Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, February 23, 2013

Seramai 4.3 juta Penonton Menonton Sesi Soal Jawab Bersama YB Nasha Di TV 3 Catat Jumlah Penonton Teramai...

SOAL JAWAB (TV3) BERSAMA NASARUDDIN MAT ISA (FULL) 

 

Sesi Soal Jawab Bersama YB Nasha Di TV 3 Catat Jumlah Penonton Teramai...


Siaran rancangan berbentuk Siri Rancangan Temubual terbitan TV3, rancangan ‘Soal Jawab’ yang menampilkan Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin Mat Isa daripada parti PAS sebagai tetamu undangan pada 6 Februari 2013 yang lalu seperti tidak disangka berjaya melakarkan sejarah tersendiri menerusi pertumbuhan kadar tontonan yang tinggi dalam Siri Rancangan Temubual televisyen di Malaysia pada tahun 2013 setakat ini.
Rancangan yang dibuat secara rakaman dari studio Media Prima, telah berjaya mewujudkan satu ‘benchmark’ tertinggi bagi rancangan berbentuk Siri Rancangan Temubual bukan saja bagi TV3 tetapi bagi sesebuah produksi siri Rancangan Temubual di Malaysia, apabila berjaya meraih jumlah penonton tertinggi sebanyak 4.3 juta (25.9 TVR) atau 72.6% (sumber: A.C. Nielsen Audience Measurement).
Secara purata, rancangan berbentuk temubual atau bual bicara hanya mencatatkan rekod 300,000 penonton sahaja. Namun atas faktor kekuatan tetamu undangan pada 6 Februari lalu, iaitu Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang baru sahaja digugurkan daripada Majlis Syura Ulama PAS oleh pimpinan tertinggi PAS pada 14 Januari 2013, jumlah penonton yang menonton rancangan tersebut meningkat mendadak sebanyak 4 juta kepada 4.3 juta penonton.
Secara kesimpulannya, kadar tontonan keseluruhan rancangan Soal Jawab pada 6 Februari lalu telah mencipta rekod baru dengan tontonan sebanyak 4 juta penonton, iaitu hampir ‘sebaris’ dengan jumlah penonton Anugerah Juara Lagu (AJL) ke 27 yang telah diadakan pada 6 Januari 2013 lalu iaitu sebanyak 6 juta penonton.
Fenomena ini dilihat sebagai satu keadaan di mana medium televisyen di Malaysia telah dibuka luas untuk pemimpin politik berbicara mengenai kempen-kempen menjelang Pilihanraya Umum ke 13 tidak lama lagi. Kemunculan tetamu undangan pada hari tersebut tidak perlu disangkal lagi kerana kemunculannya amat dinantikan oleh penganalisis dan pengikut politik tanahair yang sarat dengan isu semasa dan sensitif, seperti isu perpaduan kaum Melayu Islam di Malaysia, isu penggunaan Kalimah Allah, isu keakraban beliau bersama Perdana Menteri Malaysia dan isu kemasukan beliau ke dalam UMNO. Bukan sahaja melalui kaca televisyen, pendedahan oleh Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin pada malam itu juga dipancarkan menerusi laman web rasmi TV3 dan di laman web tonton.com.my .
Jumlah audience yang menonton secara online pula mencecah 95,312, juga menjadikannya satu rekod baru tontonan Siri Rancangan Temubual melalui online di Malaysia. Ditambah dengan adanya kemudahan internet mudah alih dan smartphone, tontonan secara ‘live streaming’ mencapai angka tertingginya pada permulaan rancangan tersebut, iaitu tepat pada jam 10.03 malam dengan 18,598 hits berbanding hanya 6,109 pada penghujung rancangan. Malaysia mencatatkan tontonan online tertinggi sebanyak sebanyak 98,435 tontonan, diikuti negara-negara lain seperti United Kingdom (4,542), Arab Saudi (3,431), Amerika Syarikat (3,068), Australia (2,956), Singapura (2,158), Indonesia (1,132) dan Brunei (1,009).
Bacaan tontonan yang dibuat ini tidak termasuk dengan jumlah siaran yang telah direkodkan oleh pengguna stesen televisyen berbayar Astro melalui dekoder Astro dan tontonan rakaman yang telah dimuatnaik ke laman web di internet, terutamanya Youtube dan blog-blog yang berunsurkan politik.
Rancangan Soal Jawab pada 6 Februari lalu telah membawa satu dimensi baru dalam penyiarannya yang menampilkan Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin Mat Isa sebagai tetamu undangan yang datangnya dari pihak pembangkang di Malaysia. Siaran bertemakan “Nasharuddin – Berjuang Dalam Kontroversi” ditayangkan selama satu jam tersebut dilihat memberi satu impak negatif kepada barisan parti pembangkang, khususnya menjelang Pilihanraya Umum ke 13, apabila banyak pendedahan dibuat oleh tetamu tersebut yang menjawab kepada segala persoalan isu-isu semasa tanahair. Keberanian beliau selaku wakil parti politik daripada pihak pembangkang yang secara berani menerima jemputan bagi ditemubual oleh TV3 dengan membincangkan masalah dalaman parti secara terbuka di kaca televisyen, yang ditonton oleh masyarakat di seluruh dunia. (Dipetik dari sumber)

TERKINI - NAJIB UMUM BUBAR PARLIMEN SELEPAS LIMA 2013 ... BULAN APRIL 2013 DIJANGKA PRU13...

