Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, May 19, 2012

PENDEDAHAN SKANDAL PEMIMPIN PEMBANGKANG!!!

Kali ini, giliran Ahli Parlimen PKR Kuantan pulak dah. Ingat dia tak de skandal ke untuk didedahkan kepada rakyat? Ada!!! Cuma tak ramai orang je yang bercerita.

Selama hari ini, dia ingat dia sorang je yang ada mulut dan mampu berkata - kata. Si Fuziah Thoron tu mungkin lupa yang Allah S.W.T Maha Mengetahui dan Maha Berkuasa.

Hakikatnya, kita semua kena terima. Hari ini kita bercerita benda - benda buruk pasal orang, tak mustahil satu hari nanti, Allah akan mendedahkan keBURUKan diri kita pulak.

Tapi, macam biasa la. Puak - puak Pakatan Pembangkang ni semuanya jenis tebal kulit belaka. Diorang bukan tau malu. Sedangkan maruah sendiri pun tak mampu diorang nak jaga, inikan pulak maruah Negara!!! Lagi jahanam la jadinya!!!
 

Aci Ambiga Dibogelkan!!!

 

Skandal Fuziah Di Dedahkan!!!

 

Apa Salah Hassan Ali

 
 

Thursday, May 17, 2012

PENYOKONG PAS DAN NIK AZIZ TAK PERLU RISAU SAMPAI NAK BOIKOT NST ... APA JUA GELARAN UNTUK PUAK PAS TAK KAN BERKESAN KERANA MEREKA SUDAH DIKATAKAN MASUK SYURGA BILA PANGKAH PAS.. PAS MACAM TAK YAKIN AJE NIK AZIZ PANGKAH PAS..

JANGAN KOTORKAN MASJID


Jangan kotorkan masjid. Jangan nak berpolitik kat masjid. Nik Ajis dapat title tu bukan di masjid. Bertahun PAS jadi parti politik yang besar, malah dapat mentadbir negeri, berapa masjid yang dah dibina? Kalau ada masjid yang PAS dirikan, lantak ko la nak buat apa.

Kalau korang nak bantah ke, nak berhimpun ke, jangan buat kat masjid dan ganggu orang lain yang nak beredar selepas Jumaat. Korang seru "semua" tu siapa yang "semua" tu. Seru ajelah umat PAS, yang dah ada syurga sendiri hasil perjuangan Nik Ajis.

Diharapkan agar pihak berkuasa dapat memantau hal ini. Pastikan tiada apa-apa himpunan di masjid selepas Jumaat ini yang berkaitan dengan politik sempit PAS! 

Kepada penganut PAS, apakah korang tak percaya yang Nik Ajis dah pangkah PAS pada pilihanraya-pilihanraya sebelum ni? Kalau korang percaya yang dia dah memang pangkah PAS, apa peduli dengan apa yang orang lain nak cakap, kan Nik Ajis sendiri dah janjikan syurga kepada yang pangkah PAS! ....bengong punya PAS!!!
 
KAU ORANG PENYOKONG PAS NAPE NAK MARAH .. SEPATUTNYA BERSYUKUR WALAUPUN PUN APA JUA GELARAN YANG DIBERI ... KAU ORANG DAH TENTU AHLI SYURGA.. AHLI SYURGA KAN AMAT  MULIA AKHLAKNYA.

UFB - Irshad Manji Perlu Dihalang (Pejuang LGBT) - Sebarkan*


Komen Abu Aqif: Macam mana boleh terlepas dia ni masuk Malaysia ni..?? Sapa jemput..???

Link Video: - http://www.youtube.com/watch?v=gm4k-JuymE4


Bagi sesiapa yg tiada software untuk download video dari youtube, boleh download guna cara ini.
Cara download: http://abuaqif.blogspot.com/2010/04/youtube-bagaimana-cara-nak-savedownload.html

http://www.youtube.com/abuaqif
http://www.youtube.com/ufbchannel
http://www.youtube.com/urdchannel
http://www.youtube.com/ufmochannel
http://www.facebook.com/abuaqifstudio

Buku ini boleh menyesatkan

Wednesday, May 16, 2012

Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno. ADAKAH INI PETANDA PERPADUAN UMMAH ATAU SAJE2 AJE. JANGAN PETANDA JADI PETAKA PULAK

Baru-baru ini Sinar Harian keluarkan berita bahawa Nik Aziz membuka ruang muzakarah dengan UMNO.
Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno
HAPSAH ISMAIL
16 Mei 2012
  Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Muryidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Pas sentiasa  bersikap pintu terbuka untuk bermuzakarah dengan sesiapa sahaja termasuk Umno.

Malah katanya, beliau bersetuju jika ia muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat untuk menyelesaikan pelbagai isu, namun bergantung kepada parti berkenaan untuk merealisasikan hasrat tersebut.


“Muzakarah adalah fitrah manusia untuk menyelesaikan sesuatu perkara dan saya sendiri mengamalkan sejak dulu lagi, saya bersetuju jika ia diadakan dengan (dengan Umno),” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco di Kota Darul Naim, hari ini.

Mengulas mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Nik Aziz berkata, ia tidak perlu difikirkan, sebaliknya Pas sudah bersedia sebaik sahaja pembubaran parlimen diumumkan.
http://www.sinarharian.com.my/politik/nik-aziz-sedia-muzakarah-dengan-umno-1.48499

Untuk menulis artikel ini, MyMassa teringat bahawa Nik Aziz pernah keluarkan kenyataan bahawa muzakarah adalah tali hayat UMNO. Kenyataan ini pernah dikeluarkan oleh Harakahdaily. Jadi MyMassa cuba search dengan Google.



Memang benar, artikel tersebut pernah Harakah keluarkan. Tapi bila di klik pada link tersebut, ini yang MyMassa dapat!!!


Nampaknya Harakah terpaksa tarik balik artikel untuk jaga 'kemaluan' besar Nik Aziz.

Kalau dulu Nik Aziz fitnah UMNO dengan mengatakan bahawa muzakarah hanya sebagai tali hayat baru UMNO, kini Nik Aziz sendiri yang meminta untuk bermuzakarah? Adakah kali ini muzakarah menjadi tali hayat PAS yang semakin nazak?


