. Haruslah kalian mengerti bahawa pada jaman itu di nusantara sudah ada ajaran yang menyimpang dinamakan Wahdatul Wujud yang pada jaman ini dikenali sebagai Pluralisma dan Liberalisma dalam bentuk yang baharu.

Pembawanya adalah syeh syaithi Jenar atau Syeh Lemah Abang. beliau mengambil ajaran dari kitab Al Haq tanpa sebarang guru yang benar. Pengamal ilmu ini memang memiliki keluarbiasaan dan mampu mengelirukan akidah orang banyak seperti yang berlaku pada hari ini di Malaysia oleh PAS dan PKR. Ajaran ini telah di tentang habis-habisan oleh para Wali Sangga terutamanya Sunan Kalijaga.



Para Wali Sangga telah mengambil keputusan bermesyuarah terlebih dahulu dengan syeh syaithi Jenar bagi memastikan apakah keyakinannya itu dan apakah perlaksanaan ajarannya. Klip video di bawah. Berlaku perbincangan yang begitu menarik seperti di bawah ini.



Sunan Kalijaga menawarkan dirinya untuk menangkap syeh syaithi Jenar lalu berlakulah pengejaran yang melahirkan cerita menarik seperti yang diceritakan semula dalam klip video di bawah ini. Setelah beradu ilmu barulah Sunan Kalijaga berjaya menangkap syeh syaithi Jenar. Setelah diadili maka hukuman hudud pancung sampai mati dikenakan ke atas syeh syaithi Jenar di atas kesalahan menyebarkan ajaran yang merosakkan akidah rakyat.



Namun adakah ajaran Wahdatul Wujud itu sudah hilang? Syeh syaithi Jenar mempunyai ramai anak murid. Ajaran dan kefahamannya turut menyebar sehingga ke hari ini. Sampailah kepada Anwar Ibrahim mempelajarinya dan menyebarkannya pula kepada anak-anak muda di dalam PKR dan diikuti oleh PAS.

Disebabkan itulah anda melihat bagaimana celarunya dan kelirunya masyarakat Islam di Malaysia pada hari ini. Bagaimana dalam isu-isu mengenai akidah. PKR dan PAS mengambil pendekatan yang jauh berbeza dengan fahaman ahlissunnah wal jamaah.

Anda berfikirlah sendiri setelah mengambil iktibar dari pengajaran sejarah. Lihatlah sendiri bagaimana Anwar Ibrahim beserta anak-anak didiknya merosakkan akidah dan kefahaman Islam di dalam PAS sehingga tiada seorang ulama' mahupun pemimpin di Malaysia pun mampu mengalahkan hujahnya.

Keangkuhan dan kesombongan dalam tuturkata, tindakan dan pemikiran PKR, bekas Reformasi 98 dan PAS yang mendapat didikan daripada Anwar Ibrahim jelas terlihat oleh kita.

Bukan sahaja Anwar Ibrahim patut dipenjarakan malah kesemua pengikut setianya wajib diperbetulkan semula akidah mereka.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

BAHAYANYA WAHDATUL WUJUD - PERNYATAAN ALLAH ITU BERJISIM.


Masjid Agung Demak Perlambangan Kepada Perjuangan Menegakkan TAUHID yang Benar.

BAHAYA WAHDATUL WUJUD
WUJUD MAHKLUQ DISAMAKAN DENGAN WUJUD ALLAH SWT.

Setelah hamba menerbitkan artikel ANWAR IBRAHIM MEMBAWA WAHDATUL WUJUD, ada seorang pemberi komen mempertahankan fahaman Wahdatul Wujud. Bacalah komen beliau ini:-
Art_vespa berkata...

Jadinya, ia boleh mengelirukan umat islam la..

Persoalan kedua:- Roh kita ini diciptakan daripada Siapa?,daripada apa dzatNya? dan siapa penciptaNya?

Bukankah Roh itu diambil sebahagian daripada NurNya Allah, lalu dimasukkan ke dalam jasadnya Adam.

“Kemudian apabila Aku sempurnakan kejadiannya, serta Aku tiupkan padanya roh dariKu, maka hendaklah kamu sujud kepadanya.(Al-Hijr,ayat 29)

Mulianya manusia berbeza dari makhluk ciptaan Allah swt yg lain adalah kerana manusia itu mempunyai sebahagian dari NUR ALLAH swt iaitu ROH.

Persoalan Ketiga:- Ada kata, Allah itu lebih dekat dgn kita lebih daripada urat leher kita sendiri. Katanya lagi, Allah itu lebih dekat dgn kita lebih dari hati kita sendiri. Jadinya, apakah maksudnya itu?

Abu Hurairah pernah berkata:- Sesungguhnya ilmuku ibarat 2 karung guni, sekarung boleh kuberikan/kuajarkan dan sekarung lagi jikalau kuajarkan, nescaya aku akan dicerca, dituduh murtad dan kamu akan memancung kepalaku.

WAHDATUL WUJUD itu tidak salah bagi yang mengerti dan mengalaminya, tetapi mesti dirahsiakan krn ia sebahagian drp rahsia2 Allah swt.Spt video yg saudara Upload, memg itulah yg akan terjadi.

Maka, adalah diperlukan bahawa Penulis perlu memahami hakikat sebenar maksud WAHDATUL WUJUD sebelum menyamakan dengan sesuatu, dikhuatiri mendatangkan salah tafsiran.Pelajarilah ilmu ini,kelak Penulis akan merasai kenikmatannya.

Wassalam
Apakah benar apa yang dituliskan oleh Art Vespa tersebut? Hamba telah bertanya kepada yang lebih arif daripada Hamba mengenai perkara itu. Ternyata apa yang di tulis oleh art Vespa itu jauh tersasar dari TAUHID yang di bawa oleh seluruh para Rasul dan para Nabi Allah swt. Berikut adalah apa yang telah disampaikan oleh orang yang lebih arif itu kepada hamba ke atas persoalan yang ditimbulkan oleh pengamal Wahdatul Wujud. Kepada anda pembaca molek benar bertanya kepada Mufti, Tok Imam, ustaz bertauliah dan kepada Qadhi yang bertauliah. Jangan tanya Hamba pulak. Hamba pun bertanya kepada mereka yang disebutkan tadi.