TERKINI - NAJIB UMUM BUBAR PARLIMEN 1 APRIL INI.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof menjangka Parlimen akan dibubarkan selepas berakhirnya Pameran Udara dan Maritim Langkawi (LIMA) 2013.

LIMA 2013 akan berlangsung selama lima hari mulai 26 Mac hingga 30 Mac ini.

Astro Awani.com memetik Aziz berkata demikian ketika ditemui media selepas taklimat bersama Pengarah-Pengarah Pilihan Raya zon utara di Langkawi semalam.

Jangkaan itu bagaimanapun, tegas Aziz, adalah pandangan peribadi beliau.
Beliau percaya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hanya akan menasihati Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan Dewan Rakyat selepas selesai LIMA 2013 kerana pameran itu telah dirancang sejak dua tahun lalu.

"Ini logik saya lah, takkan lah dia (Najib) yang pernah jadi Menteri Pertahanan, banyak kali terlibat dalam LIMA, tiba-tiba nak bubar sebelum LIMA," kata Aziz lagi.

Pengerusi SPR itu juga ditanya mengenai desas-desus yang mengatakan ramai pelabur dari luar negara akan menarik diri jika Parlimen dibubarkan sebelum LIMA 2013.

Menurut Abdul Aziz, Najib sangat arif mengenai kepentingan pelaburan asing yang akan dijana sempena penganjuran pameran berkenaan.

Justeru, Aziz secara peribadi yakin PRU-13 akan berlangsung selepas penganjuran LIMA 2013.
 
 

Filipina Minta Tangguh Penghantaran Kumpulan Bersenjata Sehingga Selasa Minggu Depan



LAHAD DATU - Kerajaan Filipina pada Sabtu meminta tarikh akhir bagi kumpulan bersenjata Kesultanan Sulu untuk meninggalkan Kampung Tanduo dilanjutkan.
 
Menteri Luar Filipina, Albert del Rasario berkata, beliau ada menghubungi rakan sejawatannya, Datuk Seri Anifah Aman, meminta tarikh akhir pada Jumaat untuk pengikut Sultan Sulu meninggalkan Sabah dilanjutkan sehingga Selasa depan.

Menurutnya, pihak berkuasa Filipina sedang cuba memujuk pengikut Sultan Jamalul Kiram yang menceroboh masuk ke Kampung Tanduo selama dua minggu supaya meninggalkan Sabah.

“Kami harap permintaan itu akan dipersetujui memandangkan usaha untuk memujuk keluarga Kiram supaya mengundur diri dalam keadaan aman,” katanya kepada media di Filipina.

Beliau berkata, pihak berkuasa Malaysia memberi jaminan kepada Filipina bahawa mereka tidak akan menggunakan kekerasan terhadap kumpulan terbabit sekiranya meninggalkan Sabah secara aman.

Kira-kira 100 ahli kumpulan Sulu masih lagi berkeras untuk tinggal di Tanduo walaupun hari Jumaat merupakan tarikh akhir mereka sepatutnya dihantar pulang.

Pihak keselamatan Malaysia, telah melebarkan kepungan mereka di darat dan laut sekitar kumpulan berkenaan. – mstar

PEMIMPIN BN TAK SEDAR DIRI!!

PEMIMPIN BN TAK SEDAR DIRI!! @NajibRazak @Obama @PSY @Ahmadinejad


Pemimpin BN, khususnya UMNO seharusnya memberikan penghargaan yang lebih baik terhadap para blogger dan cybertroopers pro-BN di seluruh negara. Mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya, yang memberi maksud memperlekeh dan memperkecilkan apa yang mereka telah lakukan selama ini untuk UMNO dan BN adalah TIDAK WAJAR sama sekali.

Koordinasi penting. Kita sambut baik arahan koordinasi. Malah sejak dulu lagi, bagi sesiapa yang pernah berbincang dengan saya, saya pernah tunjukkan strata komunikasi siber dan cadangan untuk mengkoordinasikannya. Tapi jangan bercakap seolah-olah tidak ada koordinasi sama sekali di kalangan bloggers dan cybertroopers pro-BN. Sejak Pilihan Raya Kecil Manek Urai, koordinasi untuk memenangi perang persepsi telah dilaksanakan di kalangan blogger dan cybertroopers pro-BN, sehinggalah Pilihan Raya Negeri Sarawak dan peristiwa-peristiwa seperti Bersih, 901, Ambang Merdeka, Tweet Merdeka - semuanya memerlukan koordinasi.

Boleh dikatakan koordinasi di kalangan blogger dan cybertroopers dalam komunikasi menyeluruh dan perang siber berlaku lebih awal dari arahan untuk pemimpin UMNO dan BN mengkoordinasikan mereka. Malah tidak salah untuk menyatakan, bloggers dan cybertroopers pro-BN `mengajar' pemimpin dan agensi kaedah untuk mengkoordinasikan gerakan siber, bukan sebaliknya. Saya boleh beri sekurang-kurangnya 10 contoh insiden tentang respon/komunikasi pemimpin, kementerian dan agensi tanpa koordinasi sebelum ini.