Pembaca boleh nilai sendiri siapa sebenarnya Nik Aziz, ulama politik yang menggunakan agama sebagai modal sehinggakan isu perpaduan umat Islam pun dia boleh cakap sebagai tali hayat UMNO. Sekarang ni, dia sendiri terpaksa jilat balik ludah dia sendiri.



*Sebab tu kalau ada pencacai pembangkang nak tuduh MyMassa kutuk Nik Aziz sebagai kutuk ulama, memang silap besar. Mana boleh ulama cakap dulu lain, sekarang lain. Yang beri kepentingan kepada diri sendiri dan parti, dia akan keluarkan 'fatwa'.
on Rabu, 16 Mei 2012

GAP : KUMPULAN ANTI LYNAS KALAH TERUK DI TANGAN JK PARLIMEN DALAM SESI PENDENGARAN UMUM DI KUANTAN !

SESI PENDENGARAN UMUM DI KUANTAN !


minggu lepas telah diadakan sesi terbuka pendengaran umum mengenai isu LYNAS.

sesi umum ini diketuai oleh panel yang dipilih oleh jawatankuasa parlimen dan diketuai oleh menteri pengajian tinggi ds khaled nordin.

di pihak jawatankuasa terdapat beberapa lagi ahli parlimen yang dipilih antaranya YB zulkifli nordin,YB rahman dahlan, YB simpang renggam dan wakil agensi dan kementerian yang berkaitan.

pembangkang tak hantar wakil. agak malang sesi pertama yang berlangsung di kuantan ini pun tidak dihadiri oleh wakil rakyat kuantan fauziah saleh.

sepatutnya, selaku wakil kepada rakyat di kuantan fauziah saleh wajib dan berani mengambil tanggungjawap ke hadapan dan berentap dengan JK parlimen di kandang nya sendiri.

ketidakhadiran fauziah saleh menceerminkan sikapnya yang takde tanggungjawap selaku YB parlimen kuantan.

terdapat 5 wakil masyarakat hadir dan sanggup berhadapan dengan JK parlimen ini. namun bila diselidiki ada diantara mereka punyai kaitan satu sama lain. dalam ertikata mudah mereka memecahkan kumpulan mereka kepada group berbeza supaya nampak kononnya mereka itu mewakili suara rakyat.

taktik pertama dah terbongkar. ok itu perkara kecil.

dalam sesi pendengaran awam, kaedah memberi hujah, menguatkan hujah,memberi alasan penolakan yang kesemuanya berlandaskan fakta dan figura hendaklah dikemukakan.

ini pra syarat kelayakan dalam membuktikan satu-satu pihak itu punyai kredibel. manakala di pihak JK parlimen pula akan menyoal balas fakta dan hujahan untuk tujuan mengumpulkan data dan maklumat.

group pertama wakil anti lynas membentangkan hujah. (foto di bawah).

kumpulan ini membentangkan keresahan mengenai lynas. ide mengenai keresahan kebocoran fukushima diselitkan sebagai fakta penguat hujahan.

bukan setakat itu, pembentangan mengenai kadar radiasi juga dibentangkan.

ok ia berhenti di situ. bila sesi soal balas yang dilakukan oleh zulnordin mereka kelihatan kaget dan mati akal.

zulnordin tanya kumpulan tadi, mana fakta dan sumber rujukan anda sewaktu pembentangan hujah yang kamu lakukan tadi.

teka apa mereka jawap ?
err kami dapat maklumat ini daripada bloomberg dan reuters.

zulnordin tanya lagi. saya taknak nama web, tapi saya nak nama pakar dan rujukan artikel yang kamu gunakan tadi untuk memudahkan kami melakukan dokumentasi.

kumpulan tu jawap, kami dapat dari reuters. reuters yang cakap lepas tu kami print.

zulnordin tanya lagi, saya taknak nama web tapi saya nak nama rujukan pakar yang diterakan dalam hujahan kamu tadi... pening dan tak dapat jawap soalan simple zulnordin,  kumpulan tadi kata nanti kami carilah dan bagi kamu.

jelas sepanjang 1 tahun protes lynas ini mereka sekadar menggunakan ide hearsay dalam memperjuangkan isu. KUMPULAN PERTAMA GAGAL.

masuk kumpulan ke dua. (foto di bawah )

yang paling kiri adalah doktor. cukup pakar mengenai environment. mereka memulakan hujah. macam biasa lynas tak selamat, radioaktif, fukushima dan lain lain.

doktor tadi menguatkan hujahan lynas tak selamat bilamana dia mengaitkan isu bukit merah di perak. doktor tu kata ramai anak yang baru lahir mengidap penyakit dan kecacatan kekal kerana radiasi yang berlaku di bukit merah.

JK parlimen tanya, fakta sokongan yang menguatkan hujah mana ? 

takkan hearsay lagi. doktor tadi gagal menjawap. dek kerana nak cover malu, lelaki dalam foto yang paling kanan mula tinggikan suara. 

katanya JK parlimen tak patut tanya soalan yang susah nak dijawap.

 JK parlimen jawap balik kalau takde fact and finding macamana JK parlimen nak buat dokumentasi mengenai isu yang dibangkitkan.

kantoi lagi.KUMPULAN KE 2 GAGAL.

masuk kumpulan ke 3.( foto di bawah)
dakwa kumpulan ini mereka mewakili bar council negeri pahang.

macam biasa hujah lynas tak selamat digunapakai. ( saat ni aku tertunggu hujahan pakar) tapi sayang mereka tak bentangkan.

mereka bercakap mengenai deklarasi rio de janeiro. bla bla bla.. tiba giliran loyar pompuan (foto paling kiri) bagi hujah sokongan.

dia kata lynas tak profesional. lynas tak dekati rakyat kuantan. dek kerana itu dakwa loyar pompuan ni dia ambil tindakan untuk terus ke australia kononnya mahu mendengar isu lynas di australia.

JK parlimen tanya, ada tak kamu enggage dengan lynas di kuantan ? 

loyar pompuan tu kata takde dan tak pernah.