Inilah yang menjadi pegangan dan panutan Anwar Ibrahim dan tidak mustahil sebahagian besar kepimpinan PAS. Fahaman ini adalah fahaman TALMUD.

Hakikat ROH manusia dan sekelian kejadian itu bukanlah sepertimana yang dimengertikan oleh pengamal Wahdatul Wujud. Ianya jauh berbeza dari apa yang difahamkan oleh pengamal Wahdatul Wujud. Roh manusi itu ada permulaannya sedangkan Zat Allah itu tiada permulaan. Bukankah dalam sifat wajib dikatakan Allah itu wujud, qidam baqa dan bersalahan dengan segala yang baharu?

Persoalan ketiga yang dilemparkan olehnya itu ternyata amat keliru sekali pemahamannya. 'Hampir kepada urat merih' adalah isyarat bahawa mana-mana hamba Allah swt yang menyintai Allah swt sentiasa merasakan kehadiran Allah swt lebih hampir dari urat merihnya sendiri. Bukankah telah dinyatakan dalam sebuah hadis Rasullullah s.a.w. bahawa IHSAN itu ialah seolah-olah nampak Allah swt? Seolah-olah nampak maknanya "merasai kehadiran NYA". Perbandingannya ialah kekasih hati. Kenapa kita sentiasa mengatakan "Kekasih hatiku jauh di mata tapi dekat di hati?"

Wahdatul Wujud tidak mengungkapkan apa yang di sebut sebagai ' Sirrus-Sir atau Rahsia Di Dalam Rahsia yakni mengungkapkan HAKIKAT KEJADIAN INSAN.

Wahdatul Wujud hanya mengajarkan pengamalnya menjadi TUHAN LEBIH DARI TUHAN. Inilah yang berlaku kepada Anwar Ibrahim yakni beliau menyakini bahawa beliau tiada pahala dan tiada dosa. Orang yang mengetahui tidak semestinya mengerti.

Perkara ini wajib di ambil serius oleh kerajaan Malaysia kerana fahaman Wahdatul Wujud ini sebenarnya mengajarkan pengamalnya menjadi TUHAN. kelam kabut caca marba umat Islam nanti jadinya seperti yang berlaku sekarang di Malaysia.

Pendedahan Ekslusif - Hebat Sangatkah Papa Gomo Sampai Dibenarkan Naik Scorpene?



Siapa Papa Gomo sehingga dibawa naik Kapal Selam Scorpene? Apa kelebihan Papa Gomo sampai dia berjaya naik Kapal Selam tu? Papa Gomo mesti disiasat kerana takut menjual Rahsia Kapal Selam. Itu baru sedikit kata kata yang dilemparkan ke atas Papa Gomo dalam media baru dan juga media cetak milik Pakatan Pembangkang. Malah ada juga mulut mulut sumbang dari media Baru Pro BN yang bermulut longkang dalam hal ini.


PAS


PKR


DAP

Hari ini Gomo tampil menjawap KRONOLOGI bagaimana Papa Gomo menaiki Kapal Selam Scorpene yang dinamakan KD Tun Razak pada Jumaat lalu di Pulau Langkawi.

Umum mengetahui Kapal Selam Scorpene yang dinamakan KD Tun Razak telah dilabuhkan di LIMA Langkawi bagi tujuan pameran kepada orang ramai. Malah banyak Kapal Kapal dan alatan ketenteraan dipamerkan bagi memberi pengetahuan dan pemahaman kepada rakyat khusunya mereka yang menghadiri LIMA 2011 tempoh hari.

Kapal Selam Scorpene sepatutnya membawa Lim Guan Eng pada hari Sabtu namun Guan Eng yang mengada ngada meminta agar beliau dibawa menyelam pada hari Jumaat dan atas kerana karenah Guan Eng itu maka pihak TLDM terpaksa merelalisasikan apa yang diminta Guan Eng.


Malam Navy Night

Gomo memang tidak mengetahui akan Kapal Selam Scorpene yang akan membawa Guan Eng pada hari Gomo sampai di Pulau Langkawi. Disebelah malam sewaktu majlis NAVY Night baru lah Gomo difahamkan yang pada Jumaat Kapal Selam Scorpene akan membawa Lim Guan Eng,Mansor dan Ramasamy dari pembangkang untuk menyelam bagi membuktikan akan keupayaan Kapal Selam Scorpene dan mematikan Fitnah mereka sebelum ini.

Petugas media yang mengikuti pelayaran dan selaman KD Tun Razak pula difahamkan Dua orang dari TV3, seorang dari BERNAMA dan seorang lagi dari Media Baru. Siapa dari Media baru itu? Ini penjelasannya.....


Big Dog

Wakil Blogger yang sepatutnya belayar dan menyelam pada hari Jumaat itu adalah Blogger Big Dog. Namun demikian masaalah utama ialah Big DOg berbadan besar iaitu lebih mudah jika kita katakan beliau adalah jenis kegemukan melampau.


Pintu Utama Hari Pelayaran Yang Sempit

Pihak TLDM bimbang jika terdapat sebarang masaalah dalam misi pelayaran dan selaman pada keesokkan hari kerana ruang dalaman KD Tun Razak yang sempit serta pintu utama yang kecil menyukarkan pihak TLDM dalam mengeluarkan Big Dog jika berlaku sebarang pekara yang tidak diingini.

Gomo waktu itu menawarkan diri untuk turut sama dalam pelayaran KD Tun Razak atas alasan wartawan TV3 dan juga Bernama tidak mampu melihat kunjungan Lim Guan Eng ke dalam Kapal Selam Scorpene dari angel Politik. Gomo menjelaskan kepada pihak TLDM bahawa dengan kehadiran Gomo didalam Kapal Selam Scorpene sedikit sebanyak Gomo dapat membantu TLDM dalam menyampaikan kebenaran buat rakyat Malaysia dan menafikan fitnah pakatan pembangkang terutama dari DAP sebelum ini.

