Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, March 3, 2012

HUDO BETOL PRANGAI EXCO KERAJAAN PAS KELANTAN. APA YANG DEMO BUAT HUSAM MUSA

DASYAT DAN TRAGIS !!! SKANDAL HUSAM MUSA DIBONGKAR LAGI

Selain didakwa sebagai parasit dalam kerajaan Pas Kelantan, Husam Musa juga turut dikatakan bersikap tidak bertanggungjawab apabila beliau hanya berlalu pergi semasa melihat satu kemalangan yang berlaku. Tanpa beliau sedari kemalangan tersebut adalah melibatkan ayahnya sendiri.

Sebenarnya cerita melibatkan kematian seorang ayah ini tidak sepatutnya menjadi isu, akan tetapi kenyataan dibawah mengenainya juga perlu diketahui dan dijelaskan samada ianya benar berlaku atau cuma satu fitnah. Image yang di PS dari facebook group ini menjadi tanda tanya dan mendapat pelbagai sangkaan terhadap apa yang telah diceritakan oleh individu yang dikatakan sekampung dengan Husam ini.

Mampukah Husam untuk menjawab atau menafikannya. Anda Mampu Mengubahnya.








KAN BENAR UMNO KECUNDANG BUKAN KERANA KEHEBATAN LAWAN TAPI " kemaruk populariti....? Nak jadi TERKENAL."..

BERDASARKAN PENGALAMAN WAK LAH DLM POLITIK UMNO INI , KITA SEDIA MAKLUM ASAL PEMBANGKANG PAS DAN PKR ADALAH JUGA DARIPADA KERABAT UMNO JUA, JADI MEMANG BENARLAH KECUNDANGAN UMNO KERANA ADANYA PARASIT UMNO UMB. WAK SEBENARNYA DAH BOSAN DGN KARENAH UMNO NI BUKAN SEMUA.. SAMA SENDIRI PUN NAK CARI HAL .. RELAK LAH , JANGAN ASYIK HANG RASA BAGUS SANGAT.. WAK RASA BUKAN SEMUA PEMIMPIN UMNO BAGUS SANGAT TENTU ADA KURANGNYA ... JANGAN KERANA UMB ,, BERGOLEK-GOLEK PEMIMPIN UMNO TERSUNGKUR,, BILA BLOGGER BERALIH ARAH .... BARULAH KITA NAMPAK MCM MANA KEJE UMB... JANGAN MARAH AHH .... INI PENDAPAT SAJE. SAMA-SAMA RENUNGKAN SELAMAT BERAMAL SETERUSNYA BACA KAT BAWAH ....

Rupa-rupanya kemaruk populariti....? Nak jadi TERKENAL...



Siapa yang dimaksudkan?
Anwar Ibrahim?
Umum mengetahui DSAI sememangnya begitu.
Mahfuz Omar?
Mungkin jawapan yang tepat.
Manakan tidak, fitnah 30 juta untuk ceramah Hasan Ali telah memakan diri sendiri.
Lantas gelaran Mr Bean semakin menyerlah.

Pembangkang dewasa ini ketandusan isu.
Apa sahaja isu yang mereka cuba kedepan kan, berjaya ditangkis.
Malah, Ostaz Badrul Amin pula telah membusukkan lagi PR yang sedia busuk itu.
"Swiss garden" ?
"Tuala" ?

Pembangkang ketandusan isu.
Mereka cuma bermain dengan isu lama.

Masalahnya dikala ini adalah si gunting dalam lipatan
si nanah tersembunyi di cagu-cagu kaki.
si virus yang sedang aktif merebak

Itulah dinamakan Unit Media Baru.
Sorry to say, UMB adalah virus baru berkonsepkan anai-anai yang mana jika tidak diambil berat akan memakan tiang rumah.

Bukan semua ahli UMB bersifat seperti di atas, akan tetapi dengan adanya 'hero' yang bertindak bodoh akan menampakkan UMB ini sebagai gagasan yang bodoh.

Usah bersembunyi, ramai yang mengetahui kenapa beliau bertindak kurang cerdik seperti ini,
dan siapa punya arahan...

Munculnya HERO ini adalah kerana mencari populariti.
Agak menarik disini, apabila kita sebut blogger PAPA GOMO, kita akan ingat pendedahan beliau seperti kes zina Adun Selinsing dan yang paling menggegar negara adalah terdedahnya kelakuan buruk pemimpin no satu pembangkang, Anwar Ibrahim. Kerana video itu, ramai wartawan di herdik dan dimaki Anwar Ibrahim.

Kerana video itu jugalah menyebabkan Wan Azizah serta anak perempuannya Nurul Izzah menjadi kalut di rumah sendiri dek soalan, " Dimana jam Omega?"

Itu serba ringkas jika kita selak kembali sejarah politik negara.
Dan terkini, mungkin kerana tidak mampu membuat pendedahan sepertimana Papa Gomo, maka si anai-anai ini bertindak dengan memakan tiang rumah sendiri?
Mampu ke nak makan tiang rumah bungalow yang begitu banyak tiang di dalamnya?

Si anai-anai ini hanyalah mahu mencari populariti.
Sepertimana Mahfuz Omar yang keluarkan kenyataan tidak masuk akal, begitu juga blogger UMB yang berkenaan.
Mungkin budak ini Mr Bean junior?
Kemaruk populariti maka bertindak memperbodohkan diri sendiri.
Dan dek kerana membalun Papa Gomo, beliau telah ditemuramah oleh Malaysian Digest.
(Dah popular kata kan)
Apakah benar kenyataan di portal tersebut?
Atau wartawan yang menemuramah itu berjaya juga 'dikencing' blogger gila populariti tersebut?

UMNO kini perlu berhadapan dengan risiko paling besar dalam sejarah media maya kerana terpaksa menggalas biawak-biawak hidup yang bergelimpangan menjanakan hasrat 'Tuan Besar' yang menggaji puak-puak ini dibelakang tadbir. - Klik


Siapa Double Y?
Apakah hasil kerja beliau berjaya mematahkan politik pembangkang?

Kita bercakap soal PERJUANGAN Alif Ba Ta
Bukan populariti.
Sorry to say again, This product have no quality.



Pantau Gerai Di Monopoli Warga Asing!

Panas: Skuad Risik, Jangan Hanya Siasat Sampah Tapi Pantau Gerai MPK Di Monopoli Warga Asing!


KUANTAN, 3 Mac - Media perdana hari ini melaporkan Majlis Perbandran Kuantan (MPK) menubuhkan "Skuad Risik Tangani Isu Buang Sampah". Kenyataan itu dibuat oleh Yang Dipertuanya, Datuk Zulkifli Yaakob (foto). Menurut beliau skuad risik bagi menangani perbuatan membuang sampah di tapak-tapak sampah haram di sekitar bandar ini. Perbuatan membuang sampah di tapak haram itu mendatangkan pelbagai masalah kepada penduduk dan kesejahteraan bandar tersebut. "Bagi memudahkan tindakan itu dibuat, MPK akan meletakkan skuad risik untuk memantau keadaan di lokasi yang telah dikenal pasti. "Ini kerana selepas tapak tersebut dibersihkan, pihak yang tidak bertanggungjawab itu akan membuang sampah di lokasi yang sama," Banyak gerai itu yang pada asalnya dikhaskan kepada warganegara Malaysia, tetapi kini yang berniaga adalah warga asing terbabit. Sedangkan, katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Penuh MPK di sini semalam. Beliau berkata, tindakan tegas juga akan dikenakan ke atas pihak yang tidak bertanggungjwab membuang sampah di tapak sampah haram di bandar ini. Tindakan MPK ini amatlah baik untuk rakyat, namun dalam masa yang sama mereka juga perlu menyiasat mana-mana gerai MPK yang kini disewakan oleh pemiliknya kepada peniaga warga asing terutamanya dari Thailand dan Bangladesh.ketika temuduga gerai pegawai MPK begitu tegas soal kewarganegaraan malah terbawa-bawa kepada kenegerian apabila berkata hanya mereka yang menggunakan Kad Pengenalanan (IC) "O6" (rakyat Pahang) yang layak memohon. Namun, anehnya gerai-gerai terbabit kini jatuh ke tangan asing hingga menyebabkan ramai peniaga tempatan terpaksa gulung tikar. Apabila diajukan soalan kepada MPK, mereka menjawab dengan mudah "tidak tahu atau sebagainya". Walhal, di belakang Ibu Pejabat MPK sendiri terdapat sebuah gerai (Restoran Sungai Kita) yang disewakan kepada warga asing (Thailand). Justeru, selaras dengan tindakan MPK menubuhkan "Skuad Risik", maka eloklah mereka juga merisik sama fenomena yang berlaku ini. Ia sudah lama dan difahamkan kebenaran itu turut melibatkan campur tangan para pegawai MPK sendiri yang dipercayai "makan duit luar". Skuad Risik MPK sila siasat segera !.