JK parlimen mencelah kalau tak pernah dan tak nak engage kenapa boleh keluarkan kenyataan lynas tak dekati rakyat di kuantan.

muka pompuan berubah jadi gaban. kantoi lagi. kumpulan loyar pahang ni GAGAL.

masuk kumpulan ke 4. (foto di bawah) .wah nampak garang dan garang dan garang pasal mereka pakai t shirt anti lynas.

pak aji baju biru tu cakap emosi. tonasi suara dan fakta lari pintang pukang. pitching lari kiri kanan.orang pas memang macam tu le.

cina paling kiri rambut diskang tu ketua group ni. di kata gua telah disaman oleh lynas pasal gua punya mulut kecoh.

dia mintak imuniti. dia mintak kekebalan daripada JK parlimen secara bertulis.

alasan mintak imuniti kerana dia tak mahu disaman lagi. dia mendakwa dia punyai HUJAH DAN FAKTA PALING SULIT DAN BENARRRRRRRRRRRRR MENGENAI lynas.

jadi tolong cover buntut aku dengan bagi imuniti, katanya.

JK parlimen tanya imuniti mereka tak boleh bagi pasal mereka takde kuasa. imuniti ahli parlimen yang mereka pegang itupun tertakluk pada perlembagaan.

cina rambut diskang tu menyelah. kalau macamtu gua taknak cakap lah pasal lu orang tak boleh kasi imuniti.

JK parlimen kata ya.

susahlah ini macam, kata cina rambut diskang tu. gua mau cakap kebenaran pasal lynas ni.

JK parlimen kata tak boleh bagi imuniti.  zulnordin bagitau cina tu, kalau lu rasa lu betul apasal lu takut kena saman lagi ? lawanlaaahhhh !

cina tadi pening.
aiyak gua kantoi. 
aiyak manyak cilaka zul !
kumpulan ni terus belah tanpa bagi hujahan.
rupanya mereka ni dah buat perancangan awal. mereka memang sengaja nak boikot sesi pendengaran umum ni.

waktu keluar, mereka terus edar surat rasmi kepada media yang mereka boikot sesi pendengaran. kantoi trick mereka dicium JK parlimen. 

sepanjang sesi 4 kumpulan ini gagal sama sekali dalam memberikan rujukan pakar dalam menentang isu lynas.

yang dikemukakan sekadar ide hearsay,amarah,emosi dan pemikiran celaru. kumpulan anti lynas tumbang di kuantan.

Monday, May 14, 2012

NIZAR JAMALUDDIN KANTOI ALL - TIME!! MEMANG MUNAFIK SI NIZAR PEMBOHONG BERSIRI.... KAH..KAH.. KANYOI LAGI RUPANYA .. PEMBOHONG

MEMALUKAN! FOTO & VIDEO : NIZAR JAMALUDDIN KANTOI ALL - TIME!!

Satu pendedahan dan bukti yang sudah pasti memalukan Nizar Jamaluddin! Di dalam twitter, Nizar Jamaluddin kononnya telah membuat penceramah di dalam program UMNO terkedu dengan ketidakmaluan beliau mencerobohi ceramah tersebut.

Rupa-rupanya, yang tidak dapat tahan kepansasn dan cabut lari ialah si Nizar Jamaluddin itu sendiri! Aduh...sungguh memalukan sekali! Nizar kantoi all-time!




Dengan tidak tahu malunya, Nizar Jamaluddin duduk di meja utama kononnya cool.

Dan oleh kerana penceramah terus menerus melondehkan Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak itu naik 'kepanasan'



Oleh kerana sudah tidak tahan dengan pendedahan dan bukti yang dinyatakan, Nizar Jamaluddin cabut lari dengan malunya.

Untuk lebih jelas, anda saksikanlah video di bawah dan lihat sendiri Nizar Jamaluddin yang cabut lari mungkin tidak dapat tahan mendengar bukti dan pendedahan penceramah tersebut :



nizar dlm twitternya menyebut bahawa kedatangannya menyergah di Ceramah UMNO di Tualang Sekah menyebabkan penceramah terkedu dan tidak meneruskan ceramah... saksikanlah apa yg telah berlaku sebenarnya.... mmg muka x malu nizar meroyan ni



HUDUD : RIDHUAN TEE - KENALI MUSUH DAN KAWAN


kenali musuh dan kawan sebenar 

(Sinar Harian 14 Mei 2012)

Saya amat teruja dengan dolak dalih Pas mengenai hukum hudud. Jika dahulu, mewujudkan sebuah negara Islam dan melaksanakan hukum hudud adalah matlamat Pas. Hari ini, Presiden PAS berkata hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pakyat mengambil alih tampuk pemerintahan negara.

Menurutnya, “hudud akan dilaksanakan terlebih dahulu kepada umat Islam sementara bukan Islam diberi pilihan (untuk menerimanya atau tidak). Bagaimanapun, ia mesti dilaksanakan mengikut proses demokrasi. Kita dahulukan yang mana dahulu, kita selesaikan masalah, atasi kemiskinan dahulu. Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan, hukum mencuri tidak boleh dijatuhkan sekiranya gaji minimum tidak dilaksanakan. Sebagai contoh, gaji minimum kena ada, kalau dia mencuri sebab gaji tak cukup, ia (hudud) tak boleh dilaksanakan sebab tak cukup syarat nak laksana hukum ini, itu kena faham. Masalah pengangguran diselesaikan dulu baru (hudud) dilaksanakan”.



Sebelum ini, Presiden Pas juga berkata pakatan pembangkang akan meminda perlembagaan negara yang ketika ini meletakkan Islam sebagai agama rasmi kepada Islam sebagai addin, iaitu yang merangkumi seluruh kehidupan manusia, jika dipilih menjadi kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

Persoalan saya, apakah Pas begitu yakin akan menerajui kerajaan jika Pakatan Rakyat memerintah? Apakah parti ultra kiasu Melayu dan Cina akan bersetuju dengan rancangan Pas yang murni itu? Bolehkah pindaan perlembagaan dilakukan sedangkan kedua-dua parti ultra kiasu awal-awal lagi sudah mengatakan tidak, terhadap konsep negara Islam dan hudud?  Mereka hanya mahukan negara sekular kerana boleh melakukan LGBT? Bacalah kenyataan-kenyataan mereka sebelum ini.