Keputusan malam Khamis belum dicapai yang mana Gomo tidak lagi mengetahui sama ada dibenarkan ataupun tidak untuk turut sama dalam misi tersebut. Pada jam 1am Jumaat Gomo terima panggilan talifon dari Kapten yang menguruskan LIMA 2011 untuk Gomo bersedia di pelabuhan dengan memakai kasut Sport, Jeans dan juga T Shirt. Waktu yang perlu Gomo ada di Pelabuhan adalah jam 8.30 Pagi dan jika terlambat tidak ada peluang untuk Gomo menyertai misi Scorpene.

Terima kasih kepada rakan dari Langkawi Sameer Khan kerana meminjamkan kasut Sport nya yang bersaiz 8 1/2 walaupun Kaki Gomo bersaiz 9.

Jumaat itu Gomo telah sampai di Pelabuhan jam 8.30 pagi dan bersama sama dengan Gomo adalah para wartawan yang turut sama dalam misi selaman Scorpene dan juga para wartawan yang akan menaiki KD Hang Jebat bagi membuat liputan.

Gomo yang mewakili Media Baru yang juga satu satunya Blogger mengambil tempat dalam Kapal Selam Scorpene yang mana turut sama adalah wartawan TV3 dan juga dari Bernama. Tidak ada orang awam selain dari kami dalam Scorpene sewaktu belayar menuju ke laut dalam dalam misi membuat selaman.



Sepanjang 5 jam pelayaran bermacam macam penerangan dan demo yang ditunjukkan oleh anak anak Kapal KD Tun Razak yang diketuai Komander Baha. Banyak maklumat yang Gomo bersama para wartawan lain perolehi yang mana ada yang menjadi Rahsia diantara kami dan juga yang mampu dikongsikan bersama pembaca sepertimana yang Gomo keluarkan didalam artikel artikel sebelum ini.

Kehadiran Gomo didalam KD Tun Razak adalah RAHSIA sama sekali kerana Gomo tidak ingin Lim Guan Eng dan juga pembangkang mengetahui bahawa Blogger Papa Gomo turut berada didalam Kapal Selam Scorpene. Malah boleh Gomo katakan Menteri Zahid Hamidi juga tidak mengetahui akan kehadiran Gomo didalam Scorpene kerana yang memberikan kebenaran buat Gomo adalah pihak TLDM sendiri dan bukan Zahid Hamidi. Rakan rakan Blogger pro Kerajaan juga tidak Gomo maklumkan kerana apa yang Gomo lakukan adalah Misi Sulit yang mana amat penting sama sekali.

Setelah belayar 5 jam maka KD Tun Razak berhenti kira kira 50 batu dari pelabuhan untuk menanti ketibaan Lim Guan Eng, Mansor dan juga Ramasamy naik ke dalam Scorpene. Gomo waktu itu duduk didalam bilik rehat kerana tidak mahu keluar mengambil gambar akan Guan Eng dan yang lain turun dari pintu masuk Scorpene. Gomo menunggu Scorpene melakukan selaman kerana pada waktu itu barulah aksi Jakun Guan Eng dan 2 yang lain menjadi bukti kepada rakyat Malaysia.


Wartawan TV3 Dan Bernama Di Kiri dan Kanan Gomo

Sebaik sahaja Guan Eng masuk ke dalam dek utama Gomo dengar Kapten Bahar memanggil "Blogger Move" sebanyak tiga kali perkataan itu disebut dan Gomo tampa berlengah dan bertanyakaan soalan terus mencapai Camera dan Bag untuk keluar dari Scorpene. Wartawan Bernama dan juga TV3 terpinga pinga apabila melihat Gomo diarahkan keluar dari Scorpene.

Kapten Bahar sempat mengucapkan terima kasih kepada Gomo sewaktu Gomo turun dari tangga Scorpene dan kemudianya Gomo menaiki Boat menuju ke KD Hang Jebat dimana para wartawan ditempatkan.

Sebaik sahaja sampai di KD Jebat Gomo yang sebenarnya masih terpinga pinga kerana diarahkan keluar telah didatangi oleh seorang pegawai TLDM yang menyatakan " Sabar Papa, arahan datang mengejut so kami terpaksa keluarkan awak." Gomo yang pada waktu itu agak murung kerana tidak menjangka akan dihalau dari KD Tun Razak hanya mengganguk sahaja dan menyatakan " Tidak mengapa kerana sudah belayar 5 jam atas KD Tun Razak".

Pegawai tersebut kemudiannya memberitahu Gomo bahawa Blogger Big Dog berada diatas KD Lekiu yang mana Big Dog datang bersama sama Guan Eng dalam satu Helikopter yang sama.

Namun demikian Gomo tetap tenang, dan apabila selesai selaman yang dibuat KD Tun Razak, KD Jebat belayar pulang ke Pelabuhan. Ketika menghampiri pelabuhan barulah Line talifon berfungsi dan pada waktu itu Gomo perolehi mesej dari seorang yang menyatakan:

"Lim Guan Eng enggan menaiki KD Tun Razak jika Papa Gomo tidak dikeluarkan"

Dalam hal ini maka jelaslah kepada Papa Gomo bahawa seseorang telah MEMBOCORKAN kehadiran Papa Gomo didalam Kapal Selam Scorpene kepada Lim Guan Eng sehingga memaksa Lim Guan Eng cuba menggugut untuk tidak naik Kapal Selam Scorpene jika Papa Gomo tidak dikeluarkan.



Sekarang ini pembangkang memainkan isu bagaimana Gomo dapat menaiki Kapal Selam Scorpene. Mereka sebenarnya nak menutup malu bahawa Guan Eng Takut pada Papa Gomo. Pembangkang tahu jika Papa Gomo bersama sama Guan Eng dalam Scorpene maka banyaklah tamparan yang mereka akan perolehi dalam membuktikan betapa Ghairah dan Jakun nya Ketua Menteri Pulau Pinang didalam KD Tun Razak.