Bukti, salah satu lokasi dimana dua buah gerai milik MPK telah disewakan
kepada kepada warga Thailand di Indera Mahkota 2 (Yew Hong) KLIK SINI

[Fenomena yang berlaku ini memang sudah lama sebenarnya. Cuma ramai pihak MPK mungkin tidak menubuhkan "Skuad Risik" untuk memantaunya. Tapi, lebih memalukan pegawai MPK sendiri boleh dikatakan setiap hari makan di gerai MPK yang dimilik oleh warga asing di Sungai Kita (belakang Ibu Pejabat MPK sendiri). Namun, kenapa mereka butakan mata melihat semua ini. Sebab ramai pegawai yang makan untung dengan memberikan gerai terbabit kepada proksi mereka, yang menyewakan gerai itu kepada warga asing dengan harga yang tinggi. Walhal mereka hanya membayar MPK sekitar RM200 hingga RM300 sahaja sebulan. Selebihnya, untung masuk poket masing-masing. PDO akan menyiasar dan bongkarkan isu ini dengan lebih eksklusif lagi jika MPK tidak menarik balik mana-mana gerai yang disewakan oleh pemohon yang berjaya dalam temuduga, kepada warga asing. Peniaga tempata harus didahulukan. Dalam kes di Taman Yew Hong Indera Mahkota lebih memalukan, apabila ada peniaga Melayu yang sudah 14 tahun memohon tapi tidak berjaya sebaliknya orang Thailand yang berniaga disitu. Khabarnya gerai MPK terbabit diberikan kepada orang kuat UMNO dan KRT taman itu. Maka, MPK sila arahkan Skuad Risik menyiasat segera. Jangan hanya nampak sampah sahaja, sebaliknya isu yang lebih besar dipejamkan mata serta dipekakkan telinga oleh mereka].

sumber daripada :
http://pahangdaily.blogspot.com/2012/03/panas-skuad-risik-jangan-hanya-siasat.html

Friday, March 2, 2012

PAPA GOMO BUKAN MENYEBABKAN LAKSAMANA TLDM BERSARA AWAL .. APA LAH BLOG PEMFITNAH TU

Gua Kecewa Bila Laksamana TLDM Difitnah Blogger No 1 UMNO



Agak terkilan bila difitnah begitu hebat oleh sekutu dalam Blogger Pro Kerajaan. Gomo dah nyatakan banyak kali jika ada isu yang anda sendiri berasakan was was maka adalah elok jika dirujuk terlebih dahulu kepada yang tahu.

Tapi nak buat macam mana dah nama pun Blogger baru, mula mula berblogg pun Papa Gomo lah juga Sifunya malah untuk memilih nama Blogg pun Papa Gomo yang bagi nasihat serta pendapat.

Kini Blogger tersebut disara sepenuhnya oleh Tuan Besarnya, barangkali kemaruk untuk menjadi Juara no 1 dalam Blogger Pro BN maka serangan perlu ditalakan keatas Papa Gomo sampaikan artikel Fitnah nya menjadi santapan harian.

Nak tahu siapa Blogger No 1 Yang Fitnah Laksamana TLDM? KLIK DISINI kesian....


Psssttt... Cam menyesal pun ada ajar budak berblogg, tapi tak mengapa coz Gomo tak suka Blogger baru jadi Pencacai kepada Papa Gomo : )



Hudud Pas vs Hudud Allah.wmv







Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin bukan sahaja tidak menjangka ucapannya di Parlimen hari ini akan menimbulkan isu besar, malah bersimpati dengan sahabat-sahabatnya di barisan kerusi pembangkang apabila menjadi 'histeria' dan boleh menyebabkan 'kawan-kawan di Zoo Negara' terkejut dengan tindak balas mereka semasa ucapannya petang tadi.

Persidangan Dewan Rakyat hari ini menjadi hangat apabila Datuk Zulkifli Nordin mendakwa undang-undang Hudud yang diluluskan kerajaan Pas semasa memerintah Terengganu, membenarkan suami meliwat isteri.

Ketika sesi perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2011, Datuk Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim-Bandar Baharu) berkata jika mengikut Seksyen 14, Enakmen Jenayah Syariah, Qisas dan Takzir yang digazetkan pada 2004, adalah tidak menjadi kesalahan bagi seorang suami berbuat demikian.

"Mereka (Pas) sering kali sebut yang kami nak laksanakan Enekmen Hudud, Qisas dan Takzir Kelantan 1993, Enekmen Hudud, Qisas dan Takzir 2002 (Terengganu). Jadi kita kena tunjukkan kepada rakyat, adakah ini Hudud yang dimaksudkan oleh Islam.

"Kebetulan, saya ada kedua-duanya, satu drafnya dan satu lagi yang telah diluluskan, yang ditandatangani oleh Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Terengganu sendiri.

"Yang jelas di sini ialah Enekmen Hudud, Qisas dan Takzir 2002 (Terengganu) yang diluluskan oleh DUN Terengganu ketika Pas memerintah Terengganu," ujarnya dalam sidang media di Lobi Parlimen di sini, hari ini.

Antara contoh yang didedahkan Zulkifli bagi membuktikan ini bukan Hudud Islam sebaliknya ianya hudud Pas ialah di dalam seksyen 14, dia sebut jelas bagi tafsiran liwat, liwat adalah satu kesalahan merupakan persetubuhan antara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain, ataupun antara seorang lelaki dengan seorang perempuan yang lain yang dilakukan di luar tabii (yang dilakukan melalui dubur).

"Liwat di dalam enekmen Hudud Pas ini, bermakna lelaki dengan lelaki main ikut belakang, lelaki dengan perempuan ikut belakang. Itu dianggap liwat kecuali melalui dubur isterinya.

"Bermakna kalau dia main dubur isterinya, tak dianggap liwat. Jadi saya kata, ini Islam ke? Takkan liwat isteri, tak dianggap hudud kerana prinsip liwat ialah main ikut belakang. Ini perkara yang mereka simpan cukup lama, mereka takut ianya akan dibongkar," tambahnya.

Dalam masa yang sama, apa yang hendak dibangkit dan didedahkan beliau hari ini ialah soal agama ini tidak boleh dipermainkan apatah lagi dijadikan bahan politik murahan hanya untuk meraih undi. Ini yang berlaku hari ini.

"Antara yang saya sebut, dahulu nakkan Negara Islam, hari ini Negara Islam dah tak jumpa dalam Al-Quran. Saya baca ucapan Presiden Pas sendiri, dahulu dan sekarang nak menunjukkan ada perubahan.

"Jika kita nak bercakap soal hudud, qisas dan takzir mesti dilaksanakan dalam konteks Negara, kena ada Negara baru boleh melaksanakan undang-undangnya.

"Jadi bagaimana Pas nak menjadi juara tentang hudud sedangkan dalam masa yang sama, mereka telah meninggalkan perjuangan Negara Islam. Keduanya, bagaimana Pas nak jadi juara dalam hudud, qisas dan takzir sedangkan dia berketuakan seorang yang berfahaman pluralisma.

"Pluralism telah disahkan oleh pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan kalau baca pendapat mana-mana ulama pun, semua berpendapat ianya satu fahaman yang sesat," ujarnya yang juga bekas Peguam Bela Anwar Ibrahim.

Dalam konteks tersebut, bagaimana Pas nak menjadi juara Hudud? Inilah yang digambarkan sebagai mainan politik semata-mata termasuk hudud yang Pas nak laksanakan.

Katanya, pendedahan itu menunjukkan bahawa apa yang disebut oleh Pas sebagai hukum hudud yang mahu dilaksanakan oleh parti itu bukanlah hukum Allah sebaliknya ia adalah hukum yang direka oleh parti itu sendiri.

"Bila saya check (periksa) balik, rupanya betul memang Tun Mahathir (bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad) dulu tolak kerana ini bukan hudud Islam tetapi ini hudud Pas. Ada percanggahan jelas, isteri diboleh diliwat dan lain-lain lagi," katanya.

Menurut Zulkifli keputusan Dr Mahathir menolak pelaksanaan hudud telah diputar-belit oleh pihak tertentu pada ketika itu. -MediaUMNO

Baca Lagi Di http://umno-online.com/?p=47794

KERAJAAN PAS KELANTAN DITUNTUT MELAKSANAKAN 5 TITAH SULTAN KELANTAN.

KOTA BHARU - Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V hari ini mengingatkan semua pihak agar tidak memainkan sentimen agama yang bakal mengundang bahaya kepada negara.

Titah pertama baginda, polemik tentang agama harus diurus dengan cermat dan berhemah serta bijaksana kerana isu-isu berkaitan agama mampu membakar perasaan semua pihak.