Gerakan siber di negeri-negeri pembangkang telah berlaku sebelum arahan koordinasi. Para bloggers dan cybertroopers menggunakan inisatif dan networking sendiri untuk menyerang pentadbiran PR, tanpa ada sebarang arahan koordinasi. Dalam proses ini, bukan sedikit blogger dan cybertroopers pro-BN mengambil risiko yang tidak berani diambil oleh mana-mana pemimpin BN sehingga ada di kalangan mereka disaman dan diugut oleh pihak yang tidak suka dengan pendedahan mereka.

Saya percaya blogger dan cybertroopers pro-BN menghargai koordinasi, tetapi koordinasi yang paling utama adalah di kalangan para pemimpin. Mereka juga menghargai teguran, tetapi janganlah bercakap seolah-olah mereka ini, terlalu bodoh dan naif, seolah-olah mereka tidak faham tentang propaganda dan persepsi.

Sebelum mengeluarkan sebarang perkataan yang bukan-bukan yang tidak bersifat menghargai, mungkin lebih elok pemimpin-pemimpin BN berjumpa dulu dengan bloggers dan cybertroopers pro-BN dan mendengar terlebih dulu tentang gerak kerja mereka. Kita hargai pemimpin BN yang telah bertemu mereka. Bagi yang masih belum, mungkin lebih elok simpan judgement anda terlebih dulu dan segera lapangkan masa anda untuk bertemu mereka.

Eloklah kita buat kerja masing-masing. Jika anda ada perkara yang ingin anda kritik mengenai mereka, jangan sekali-kali lupa - mereka juga ada banyak perkara yang ingin mereka kritik tentang anda.

Itu pandangan saya sebelum Pilihan Raya Umum ke-13. Seperti yang saya sebut, komitmen UMB adalah untuk memberi tumpuan kepada musuh sebenar, iaitu pembangkang. Jangan sampai ada di kalangan bloggers dan cybertroopers pro-BN hilang fokus...0

sumber

ANWAR MANUSIA BERBAGAI BERWAJAH

4 VIDEO TERBARU ANWAR TERSEBAR DALAM YOUTUBE!


MiM telah difahamkan tentang penerbitan video-video terbaru bertajuk 'Manusia berbagai wajah' yang mendedahkan secara terperinci dan baru tentang Anwar Ibrahim.

Video-video ini fresh dan baru diload dalam You Tube.



Lihat keempat-empat video terbaru di bawah :

1.


2.

3.

4.



Keling Vell Paria Bangsat Semakin Biadap..!

Ingat lagi berita kat atas tu...? sebenarnya banyak lagi kebiadapan dan kekurangajaran yang anak keling paria ni buat..! Jenis bangsat yang membesar dengan melahap kekayaan negara ini sudah semakin besar kepala! sudah semakin tak sedar diri! Kalau datuk nenek keturunan dia tak datang tanah melayu bertuah ni mungkin bangsat ni mati masa beranak atau sekarang tengah merempat bawah kolong..!

Terbaru bangsat ni berkata...
kalau masih melekat kat india...mungkin basikal pun si paria ni tak mampu beli..!
S Vell Paari memberitahu presiden MIC agar mengambil tindakan ke atas Datuk Dr Ridhuan Tee kerana menghina agama Hindu, atau pengarah strategi parti tersebut akan meminta golongan India mengundi menentang Barisan Nasional (BN).
Dalam surat terbuka kepada presiden parti Datuk Seri G Palanivel, Vell Paari berkata isu ini mesti dibangkitkan dalam mesyuarat Kabinet untuk mendesak Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Hussein untuk bertindak ke atas pendakwah Islam itu, dan juga presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali.
“Jika tiada tindakan ke atas Ridhuan dan Ibrahim, saya akan membuat cadangan untuk menasihati masyarakat India siapa yang patut mereka undi. Saya akan gunakan platform MIC untuk mengeluarkan cadangan saya.
“Satu cara bagi anda (Palanivel) untuk menghentikan saya ialah memecat saya, bola di dalam gelanggang anda,” kata surat Vell Paari, yang dipetik dari portal berita freemalaysiatoday.com
Apakah salah Ibrahim Ali mempertahankan Melayu dan Islam? Apakah sudah tidak boleh lagi umat Islam bersuara keras seperti yang di suarakan oleh Ustaz Datuk Dr Redhuan Tee nukilkan dalam mempertahankan kesucian agama Islam?

Dah terlalu lemak bangsat bangsat ni nampaknya..! Apa paria ni nak sebenarnya? 
INGAT..! ISLAM ADALAH AGAMA PERPADUAN DAN TIDAK SESEKALI MAHU MENCARI MUSUH..! TAPI UMAT ISLAM BUKAN BACUL YANG LARI BILA BERTEMU MUSUH..!!!
Salah ke apa yang ditulis oleh Ustaz Redhuan Tee ini..
Majlis Madrasah India Muslim Malaysia (MIM) memberi maklumat kepada saya mengenai kontroversi filem Vishwaroopam, yang telah dihentikan penayangannya buat sementara waktu oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN), ekoran banyak adegan menghina agama Islam. 
 