Tidak ada salah untuk Gomo menaiki Kapal Selam Scorpene kerana turut sama dengan Gomo adalah wartawan TV3 dan juga Bernama. Tugas kami adalah membuat liputan untuk disampaikan kepada rakyat Malaysia. Harus diingat LIMA 2011 adalah pameran kepada rakyat dan Kapal Selam Scorpene juga adalah untuk pameran dan bukannya latihan Ketenteraan pada hari itu.



Pembangkang mempertikaikan kehadiran Papa Gomo dalam Scorpene, kenapa tidak pertikai juga Dua orang Wartawan TV3 dan juga seorang wartawan Bernama? Kerana Papa Gomo Blogger yang ditakuti Pembangkang maka serangan mesti dilakukan ke atas Papa Gomo?

Isu utama yang dimainkan Blogger pro Kerajaan BN pula ialah Gomo tidak sepatutnya menaiki Kapal Selam Scorpene. Tetapi sedikit pun mereka tidak pertikai apa KEISTIMEWAAN Big Dog yang dapat menaiki HELIKOPTER SUPERLINKS bersama sama dengan Lim Guan Eng.


Big Dog & Lim Guan Eng

Biasalah dalam hidup ini banyak musuh sama ada diluar ataupun dari dalam. Dalam misi Kapal Selam Scorpene ini Papa Gomo sebenanrya telah dianiaya oleh Blogger yang kononya pro Kerajaan tetapi sebaliknya menyalurkan maklumat kepada Guan Eng yang Gomo didalam Scorpene.

Sakit hati itu memang ada, perasaan Ralat tidak dapat menyelam juga ada tetapi ini adalah lumrah dalam tugas yang Gomo ceburi dan juga amanah yang Gomo pikul. Orang boleh bercakap apa yang mereka ingin katakan tetapi untuk melakukan apa yang Papa Gomo buat amat susah sama sekali. Rakan Blogger dari pro Kerajaan yang lama kenal dan tahu siapa Papa Gomo. tahu bagaimana KERING nya Hati Papa Gomo ini. Takut tidak pernah muncul sama sekali. Amanah dan tanggungjawap tak pernah Gomo abaikan.



Gomo mengucapkan Terima Kasih kepada pihak TLDM kerana memberi peluang untuk Papa Gomo belayar dalam KD Tun Razak. Sempatlah juga Gomo lelap mata 30 minit dalam kapal tu...he he he. Tak lupa juga Gomo dapat jumpa seorang Kru Kapal yang berasal dari tempat Gomo iaitu Kg Pasir JB dan juga senior diwaktu sekolah dulu yang juga Kru KD Tun Razak.

Apa pun Musuh Dari Dalam Lebih Merbahaya dari luar..... Terima Kasih Blogger Big Dog atas Pengkhianatan yang anda lakukan dalam menjadi Mulut Tempayan kepada Lim Guan Eng.


Psssttt.... Tidak ada yang lebih merbahaya dari musuh dalam pasukan sendiri.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

FGVH-jangan sampai tergadai masa depan peneroka!

Thursday, December 15, 2011


Peneroka perlu jaminan!
SEBAHAGIAN besar kumpulan pengurusan FELDA hidup mewah dan kemewahan mereka adalah datang dari usaha keringat peneroka-peneroka FELDA.Ada yang berpendapatan melebihi RM100 ribu sebulan hasil menduduki Lembaga Pengarah anak-anak syarikat milik FELDA dalam saat peneroka bertungkus lumus menjayakan pelbagai tanah-tanah rancangan.

Mereka ini mengaut untung dan laba atas angin.Tidak cukup dengan pendapatan sekian banyak yang mereka perolehi dan kalau dicampur dengan berbagai-bagai komisen yang mereka ini kenakan kepada mana-mana syarikat, mereka ini hidup cukup mewah.

Bila kerajaan menyedari ada yang tidak kena dalam pembahagian untung rugi antara peneroka dan kalangan pengrusan FELDA,sesuatu hafrus dilakukan bagi menaik taraf serta memberikan feadah jangka panjang kepada kumpulan peneroka.

Usaha kerajaan ini mula ditentang secara senyap pada mulanya oleh pengurusan Felda yang berkepentingan menjadi cukup terbuka apabila anak syarikat Felda Holding ,Felda Global Ventures Holding(FGVH) dilantik oleh kerajaan untuk mencari peluang pelaburan supaya nasib dan masa depan peneroka terbela walaupun satu hari nanti dunia berdepan dengan krisis ekonomi.

Mereka tentang usaha menaiktarafkan nasib dan masa depan penerola Felda ini kerana bimbang tembelang mereka yang memerah hasil keringat peneroka selama ini terdedah.Mereka bimbang penyelewengan serta kerakusan selama ni diketahui oleh peneroka setelah menipu kumpulan peneroka ini sekian lama.

Berbagai usaha dilakukan termasuklah memecat Isa Samad sebagai Pengeri Koperasi Permodalan Felda (KPF) dan ada yang mendakwa Zulkifli Wahab,Pengarah Besar Felda yang menjadi dalangnya dan tidak cukup dengan tentangan serta mengaibkan Pengerusi Felda,mereka ini berpakat pula dengan pembangkang yang berselindung di sebalik nama ANAK kononnya mahu membela nasib peneroka-peneroka Felda seluruh negara untuk menentang usaha penyenaraian ini.

Mereka ini menyalurkan segala maklumat yang tidak sahih kepada pembangkang dan maklumat inilah yang dijadikan dokumen untuk menipu peneroka.Peneroka cuba dinafikan hak mereka untuk hidup mewah seperti kumpulan pengurusan Felda ini. Orang-orang tertentu dalam Felda sanggup menjadi pengkhianat,gunting dalam lipatan dan mereka terpaksa melakukan halangan ini bagi menyambung segala kerakusan yang mereka lakuakan sebagai orang yang sepatutnya bertanggungjawab mengangkat taraf kehidupan peneroka Felda.