"Jangan menyuarakan pendapat yang boleh membakar perasaan penganut agama lain yang akan mengundang perpecahan, perbalahan, permusuhan malah peperangan. Namun perkembangan mutakhir membimbangkan beta.

"Keharmonian di kalangan penganut agama yang berbeza semacam sedikit tercalar. Ini berlaku kerana ada pihak-pihak yang berkepentingan menangguk di air yang keruh," titah baginda pada Istiadat Pembukaan Penggal Kelima Dewan Undangan Negeri Kelantan Ke-12 Tahun 2012 di Kota Darul Naim.

Baginda bertitah memang benar Islam adalah agama rahmat kepada seluruh manusia dan dasar pemerintahan Islam tidak sama sekali menolak kepentingan penganut agama lain.

"Beta ingin mengingatkan kepada semua pihak sama ada di kalangan umat Islam atau kalangan bukan Islam, dalam sebuah negara seperti Malaysia yang penduduknya berbilang kaum, berbilang anutan agama, setiap perkara itu perlu diambil kira agar tidak mengundang bencana," titah baginda.

Titah kedua Sultan Muhammad V turut menyentuh mengenai isu air dengan meminta kerajaan negeri Kelantan memberi perhatian terhadap usaha membangunkan strategi jangka panjang bagi pengurusan sumber air di negeri itu untuk memastikan bekalan air yang terjamin kepada seluruh rakyat.

Titah baginda, pelaksanaan projek-projek oleh Syarikat Air Kelantan Sdn Bhd kini telah melibatkan kerja-kerja menaik taraf 11 buah loji rawatan air danpemasangan paip utama sepanjang 500 kilometer yang dijangka siap pada akhirtahun ini.

"Beta mendapat maklum bahawa jumlah penduduk yang menerima bekalan air bersih di negeri Kelantan telah bertambah hampir tujuh peratus pada 2011 berbanding pada tahun sebelumnya," titah baginda.

Titah ketiga
Baginda juga turut berharap agar Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa dapat dinaik taraf kepada sebuah lapangan terbang antarabangsa dalam tempoh masa terdekat.

"Pergerakan penumpang pada 2011 di lapangan terbang ini telah meningkat kepada kira-kira 1.13 juta penumpang.Jumlah pergerakan penumpang ini adalahyang tertinggi di antara lapangan terbang di Pantai Timur. Jumlah ini melibatkan penerbangan tiba dan berlepas secara puratanya adalah sebanyak 40 kali sehari," titah baginda.

Titah keempat, selain itu baginda juga berharap kemasukan pelaburan yang akan diterima Kelantan pada tahun ini akan meningkat dengan adanya kemudahan pangkalan bekalan di Tok Bali, Pasir Puteh yang dijangka siap tidak lama lagi.

Titah kelima, mengenai Tahun Melawat Kelantan pada tahun ini, baginda berharap Pusat Penerangan Pelancongan Negeri meneruskan promosi pelancongan sama ada di dalam dan luar negara."Komitmen pelbagai agensi kerajaan terutamanya pihak berkuasa tempatan amat diperlukan bagi mencapai sasaran kejayaan program pelancongan ini.

"Antara peranan penting yang boleh dimainkan pihak berkuasa tempatan itu ialah mewujudkan persekitaran yang bersih dan indah," titah baginda.

Persidangan Dewan Undangan Negeri ditetapkan selama dua hari bermula Ahad ini. – Bernama

JANGAN KERANA IKTIRAF ISRAEL , AKTA HOMOSEKS LAPOK, PLURALISME AGAMA , MENGHINA KALIMAH ALLAH YANG HAQ , HJ ANWAR IBRAHIM JADI MACAM KAMAL TURKI!

Jangan Sampai @anwaribrahim Jadi Macam Mustafa Kamal Atatürk?


Ramai yang tidak tahu sebenarnya tentang siapa Mustafa Kamal Ataturk dan kisah ngeri kematiannya. Kita sama-sama baca dan ambil iktibar dengan kisah beliau.


Tentu anda semua pernah mendengar nama dan kisah Mustafa Kamal Atatürk bukan? Bagi yang kurang mengetahui tentang kisah beliau, entri kali ini ingin menyelongkar kehidupan Mustafa Kamal Atatürk yang telah banyak merosakkan agama Islam.

Mustafa Kamal Atatürk 1881-10 November 1938 adalah pengasas Republik Turki . Beliau merupakan pegawai tentera, pemimpin revolusi, negarawan dan presiden Turki yang pertama.

Beliau adalah komander tentera yang berjaya dan berkhidmad sebagai panglima tentera semasa Pertempuran Gallipoli iaitu ketika Perang Dunia I. Angkatan tentera pimpinan beliau berjaya merampas kembali wilayah Anatolia dan Palestin . Ketika itu Empayar Ottoman / Uthmaniyah sedang dikoyak-koyak oleh Tentera Bersekutu. Mujurlah Mustafa Kamal telah memimpin pergerakan kebangsaan Turki menghadapi Perang Kemerdekaan Turki.

Beliau telah memindahkan ibu negara Turki dari Istanbul ke Angora yang kini dikenali sebagai Ankara.

Mustafa Kamal telah membentuk semula aspek kehidupan rakyat Turki agar sesuai dengan tuntutan semasa yang kemudian dipangil ideologi Kemalist. Ideologi ini bertujuan menyediakan Turki ke arah negara moden, demokratik dan negara sekular , positif dan bertindak rasional.

Beliau memerintah dari tahun 1918 hingga 1934. Beliau adalah seorang negarawan yang berkebolehan dalam bidang politik. Memeperkenalkan sistem politik sekularisme, beliau ‘berjaya’ meruntuhkan empayar Turki Uthmaniyyah. Mustafa Kamal Ataturk meninggal dunia pada tahun 1938 dan telah dikebumikan di sebuah makam di Ankara iaitu ibu negaranya.

Kematian Mustafa Kamal Atatürk

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah:


1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.

2. Sakit jantung

3. Penyakit darah tinggi

4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.

Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggungjawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.

Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang. Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas lalu dia sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.


Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan sembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan sembahyangkannya.

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (susah jenazahnya hendak masuk ke liang lahad). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama EtnaGrafi di Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.




Inilah binaan marmar yang menepatkan mayat Kamal Ataturk selepas bumi tidak menerima jasadnya.

Kerosakan Yang Telah Dibuat Atarturk

Disebalik kematian beliau yang sungguh tragis itu, sebenarnya semasa hayatnya beliau telah melakukan pelbagai – bagai kerosakan terhadapa agama islam di Turki khususnya.

1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt

2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi (sesuai dengan kehendak barat)

3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.


4. Beliau pernah menegaskan bahawa “negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden”

5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.

6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki


7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.

8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya diseluruh bandar Turki.


9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.

10. Agama Islam juga dibuang sebagai Agama Rasmi negara.

11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan

12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.

13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.

14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.

15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.

16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam

17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.

18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya “siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?” oleh kerana takut, askar tersebut menjawab ‘Kamal Atartuk adalah tuhan” beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.



Perginya Khalifah Uthmaniyah terakhir yang tidak menjual walau seinci pun bumi Palestin walaupun telah ditawarkan berbilion dolar oleh pertubuhan Yahudi sedunia.

Begitulah Hayat hidup seorang pengkhianat agama, telah ditunjukkan kekuasan oleh Allah dan diberi pembalasan sebelum hari Akhirat lagi. Semoga kita dilindungi dari dari segala dugaan dan dilindungi dibawah rahmat Allah SWT.

Sumber maklumat untuk artikel ini diambil di Ruzanah Blog


Pemimpin PAS Dedah PKR Yahudi ,Hamas Kecam Anwar . TU LAH GUA DAH KATA ANWAR JUAL GAMBAR KAT ULU TEBRAU .. CELAKO SUNGGUH ANWAR .. PEMBOHONG


Anwar yang mengiktiraf dan mementingkan keselamatan sebuah negara Israel mendapat kemarahan umat Islam seluruh dunia.

Jika Wall Street Journal tersalah lapor masakan Jerusalem Post akhabar Israel menyambut baik dan memberi pujian kepada Anwar.
Pendedahan Anwar yang pro Israel membuatkan gerembolan pakatan menjadi gelabah.Untuk menutup cerita tersebut mereka mengaitkan negara Malaysia mempunyai hubungan perniagaan dengan Israel,namun dengan menggunakan hujah dangkal cubaan menipu rakyat Malaysia ternyata gagal apabila surat Tun M didedahkan kepada umum.

Anwar yang gelabah dalam situasi ini bergegas ke luar negara,bertemu pemimpin Arab hanya sekadar bersalaman bertegur sapa,gambar diambil dan kemudiannya spin oleh media pakatan kononnya Anwar begitu akrab dan rapat dengan pejuang Palestin.

