Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, May 16, 2012

Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno. ADAKAH INI PETANDA PERPADUAN UMMAH ATAU SAJE2 AJE. JANGAN PETANDA JADI PETAKA PULAK

Baru-baru ini Sinar Harian keluarkan berita bahawa Nik Aziz membuka ruang muzakarah dengan UMNO.
Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno
HAPSAH ISMAIL
16 Mei 2012
  Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Muryidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Pas sentiasa  bersikap pintu terbuka untuk bermuzakarah dengan sesiapa sahaja termasuk Umno.

Malah katanya, beliau bersetuju jika ia muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat untuk menyelesaikan pelbagai isu, namun bergantung kepada parti berkenaan untuk merealisasikan hasrat tersebut.


“Muzakarah adalah fitrah manusia untuk menyelesaikan sesuatu perkara dan saya sendiri mengamalkan sejak dulu lagi, saya bersetuju jika ia diadakan dengan (dengan Umno),” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco di Kota Darul Naim, hari ini.

Mengulas mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Nik Aziz berkata, ia tidak perlu difikirkan, sebaliknya Pas sudah bersedia sebaik sahaja pembubaran parlimen diumumkan.
http://www.sinarharian.com.my/politik/nik-aziz-sedia-muzakarah-dengan-umno-1.48499

Untuk menulis artikel ini, MyMassa teringat bahawa Nik Aziz pernah keluarkan kenyataan bahawa muzakarah adalah tali hayat UMNO. Kenyataan ini pernah dikeluarkan oleh Harakahdaily. Jadi MyMassa cuba search dengan Google.



Memang benar, artikel tersebut pernah Harakah keluarkan. Tapi bila di klik pada link tersebut, ini yang MyMassa dapat!!!


Nampaknya Harakah terpaksa tarik balik artikel untuk jaga 'kemaluan' besar Nik Aziz.

Kalau dulu Nik Aziz fitnah UMNO dengan mengatakan bahawa muzakarah hanya sebagai tali hayat baru UMNO, kini Nik Aziz sendiri yang meminta untuk bermuzakarah? Adakah kali ini muzakarah menjadi tali hayat PAS yang semakin nazak?


Pembaca boleh nilai sendiri siapa sebenarnya Nik Aziz, ulama politik yang menggunakan agama sebagai modal sehinggakan isu perpaduan umat Islam pun dia boleh cakap sebagai tali hayat UMNO. Sekarang ni, dia sendiri terpaksa jilat balik ludah dia sendiri.



*Sebab tu kalau ada pencacai pembangkang nak tuduh MyMassa kutuk Nik Aziz sebagai kutuk ulama, memang silap besar. Mana boleh ulama cakap dulu lain, sekarang lain. Yang beri kepentingan kepada diri sendiri dan parti, dia akan keluarkan 'fatwa'.
on Rabu, 16 Mei 2012

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...