ANAK yang dipimpin Mazlan Aliman menyerap masuk ke dalam masyarakat peneroka untuk menghasut dan mengelirukan peneroka sekaligus menolak usaha transformasi Felda yang diilhamkan PM Najib.Dan tepatlah tindakan merehatkan Zulkfli Wahab selama lapan bulan itu kerana beliualah dilihat yang menjadi tuan kepada tangan-tangan ghaib selama ini yang cuba memporak perandakan pengurusan Felda dalam usaha penyenaraian oleh FGVH.

Kita pun hairan dengan tindakan PAS dan ANAK,dimana mereka ini saat Felda dibangunkan?Tiba-tiba mereka mahu menjadi hero kononnya untuk menyelamatkan Felda?Atau mereka ini sengaja mahu gagalkan usaha kerajaan untuk membangunkan masyarakat Fela bagi satu penghijarahan baru?Jelas ada niat jahat dalam gerakan yang digerakkan oleh Mazlan Aliman ini.Kita amat berharap peneroka dan generasi kedua tidak mudah terpedaya dengan dakyah songsang dendangan Mazlan ini.

Kita menyokong tuntutan beberapa pihak yang mahukan supaya satu audit dilaukan terhadap pengurusan Felda dan sekiranya ada penyelewengan,semua pihak perlu diambil tindakan ataupun dihadapkan ke mahkamah,jangan biarkan mereka ini terus memperalatkan peneroka untuk kepentingan peribadi.

Secara asasnya kita bersetuju dengan usaha penyenaraian FGV namun sejauh mana jaminan yang boleh diberikan oleh pengurusan FELDA terutama sekali Isa Samad dalam menentukan untung nasib generasi seterusnya kerana apabila d`ilisting’kan,untung nasib penerola menjadi pertaruhan.Jangan yang peneroka kejar tak dapat,yang dikendong pula berciciran.

Peneroka perlu diberikan jaminan khusus kerana yang mereka pertaruhkan bersama dengan penyenarai ini adalah masa depan mereka dan generasi seterusnya dalam Felda.

Adakah jaminan boleh diberikan lebih baik seperti yang ada sekarang ataupuun jaminan kepada peneroka mengikut musim. Kita juga bersetuju usaha kerajaan untuk membela nasib dan masa depan peneroka tetapi bersetuju mesti bersyarat,jangan pertaruhkan masa depan mereka demi memenuhi transformasi yang PM Najib laungkan.

Kita amat berharap sesiapa sahaja tidak akan mengkhianati nasib dan masa depan peneroka dan tidak mengkhianati penyambungan usaha Tun Razak yang sedang dilegasikan oleh anaknya PM Najib

Thursday, December 15, 2011

* UST SAIDI - SKANDAL SEX PEMIMPIN PAS 2














UST SAIDI - SKANDAL SEX PEMIMPIN PAS

KENAPA SAYA TINGGALKAN PAS : Pendedahan Ust Saidi tentang skandal sex pemimpin-pemimpin PAS

. video

Memorandum Orang Seletar kepada MB Johor .



MEMORANDUM BANTAHAN PEMBERIMILIKAN TANAH DAN KAWASAN ORANG ASLI SUKU KAUM SELETAR KEPADA PIHAK-PIHAK LAIN DAN BANTAHAN RANCANGAN PEMBANGUNAN BESAR-BESARAN DI BAWAH ISKANDAR MALAYSIA YANG MENINDAS HAK DAN KEPENTINGAN ORANG ASLI

Kepada:
Y.A.B. Dato’ Haji Abdul Ghani bin Othman
MENTERI BESAR
JOHOR DARUL TA’ZIM

Daripada:
Jaringan Masyarakat Orang Asli Seletar Johor

Pada: 15 Disember 2011

Kami masyarakat Orang Asli suku kaum Seletar (Orang Seletar) dari seluruh negeri Johor (lihat Lampiran 1) sebulat suara membantah dasar kerajaan negeri Johor yang membangunkan kawasan pesisiran pantai di Selat Johor secara besar-besaran tanpa mengambil kira kepentingan dan hak Orang Seletar.

Kami juga membantah tindakan kerajaan memberimilik tanah kepada pihak-pihak tertentu tanpa mempertimbangkan hidup mati Orang Seletar yang telah menduduki kawasan ini secara turun temurun selama ratusan tahun.

Bantahan kami adalah berasaskan perkara-perkara dan sebab-sebab yang berikut:

1. Kami Orang Asli Seletar telah lama mendiami kawasan perairan Selat Johor, Sungai Pulai dan Sungai Johor. Kami hidup dan mencari rezeki di kawasan-kawasan tersebut secara turun-temurun sejak zaman nenek moyang kami.

2. Sejarah Orang Seletar di kawasan selatan Johor adalah sangat lama. Mengikut sejarah, Orang Laut Seletar memainkan peranan yang penting dalam penubuhan Kesultanan Johor. Hubungan Orang Seletar dengan pemerintah Johor adalah rapat dan istimewa. Ramai pengkaji telah merakamkan fakta tentang kedudukan Orang Seletar dalam buku sejarah.

3. Namun demikian, semenjak projek Iskandar Malaysia bermula akhir-akhir ini, kami berasa kehidupan semakin tersepit dan terancam. Tanah dan wilayah adat yang kami warisi dari nenek moyang kami telah diceroboh. Hutan bakau ditebang berleluasa. Pembangunan tidak terkawal telah mencemarkan sungai dan laut.

4. Pencerobohan tanah: Di Kg. Sg. Temun, kawasan kampung telah diberimilik kepada pihak syarikat tanpa pengetahuan dan persetujuan kami. Di Kg. Bakar Batu, tanah perkuburan nenek moyang kami sekarang sudah menjadi tanah hak milik syarikat swasta. Syarikat yang terlibat ini adalah anak syarikat pemaju Iskandar Investment Berhad. Bagaimanakah perkara ini boleh berlaku?.

5. Kehilangan hutan bakau:
Sejak kecil Orang Seletar dididik untuk menjaga hutan bakau, kerana dari situlah ikan, udang dan ketam hidup membiak. Tetapi sejak bermulanya projek Danga Bay dan seterusnya Iskandar Malaysia, hutan bakau yang sangat luas telah ditebang. Contohnya, pulau di muara Sungai Skudai yang kami namakan Pulau Kecil, kini menjadi tapak rumah banglo mewah tetapi dulunya hutan bakau tempat pencarian hasil laut kami. Tanpa hutan bakau, mata pencarian Orang Seletar merosot dan hidup merana.