Paling menarik ada gambar Anwar bersama pemimpin Hamas,berkokok sakan juak haprak pakatan kononnya Anwar adalah pejuang untuk rakyat Palestin.

Hari ini terbukti Anwar berbohong apabila pengerusi biro politik Hamas sendiri mengecam tindakan Anwar yang menyokong keselamatan Israel.

Hamas hari ini menafikan pendirian pertubuhan tersebut selari dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyokong sebarang usaha melindungi keselamatan negara Israel ketika diwawancara oleh akhbar The Wall Street Journal.

Pengerusi Biro Politik Hamas, Dr. Mousa Abu Marzook berkata, pertubuhan itu sama sekali tidak akan mengiktiraf rejim Zionis kerana bagi Hamas, negara itu tidak sah kewujudannya di muka bumi.

"Saya dimaklumkan mengenai kenyataan Anwar yang menyokong usaha melindungi keselamatan negara Israel. Kami selaku pertubuhan Islam yakni pergerakan Hamas tidak ada kaitan dengan kenyataan itu," katanya dalam wawancara yang disiarkan oleh Buletin Utama TV3 malam ini.

Kenyataan itu dianggap satu tamparan kepada Anwar yang sebelum ini mendakwa telah bertemu dengan pemimpin Hamas, Khalid Mashal di Qatar bagi menjelaskan kontroversi berkenaan.-utusan

Video dibawah membuktikan Anwar telah khianat kepada agama apabila fatwa ulama seluruh dunia mengharamkan umat Islam mengiktiraf sebuah negara yahudi.




TERKINI DAN SOHIH : KES KHALWAT USTAZ BADRULAMIN DAN ISTERI ORANG JAM 3.00 PAGI "SELAMAT" KERANA ADA ORANG KETIGA.. SIAPAKAH ORANG KETIGA ITU???

Ada Pihak Ketiga Ketika Badrul Amin Bersama Isteri Orang Jam 3 Pagi?

ADAKAH INI ORANG KETIGA YANG DIMAKSUDKAN


Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda UMNO (ILMU), Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya menyifatkan apa yang terjadi kepada pemimpin kanan PKR, Badrolamin Baharon yang dituduh berkhalwat baru-baru ini, haruslah diserahkan kepada Mahkamah untuk memutuskannya.



Beliau berkata demikian ketika menjawab satu soalan sewaktu menyampaikan satu ceramah agama di Ibu Negara.

"Dari segi prinsip, masyarakat tidak boleh membuat pelbagai persepsi buruk terhadap pemimpin PKR tersebut walaupun tuan tubuh mengaku bersama-sama perempuan terbabit pada pukul 2 pagi..," kata Fathul Bari.

Walaubagaimanapun, Fathul Bari menegaskan bahawa tidak boleh untuk berdua-duaan dengan perempuan bukan muhrim biarpun dengan alasan untuk membuat kaunseling.

"Walaupun tuan tubuh (Badrulamin) menyebut hendak consult (memberi kaunseling), tapi consult tak sesuailah pada waktu tersebut.., waktu jam 2 pagi tu semua."

"Nak consult dengan perempuan dalam bilik pun tak boleh.., tidaklah bersendirian seseorang itu dengan wanita yang bukan mahramnya kecuali syaitan menjadi pihak ketiga..," ujar beliau.

Fathul Bari juga menasihatkan agar Badrulamin tidak membuat terlampau banyak kenyataan terbuka kepada media kerana dikhuatiri akan menimbulkan lebih banyak fitnah kepada dirinya sendiri.

Pada 25 Februari lalu, Badrulamin ditangkap khalwat bersama seorang wanita berstatus isteri orang di sebuah hotel di Balok, Kuantan Pahang pada pukul 3 pagi.Beliau ditangkap bersama pasangannya oleh suami kepada wanita tersebut yang kemudiannya menghubungi penguat kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP). - UtaraNews

DI BAWAH , BUKAN DI ATAS INI.
ORANG KETIGA ITU ADALAH IBLIS A'WAR
Iblis A'war
Iblis ini bertugas untuk mempengaruhi dan menggoda laki-laki dan wanita untuk melakukan perbuatan zina, atau melakukan perbuatan maksiat lainnya.

Iblis A'war menggunakan "Pandangan Mata" sebagai cara yang paling ampuh untuk mem­bakar nafsu kaum lelaki dan wanita untuk berbuat maksiat.

Mujahid berkata : Ketika wanita itu meng­hadap, maka Iblis duduk di kepalanya untuk menghiasi Wajah wanita tersebut agar tampak menarik bagi orang yang melihatnya, dan jika wanita itu berpaling ke belakang, maka Iblis duduk di pantatnya untuk meng­hiasi pantat tersebut agar tampak menarik bagi orang yang melihatnya.

Apa yang dikatakan oleh Mujahid diatas itu memang benar, sebab umumnya lelaki bila melihat wanita ketika berhadapan, maka yang pertama kali diperhatikan adalah wajahnya, sedangkan ketika melihat wanita yang berjalan didepannya, maka yang pertama kali diperhatikan adalah pantatnya, karena itu memang tempatnya Iblis.

Nabi Yahya as pernah ditanya: "Apa yang menjadi penyebab perzinaan?". Nabi Yahya as menjawab: "Yang menjadi penyebabnya adalah memandang wanita, lalu timbul dalam hati keinginan untuk berzina dengan­nya. Zina mata itu termasuk dosa kecil, dan hal ini dapat mendekat­kan pada perbuatan dosa besar, yaitu zina farji. Oleh karena itu, barangsiapa yang tidak mampu menundukkan pandangannya, maka niscaya ia tidak akan mampu menjaga farjinya". Demikian jawaban Nabi Yahya as ­terhadap penanya tadi.

Nabi Isa as pernah berkata: 'Takutlah kamu memandang (wanita), karena sesungguh­nya memandang itu dapat menumbuhkan syahwat didalam hati, dan ini sudah cukup mendatangkan fitnah".

Berkatalah Sa'ad bin Jubair ra: "Sesungguh­nya fitnah yang menimpa Nabi Daud as adalah dari memandang (wanita)".

Dan masih banyak orang laki-laki maupun wanita yang berbuat zina yang diawali dari kebiasaan memandang lawan jenisnya yang bukan muhrimnya. Karena memandang merupakan panah Iblis yang sangat ampuh untuk menjerumuskan laki-laki dan wanita ke dalam perbuatan nista yang penuh dengan dosa. Sekarang tidak sedikit orang yang men­jadi budak Iblis A'war karena ingin melampiaskan nafsunya. Semoga kita dijauhkan oleh Allah dari godaan lblis ini.

Iblis ini tugasnya mengencingi orang supaya malas bangun untuk beribadah. Jika orang sudah malas bangun malam untuk beribadah berarti dirinya mementingkan tidur­nya, tidak memikirkan tentang kehidupan­nya nanti di akhirat, tidak mau bermunajat kepada Allah berarti ada hal yang lebih pen­ting selain bermunajat, apakah itu tidur atau kegiatan-kegiatan lain yang berbau duniawi­yah. Kalau hal ini sudah menjadi kebiasaan seorang hamba, maka akan mempermudah Iblis menjauhkan dia dari kegiatan agama, lama kelamaan dirinya akan bisa meninggalkan aktivitas ibadah. Kalau sudah begini, Iblis tinggal menggiring dia untuk dijeru­muskan ke dalam jurang kemaksiatan dan kekufuran.


keterangan lanjut boleh di layari :
Ada Pihak Ketiga Ketika Badrul Amin Bersama Isteri Orang Jam 3 Pagi?


Seorang wanita berusia 43 tahun, Aishah Abu Bakar mendakwa beliau pernah dipukul oleh Badrolamin Bahron pada 7 September 2005…..

Aishah ketika itu tinggal Apartment Aman Puri memberitahu Badrolamin telah memukulnya dibahagian muka dan badan. Wanita yang bertugas sebagai seorang Jururunding Alam Sekitar itu turut memberitahu Badrolamin sering memukulnya malah tergamak melakukannya dihadapan anak mereka…!

Sila double click pada kedua dua imej dibawah ini untuk bacaan yang lebih jelas



Thursday, March 1, 2012

JATI : UCAPAN PENUH CERAMAH HASAN ALI DI KAMPUNG MELAYU SUBANG !!! DAN BUKTI MELAYU BERTUDUNG KE GEREJA!!




KITA HAYATI UCAPAN PENUH DATUK DR HASAN ALI DI BAWAH

Roadshow "AQIDAH & KUASA KETIGA" Bersama YB Dato' Dr. Hassan Ali di Lot 3388 Jalan Tembusu, Kampung Melayu Subang Pada 28 Februari 2012

UCAPAN PENUH MAKNA DARI BELIAU MEMBUATKAN SEMUA PEMIMPIN PAKATAN HARAM SEDAR !!!