Malangnya, parti politik India komponen Barisan Nasional (BN), mendesak mahukan filem ini terus ditayangkan kerana pada mereka ia hanya lakonan semata-mata. Jahil sungguh mereka dalam memahami budaya masyarakat Islam.
 
Setelah sekian lama tinggal di bumi bertuah ini, mereka masih tidak faham sensiviti umat Islam. Apakah malangnya kita mendapat warganegara sedemikian rupa? Tidakkah perlu perlembagaan berkaitan kewarganegaraan dipinda untuk menangani golongan sebegini seperti yang disarankan oleh Tun Mahathir?
 
Bayangkan jika orang India Muslim tidak tampil ke hadapan, sudah tentu ultra kiasu tidak sedar diri ini bersorak gembira. Jika mereka ikhlas, sepatutnya merekalah yang tampil ke hadapan memaklumkan perkara ini kepada KDN.
 
Berikut adalah ringkasan penghinaan yang sengaja dilakukan terhadap agama Islam yang mulia ini. Pertama, umat Islam digambarkan sebagai pengganas. Kedua, Kitab suci al-Quran katakan sebagai rujukan pengganas. Ketiga, pakaian wanita berhijab/purdah tempat menyimpan senjata api dan bom. Keempat, ayat-ayat al-Quran dibaca bagi memulakan aktiviti jahat. Kelima, pengikut Taliban dikaitkan dengan penyembelihan manusia dan keenam, agama Islam digambarkan sebagai agama yang tidak berperikemanusiaan.
 
Apa tujuan filem ini sebenar? Bagaimana filem ini boleh terlepas? Walaupun KDN telah menarik penayangannya buat sementara waktu, itu bukan bermakna kita perlu berdiam diri dan berbaik sangka dengan mengatakan ia tidak disengajakan? Bagaimana jika kita melakukannya terhadap agama lain?
 
Difahamkan sebanyak 16 penyuntingan akan dibuat sebelum tayangan semula dilakukan. Siapakah yang menyunting filem ini sebelum ditayangkan? Orang Islam atau orang bukan  Islam? Apakah patut mereka dilepaskan begitu sahaja? Ternyata, filem ini dan penerbit yang beragama Hindu berniat jahat.
 
Isu agama adalah isu yang amat sensitif. Pantang sekali agama Islam dipermainkan dalam apa juga bentuk sekalipun. Contoh, isu kalimah Allah, karikatur Nabi Muhammad SAW dan sebagainya. Apatah lagi mempermainkan kitab suci al-Quran. Agama tidak boleh dijadikan bahan gurauan atau sindiran.
 
Bayangkan selepas ini kita menerbitkan filem menghina agama lain. Tentu kita masih ingat isu peristiwa perarakan kepala lembu suatu masa dahulu. Begitu juga dengan anak muda Melayu yang masih merengkok di dalam penjara akibat cubaan membakar gereja. Malangnya, apabila anak muda bukan Islam mencampak kepala babi ke dalam surau, maka tidak dikenakan tindakan.
 
Apabila kena kita, tidak mengapa. Tetapi apabila kena kepada mereka, tidak boleh. Budaya politik rimba apakah ini? Jangan cabar kesucian Islam. Kesabaran umat Islam ada had. Walaupun orang Islam berpecah, itu bukan bermakna bukan Islam boleh mengambil kesempatan sewenang-wenang dan mempermainkan kita.
 
Pernahkah kita bersungut ketika perayaan Thaipusam? Seminggu sebelum perayaan, seluruh kawasan sekitar Batu Caves sesak. Kenderaan diparkir sesuka hati. Lautan manusia satu warna berhimpun, seolah-olah tidak ada warna lain lagi di negara ini.
 
Hari ini pergilah ke mana sahaja. Jika dahulu, rumah ibadat dan patung-patung tidak banyak kelihatan meriah. Kalau adanya pun agak suram dan tidak nampak tombolnya. Tetapi selepas PRU 12, keadaan jauh berubah. Mereka mendapat peruntukan sana sini, pusat dan negeri. Rumah ibadat kecil menjadi besar, tombol rendah menjadi tinggi dan berwarna-warni.
 
Apa yang saya lihat, kita sudah memberi segala-galanya bagi menagih simpati dan undi. Negara ini tidak ada lagi identiti. Agenda Islam dan Melayu entah ke mana. Saya amat yakin jika BN menang sekalipun dalam PRU 13 ini, keadaan tidak ada bezanya dengan apa yang berlaku pada hari ini. Kita akan terus menjaga hati orang lain daripada hati sendiri.
 
Persoalan saya, apakah agenda kita hanya untuk pilihan raya? Kita tidak bertegas dalam melaksanakan agenda negara. Tidak cukup dengan kontroversi filem tersebut, amat meloyakan apabila semua parti komponen BN meramalkan mereka akan menang banyak kerusi yang ditandingi dalam PRU 13. Hairannya, kerusi yang diramalkan menang dan mahukan itu adalah kerusi yang ditandingi kawasan majoriti Melayu.
 