6. Pencemaran air sungai dan laut: Sesudah hutan bakau ditebang, kerja-kerja tanah di tepi sungai dan laut pula giat berjalan tanpa kawalan rapi. Akibatnya pencemaran air yang serius dan hasil tangkapan ikan kami berkurangan. Malah sangkar-sangkar ikan (termasuk udang, kupang dan ternakan lain) yang kami usahakan mengalami kerugian, walaupun sebelum ini berjaya.

7. Kami juga merasa sangat kecewa kerana masih terdapat perkampungan Orang Seletar yang tidak mempunyai bekalan elektrik dan air. Di Kg. Pasir Salam, awal pagi kanak-kanak kena pergi ke sekolah dengan menaiki bot dalam kegelapan. Macam-macam projek pembangunan berjalan, tetapi kemudahan asas di kampung kami masih berkurangan.

8. Selama ini, Orang Seletar memberi sokongan penuh kepada kerajaan. Hakikatnya, sokongan Orang Laut yang tidak berbelah bagi kepada Sultan Johor pada suatu ketika dahulu adalah begitu penting untuk mengukuhkan kerajaan Johor.

9. Tetapi kini kami kecewa dan ingin membantah dasar kerajaan negeri dengan lantang. Tanah kami Orang Seletar diambil, hutan bakau ditebang, dan air tercemar. Tidak pun sesekali kami masyarakat Orang Seletar diberi makluman, ditanya pendapat ataupun diminta kebenaran tentang projek-projek demikian yang telah dan sedang berlaku di wilayah adat kami.

10. Kami yakin apa yang berlaku telah bercanggah dengan kebebasan asas seseorang warganegara Malaysia yang diberi jaminan oleh Perlembagaan Persekutuan khususnya Perkara 5 (hak untuk hidup), Perkara 8 (kesamarataan di sisi undang-undang) dan Perkara 13 (hak kepada harta benda). Orang Asli Seletar adalah penduduk asal di negeri Johor. Kami ada hak terhadap wilayah adat kami. Kami enggan dilayan umpama setinggan atau pendatang haram.

Dengan ini, kami menuntut Menteri Besar dan kerajaan negeri agar:


1. MENGAMBIL TINDAKAN SEGERA
memberhentikan projek-projek yang menceroboh kawasan Orang Asli Seletar serta menjejaskan kehidupan kami. Membatalkan pemberimilikan tanah-tanah Orang Asli kepada pihak-pihak yang lain. Wilayah adat dan tanah Orang Asli seharusnya diwartakan sebagai rizab Orang Asli dan kekal untuk generasi akan datang.

2. Memberi jaminan bahawa Orang Seletar tidak akan dihalang daripada mencari hasil laut di wilayah adat kami, iaitu secara umumnya di kawasan Selat Johor, dan kawasan perairan dalaman sepanjang Selat Johor. Kegiatan yang menjejaskan hutan bakau dan mencemarkan air sungai dan laut harus diberhentikan dan dikawal. Harus dipastikan bahawa projek pembangunan yang berjalan tidak mendatangkan kesan buruk kepada hasil pencarian Orang Seletar.

3. Memberi pengiktirafan sepenuhnya kepada hak masyarakat Orang Asli khasnya melalui pewartaan wilayah adat kami. Ini berdasarkan prinsip yang terterap dalam Perlembagaan Malaysia dan juga Deklarasi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu Berkenaan dengan Hak Orang Asal (UNDRIP). Cadangan kerajaan persekutuan untuk mejalankan suatu Dasar Pemberimilikan Tanah harus dibatalkan.

4. Prihatin kepada suara rakyat Orang Seletar. Apabila ada sebarang rancangan yang mempengaruhi kawasan Orang Seletar, sewajarnya rundingan diadakan seawal yang mungkin. Kerajaan harus mendengar dan memahami hasrat dan pandangan Orang Asli SEBELUM suatu ketetapan dibuat. Kami menolak pujukan atau paksaan yang selalu dikenakan terhadap Orang Asli agar berkorban tanah dan hak untuk orang lain.

5. Memberhentikan segala penindasan terhadap Orang Asli, layan kami dengan adil. Sekiranya tanah kami terpaksa diambil untuk tujuan awam, maka pampasan yang berpatutan harus diberi kepada kami. Bukanlah hasrat Orang Seletar untuk menghalang pembangunan, tetapi kami mahu anak cucu kami maju dan hidup bermaruah setanding kaum lain. Apa yang berlaku sekarang jelas meminggirkan kepentingan kami. Ini tidak boleh kami terima.

Berserta dengan memorandum ini dilampirkan tandatangan bantahan dari seluruh masyarakat Orang Asli Seletar berkenaan perkara-perkara yang ternyata di atas.

*Disediakan oleh Jawatankuasa Kerja Jaringan Masyarakat Orang Asli Seletar Johor (JMOASJ), 2011.

LAMPIRAN 1

Senarai Kampung Orang Asli Seletar di Negeri Johor

Kampung Simpang Arang, Gelang Patah, Johor Bahru.
Kampung Sungai Temun, Perling, Johor Bahru.
Kampung Bakar Batu, Perling, Johor Bahru.
Kampung Teluk Jawa, Masai, Johor Bahru.
Kampung Kuala Masai, Masai, Johor Bahru.
Kampung Pasir Puteh, Pasir Gudang, Johor Baru.
Kampung Teluk Kabong, Pasir Gudang, Johor Bahru.
Kampung Pasir Salam, Sg. Tiram, Johor Bahru.
Kampung Sungai Papan, Kota Tinggi.

Daripada : http://www.merdekareview.com

PENENTU KEMENANGAN PRU13

Majlis fatwa tentukan ajaran sesat atau tidak

KUALA LUMPUR - Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata Majlis Fatwa Kebangsaan berhak menentukan sama ada sesuatu ajaran atau fahaman yang dibawa oleh kumpulan tertentu sebagai sesat atau menyeleweng.