Khalid Pertahankan Isu Murtad



GEMPAR!!! Gambar Melayu Bertudung Pergi Ke Gereja. @KhalidSamad

Khalid Samad dan PAS Selangor kata Dr. Hasan Ali menuduh tanpa bukti.

Khalid Samad dan PAS Selangor kata gerakan kristianisasi hanya ciptaan Dr. Hasan Ali dari JATI.

Khalid Samad dan PAS Selangor secara terang-terangan cuba menyembunyikan gerakan Kristianisasi.

Habis tu GAMBAR INI BUKAN BUKTI?



MyMassa harapkan rakan blogger sebarkan gambar ini terutamanya kepada facebook penyokong PAS yang masih menidakkan gerakan Kristianisasi dan percaya kepada tuduhan Khalid Samad terhadap Dr. Hasan Ali.

Akhir kata dari MyMassa Dan Wak Long@Man, hayati doa Dr. Hasan Ali pada HIMPUN. Marilah kita sama-sama menyokong perjuangan HIMPUN dan JATI.

Baca pendedahan lanjut di blog Mymassa.


Detik2 Cemas BadrolAmin Dibelasah 20 Lelaki!! .. 20 Lelaki K.O .. Ustaz Badrolamin BERBOHONG!!!!

Jom kita saksikan aksi sadis penipuan Badrolamin yang asyik terkantoi.


KENA PUKUL KERANA KACAU ISTERI ORANG....(video effect). Bila dah terusik bini orang, inilah akibatnya. Watch out when flirting.

Pengurus Keselamatan Hotel Dedahkan CCTV Kes Khalwat Badrul Amin!


Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.




BOLEH CAYE KE USTAZ ....
NAPE TAK GI BUAT RAWATAN DOKTOR SEBAGAI BUKTI SAHIH UTK MENGESAHKAN KECEDERAAN (MUKIN PARAH)

NAPE TAK BUAT LAPORAN POLIS .. HEBAT DALAM MASA 10 MINIT ... 20 LELAKI YG SERANG USTAZ K.O. IKUT KIRAAN KIRA-KIRA GUNA SAMPOA CINA ,, SEORANG LELAKI TEWAS DALAM MASA 30 SAAT...

NAPE ISTERI USTAZ TIADA DISAMPING USTAZ ..... SEMASA KEJADIAN ITU

NAPE TIADA KAWAN2 SETIA PKR KEPADA USTAZ PADA MASA KEJADIAN .. ADAKAH USTAZ BAD SEORANG PEMIMPIN PKR SAHAJA YG CHECK IN KAT HOTEL TU..


Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu. Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.


Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan. "Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.


"Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,'' katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

JAWAPANNYA SANGAT MUDAH KERANA PAS JELAS AKAN KAFIR JIKA MELANTIK TIMBALAN PRESIDEN KEPADA BULAN ISLAM

BONGKAR !!! PAS CAWANGAN PENAJA HASAN ALI, NIK AZIZ MALU LAGI !

Apa sudah jadi dengan Pas ? semakin hari semakin jauh dari perjuangan Islam, butalah mata penganut Pas yang masih lagi taksub, perjuangan Islam apa yang nak dibawa oleh Pas ini ?

Nampaknya Pas telah dikuasai oleh sekularisme yang melampau, jika pernah mendengar pendedahan dari Hasan Ali sebelum ini, maka klipvideo dibawah adalah salah satu bukti kebenaran kepada pendedahan tersebut.

Kenyataan Ajk Pas Pusat bahawa Pas sedia menerima Naib Presiden yang bukan beragama Islam adalah kenyataan paling kufur pernah GK dengar dalam sejarah Pas, mana lagi Islamnya Pas kalau dipimpin oleh orang bukan Islam, GK yakin kenyataan tersebut tidak mampu untuk diterima oleh majoriti penyokong Pas dan sebahagian kepimpinan ulamak didalam Pas.


Roadshow "AQIDAH & KUASA KETIGA" Bersama YB Dato' Dr. Hassan Ali di Lot 3388 Jalan Tembusu, Kampung Melayu Subang



Istilah Pas for all dan Islam for all yang dikatakan pembaharuan yang sangat berjaya didalam Pas itu adalah sebenarnya telah menyeleweng dari ajaran Islam yang sebenarnya, kesempatan 'for all' tersebut telah disalah ertikan oleh calon Perdana Menteri mereka dengan adegan for all, belakang depan boleh saja.

Akibat dari perlakuan kepimpinan Pas yang sebeginilah menyebabkan Hasan Ali tanpa merasa penat mahupun gentar untuk terus menjelajah dalam misi membongkar kemunafikan pemimpin Pas yang sebenarnya. GK juga difahamkan Siri Jelajah Hasan Ali yang diadakan di Taman Guru Pintu Geng semalam adalah melalui kerjasama Pas Cawangan Belukar Kota Bharu.

Menurut sumber, rasa tidak puas hati dikalangan akar umbi didalam Pas sendiri sudah membuak-buak dan ianya telah menular menjadi satu barah yang sekaligus akan memusnahkan Pas sendiri. Tetapi Ketua Parasit didalam Pas lupa akan hal ini dan menuduh Umno yang menjadi dalang kepada Siri Jelajah Hasan Ali.

Sedangkan hakikat sebenar, penyokong didalam Pas sendiri sudah sedar yang mereka ditipu dan diperbodohkan selama mana mereka menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas. Salah satu buktinya adalah kerjasama penuh yang diberikan oleh Pas Cawangan Belukar bersama Minda Pondok dalam menjayakan siri pendedahan yang dibuat oleh Hasan di Taman Guru semalam.

Kehadiran yang dicatatkan dalam siri jelajah yang ke 29 ini seramai 20,000 orang telah hadir untuk mendengar pendedahan yang dibuat oleh Hasan. Kehadiran itu juga dipengaruhi oleh orang dalaman Pas melalui gerakan bawah tanah supaya penyokong dan ahli Pas mengetahui hakikat sebenar sebuah Parti yang kononnya memperjuangkan Islam. Anda Mampu Mengubahnya.

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad turut mengulas kenyataan Ajk Pas Pusat yang mengalu-alukan orang bukan Islam dilantik ke jawatan Naib Presiden, Tun M dipetik sebagai berkata, "Mereka tuduh kita kafir kerana bekerjasama dengan bukan Islam, sekarang mahu lantik bukan Islam sebagai pemimpin parti. Itu baik, baik," sindir beliau.

Menurut Tun M lagi, sebelum ini Pas mengkafirkan Umno kerana bekerjasama dengan parti mewakili bukan muslim seperti MCA dan MIC, tetapi cadangan mereka kali ini umpama meludah ke langit.

Tambah beliau, Pas sepatutnya tidak mempunyai masalah bagi menerima bukan Islam sebagai presiden parti itu, kerana selama ini pun mereka mempertahankan dan membenarkan pemimpin bukan Islam dari Pakatan Rakyat yang sewenangnya memetik ayat-ayat al-Quran pada ceramah politik.

“Lagipun, jika mereka bukan Islam, mereka faham tentang Islam, tapi tak peluk Islam, dan sekarang boleh menggunakan petikan al-Quran dalam ucapan mereka.”

TUN MAHATHIR BENCI ISRAEL MANAKALA DATUK ANWAR SAYANG ISRAEL SIRI 2

ANWAR IBRAHIM KUMPUL DANA RM600 JUTA UNTUK PRU 13 ??? ADA KAH INI BENAR ATAU SEBALIKNYA ???




Pengendali portal berita Malaysia Today,Raja Petra Kamaruddin (RPK) berkata Anwar Ibrahim perlu mengumpulkan dana sekurang-kurangnya RM600 juta untuk menghadapi pilihanraya umum ke-13.nampaknya RPK dah buat kenyataan mengenai Anwar Ibrahim sekali lagi.

RPK,yang juga bekas pengendali Free Anwar Campaign (FAC) merumuskan hanya dengan faktor dana sahaja Ketua Umum PKR mampu merealisasikan cita-citanya kononnya nak merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri ke-7.siap bagi tahu pulak mengenai dana.di mana kah dana Anwar Akan Dapat ??? kita lihat lagi ulasan RPK.

“Tanpa RM600 juta,PKR akan mati dan DAP atau PAS akan muncul sebagai taiko dalam pilihan raya akan datang (bergantung kepada parti mana) yang memiliki bilangan kerusi (parlimen) paling banyak.PKR pula akan diturunkan pangkat sebagai saudara muda dalam Pakatan Rakyat dengan kerusi yang hampir tidak cukup untuk menuntut jawatan Ketua Pembangkang, (dan) melupakan sahaja hasrat untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia”, katanya dalam kolumnya, The Corridors of Power, dengan tajuk “EPISODE 8: The man behind PKR (Part 2)”

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

ANDA AKAN MELIHAT SEMUA BUKTI SIAPA KAH SEBENARNYA DATUK JOHN SOH CHE WEN

Dalam laporan yang ditulis berdasarkan pengalaman peribadi bersama PKR dan Anwar itu,RPK merumuskan seorang individu yang bernama Datuk John Soh Chee Wen merupakan key person di sebalik kebangkitan Anwar Ibrahim dan partinya sejak dari tahun 1998.