Baiklah, lupakan sementara waktu perkara ini. Ingin saya bertanya, jika Pakatan Rakyat memerintah, di manakah kedudukan Pas dan Islam? Di negeri yang diperintah oleh mereka seperti Selangor dan Pulau Pinang, Pas telah disisihkan. Inilah pulak apabila berjaya membentuk kerajaan pusat? Jika Pas masih tidak percaya akan kata-kata saya, cuba sekali lagi bertanya kepada kepimpinan ultra kiasu, setuju atau tidak dengan idea negara Islam dan hudud?

Saya amat yakin, jawapannya TIDAK. Jika begitulah keadaannya, apa guna lagi bersama-sama dengan orang yang menentang Islam. Tidak kiralah ultra kiasu Melayu atau Cina. Cabut dan angkat kaki. Cubalah beralih angin terhadap Umno. Saya amat yakin, membincangkan soal Islam dengan Umno lebih terbuka daripada ultra kiasu. Umno kini sudah mula berlapang dada. Umno sudah merasai pahitnya apabila kehilangan beberapa negeri dan tidak mendapat dua pertiga kerusi parlimen.


Saya bukanlah orang Umno, tetapi saya yakin dalam Umno, ramai yang mahukan Islam. Inilah yang menjadi ketakutan kepada ultra kiasu, jika Umno dan Pas bersatu. Ketika itu, kita lihat siapa yang kuat dan siapa yang berani mengangkat muka! Hari ini ternyata, Pas dipermainkan oleh parti ultra kiasu Melayu yang merasakan dirinya kuat, wal hal sebenarnya tidak. Mereka hanya menumpang kekuatan Pas. Itupun begitu mengada-ngada.
PKR mahukan kerusi Pas yang sememangnya sudah kuat di Kelantan, Terengganu dan Kedah. Sedangkan pada saya, PKR tidak layakpun untuk bertanding di kawasan kubu kuat Pas. Sebab itu, Pas sepatutnya berkeras dan bertegas berhadapan dengan tuntutan ultra kiasu ini. PKR tidak ada apa-apa tanpa Pas? Dengan adanya Pas, barulah PKR ada sedikit kekuatan. Itupun mereka masih berlagak kuat.

Maaf cakap, sehingga kini saya masih sukar untuk mempercayai ultra kiasu Melayu ini, apatah lagi ultra kiasu Cina. Mereka ini dahulunya adalah orang Umno. Jika selama ini mereka menuduh Umno macam-macam, seolah-olah Umno sangat jahat, apakah perangai-perangai Umno sudah lekang daripada diri mereka? Saya tidaklah menuduh Umno sebegitu. Tetapi jika mereka yang sering menuduh Umno sedemikian, dari lubuk manakah mereka berasal? Sebab itulah saya tidak hairan jika berlaku banyak penyelewengan yang sama berlaku di negeri pimpinan mereka. Mereka juga membawa perangai Umno?

Saya mohon maaf kepada Umno kerana terpaksa mengeluarkan kenyataan ini. Saya lihat hari ini semenjak mereka keluar dari Umno, mereka memandang Umno lebih hina daripada ultra kiasu yang jelas-jelas menentang Islam. Adakah orang ini boleh dipercayai? Hanya kerana dendam yang tidak berkesudahan, mereka sanggup menggadaikan maruah agama, bangsa dan negara.

Justeru, saya mengingatkan Pas, supaya lupakanlah hasrat untuk wujudkan negara Islam dan laksanakan hudud jika  masih lagi bersama bekas-bekas orang Umno dan ultra kiasu ini. Mereka tidak pernah ikhlas, mereka hanya mahukan kuasa. Apabila mendapat kuasa nanti, Pas akan ditendangnya. Hudud Pas hanya akan tinggal angan-angan.

Justeru, saya amat sedih apabila Pas turut terpengaruh dan terheret bersama mereka yang menentang Islam. Bolehkah kita mempercayai mereka? Berpolitik biarlah berpijak kepada realiti atau bumi nyata. Itu lebih membawa manfaat daripada beretorik.

Sebab itu, dari dahulu saya katakan, berbincanglah dengan Umno, lebih banyak faedah daripada ultra kiasu. Umno begitu terbuka hari ini selepas PRU 12 2008. Umno sudah banyak berubah berbanding dahulu. Jika dahulu, kritik sahaja Umno, semua orang ‘digamnya’. Hari ini orang Umno sendiri mengkritik Umno. Mereka masih diberi peluang.



Pada saya, Umno sudah jauh berubah berbanding dahulu. Umno mula bercakap soal integriti, transformasi dan sebagainya. Benar, masih banyak lagi yang perlu diperbaiki. Namun, usaha-usaha ke arah yang lebih baik sedangkan berjalan. Saya yakin, jika Pas ikhlas, Umno akan berubah lagi. Pokoknya, mulakan langkah pertama dengan Umno. Seingat saya, hari ini Umno masih berlapik apabila mengeluarkan kenyataan mengenai Islam, berbanding dengan ultra kiasu itu. Mereka bukan sahaja tidak mahu kepada Islam, malah bersekongkol dengan Yahudi dan Amerika yang mahukan demokrasi yang berteraskan kepada kebebasan dan hak asasi manusia diamalkan.

Maka tidak hairanlah LGBT begitu dipropagandakan. Saya tidak pasti ada kalangan mereka yang berminat ke arah itu. Apa yang jelas mereka ini tidak layak dijadikan kawan. Bimbang-bimbang kita disondolnya nanti. Kenalilah antara kawan dan musuh sebenar.

JATI MEMAUT HATI ORANG KELANTAN : Dr Hasan Ali Buat Abang Mat Sabu Tersipu-sipu Di Kelantan

 

Malapetaka Untuk PAS Di Kelantan


Seperti orang yang sengaja mencari pasal, Dr Hasan Ali melepasi sempadan negerinya Selangor lantas berucap di pentas ceramah di benteng terakhir PAS, Kelantan.