Bagaimanapun, beliau berkata penentuan mengenai perkara itu perlu melalui proses penelitian yang dilaksanakan di peringkat jawatankuasa fatwa negeri-negeri sebelum dibawa kepada muzakarah fatwa kebangsaan.

"Oleh kerana menghubungkaitkan ajaran dan pegangan menjadi sesat bukan perkara enteng dan dianggap akademik biasa tetapi memerlukan penelitian agama mendalam, kerajaan menggunakan mekanisme paling tinggi iaitu menggunakan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan," katanya pada persidangan Dewan Negara hari

ini ketika menjawab soalan Dr Johari Mat yang ingin tahu siapa bertanggungjawab menentukan sesuatu ajaran itu sesat atau menyeleweng.

Jamil Khir berkata Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) merupakan urusetia berperanan memaklumkan perkara berkenaan melalui majlis agama negeri-negeri selepas ianya diwartakan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.

Selepas diwartakan, Majlis Agama Islam Negeri akan mewartakan di bawah undang-undang syariah negeri dan selepas itu undang-undang berkenaan akan dikuatkuasakan.

Jamil Khir berkata kerajaan secara berterusan menangani pelbagai jenis gejala ajaran atau fahaman menyeleweng serta masalah sosial yang menular dalam masyarakat seperti seks bebas, pelacuran dan seumpamanya menerusi penguatkuasaan undang-undang serta pendidikan pencegahan.

Beliau berkata dari aspek penguatkuasaan, undang-undang memperuntukkan secara jelas dalam Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997, dan boleh dikuatkuasakan kepada orang Islam sahaja.

Katanya pihak-pihak berkuasa agama negeri harus mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang melanggar peruntukan undang undang di negeri masing-masing.

Daripada aspek pencegahan, beliau berkata, kerajaan melakukan pemantauan dan kajian terhadap apa jua program yang dibuat oleh organisasi atau individu tertentu yang mempunyai unsur-unsur penyelewengan agama serta memantau laman-laman web dan blog yang menyebarkan fahaman sesat.

"Tiada peruntukan undang-undang atau mana-mana agama di negara ini yang membenarkan hubungan sejenis, seks bebas dan perkahwinan sejenis," kata Jamil Khir.- Bernama

Video Konspirasi UMNO Keatas Anwar Ibrahim Didedahkan




Video diatas wajar ditonton kita rakyat Malaysia bagi menilai sendiri siapa Anwar Ibrahim yang sebenar. Dengar tutur katanya dalam isu Liwat dan anda nilaikan nya sendiri sama ada apa yang dijanjikan Anwar Ibrahim telah ditunaikan mahupun tidak.

Ada Bukti Cukup & Alibi

Sampai sekarang, Anwar terpaksa menjawab kenapa beliau memilih untuk memberi keterangan dari Kandang Tertuduh semasa proses bela diri kes liwat II, 22 Ogos lalu.

Ibarat lemparan boomerang akhirnya terpantul ke muka sendiri.

Ini kerana sejak kes liwat II terdedah kepada umum pada 28 Jun 2008, Anwar mendakwa tuduhan melakukan seks luar tabie terhadap pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah satu fitnah dan beliau mendakwa mempunyai cukup bukti termasuk alibi untuk membuktikan beliau tidak terlibat dengan perbuatan terkutuk itu.

Lebih menarik lagi, ketika wartawan Dateline dari Australia, Mark Davis mewawancara Anwar sejurus selepas beliau keluar dari bersembunyi di kedutaan asing, Ketua Umum PKR itu menafikan kesemua tuduhan tersebut.

Mark Davis bertanya Anwar: “Dalam kes (liwat) ini, pada petang Khamis itu (pada 26 Jun 2008), anda bersama lelaki muda itu (Mohd Saiful) ? Apakah anda bekerja bersama-samanya ?

Anwar menjawab : “Saya mempunyai semua bukti, semua alibi atau apa yang saya lakukan (pada masa itu)..Saya tidak pernah bersamanya dalam keadaan berdua, di mana-mana tempat (sekalipun)..Selain itu, peguam nasihatkan saya – tunggu, biarkan mereka buktikan kes mereka. Tetapi adalah cukup untuk saya mengatakan bahawa saya tidak pernah bersendirian dengannya”.

Jawapan Anwar itu menyebabkan wartawan Australia itu terkasima kerana menurut wartawan Australia itu sepatutnya Ketua Umum PKR itu menjawab secara jelas iaitu “Tidak, saya (Anwar) tidak berada di kondominium itu”, namun apabila Anwar menjawab seperti di atas ia akan menimbulkan keraguan. Klik di sini dan sini

Hakim Beri Tiga Pilihan

Pada 22 Ogos lalu, sebelum Anwar memberi keterangan bela diri, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah menawarkan kepada Anwar tiga pilihan untuk memberi keterangan.

Pertama, keterangan dari Kandang Saksi yang perlu bersumpah dan terbuka untuk disoal balas oleh pihak pendakwa.

Kedua, keterangan dari Kandang Tertuduh, tidak perlu bersumpah dan tidak boleh disoal balas oleh pihak pendakwa.

Ketiga, Berdiam Diri iaitu menyerahkan kepada kebijaksanaan mahkamah untuk membuat keputusan.

“Saya difahamkan Datuk Seri (Anwar) hendak beri keterangan dari Kandang Tertuduh ?”, kata hakim dan dijawab ‘ya’ oleh Anwar.

Dalam keterangan dari Kandang Tertuduh itu Anwar membacakan kenyataan bertaip setebal 32 muka surat, seumpama satu ceramah politik dengan menyelitkan beberapa potongan ayat al-Quran yang diselang seli dengan bidalan Latin dan kata-kata falsafah dari Nelson Mandela (bekas Presiden Afrika Selatan), Jean Racine (penyair agung Perancis) dan Shakespeare (penyair besar Inggeris) untuk menyedapkan pidatonya itu.