“Dia (Soh) telah membelanjakan RM20-RM30 juta untuk menaja Anwar dan kemudian PKR, sejak dari Tahun 1998″, katanya.

Menurut RPK,peranan John Soh itu tidak diketahui umum,kecuali di kalangan inner circle Anwar,bahawa pemain di sebalik tabir itu bukan setakat penaja kewangan PKR,malah beliau juga merupakan ‘master strategist’ yang memikirkan kaedah untuk merampas Putrajaya pada pilihanraya umum akan datang.

Anwar dan John Soh mula bercanggah pendapat tentang pembentukan kerajaan baru 16 September 2008, di mana menurut Anwar wang sebanyak RM300 juta adalah penting untuk membeli 30 ahli parlimen Barisan Nasional (BN),namun John Soh tidak bersetuju mengeluarkan dana itu kecuali Anwar mampu membuktikan bahawa beliau benar-benar berjaya dalam rancangannya.

“John Soh enggan mengeluarkan RM300 juta dan berakhir impian 16 September untuk memasuki Putrajaya”, katanya.

Katanya lagi,selama beberapa minggu,Anwar enggan bercakap dengan John Soh dan Ketua Umum PKR itu meletakkan kegagalan 16 September di atas bahu pembiaya dan pakar strategi itu.

“Apabila mereka akhirnya bertemu, Anwar dan John Soh mula bertengkar. Apabila Anwar berkata John Soh harus dipersalahkan kerana kegagalan 16 September, John Soh membidas, “Jika awak begitu yakin rancangan awak berjaya mengapa awak tidak membiayai dengan wang awak sendiri? Pulangkan semula beberapa bilion wang yang awak sembunyikan di luar negara dan bayar (balik) RM300 juta dari poket awak sendiri!”

Menurut RPK, apabila keadaan bertambah parah dan mustahil untuk mereka berbaik-baik semula, John Soh dan Anwar telah ‘berpisah’,kemuncaknya pada Pilihan Raya Negeri Sarawak hampir setahun lalu.Dakwanya lagi,bangunan yang menempatkan ibu pejabat PKR kini dimiliki oleh John Soh,dengan jumlah hutang sewa bangunan PKR sehingga Jun 2010 adalah sebanyak RM600,000,katanya,hutang sewa bangunan itu kini dianggarkan telah mencecah RM1 juta.

Persoalannya sekarang,berjayakah Anwar mengumpulkan dana RM600 juta untuk mencapai cita-cita politiknya,tanpa bantuan John Soh ???

Mungkinkah sekarang Anwar sudah ada penganti John Soh,sepertimana Anwar pernah ‘membuang’ Datuk S Nallakarupan sebelum ini ???

RENUN-RENUNGKAN



BUKTI SURAT RASMI TUN MAHATHIR MENYELAR SIKAP ISRAEL KEPADA PERDANA2 MENTERI ISRAEL LAKNAT !!!!!




BERIKUT ialah surat yang ditulis bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Perdana Menteri Israel Ehud Barak yang baru dipilih pada 1999, seperti yang dikeluarkan Kementerian Luar hari ini.



PERDANA MENTERI MALAYSIA

8 Jun 1999

Tuan Yang Terutama
Encik Ehud Barak
Perdana Menteri Israel
TEL AVIV

Tuan Yang Terutama,

Saya ingin menyampaikan ucapan tahniah atas kemenangan tuan dalam pilihan raya baru-baru ini. Dengan mandat yang cukup meyakinkan, saya berharap tuan dan rakan gabungan tuan akan dapat memimpin masa depan rakyat Israel di ambang Abad baru.

Saya ingin mengambil peluang ini untuk mengulangi pendirian Malaysia yang sentiasa memperjuangkan keamanan dan penyelesaian masalah antara jiran menerusi rundingan. Oleh itu menjadi harapan kami untuk melihat pelaksanaan bersama perjanjian yang ditandatangani antara PLO dan Israel. Kami juga percaya jika proses perdamaian hendak diselamatkan, langkah-langkah berkesan mesti diambil untuk memenuhi komitmen.

Sebagai rakan penting dalam proses damai adalah mustahak bagi Israel lebih bersedia bertolak ansur. Rakyat Palestin telah membuat pengorbanan besar. Mereka tidak lagi menuntut penghapusan negara Israel. Mereka malah sedia berkongsi Baitulmaqdis dengan anda. Oleh itu kini masanya bagi Israel memberi respons positif demi mempertahankan harapan rakyat di Palestin dan Israel. Komitmen mulia yang dibuat oleh Kerajaan sebelumnyua mesti dihormati. Jika tidak saya bimbang, akan wujud suasana konflik dan ketidakstabilan serantau yang berkekalan menjangkau ke Abad akan datang. Ini adalah prospek yang mesti dielakkan.

Pokok masalah ialah bahawa tiada pihak yang harus kembali kepada cara lama merundingkan apa yang dimiliki pihak lain, di satu nada dan menghasut kebencian dan keganasan, pada nada lain. Malaysia tidak dapat membiarkan keganasan oleh mana-mana pihak, sama ada rakan atau musuh. Mana-mana negara yang merampas tanah dan harta orang lain, atau menghapus tempat tinggal orang lain untuk mendirikan penempatan mereka sendiri tidak boleh dianggap bersikap jujur mahukan perdamaian.

Malaysia yakin penuh bahawa keselamatan semua negara di Asia Barat dapat dijamin dengan kewujudan perdamaian yang adil, berkekalan, dan komprehensif di rantau berkenaan. Ini mestilah berdasarkan pada prinsip "pertukaran tanah untuk perdamaian" dan penubuhan sebuah negara Palestin merdeka dengan Baitulmaqdis Timur sebagai ibu negaranya.

Dunia berharap Israel di bawah kepimpinan tuan, mengetengahkan proses damai dengan iltizam yang tulen. Saya sesungguhnya berharap pencapaian penyelesaian komprehensif di rantau tersebut akan membolehkan Malaysia melihat dengan realistik langkah positif ke arah penubuhan hubungan biasa dengan Israel.

Yang Ikhlas

Dr Mahathir mohamad

surat-surat Tun Mahathir seterusnya di TUN MAHATHIR BENCI ISRAEL MANAKALA DATUK ANWAR SAYANG ISRAEL

TUN MAHATHIR BENCI ISRAEL MANAKALA DATUK ANWAR SAYANG ISRAEL

Surat yang diedarkan oleh Perosak Rakyat. Dengar cerita surat yang benar katanyer!


Surat yang sebenarnya!!! Tengok, Baca dan Fikir-Fikirkanlah!








Awekz: Teringat sembang-sembang dengan kawan masa breakfast tadi, maklumat yang baik seharusnya dikongsi sesama kita dan bukan hanya untuk disimpan or take the credit ourself. Bukan SELFISH ke nama nyer? Apapun, sharing is caring...



BERIKUT ialah surat yang ditulis bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Perdana Menteri Israel Ehud Barak yang baru dipilih pada 1999, seperti yang dikeluarkan Kementerian Luar hari ini.



PERDANA MENTERI MALAYSIA

8 Jun 1999

Tuan Yang Terutama
Encik Ehud Barak
Perdana Menteri Israel
TEL AVIV

Tuan Yang Terutama,

Saya ingin menyampaikan ucapan tahniah atas kemenangan tuan dalam pilihan raya baru-baru ini. Dengan mandat yang cukup meyakinkan, saya berharap tuan dan rakan gabungan tuan akan dapat memimpin masa depan rakyat Israel di ambang Abad baru.

Saya ingin mengambil peluang ini untuk mengulangi pendirian Malaysia yang sentiasa memperjuangkan keamanan dan penyelesaian masalah antara jiran menerusi rundingan. Oleh itu menjadi harapan kami untuk melihat pelaksanaan bersama perjanjian yang ditandatangani antara PLO dan Israel. Kami juga percaya jika proses perdamaian hendak diselamatkan, langkah-langkah berkesan mesti diambil untuk memenuhi komitmen.

Sebagai rakan penting dalam proses damai adalah mustahak bagi Israel lebih bersedia bertolak ansur. Rakyat Palestin telah membuat pengorbanan besar. Mereka tidak lagi menuntut penghapusan negara Israel. Mereka malah sedia berkongsi Baitulmaqdis dengan anda. Oleh itu kini masanya bagi Israel memberi respons positif demi mempertahankan harapan rakyat di Palestin dan Israel. Komitmen mulia yang dibuat oleh Kerajaan sebelumnyua mesti dihormati. Jika tidak saya bimbang, akan wujud suasana konflik dan ketidakstabilan serantau yang berkekalan menjangkau ke Abad akan datang. Ini adalah prospek yang mesti dielakkan.

