Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, March 1, 2012

TUN MAHATHIR BENCI ISRAEL MANAKALA DATUK ANWAR SAYANG ISRAEL SIRI 2

ANWAR IBRAHIM KUMPUL DANA RM600 JUTA UNTUK PRU 13 ??? ADA KAH INI BENAR ATAU SEBALIKNYA ???




Pengendali portal berita Malaysia Today,Raja Petra Kamaruddin (RPK) berkata Anwar Ibrahim perlu mengumpulkan dana sekurang-kurangnya RM600 juta untuk menghadapi pilihanraya umum ke-13.nampaknya RPK dah buat kenyataan mengenai Anwar Ibrahim sekali lagi.

RPK,yang juga bekas pengendali Free Anwar Campaign (FAC) merumuskan hanya dengan faktor dana sahaja Ketua Umum PKR mampu merealisasikan cita-citanya kononnya nak merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri ke-7.siap bagi tahu pulak mengenai dana.di mana kah dana Anwar Akan Dapat ??? kita lihat lagi ulasan RPK.

“Tanpa RM600 juta,PKR akan mati dan DAP atau PAS akan muncul sebagai taiko dalam pilihan raya akan datang (bergantung kepada parti mana) yang memiliki bilangan kerusi (parlimen) paling banyak.PKR pula akan diturunkan pangkat sebagai saudara muda dalam Pakatan Rakyat dengan kerusi yang hampir tidak cukup untuk menuntut jawatan Ketua Pembangkang, (dan) melupakan sahaja hasrat untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia”, katanya dalam kolumnya, The Corridors of Power, dengan tajuk “EPISODE 8: The man behind PKR (Part 2)”

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

ANDA AKAN MELIHAT SEMUA BUKTI SIAPA KAH SEBENARNYA DATUK JOHN SOH CHE WEN

Dalam laporan yang ditulis berdasarkan pengalaman peribadi bersama PKR dan Anwar itu,RPK merumuskan seorang individu yang bernama Datuk John Soh Chee Wen merupakan key person di sebalik kebangkitan Anwar Ibrahim dan partinya sejak dari tahun 1998.

“Dia (Soh) telah membelanjakan RM20-RM30 juta untuk menaja Anwar dan kemudian PKR, sejak dari Tahun 1998″, katanya.

Menurut RPK,peranan John Soh itu tidak diketahui umum,kecuali di kalangan inner circle Anwar,bahawa pemain di sebalik tabir itu bukan setakat penaja kewangan PKR,malah beliau juga merupakan ‘master strategist’ yang memikirkan kaedah untuk merampas Putrajaya pada pilihanraya umum akan datang.

Anwar dan John Soh mula bercanggah pendapat tentang pembentukan kerajaan baru 16 September 2008, di mana menurut Anwar wang sebanyak RM300 juta adalah penting untuk membeli 30 ahli parlimen Barisan Nasional (BN),namun John Soh tidak bersetuju mengeluarkan dana itu kecuali Anwar mampu membuktikan bahawa beliau benar-benar berjaya dalam rancangannya.

“John Soh enggan mengeluarkan RM300 juta dan berakhir impian 16 September untuk memasuki Putrajaya”, katanya.

Katanya lagi,selama beberapa minggu,Anwar enggan bercakap dengan John Soh dan Ketua Umum PKR itu meletakkan kegagalan 16 September di atas bahu pembiaya dan pakar strategi itu.

“Apabila mereka akhirnya bertemu, Anwar dan John Soh mula bertengkar. Apabila Anwar berkata John Soh harus dipersalahkan kerana kegagalan 16 September, John Soh membidas, “Jika awak begitu yakin rancangan awak berjaya mengapa awak tidak membiayai dengan wang awak sendiri? Pulangkan semula beberapa bilion wang yang awak sembunyikan di luar negara dan bayar (balik) RM300 juta dari poket awak sendiri!”

Menurut RPK, apabila keadaan bertambah parah dan mustahil untuk mereka berbaik-baik semula, John Soh dan Anwar telah ‘berpisah’,kemuncaknya pada Pilihan Raya Negeri Sarawak hampir setahun lalu.Dakwanya lagi,bangunan yang menempatkan ibu pejabat PKR kini dimiliki oleh John Soh,dengan jumlah hutang sewa bangunan PKR sehingga Jun 2010 adalah sebanyak RM600,000,katanya,hutang sewa bangunan itu kini dianggarkan telah mencecah RM1 juta.