Kira-kira satu jam 45 minit diambil Anwar untuk membacakan kenyataan tersebut yang secara keseluruhannya menyalahkan semua pihak, dari hakim, pendakwaraya, polis, doktor, media dan lain-lain yang kononnya berkonspirasi untuk menjatuhkannya.

Namun, di celah-celah kritikan yang bersifat hanya dirinya tidak bersalah itu, terselit pengakuan tersirat yang mengesahkan beliau bersama-sama pengadu, Mohd Saiful di tempat yang dituduh dalam mahkamah iaitu di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, di antara 3.01 dan 4.30 petang pada 26 Jun 200.

Dalam keterangannya, Anwar turut bersetuju dengan keterangan Mohd Saiful iaitu bekas pembantunya itu membawa bahan pelincir, KY Jelly semasa menemuinya pada tarikh, masa dan tempat didakwa serta berbual dan minum kopi dan makan karipap selepas selesai melakukan adengan seks luar tabie tersebut. Klik di sini

Pilihan Anwar Dikritik

Bekas salah seorang peguambela Anwar dalam kes liwat I, YB Datuk Zulkifli Noordin menyelar keputusan Anwar memilih memberi keterangan dari Kandang Tertuduh itu yang disifatkan sebagai pengecut dan takut untuk disoal balas oleh pihak pendakwa serta mahu menyembunyikan sesuatu.

“Contoh dalam kes ini, Anwar mungkin tak boleh nak menjawab bukti, macam mana kesan air mani dia (boleh) ada dalam dubur Saiful. Apakah Saiful yang hanya seorang “pembancuh kopi” di pejabatnya boleh berada di kondominium tersebut?

“Juga mengapa dia membawa Saiful keluar negara, seperti ke Hong Kong, Bangkok dan Singapura, apa (sebenarnya) pekerjaan Saiful ?

“Eh, banyak benda (yang) Anwar nak kena jawab dan perjelaskan, jadi ringkas cerita, tak payah angkat sumpah (semasa) bagi keterangan (iaitu beri keterangan dari kandang tertuduh)”, katanya dalam blognya, zul4kulim.blogspot.com.

Menurutnya, keterangan dari Kandang Tertuduh itu tidak mempunyai nilai di sisi mahkamah, kerana Anwar boleh bercakap apa sahaja, termasuk berbohong kerana keterangannya tidak terikat dengan etika sumpah di mahkamah.

Katanya keterangan bela diri seperti itu hanya bersifat syok sendiri, seperti buurng kakak tua bercakap atau seumpama memasang cakera padat (CD) dalam mahkamah.

“Hakim tidak akan mencatat sebutir apa pun yang dicakapkan oleh OKT (Orang Kena Tuduh) sebab tiada nilai perundangan”, katanya.

Pengamal undang-undang memahami maksud dan implikasi disebalik keterangan dari Kandang Tertuduh itu, sebab itu pada keesokan harinya, 23 Ogos, Anwar melalui peguamnya, N Surendran berusaha menjustifikasikan kenapa Ketua Umum PKR itu membuat keterangan seperti itu.

Rayuan Karpal & Hujah Balas Mohd Yusof

Ketua Peguam Bela Anwar, Karpal Singh amat memahami implikasi keterangan Anwar dari Kandang Tertuduh itu, sebab itu dalam hujah penggulungan, 12 Disember, merayu kepada mahkamah agar menerima keterangan bela diri anak guamnya itu.

Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden dalam hujah penggulungan balas, 13 Disember membantah rayuan Karpal itu.

Dengan memetik kata-kata dari seorang hakim Mahkamah Persekutuan, Mohd Yusof berkata keterangan dari Kandang Tertuduh yang tidak membenarkan untuk disoal balas tidak boleh diberi beban pembuktian yang sama dengan keterangan dari Kandang Saksi.

Mohd Saiful, selaku pengadu memilih memberi keterangan dari Kandang Saksi, manakala Anwar selaku tertuduh memilih beri keterangan dari Kandang Tertuduh.

Kata Mohd Yusof, keterangan Anwar dari Kandang Tertuduh itu walaupun banyak melemparkan tuduhan namun ia “seumpama berdiam diri” kerana tertuduh tidak mengemukakan bukti material kepada mahkamah.

“Ini (keterangan Anwar) adalah satu pembohongan semata-mata. Ini tidak mempertikaikan bukti bahawa Anwar telah meminta pengadu Mohd Saiful pergi ke kondo itu … tidak mempertikaikan ketua staffnya meminta Saiful untuk pergi ke kondo itu… tidak mencabar rakaman CCTV,” katanya.

Menurut Mohd Yusof keterangan yang tidak dinafikan antara lainnya adalah Anwar telah menghubungi Ketua Staf beliau, Ibrahim Yaakob supaya menyerah sekeping sampul surat kepada Anwar di kondominium itu.

Mohd. Saiful Bukhari telah menyerahkan sampul surat itu kepada tertuduh di Unit 11-5-1 antara pukul 3.01 dan 4.30 petang pada hari tersebut dan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang menunjukkan Anwar tiba serta meninggalkan tempat berkenaan selepas kejadian.

“Selain daripada komen dan kritikan yang diberikan oleh tertuduh mengenai keterangan pengadu dan lain-lain saksi pendakwaan, adalah penting untuk menyatakan bahawa tertuduh tidak pernah memberikan versinya mengenai apa yang sebenarnya berlaku pada 26 Jun 2008 di antara 3.01 dan 4.30 petang di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, tempat kejadian itu didakwa berlaku,” hujahnya.

Katanya apabila Anwar tidak mempertikaikan kenyataan-kenyataan tersebut, bermaksud ia adalah satu pengakuan atau persetujuan.

Mohd Yusof berhujah Anwar pada bila-bila masa tidak membuat sebarang cubaan untuk menjelaskan secara positif berhubung kehadiran spermanya dalam dubur Mohd Saiful.

“Akibatnya, penemuan secara konklusif sperma itu dibiarkan tanpa dicabar oleh pihak pembelaan,” katanya.

Ada Sebab Anwar Takut Peguam Cara II
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...