Pokok masalah ialah bahawa tiada pihak yang harus kembali kepada cara lama merundingkan apa yang dimiliki pihak lain, di satu nada dan menghasut kebencian dan keganasan, pada nada lain. Malaysia tidak dapat membiarkan keganasan oleh mana-mana pihak, sama ada rakan atau musuh. Mana-mana negara yang merampas tanah dan harta orang lain, atau menghapus tempat tinggal orang lain untuk mendirikan penempatan mereka sendiri tidak boleh dianggap bersikap jujur mahukan perdamaian.

Malaysia yakin penuh bahawa keselamatan semua negara di Asia Barat dapat dijamin dengan kewujudan perdamaian yang adil, berkekalan, dan komprehensif di rantau berkenaan. Ini mestilah berdasarkan pada prinsip "pertukaran tanah untuk perdamaian" dan penubuhan sebuah negara Palestin merdeka dengan Baitulmaqdis Timur sebagai ibu negaranya.

Dunia berharap Israel di bawah kepimpinan tuan, mengetengahkan proses damai dengan iltizam yang tulen. Saya sesungguhnya berharap pencapaian penyelesaian komprehensif di rantau tersebut akan membolehkan Malaysia melihat dengan realistik langkah positif ke arah penubuhan hubungan biasa dengan Israel.

Yang Ikhlas

Dr Mahathir mohamad

***************************


BERIKUT ialah surat yang ditulis bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Perdana Menteri Israel Yitzhak Rabin pada 1993, seperti yang dikeluarkan Kementerian Luar hari ini.

PERDANA MENTERI MALAYSIA

21 Disember 1993

Tuan Yang Terutama
Tuan Yitzhak Rabin
Perdana Menteri Israel
JERUSALEM


Saya ingin mengucapkan terima kasih atas surat tuan bertarikh 17 Oktober memaklumkan saya mengenai Perjanjian Prinsip dan Pengiktirafan Bersama antara Israel dan PLO.

Kerajaan saya menyokong perkembangan positif ini dan menganggapnya sebagai satu langkah awal ke arah merealisasikan satu penyelesaian yang komprehensif kepada masalah Timur Tengah. Sebagai tanda sokongan Malaysia terhadap perkembangan ini, negara saya telah diwakili pada Persidangan Penderma bagi menyokong proses damai Timur Tengah yang diadakan di Washington dan seterusnya berjanji untuk memberi sumbangan kewangan yang sederhana kepada rakyat Palestin bagi membantu dalam tugas-tugas baru mereka. Kerajaan saya juga menawarkan bantuan teknikal kepada rakyat Palestin di bawah Program Kerjasama Teknikal Malaysia.

Demi prinsip umum, Malaysia bersedia untuk membina hubungan dengan Israel pada masa yang sesuai. Sementara itu, saya ingin melihat kemajuan ketara dalam pelaksanaan perjanjian damai.

Masalah Timur Tengah terutamanya isu Palestin telah menjadi punca ketidakstabilan di rantau itu dan saya berharap perjanjian baru-baru ini antara Israel dan PLO akan menyumbang kepada keamanan yang berpanjangan di kawasan itu.

Saya berharap kepada hubungan yang biasa dengan Israel (ayat yang terakhir ini bertulis tangan)

DR. MAHATHIR MOHAMAD

***********************


BERIKUT adalah surat yang ditulis oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Benjamin Netanyahu, Perdana Menteri Israel pada 1997, seperti yang dikeluarkan oleh Kementerian Luar hari ini.


PERDANA MENTERI MALAYSIA

14 Mac 1997

Tuan Yang Terutama
Tuan Benjamin Netanyahu
Perdana Menteri Israel
Jerusalem


Surat tuan bertarikh 23 Januari hanya sampai kepada saya semalam. Saya amat menghargai susah payah tuan untuk memaklumkan kepada saya situasi di Palestin dan rantau berkenaan. Malangnya sebahagian besar daripada perkara yang tuan nyatakan itu telahpun berubah dengan begitu pantas.

Malaysia percaya kepada keamanan dan penyelesaian masalah antara negara berjiran menerusi rundingan. Sebagai jalan keluar terakhir, kami beralih kepada pihak ketiga. Dalam pertikaian berhubung wilayah antara Malaysia dan Singapura dan Malaysia dan Indonesia kami bersetuju menyerahkan kepada Mahkamah Dunia untuk memutuskannya. Pertikaian antara Malaysia dan Thailand berhubung wilayah perairan diselesaikan dengan persetujuan untuk berkongsi sumber bukan marin dengan saksama.

Di dalam negara, ketidaksamaan dalam pengagihan kekayaan antara penduduk pribumi dan kalangan yang asalnya pendatang diselesaikan menerusi tindakan afirmatif di mana golongan miskin akan memperoleh perkongsian yang lebih besar daripada kek ekonomi yang semakin berkembang tetapi tidak ada tindakan merampas dan mengagihkan semula apa yang telahpun menjadi kepunyaan keturunan kalangan pendatang. Setiap orang menikmati pembahagian yang agak adil sekarang dan setiap orang agak berpuas hati. Hubungan antara kaum yang berbeza di Malaysia adalah baik dan tidak porak-peranda.

Perkara penting yang ingin saya tekankan ialah untuk tidak mengambil apa yang telahpun menjadi kepunyaan orang lain sungguhpun daripada segi sejarah, ia mungkin kepunyaan tuan. Akhir-akhir ini Israel telah merobohkan penempatan Arab dalam usaha mendirikan rumah bagi rakyat Israel. Seluruh dunia, termasuk sekutu tuan, Amerika Syarikat, mengutuk tindakan ini. Namun Israel tetap meneruskan juga.

Tuan mengutuk Syria kerana membuat ancaman. Bagaimanapun ancaman mereka adalah respons kepada tindakan tuan sendiri. Jika tuan secara paksa merampas tanah dan harta benda kepunyaan penduduk Palestin, satu-satunya respons sekiranya mereka tidak bertindak secara ganas terhadap tuan, adalah dengan mengancam untuk bertindak menentang tuan. Jika mereka tidak boleh bertinda balas dan mereka tidak boleh menyuarakan tindak balas yang dihasratkan itu, maka mereka terpaksa tunduk kepada semua tindakan tuan tidak kira bagaimana salah sekalipun. Apa yang tuan lakukan sekarang bertentangan dengan semangat dan surat proses perdamaian yang dipersetujui oleh pendahulu tuan. Bagaimanakah kami boleh mempercayai Israel jika sesuatu perubahan dalam kerajaan menyangkal jaminan yang diberi dengan rasminya oleh sebuah Kerajaan Israel. Tolong pertimbangkan semula keputusan tuan untuk membina penempatan baru Yahudi di tanah Arab.

Belia-belia Israel ada di sini. Hasrat kami ialah untuk menunjukkan kepada mereka bahawa umat Islam adalah manusia rasional biasa yang mahu hidup dalam keamanan dan kebebasan. Kami berharap mereka akan mempunyai tanggapan baru terhadap umat Islam dan Islam. Akan berlaku penyimpangan dalam kalangan umat Islam tetapi penyimpangan turut berlaku dalam kalangan Yahudi dan Kristian serta penganut setiap agama. Tiada agama yang seharusnya dihakimi berdasarkan penyimpangan ini. Kami berharap kalangan belia ini akan memahami umat Islam dengan lebih baik dan akan mahu berbaik-baik dengan mereka. Untuk mengecap keamanan tuan perlu melakukan pengorbanan. Penduduk Palestin tidak lagi mendesak penyingkiran Israel. Mereka malah bersedia untuk berkongsi Jerusalem dengan tuan. Mereka telah melakukan pengorbanan.

Kita harus ingat apabila Yahudi diperlakukan dengan kejam di Eropah, mereka seringkali menemui perlindungan dalam kalangan umat Islam di negara-negara Islam. Kami tidak menganggap rakyat Israel sebagai seteru abadi. Namun kami tidak boleh menahan rasa simpati terhadap penduduk Palestin kerana tanah air mereka dirampas daripada mereka sekarang. Ia mungkin menjadi kepunyaan Yahudi tiga ribu tahun yang lalu. Banyak tanah tradisional Melayu yang telah menjadi sebahagian daripada Thailand. Tetapi kami tidak menuntut Selatan Thailand untuk menjadi sebahagian daripada Malaysia. Jika kita pergi terlalu jauh ke masa lampau, kita tidak boleh hidup bersama jiran-jiran kita.