Kehadiran yang dilaporkan adalah seramai 3,000 orang ke ceramahnya di Pasir Puteh Kelantan pada 12 Mei 2011.





 

Ceramah Hassan Ali


Ramai pemimpin PAS masih berpendapat Kelantan adalah tiang seri pengarang jantung hati PAS, rakyatnya setia sehidup semati kekal bersama PAS dan kebangkitan semula pengaruh UMNO serta pemimpinnya walau secuit pun tidak mampu menggugat keteguhan sokongan rakayt Kelantan kepada Nik Aziz selaku pemimpin PAS tersohor. 

Itu kata pemimpin PAS yang saban hari aktif dengan dakyah mendokrinkan khalayak umum melalui ceramah politik siang malam tanpa henti dan dek kerana yakin dokrin tersebut telah mendarah daging dalam jiwa raga umat, mereka menjadi takbur dan lupa diri bahawa pembalikan hati dan fikiran manusia tetap juga di dalam kekuasaan Allah s.w.t.

Ambil contoh dua peristiwa berikut yang berlaku hanya dalam jangka waktu lebih sebulan sahaja. Perbandingan kedua-duanya membuktikan tak selamanya PAS berupaya mengongkong pemikiran rakyat Kelantan khususnya penyokong mereka sendiri.
Pada 12 Mei 2012 lepas bertempat di Pasir Puteh Kelantan, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Hasan Ali dalam siri jelajah roadshownya berjaya menarik perhatian lebih 3,000 orang hadirin yang turut dihadiri oleh ramai penyokong dan ahli PAS Pasir Puteh.
Sekalipun banner dan poster pemberitahuan majlis banyak yang ghaib tiba-tiba dua tiga hari sebelum majlis berlangsung, namun majlis tetap berjalan dengan jayanya.

Berbeza sekali dengan majlis ceramah yang di hadiri Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu yang suatu ketika dulu biasanya mampu menggamit perhatian tidak kurang empat lima ribu pendengar pada satu-satu majlis, namun akhir-akhir ini penampilan Mat Sabu dan ramai pemimpin PAS semakin suram sambutannya dari kalangan rakyat Kelantan.

Misalnya pada 29 Mac 2012 lepas, Mat Sabu dan beberapa pemimpin Pas Pasir Puteh telah mengadakan ceramah perdana di Dewan Majlis Daerah Pasir Puteh namun kehadirannya agak mendukacitakan.

Kehadiran di ceramah Dr Hasan ternyata berkali ganda, berbanding ceramah Mat Sabu yang telah berlangsung 2 bulan terdahulu.





Meskipun pernah dilabelkan sebagaikan berperangai tak senonoh oleh Mursyidul Am PAS Nik Aziz, namun ternyata bahawa rakyat di Kelantan telah menghukum Mat Sabu berperangai lebih tak senonoh dari Dr Hasan.

GelombanG KicK : JENAZAH SUDAH 8 BULAN DITANAM TAK REPUT DUDUK BERSILA BACA SURAH-YAASIN

BACA SURAH-YAASIN


Mayat 8 bulan didapati telah duduk membaca Al-quran.
Jenazah seorang Islam yang telah 8 bulan di tanam didapati telah berada dalam keadaan duduk dan memegang al quran surah Yaasin.  Ini adalah cerita benar yang telah diceritakan oleh pelajar-pelajar Malaysia di Arab Saudi. Peristiwa ini baru saja berlaku dan disahkan oleh Ustaz Halim Naser….penceramah bebas yang  terkenal di Malaysia ..

Ceritanya begini.. Pada suatu hari di musim haji yang lepas, pelajar Malaysia yang sama-sama menunaikan haji telah mengikut seorang Arab untuk mengebumikan mayat seorang yang meninggal dunia pada musim haji. Makam tersebut terletak di Ma’la….tempat pengebumian para jemaah haji yang meninggal dunia di Mekah….

Cara yang mereka kebumikan mayat ialah dengan cara meninggalkan mayat dalam lubang yang disediakan dan menutupnya untuk kira-kira lapan bulan. Selepas lapan bulan, lubang itu akan dibuka semula untuk mengebumikan mayat yang baru.


Pada hari tersebut, apabila satu lubang dibuka untuk mengebumikan mayat yang baru, orang Arab tersebut bertempiaran lari kerana dia nampak mayat sedang bersila, bukan tidur seperti kebiasaannya. Penuntut Malaysia ini memberanikan diri merangkak ke dalam kubur tersebut untuk melihat dengan lebih jelas. Hasilnya dia mendapati memang mayat tersebut sedang bersila dan mayat tersebut sedang membaca Al Quran, dan Al Quran tersebut memang yang asli.


Selepas dilihat seterusnya. Ayat Quran yang terbuka ialah Surah Yasin. Satu lagi perkara ialah mayat tersebut tidak reput dan kain yang membalutinya juga tidak reput. Yang reput hanyalah kapas yang diletakkan di antara mayat dengan kain kapan (kain ehram).


Setelah dibuat kajian, rupa-rupanya mayat tersebut ialah mayat seorang Negro yang kerjanya ialah membersihkan Baitullah daripada tumpahan air zam-zam. Kerjanya tiada lain selain daripada membersihkan Baitullah jika ada tumpahan air zam-zam. Jika tiada tumpahan , dia kan duduk di satu sudut Baitullah dan membaca Surah Yasin.


Itulah kelebihannya bagi orang yang berbakti ke jalan Allah… Inilah yang membuatkan kita semakin berkobar-kobar untuk mengunjungi Baitullah… .


Selepas peristiwa itu, lubang kubur itu pun di patri (disimen) dan ditandakan agar tiada mayat lagi yang akan dikebumikan di situ….. sumber renungan kita. Inilah bukti akan janji-janji Allah pada hambaNya yang taat dan ikhlas bekerja keranaNya.