Mereka mendesak diberikan tambahan kerusi. Jika mereka benar-benar ikhlas, pergilah menawarkan diri bertanding di kawasan majoriti ultra kiasu (Cina). Mintalah kerusi sebanyak manapun. Tetapi beri laluan kepada orang Islam bertanding di kawasan majoriti Melayu.
 
Terbaharu, kontroversi agihan kerusi BN di Perak. Parti politik India (BN) tetap mahu bertanding di kawasan majoriti Melayu yang ditandingi sebelum ini iaitu Behrang, Pasir Panjang, Hutan Melintang dan Buntong. Pimpinan parti ini, tidak bersetuju dengan ura-ura tawaran dua jawatan Senator sebagai tukaran melepaskan DUN Behrang dan Pasir Panjang. Parti nyamuk ini merasakan dirinya kuat.
 
Saya minta, cermin diri dahulu. Jika orang Melayu tidak memangkah mereka, sudah lama parti ini bungkus. Saya cadangkan agar PRU 13, jika kita mahukan sangat orang India bertanding di kawasan majoriti Melayu, carilah kalangan India Muslim seperti KIMMA dan MIM, tetapi bukan mereka yang tidak Islam. 
 
Orang Melayu tidak teragak untuk memangkah mereka, tetapi adalah mereka memangkah kita apabila laluan diberikan? Apakah mereka akan menjaga dan menghormati sensitiviti agama Islam. Kontroversi filem Vishwaroopam sudah jelas menunjukkan bahawa mereka langsung tidak peduli dengan agama persekutuan ini. 
 
LU FIKIR LA SENDIRI!!!
 

KAITAN ANWAR ANTARA PERCEROBOHAN DI LAHAD DATU & UMNO?

TERJAWAB! ANWAR BERBOHONG KAITAN PERCEROBOHAN DI LAHAD DATU & UMNO?

Buat masa ini, kepimpinan pembangkang pening kepala apabila Reuters mendedahkan penglibatan pakatan pembangkang di dalam isu pencerobohan 150 orang di Lahad Datu.

Anwar Ibrahim sendiri terpaksa menjawab memandangkan isu ini boleh memudaratkan imej pakatan pembangkang di Sabah dan juga negara ini.

Di antaranya :
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno dan bukannya Reuters. 
“Itu kenyataan Umno bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya,” katanya selepas majlis perasmian Institut Rakyat di sini, semalam. 
Ketika diminta mengulas lanjut berhubung perkara itu, beliau enggan memberikan apa-apa komen lagi. sumber
Benarkah seperti yang didakwa oleh Anwar Ibrahim atau beliau berbohong atau cuba mengalihkan isu kontroversi ini sama seperti seperti kenyataan 'support efforts to protect the security of the state of Israel yang telah membangkitkan kemarahan umat Islam di negara ini?



Anda baca keterangan dalam printscreen dan artikel penuh Reuters di bawah :


Dan percayalah, walau beribu kali anda membaca dan juga menterjemahkan peranggan tersebut, UMNO tidak ada kena mengena langsung dengannya.

Malah, kenyataan itu merujuk kepada 'Philipine military officer' atau pun 'pegawai tentera Filipina'.

Kata mudah yang budak tadika pun faham, sumbernya bukan daripada UMNO.

Tetapi apabila Anwar Ibrahim mengambil jalan mudah dan terus menyalahkan UMNO, tindakan beliau itu begitu murahan dan tuduhan yang membuta tuli.

Anda baca juga artikel penuh Reuters di bawah :
KUALA LUMPUR | Thu Feb 14, 2013 4:20am EST 
(Reuters) - Malaysian security forces have surrounded about 100 armed men believed to be from a breakaway rebel faction in the southern Philippines, Malaysian police and a government official said on Thursday, but a Philippine official said they were unarmed Filipinos who had been promised land. 
The standoff in Malaysia's eastern Sabah state on Borneo island threatened to stir tension between the Southeast Asian neighbors whose ties have been periodically frayed by security and migration problems caused by a porous sea border. 
"Our firepower is more than enough to arrest them but the government has chosen to negotiate with them so they leave peacefully to return to the south of the Philippines," Malaysian Prime Minister Najib Razak, on a visit to Sabah ahead of national elections, was quoted as saying by state-run Bernama news agency. 
Malaysian police said in a statement the situation was under control, but did not say whether the men had agreed with a request to surrender. 
A high-ranking Malaysian government source with direct knowledge of the situation told Reuters the gunmen were suspected to be from a faction unhappy with the Philippines' recent peace deal with the main Muslim rebel group. 
Raul Hernandez, a spokesman for the Philippine Foreign Ministry, said his government was trying to get information about the incident and was in touch with Malaysian officials. 
A senior Philippine military official said navy boats and an aircraft had been sent to the border area. He dismissed the Malaysian account of the group, saying they were unarmed Filipinos who had been promised land in Sabah. 
He said a meeting over the land claim had attracted a large crowd and drawn the attention of Malaysian authorities. 
"We know that these people arrived there five days ago and most of them are from nearby islands," said the official, who asked not to be identified. 
"Some of them were already residents in Sabah for a long time and they normally cross the border without any problem." 
Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues. 
 Malaysia pays a token amount to the Sultanate each year for the "rental" of Sabah state - an arrangement that stretches back to British colonial times.