Persoalannya sekarang,berjayakah Anwar mengumpulkan dana RM600 juta untuk mencapai cita-cita politiknya,tanpa bantuan John Soh ???

Mungkinkah sekarang Anwar sudah ada penganti John Soh,sepertimana Anwar pernah ‘membuang’ Datuk S Nallakarupan sebelum ini ???

RENUN-RENUNGKAN



BUKTI SURAT RASMI TUN MAHATHIR MENYELAR SIKAP ISRAEL KEPADA PERDANA2 MENTERI ISRAEL LAKNAT !!!!!




BERIKUT ialah surat yang ditulis bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Perdana Menteri Israel Ehud Barak yang baru dipilih pada 1999, seperti yang dikeluarkan Kementerian Luar hari ini.



PERDANA MENTERI MALAYSIA

8 Jun 1999

Tuan Yang Terutama
Encik Ehud Barak
Perdana Menteri Israel
TEL AVIV

Tuan Yang Terutama,

Saya ingin menyampaikan ucapan tahniah atas kemenangan tuan dalam pilihan raya baru-baru ini. Dengan mandat yang cukup meyakinkan, saya berharap tuan dan rakan gabungan tuan akan dapat memimpin masa depan rakyat Israel di ambang Abad baru.

Saya ingin mengambil peluang ini untuk mengulangi pendirian Malaysia yang sentiasa memperjuangkan keamanan dan penyelesaian masalah antara jiran menerusi rundingan. Oleh itu menjadi harapan kami untuk melihat pelaksanaan bersama perjanjian yang ditandatangani antara PLO dan Israel. Kami juga percaya jika proses perdamaian hendak diselamatkan, langkah-langkah berkesan mesti diambil untuk memenuhi komitmen.

Sebagai rakan penting dalam proses damai adalah mustahak bagi Israel lebih bersedia bertolak ansur. Rakyat Palestin telah membuat pengorbanan besar. Mereka tidak lagi menuntut penghapusan negara Israel. Mereka malah sedia berkongsi Baitulmaqdis dengan anda. Oleh itu kini masanya bagi Israel memberi respons positif demi mempertahankan harapan rakyat di Palestin dan Israel. Komitmen mulia yang dibuat oleh Kerajaan sebelumnyua mesti dihormati. Jika tidak saya bimbang, akan wujud suasana konflik dan ketidakstabilan serantau yang berkekalan menjangkau ke Abad akan datang. Ini adalah prospek yang mesti dielakkan.

Pokok masalah ialah bahawa tiada pihak yang harus kembali kepada cara lama merundingkan apa yang dimiliki pihak lain, di satu nada dan menghasut kebencian dan keganasan, pada nada lain. Malaysia tidak dapat membiarkan keganasan oleh mana-mana pihak, sama ada rakan atau musuh. Mana-mana negara yang merampas tanah dan harta orang lain, atau menghapus tempat tinggal orang lain untuk mendirikan penempatan mereka sendiri tidak boleh dianggap bersikap jujur mahukan perdamaian.

Malaysia yakin penuh bahawa keselamatan semua negara di Asia Barat dapat dijamin dengan kewujudan perdamaian yang adil, berkekalan, dan komprehensif di rantau berkenaan. Ini mestilah berdasarkan pada prinsip "pertukaran tanah untuk perdamaian" dan penubuhan sebuah negara Palestin merdeka dengan Baitulmaqdis Timur sebagai ibu negaranya.

Dunia berharap Israel di bawah kepimpinan tuan, mengetengahkan proses damai dengan iltizam yang tulen. Saya sesungguhnya berharap pencapaian penyelesaian komprehensif di rantau tersebut akan membolehkan Malaysia melihat dengan realistik langkah positif ke arah penubuhan hubungan biasa dengan Israel.

Yang Ikhlas

Dr Mahathir mohamad

surat-surat Tun Mahathir seterusnya di TUN MAHATHIR BENCI ISRAEL MANAKALA DATUK ANWAR SAYANG ISRAEL

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...