Renungan – Sepuluh Golongan Yang Mayatnya Tidak Reput Dan Busuk

Didalam hadis Rasulullah s.a.w pernah menyebut mengenai sepuluh golongan yang mayatnya tidak reput dan tidak busuk, mereka akan bangkit dalam keadaan tubuh yang asal diwaktu mati :


1. Para Nabi

2. Para Ahli Jihad
3. Para Alim Ulama’
4. Para Syuhada
5. Para Penghafal Al Quran
6. Imam atau Pemimpin yang Adil
7. Tukang Azan
8. Wanita yang mati kelahiran/beranak
9. Orang mati dibunuh atau dianiaya
10. Orang yang mati di siang hari atau di malam Jumaat jika mereka itu dari kalangan orang yang beriman.

Didalam satu riwayat yang lain dari Jabir bin Abdullah r.a. sabda Rasulullah s.a.w.: Apabila datang hari qiamat dan orang orang yang berada di dalam kubur dibangkitkan maka Allah s.w.t. memberi wahyu kepada Malaikat Ridhwan:


“Wahai Ridhwan , sesungguhnya Aku telah mengeluarkan hamba-hamba Ku berpuasa ( ahli puasa ) dari kubur mereka di dalam keadaan letih dan dahaga. Maka ambillah dan berikan mereka segala makanan dan buah buahan syurga.”


Maka Malaikat Ridhwan menyeru sekelian kawan-kawan dan semua anak-anak yang belum baligh, lalu mereka semua datang dengan membawa dulang dari nur dan berhimpun dekat Malaikat Ridhwan bersama dulang yang penuh dengan buahan dan minuman yang lazat dari syurga dengan sangat banyak melebihi daun-daun kayu di bumi. Jika Malaikat Ridhwan berjumpa mukmin maka dia memberi makanan itu kepada mereka sambil mengucap sebagaimana yang difirman oleh Allah s.w.t. di dalam Surah Al-Haaqqah yang bermaksud :


(Masing-masing dipersilakan menikmatinya dengan dikatakan): “Makan dan minumlah kamu makanan dan minuman sebagai nikmat yang lazat dan baik kesudahannya, dengan sebab (amal-amal soleh) yang telah kamu kerjakan pada masa yang lalu (di dunia)!” (Surah Al-Haaqqah :24)


Sesungguhnya Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati.


“Dan (ingatlah ) Allah sentiasa mengetahui dengan mendalam akan apa jua yang kamu lakukan.” (Surah Al-Baqarah: 237) Wallahu’alam….

- Melayukini.
 

LYNAS: Dr. A Rahman Omar, Doktor Falsafah Fizik Nuklear Buktikan Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) DAN Fuziah Salleh Sebodoh-bodohnya Manusia

Nuklear Buktikan Fuziah Salleh Sebodoh-bodohnya Manusia!


SAYA terpanggil untuk mengulas mengenai perkembangan yang berlaku berpunca daripada cadangan untuk membangunkan loji memproses nadir bumi, Lynas di Gebeng, Kuantan, Pahang.

Titik tolak kegelisahan ini adalah kewujudan thorium yang terdapat dalam bahan mentah yang akan diproses. Untuk pengetahuan pembaca, thorium juga terdapat dalam amang (tahi bijih timah). Di sini saya ingin menyatakan beberapa fakta yang dipersetujui oleh masyarakat sains sejagat.

Thorium secara semula jadi mempunyai satu isotop (Thorium 232) dan ia mempunyai separuh hayat 14 bilion tahun. Ia mereput dan menghasilkan zarah alfa dan zarah itu mempunyai tenaga empat MeV. Tiada keraguan tentang fakta-fakta tersebut. Di sini saya ingin menjelaskan apa yang dimaksudkan dalam pernyataan tersebut.

Separuh hayat selama 14 bilion tahun bererti separuh daripada thorium yang ada akan mereput dalam masa 14 bilion tahun. Separuh lagi masih utuh. Kalau Lynas dikatakan akan memproses 22,000 tan galian dan kandungan thorium adalah 10 peratus, mengikut anggaran Save Malaysia Stop Lynas (SMSL). Bermakna akan wujud 2,200 tan thorium. Separuh daripadanya (1,100 tan) akan mereput. Sekiranya reputan berlaku dalam 1 bilion tahun, purata reputan harian adalah tiga miligram (mg). Sekiranya reputan berlaku dalam 10 bilion tahun, purata reputan harian adalah 0.3 mg.

Kesimpulannya daripada 22,000 tan yang diproses, purata yang mereput adalah kurang daripada 0.3 mg sehari. Angka 0.3 mg adalah tiga gram dibahagi dengan 10,000. Adakah amaun ini boleh membunuh atau memusnahkan alam sekitar?

Fakta seterusnya, zarah alfa yang dipancarkan mempunyai tenaga sebanyak empat MeV. Zarah ini boleh merentasi udara sejauh 2.5 sentimeter atau satu inci. Ini bererti udara setebal satu inci sudah cukup menjadi perisai untuk melindungi kita dari thorium yang mereput. Thorium yang tidak mereput adalah tidak berbahaya.

Dalam air, sinaran alfa merentasi kurang daripada satu mikron. Angka ini merujuk kepada satu milimeter dibahagi dengan 1,000 dan ia terlalu nipis. Zarah alfa dari reputan thorium tidak akan dapat menembusi kulit kita (andaian bahawa kandungan badan manusia adalah 90 peratus air). Kalau sinaran itu tak sampai kepada kita dan jikalau sampai pun, ia tidak dapat menembusi kulit kita, jadi apa masalahnya?

Saya memohon kepada sesiapa yang menulis tentang keburukan thorium, tolonglah tulis berlatarbelakangkan fakta. Cerita mesti konsisten dengan fakta sains. Saya mengakui bahawa setiap pembaharuan mempunyai risiko. Saya bersedia untuk berganding bahu dengan SMSL memantau loji Lynas di Gebeng dan saya akan menjadi orang pertama untuk menyatakan kepada khalayak ramai sekiranya ada pelanggaran peraturan yang ditetapkan oleh piawaian antarabangsa. Akan tetapi saya tidak akan berdiam diri sekiranya rakyat Malaysia diperbodoh-bodohkan.