The number of illegal Muslim immigrants from the impoverished southern Philippines has surged in recent decades, stirring social tension with indigenous Christian inhabitants in Sabah. 
The Philippine government signed a landmark peace deal with Muslim rebels late last year to end a 40-year conflict in the south, but some factions have voiced opposition. 
In 2000, a group of militants from the southern Philippines kidnapped 21 tourists from the Sabah diving resort of Sipadan. In 1985, 11 people were killed when gunmen believed to be from the southern Philippines entered Lahad Datu in Sabah, shooting at random before robbing a bank. 
(Reporting By Siva Sithraputhran and Niluksi Koswanage in Kuala Lumpur; Manuel Mogato in Manila; Editing by Stuart Grudgings and Nick Macfie)

BIADAP : PECACAI PAKATAN, MENUKARKAN KEPALA EMAK ORANG JADI KEPALA BINATANG? AKAI ADA KA?

APA KE GILA PECACAI PAKATAN, MENUKARKAN KEPALA EMAK ORANG JADI KEPALA BINATANG? AKAI ADA KA?

Saturday, February 23, 2013

Bila kita kata mulut Nik Aziz celupar, ada pulak yang kata kita ni jahil tukil. Ada pula yang kata, kita ni menghina orang yang begitu cintakan Allah dan Rasul. Bahkan ada pula yang menganggap kita ni serupa macam pintu keluar mereka ke dunia ini yang dimiliki oleh emak masing-masing.

Kita kata mulut Nik Aziz celupar pasal dia seorang pemimpin. Seorang pemimpin tidak seharusnya bermain dengan mantik. Tak seharusnya nak bermetafora dan berkias-kias. Dia seharusnya bercakap dengan penuh hikmah sesuai dengan kedudukannya selaku pemimpin. Dia seharusnya buang atau elak daripada bercakap dengan seuatu yang boleh menyebabkan kewajarannya dipersoalkan.

Apabila Nik Aziz cuba menggambarkan kaedah memberi BR1M sama seperti memberi ayam dedak, memberi lembu jerami dan sebagainya sedangkan Islam perlu diberi dengan ceramah dan kelas agama, di situlah kelihatan tidak bijaknya seorang pemimpin seperti Nik Aziz.

Sebabnya, para pecacainya akan bertindak secara keterlaluan dan mengambil langkah bodoh dengan menangkap kata-katanya sepintas lalu. Mereka akan faham secara sehala walaupun Nik Aziz sekadar berkias.

Buktinya seperti dalam gambar di atas.

Sehinggakan gambar ibu-ibu orang lain, telah ditukarkan kepala dan dijadikan seperti haiwan!

Justeru, siapa sebenarnya yang jahil tukil? Siapa sebenarnya yang menghina Allah Taala dan Rasul, walhal wanita yang dikepalakan dengan kepala haiwan itu adalah ciptaan Allah Taala yang sempurna, manakala ajaran Nabi s.a.w pula ialah melarang penghinaan sebegitu rupa kepada makhluk ciptaan Allah Taala.

Menancap kata-kata Nik Aziz sendiri pun, pemimpin agung PAS itu melakukan kegelinciran lidah yang paling nyata. Adakah zakat yang diberikan kepada kesemua asnaf terutama sekali mualaf dianggap seperti memberi dedak kepada ayam, memberi jerami kepada lembu? Tidakkah Nabi s.a.w juga memberikan harta rampasan perang dengan kadar yang lebih kepada mereka yang baru memeluk Islam? Adakah Nabi s.a.w mengumpamakan mereka yang menerima zakat, yang menerima harta rampasan perang itu sebagai HAIWAN?

Islam itu penuh hikmah. Namun apabila pemikiran sempit dan jumud yang dilindungi dek serban, janggut, jubah, dan topeng seorang agamawan, akhirnya yang kelihatan ialah, Islam sebagai agama yang sangat hodoh dan umat Islam pula terdiri daripada golongan yang paling bodoh.

Sekarang, siapa yang lebih jahil tukil?

SUMBER

VIDEO BINATANG DAN BR1M .... PAS BERJUANG UNTUK DA[ TAPI UMNO BERJUANG UNTUK AQIDAH ISLAM

BINATANG & BR1M : BUKTI VIDEO YANG BAKAL MENJATUHKAN POLITIK NIK AZIZ... 

 Seperti biasa, mereka menafikannya dengan menyalahkan UMNO dan BN. Mereka juga menyalahkan media pro-UMNO kononnya memutar belit atau menabur fitnah tanpa bukti yang kukuh.

Ini buktinya. Di bawah adalah rakaman video kenyataan Nik Aziz yang menyebabkan beliau perlu berfikir untuk menerus atau menamatkan karier politik beliau. 

KOTA BHARU 20 Feb. - Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

“Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil).

“Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini hari ini.

Kerajaan Pusat melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2.0) tahun ini memperuntukkan kira-kira RM3 bilion untuk mengagihkan sebanyak RM500 kepada kira-kira 4.3 juta isi rumah manakala kira-kira 2.7 juta individu bujang berumur 21 tahun ke atas menerima sebanyak RM250.