Kami bersedia untuk mengadakan kerjasama ekonomi dan teknologi dengan Israel tetapi kami masih belum boleh berbuat demikian kerana tuan belum memenuhi komitmen yang dibuat oleh Kerajaan Israel yang sah. Kami ingin memikirkan bahawa sebaik sahaja kami mewujudkan hubungan dengan tuan, ia akan hubungan yang menjadi tetap.

DR MAHATHIR MOHAMAD


McTheory:

Wednesday, February 29, 2012

DUA DUNIA : FANA DAN AKHIRAT ... KETEGUHAN IMAN



Dua Dunia yang di adakan trans 7 bertempat Malang - Jawa Timur
disiarkan 4 November 2011. Menceritakan Seorang Sufi menyebarkan Agama ISLAM dengan mengarjarkan Islam yang sebenarnya namun sayang Ustadnya kurang begitu greget dalam berkomunikasi dengan JIN. mungkin Ustadnya tidak mw menerima merasa penuh ilmu agama. Padahal JINnya mw berbagi tentang ke esaan tuhan. Apakah anda setuju ini episode terbaik??

PAPA GOMO : USTAZ BADRULAMIN DINASIHATKAN BERHENTI SEGALA KEGIATAN POLITIK DAN TUMPUKAN PADA TAZKIRAH ... JIKA TIDAK MALU BESAR

Ostaz Badrul Amin Diminta Berundur Segera Sebelum Seluruh Keluarga Mendapat Aib






Sayang Keluarga Dan Jangan Mereka
Mendapat Aib Akibat Perbuatan Anda

Artikel ini khas buat Badrul Amin Penasihat Agama Islam kepada Menteri Besar Selangor.

Terlebih dahulu Gomo nak ingatkan kepada para jentera Pembangkang PAS,DAP dan PKR untuk bersiap sedia jika selepas ini Musibat yang lebih besar akan melanda anda semua jika terus menyokong Badrul Amin yang ditangkap Khalwat,

Badrul Amin, tidak perlulah Gomo bercakap banyak dalam artikel ini namun sebagai ingatan dan desakan agar anda bersara dari aktiviti politik dengan melepaskan semua jawatan yang ada sama ada didalam parti mahupun Kerajaan Selangor.

Tertangkap nya anda pada pagi itu bersama isteri Cikgu Faizal bukan sekadar satu cerita semata mata kerana jika anda sedar waktu kejadian terdapat rakaman yang dilakukan keatas anda. Rakaman yang sungguh mengaibkan apabila ianya terdedah kelak.

Sebagai seorang yang sering berkopiah dan mengadakan ceramah ugama adalah wajar sekiranya Badrul Amin sedar akan Dosa yang beliau lakukan selama 2 malam bersama Wanita isteri Orang itu. Dosa yang besar dan tentunya berat untuk beliau tanggung.

Sekarang ini isu Khalwat berlegar legar hanya melalui kenyataan Jabatan Agama Islam Pahang dan beberapa saksi termasuk pekerja Hotel sahaja. Dan dengan ini pun Badrul Amin sudah berkira kira untuk bercuti dan semalam melantik peguam yang kononya nak menyaman akhbar dan Blogger yang membuat Fitnah.


Cukup lah Badrul Amin, Cukup setakat disini sahaja penafian anda kerana Gomo serta rakan yang lain tidak mahu mengeluarkan Gambar dan video yang tidak sepatutnya sewaktu anda ditangkap pada pagi itu.

Anda mempunyai dua orang isteri dan adalah lebih elok untuk tidak terus menjatuhkan air muka mereka berdua dan juga anak anak anda gara gara Gambar dan paparan Video pada pagi kejadian.

Buat Badrul Amin, ini pesanan ikhlas dari Gomo yang mewakili rakan Blogger yang lain. Berhenti sekarang sebelum diaibkan dengan lebih dasyat lagi. Anda bukan Anwar Ibrahim yang mampu berpura pura. Jangan bertindak seperti Anwar Ibrahim kerana anda sendiri telah pun MENGAKUI bahawa Wanita Isteri orang itu ada bersama dengan anda.

Buat para pemimpin Pakatan adalah dinasihatkan anda untuk bersedia dengan Cemuhan yang mendatang jika Badrul Amin tidak meletakkan jawatan yang ada didalam parti mahupun Kerajaan Negeri. Pekara buruk pastinya akan berlaku dengan amat dasyat sama sekali.

Psssttt... Gambar dan rakaman video beliau ditangkap khalwat bakal mengaibkan beliau, isteri dan anak anak


Sayangi Keluarga Anda Badrul Amin

Baca selanjutnya di :

BLOG PEMBANGKANG BERI AMARAN KAT USTAZ BADRULAMIN AGAR TUTUP HINGGA SIASATAN SELESAI ... MULUT DAH MACAM LONGKANG ?


Badrulamin Patut Tutup Mulut, Tunggu Siasatan Selesai

Badrulamin Patut Tutup Mulut, Tunggu Siasatan Selesai


BANYAK yang telah penulis baca dan lihat berkenaan dengan kes khalwat membabitkan Penasihat Menteri Besar Selangor, Dr. Badrulamin Bahron. Malangnya, semua yang penulis lihat tidak langsung menyebelahi Dr. Badrulamin.

Antara yang mencetus lebih banyak persoalan ialah dakwaan Badrulamin yang dia dibelasah dan dikurung 20 orang lelaki yang dibawa suami perempuan berkenaan. keengganannya membuat lapuran polis, keengganannya mendapatkan rawatan di hospital setelah mendakwa dibelasah 20 lelaki dan pihak hotel yang menafikan 20 samseng datang menceroboh hotel tersebut pada malam kejadian.

20 samseng membelasah ustaz badrulamin ... tiada kecederaan .. TIPU KAH?
Atau yang pukul ustaz tu 20 samseng gay ... mat lembut ... AUWW!!!

Dan terbaru Badrulamin mendakwa pembantunya diberi rasuah supaya tidak menjadi saksinya dalam kes khalwat tersebut.

Kalau dirangkumkan semua sekali, seolah-olahnya Badrulamin kehilangan semua punca untuknya membela diri!! Penulis tidak percaya keadaan ini boleh berlaku, paling tidak, sudah tentu ada rakaman CCTV hotel bagi membuktikan hotel itu diceroboh 20 orang samseng yang dibawa suami wanita tersebut.

Tapi paling penting, Badrulamin perlulah membuat laporan polis terlebih dahulu, kerana hanya dengan cara tersebut baru siasatan yang sewajarnya boleh dilakukan dan kebenaran disebalik kejadian tersebut boleh didedahkan kepada umum.

Yang penting dalam kes-kes sedemikian ialah bukti!

Badrulamin yang sudah boleh dianggap sebagai ahli politik veteran, sudah tentu sedia maklum akan hal ini. Rakyat mungkin boleh terbawa-bawa dengan persepsi, tapi itu dalam keadaan tertentu sahaja, bukan dalam semua keadaan.

Jadi amat penting sebenarnya Badrulamin membiarkan siasatan yang sewajarnya berjalan dan paling penting membuat apa yang sewajarnya dibuat bagi orang yang mendakwa dianiaya sepertinya – laporan polis. Itu adalah jauh lebih baik daripada bercakap tentang perkara-perkara yang tidak boleh dibuktikan bila disoal balik.

Dugaan yang ditimpakan Allah swt ke atas Badrulamin ini pada penulis kecil saja, jika nak dibandingkan dengan dugaan yang lebih besar seperti dihadapi Datuk Seri Anwar Ibrahim. Mungkin dengan statusnya sebagai Penasihat Agama Menteri Besar Selangor, hal-hal yang sedemikian sedikit sebanyak mencalarkan maruahnya sebagai seorang ahli agama.

Apatah lagi bila membabitkan kes khalwat dengan isteri orang.

Tapi, dengan membuat dakwaan-dakwaan balas yang sukar dibuktikan atau mudah dipatahkan pihak-pihak terbabit, itu akan lebih menjejaskan lagi reputasi Badrulamin.

Paling penulis takutkan ialah, kes ini juga akan menyebabkan persepsi rakyat terhadap PKR dan Pakatan Rakyat juga akan ikut berubah. Dan penulis yakin, kalau itu berlaku, lebih baik Badrulamin melepaskan semua jawatannya dalam parti dan kerajaan Negeri Selangor.

Justeru penulis menggesa Badrulamin, menutup mulut dan menunggu sehingga siasatan kes ini selesai. Jika kita bercakap tentang keadilan, maka biarkanlah proses yang sepatutnya berjalan.

Tanpa kita pula memburukkan lagi keadaan.


SUMBER ASAL BLOG PEMBANGKANG : http://suarapakatanrakyat.com/2012/02/badrulamin-patut-tutup-mulut-tunggu-siasatan-selesai/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...