Satu fakta lagi yang perlu di nyatakan adalah thorium wujud dalam bentuk sebatian kimia thorium dioksida, thorium sulfat dan beberapa bentuk lain. Sebatian ini didapati tidak larut dalam air dan ketumpatannya adalah sekitar 10 kali ganda ketumpatan air. Mencampurkan sebatian ini dengan air adalah seperti mencampurkan besi dengan air. Besi terus mendap ke bawah. Air yang digunakan Lynas di Gebeng akan disimpan beberapa hari sebelum dilepaskan. Ini bermakna sebatian thorium akan mendap.

Saya ingin penjelasan daripada SMSL. Sains dan teknologi apa yang boleh menyebabkan perairan di Laut Cina Selatan menjadi seperti apa yang berlaku di Fukushima, Jepun? Bagaimanapun, saya mengakui 'habuk' daripada bijih atau galian dari Australia itu boleh membawa risiko. Garis panduan Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) menekankan keselamatan semasa pengangkutan dan pemprosesan berlaku. Saya pasti Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) mengenakan syarat yang ketat dalam hal ini.

Dalam wacana ilmiah di Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) pada 28 Mac 2011, Pengerusi AELB, Profesor Datuk Dr. Sukiman Sarmani menyatakan sekiranya Lynas melanggar mana-mana peraturan yang ditetapkan, AELB akan mengeluarkan perintah 'Hentikan Operasi'. 

Harus diingatkan ketumpatan udara adalah lebih sedikit daripada ketumpatan gas nitrogen yang berat molekulnya 28 gram (gm) per mol. Berat molekul thorium dioksida adalah (232 + 32 >264) gm per mol. Berdasarkan angka 264 gm per mol berbanding 28 gram per mol sudah pasti habuk thorium dioksida tidak akan wujud lama sebagai habuk dalam udara. Lebih cepat penurunan kewujudan habuk thorium sekiranya hujan. Kajian mengenai kanser paru-paru harus dijalankan untuk mengetahui kesan thorium kepada kesihatan. Kajian darah yang dicemari oleh thorium juga harus dilakukan sebelum membuat sebarang tuduhan melulu.

Saya tertarik dengan langkah Himpunan Hijau yang berkunjung menemui Pesuruhjaya Tinggi Singapura pada Mac lalu. Di dalam memorandum yang diberi, mereka meminta kerajaan Singapura menyatakan kebimbangan terhadap Lynas. Himpunan Hijau juga menyatakan kebimbangan makanan laut dari Kuantan yang dihantar ke Singapura akan mengandungi unsur radioaktif. Ironinya, Perdana Menteri Singapura pernah berhasrat membina janakuasa nuklear berasaskan bahan api thorium iaitu 'Liquid Fluoride Thorium Reactor (LFTR)' dengan alasan ia tidak berbahaya dan efisien. Cadangan itu dimasukkan dalam pelan induk pembangunan tenaga republik itu. Cuba layari artikel "Thorium for Singapore" di www.thoriumsingapore.com.

SMSL mahukan zon penampan Lynas adalah 30 kilometer (km) daripada penempatan penduduk. Oleh kerana susah hendak mencari mana-mana kedudukan di republik itu yang jauhnya melebihi 30 km dari Malaysia, saya cabar mereka membuat demonstrasi di sepanjang Selat Tebrau, Johor bagi menyatakan pendirian membantah janakuasa nuklear tersebut.

Jadi, apakah pendirian Himpunan Hijau sekarang. Masihkah hendak menyembah pemimpin Singapura untuk menyelesaikan masalah thorium di Gebeng?

Loji Lynas adalah kilang kimia dan ia sangat kecil jika dibandingkan dengan janakuasa nuklear yang akan dibina oleh Singapura. Thorium dari Australia adalah 1,900 bahagian per sejuta (ppm) atau 0.19 peratus tulen. Nanti di Singapura, thorium yang diguna adalah 100 peratus tulen. Adakah Himpunan Hijau akan diam seribu bahasa? 

Perbuatan mengadu kepada Pesuruhjaya Tinggi Singapura adalah paling melucukan. Saya ingin juga menarik perhatian kepada mereka yang menggunakan lampu minyak gas. Mentol yang digunakan menggunakan thorium. Saya ingin tahu apakah pendirian pertubuhan bukan kerajaan yang menyokong SMSL setelah mengetahui fakta ini. Lampu minyak gas inilah yang menerangi kota, desa dan pelbagai jenis kediaman lebih daripada satu abad. Thorium yang digunakan dalam mentol ini 99 peratus dan thorium di Gebeng nanti tak sampai satu peratus.

Di laman sesawang pihak Singapura itu kita akan mendapati kata-kata aluan "Welcome to the Future".

Adakah kita akan menolak hakikat ini hanya berdasarkan hujah harga hartanah di Kuantan akan merudum hingga tiada nilainya. Harga hartanah di Singapura adalah beratus atau beribu ganda lebih tinggi berbanding nilai hartanah di Kuantan.

Loji nuklear akan dibina di tengah bandar raya Singapura, sedangkan Lynas di Gebeng. Kalau menggunakan ukuran 30 km dari kediaman yang dituntut SMSL, mana Singapura nak cari tempat sedemikian.

Pandangan rakyat dan kerajaan Singapura nampaknya berbeza sekali dengan pihak pembangkang. Oleh itu, benarkah kita ini lebih maju dalam pengetahuan sains berbanding dengan mereka?

DR. A. RAHMAN OMAR ialah lulusan Doktor Falsafah (PhD) Fizik Nuklear daripada Kansas State University, Amerika Syarikat.

GERAKAN TIMUR:
Itu penjelasan teknikal, dan ilmiah dari seorang yang berlatarbelakangkan Fizik Nuklear.  Apakah mungkin kita mendengar penjelasan sebegini dari Fuziah Toron?  

Jangan harap...!

Sedang Himpunan Hijau berkiblatkan Singapura, rupanya Himpunan Hijau menyembunyikan fakta bahawa Singapura itu sendiri mempunyai smber nuklear.  