Sementara itu, Nik Abdul Aziz berkata, pilihan raya umum kali ini penting kepada Pas kerana bukan sekadar mahu membentuk kerajaan tetapi menukar kerajaan sekular kepada kerajaan Islam.


MiM difahamkan bahawa kepimpinan Pakatan pembangkang terutamanya parti PAS begitu gelisah dan sangat khuatir dengan kenyataan kontroversi Nik Aziz yang mengandaikan rakyat Malaysia yang menerima BR1M sebagai 'ayam dan lembu'.

'Ayam dan lembu' bukan sahaja dianggap menghina tetapi rakyat Malaysia seperti begitu bodoh dan bangang serta tidak ada otak untuk berfikir.

Bukan itu sahaja,  keluarga terdekat seperti anak-anak juga akan terguris marah apabila ibu bapa mereka yang menerima BR1M diandaikan seperti 'ayam dan lembu'.

MiM percaya anak-anak Nik Aziz juga akan marah jika Nik Aziz diandaikan seperti 'ayam dan lembu'.

Dek kerana impaknya yang sangat besar dan menguris perasaan majoriti rakyat Malaysia, maka kita sudah dengar beberapa penafian murahan pakatan pembangkang.

Malangnya, respons mereka begitu mudah dibaca dan mendatangkan muak kepada kita semua.

DS Najib Razak memberi respons yang sudah pasti memalukan Nik Aziz PAS.

Di antaranya :
"Apa beza dengan janji dia (pakatan pembangkang) di Selangor. Elaun untuk ibu tunggal, bayaran elaun anak ke tadika, janji air percuma...itu kan pemberian kewangan juga? Apa beza dengan BR1M? Jadi takkanlah Nik Aziz nak kutuk bila kita buat dan bila pakatan buat dia tak kata apa-apa? 
"Itu pendirian tidak konsisten kalau itu (BR1M) dikira amalan tidak baik dan disama dengan haiwan...kenapa dia tak kata apa-apa bila pakatan janji...janji itu pula tidak ditunaikan," katanya.
sebahagian kecil daripada rakyat Malaysia yang menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M).

Mereka inilah  'ayam dan lembu' yang diberi hampas kelapa, padi dan jerami seperti yang diibaratkan Nik Aziz.

Dan di dalam foto-foto tersebut mungkin juga ada ibu, bapa, datuk, nenek dan keluarga anda sekalian!

Sampai hati Nik Aziz PAS! 



Apakah Nik Aziz tidak kisah dengan keluarga & kanak-kanak cacat ini?
Bagaimana dengan orang-orang tua yang sebaya dengan Nik Aziz?
Tergamakkah kita mengibaratkan makcik-makcik ini dengan 'ayam dan lembu'?




NIK AZIZ DITUNUT MEMINTA MAAF SECARA TERBUKA!

NIK AZIZ DITUNTUT MEMINTA MAAF SECARA TERBUKA!!

Friday, February 22, 2013

BANTAHAN TERHADAP PENGGUNAAN LOGO KEPARTIAN DAN PROGRAM BERBENTUK KEPARTIAN DI MASJID-MASJID MAHUPUN PREMIS MASJID DI PARLIMEN GOPENG




Radhi Zainon calon Pas N43 Dun Sungai Rapat dan kepimpinan Pas Gopeng terus tidur tak lena selepas zikir munajat yang dibuat oleh YB Dato Hamidah mendapat sambutan diluar dugaan sedangkan dirinya hanya mencari salah orang sahaja.

Baru-baru ini satu program Solah Maghrib berjamaaah, zikir munajat, solat Hajat dan solat Isya terus menjadi iguan buruk buat kepimpinan Pas Gopeng dengan rasa busuk hatinya mereka terus menghantar memorandum kepada Pengarah JAIPk Dato' Haji Mohd Yusop bin Haji Husin D.P.M.P , P.M.P , A.M.N untuk diambil tindakan sewajarnya.

Sepasukan skuad mencegah aktiviti agama yang diketuai oleh calon N43 Dun Sungai Rapat Radhi Zainon telah bergegas ke pejabat Agama di jalan Panglima Bukit Gantang Wahab untuk melaporkan kepada Pengarah JAIPk bahawa YB Dato Hamidah terlalu kerap membuat aktiviti agama, jadi mereka meminta Pengarah menghalang perbuatan yang dikatakan tidak beradab itu.
Inilah program yang dilaporkan kepada Pengarah JAIPk
Menurut Pas Gopeng YB Dato Hamidah telah melakukan kesalahan yang amat besar serta perbuatan tidak beradab dengan mengadakan solat hajat, zikir munajat dan solat Maghrib dan Isya berjamaah bersama Imam daripada Masjid Abbad Mekah. YB Dato Hamidah sekali lagi membuat kesalahan besar dengan mengadakan ceramah Agama, penceramahnya Ustaz Mohd Kazim Elias kepada penduduk Dun Sungai Rapat. Malah yang lebih memilukan penonton dalam ceramah Ustaz Kazim yang hadir mencecah 4000 orang.