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh Himpunan Hijau, NGO yang dianggotai oleh kebanyakkan Cina DAP, kecuali Fuziah Toron, sedangkan manfaat yang besar dan kadar risiko yang rendah oleh LYNAS bakal dinikmati oleh rakyat Malaysia, khususnya Pahang. 

Sunday, May 13, 2012

TOLAK HUKUM HUDUD DAN NEGARA ISLAM : PAS SEPATUTNYA Ingatkan Lim Guan Eng Ingatkah Kit Siang DAP Hampir Terpengal Kepala. @ Gantikan dengan Kepala KARPAL SINGH.

PAS SOKONG DAP AKAN PERISTIWA 13 MEI..
DENGAN UMNO ... FATWA KAFIR ... MENUBUHKAN NEGARA ISLAM .. BERLAKU PERISTIWA BERDARAH MEMALI .. 
SEKARANG PENAKUT , BACUL DAN MENGKHIANATI AGAMA ISLAM ... DAP HINA ISLAM  .. TENTANG HUDUD .. PAS JADI BACUL DAN PENAKUT .. 
Masih ingatkah Lim Guan Eng setelah DAP memenangi berberapa kerusi di Selangor, Kuncu-kuncu Lim Kit Siang  melaungkan-laungkan Melayu mampus semasa sedang berarak dari Jalan tengku Abdul Rahman berpusing ke Jalan Raja Laut, masuk Bukit Bintang akhirnya masuk jalan Raja Abdullah Kampung Baru. Jumpa anak Melayu tepi jalan mereka mengutuk Melayu Sakai. Itulah peristiwa 13 Mei 1969 yang diceritakan Zulkifli Nordin. Sekarang anaknya lah Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang yang ternyata masih mewarisi sifat-sifat bapanya.
Hingga sekaranglah Lim Guan Eng memendam semangat bapanya dan sengaja melaga-lagakan antara Melayu dengan India. Untuk meraih kesempatan buat kaum DAP. Ingatkah kumpulan Lim Kit Siang yang membunuh Mak Minah perlakon Masam-manis hingga terburai perut. Dan masih ingatkah Lim Guan Eng orang-orang melayu penah memenuhi Kuala Lumpu semata-mata mencari Lim Kit Siang? Kalau kerajaan tidak mengistiharkan darurat yang bukan hendak menjaga melayu semata-mata tetapi menghalang persengketaan antara kaum, sudah tentu terputus kepala Lim Kit Siang kalau Kerajaan semasa itu tidak prihatin memaafkan mereka. Itulah sejarah yang sepatut Lim Guan Eng perlu ingat dan ambil iktibar menghormati semangat 1Malaysia.

Jadi Lim Guan Eng harus ambil ikhtibar jangan bersifat rasis menglaga-lagakan antara kaum di Malaysia. dan bergitu juga PAS kau orang bertakbir demi DAP kerana apa? Bukankah bodohnya puak-puak PAS ini..



PAS PUJUK KARPAL DAN DAP

PAS hari ini sekali lagi mengalah dan menjemput pengerusi DAP Karpal Singh supaya meraikan perbezaan pendapat di antara pemimpin Pakatan Rakyat dan jamganlah mempersoalkan agenda Islam parti tersebut, ianya bagi memastikan matlamat bersama dapat dicapai.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata demikian ketika ditanya hari ini berhubung tuntutan Karpal untuk menyelesaikan isu tersebut.

Isu berkenaan juga tidak lagi timbul, kata Hadi yang menambah, Pakatan perlu menumpukan tujuan yang dikongsi bersama.

Pakatan perlu memfokuskan kepada isu yang dipersetujui bersama dalam membasmi kemiskinan, keadilan, Islam sebagai agama persekutuan, kedudukan istimewa orang Melayu dan melindungi hak orang lain, dan sistem raja berperlembagaan, katanya.

Katanya, perbezaan pendapat memang wujud antara pemimpin berkenaan tetapi perkara itu diraikan antara mereka, katanya lagi dalam sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.
Terdahulu, Dewan Pemuda Pas menegur sikap Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh yang mengkritik Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menyatakan bahawa Pakatan Rakyat (PR) akan melaksanakan undang-undang hudud jika semua syarat lengkap apabila berkuasa kelak.

Naib Ketua Pemuda Pas, Dr Raja Ahmad Al Hiss berkata, Karpal tidak wajar menyatakan pandangannya secara terbuka terhadap Presiden Pas. "Sebagai Presiden Pas, beliau berhak mengeluarkan kenyataan berhubung dasar perjuangan Pas.

"Sebagai pemimpin tertinggi dalam Pakatan Rakyat (PR) pula, Presiden Pas berhak mengeluarkan kenyataan tersebut kerana ia tidak bercanggah dengan prinsip dalam PR," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Sebelum ini, Karpal menggesa Abdul Hadi berhenti mengeluarkan kenyataan bagi pihak PR. Karpal berkata, Abdul Hadi tidak berhak berbuat demikian terutama ketika menyatakan pakatan itu akan melaksanakan hudud jika PR memerintah.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu juga berkata kenyataan Abdul Hadi adalah retorik semata-mata dan tanpa sebarang justifikasi. 
Raja Ahmad berkata, Pas menghormati pandangan dan kenyataan pemimpin DAP dan prinsip perjuangan mereka. "Justeru, Dewan Pemuda Pas meminta Karpal Singh turut menghormati pandangan Presiden Pas dan pandangan beliau terhadap perjuangan Pas.

"Dewan Pemuda Pas mengingatkan, kenyataan Karpal tidak menguntungkan Pakatan Rakyat. Kenyataan beliau boleh mengeruhkan hubungan dan mengikis keyakinan rakyat terhadap PR.

"Lebih dari itu, teguran Karpal mengguris hati ahli Pas serta umat Islam di negara ini umumnya," katanya.

Raja Ahmad juga menasihatkan Karpal supaya memberikan fokus terhadap Pilihan Raya Umum ke-13 serta isu-isu untuk kepentingan rakyat negara ini kerana ia lebih utama daripada mengkritik sesama sendiri



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...