Dibawah ini pula Pas Gopeng bersama PKR dan DAP mengadakan taklimat aktiviti mereka dalam surau di Taman Song Choon.
Ini bukan dalam surau ke?
Lambang apa ni di baju mereka


Malah mereka hendak memberitahu pengarah bahawa mereka sedikit pun tidak pernah menggunakan surau atau masjid untuk tujuan kepartian seperti dibawah ini.




Siapa bawa cina makan babi lagi

Siapa bawa kafir harbi lagi ke dalam Surau Al-Ehsan, apa ini perbuatan tidak biadap

Memorandum yang dihantar tersebut diserahkan melalui wakil PAS Kawasan Gopeng, Tuan Haji Abd Rahim (YDP PAS Gopeng), Radzi Zainon (Tim YDP) Calon Pas N43 Dun Sungai Rapat dan Muhammad Nuruddin Bashah (Penerangan MTD Sg Rapat) kepada Pembantu Peribadi (PA) yang berbahagia Dato' Pengarah sendiri.

Sudahlah Radhi Zainon jangan jadi hipokrit setelah sekolah Agama Rakyat di Taman Pegoh Aman ditentang habis-habisan kini untuk menentang ceramah Agama pula.

Jika benar-benar mahu menang bukan dengan perbuatan tidak bertamadun ini, turun padang dekati rakyat, selesaikan masalah rakyat bukannya hanya untuk mencari kesalahan orang lain.

Mungkin Pas Gopeng nak aktiviti sebegini.

SURAT HAPRAK PAS GOPENG KEPADA PENGARAH JAIPk

KEPADA : Dato' Haji Mohd Yusop bin Haji Husin  D.P.M.P , P.M.P , A.M.N
Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk)
Kompleks Islam Darul Ridzuan,
Jln Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh, Perak
20 Februari 2013

BANTAHAN TERHADAP PENGGUNAAN LOGO KEPARTIAN DAN PROGRAM BERBENTUK KEPARTIAN DI MASJID-MASJID MAHUPUN PREMIS MASJID DI PARLIMEN GOPENG
--------------------------------------
Daripada : PAS KAWASAN GOPENG
Pihak PAS Kawasan Gopeng ingin mengemukakan Memorandum Khas kepada Pengarah JAIPK Dato' Haji Mohd Yusop bin Haji Husin  D.P.M.P , P.M.P , A.M.N bagi mempertimbangkan tindakan wajar untuk menghalang pihak tertentu menggunakan premis masjid sebagai lokasi aktiviti kepartian.

Latar belakang:
Pihak PAS Kawasan Gopeng menjunjung tinggi titah Yang Mulia Raja Muda Negeri Perak serta nasihat daripada pihak Mufti Perak sebelum ini berkenaan larangan menjadikan masjid sebagai gelanggang berpolitik. Malah PAS tidak pernah menaikkan sebarang bendera atau logo kepartian di kawasan masjid atau pada iklan-iklan, baner ceramah anjuran jawatankuasa masjid kerana percaya ia boleh mengundang ketidakselesaan dan menganggu keharmonian perpaduan di dalam kariah.

Pada tahun 2010, Yang Mulia Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah pernah bertitah bahawa Baginda mahukan pegawai agama bebas daripada politik kepartian atau pengaruh mana-mana pemimpin dan kumpulan politik dalam melaksanakan amanah serta tanggungjawab urusan agama Islam.

Titah Baginda titah baginda pada majlis sembah menghadap Orang Besar Jajahan Perak dan pegawai tadbir agama daerah di Kompleks Islam di Ipoh  antara lain menegaskan bahawa Masjid dan surau tidak wajar dijadikan pentas untuk permainan politik, sebaliknya hendaklah menjadi instrumen perpaduan untuk menyatupadukan ummah.

Manakala  kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria pernah menasihati umat Islam termasuk pihak kepartian agar tidak menggunakan surau dan masjid sebagai `gelanggang' berpolitik sepanjang bulan Ramadan dan juga pada hari-hari lain.

Tindakan UMNO Gopeng yang diterajui oleh YB Datuk Hamidah;
·         Menganjurkan ceramah Agama oleh Us Kazim Elias  di Masjid Kg Rapat Jaya Tambahan pada 20 Feb 2013 dengan menggunakan baner bercetak logo UMNO dan Barisan Nasional.

.   Menganjur Munajat dan solat hajat di Masjid Pengkalan Pegoh pada 19 Feb 2013 juga dengan baner yang berlogokan parti UMNO dan Barisan Nasional.

Walaupun baner tidak dipasang di kawasan masjid, namun program tersebut ternyata dibuat di masjid, memasukkan logo parti seolah-olah usaha menampilkan penganjur adalah pihak politik.

Penutup:
Kami berharap agar pihak JAIPk akan berlaku adil dalam menangani isu ini memandangkan misi dan visi JAIPk sendiri adalah untuk mengurus selia masjid-masjid agar menjadi medan perpaduan umat islam di negeri ini.

Objektif Bahagian Pengurusan Masjid dan Surau juga meletakkan sasaran untuk mengembalikan fungsi dan peranan Masjid sebagaimana yang dikehendaki oleh Syarak serta menjadikan masjid sebagai pusat kegiatan Umat Islam, pusat penyebaran ilmu dan maklumat amat dihormati oleh pihak PAS Kawasan Gopeng.

Yang Benar,
Hj Abd Rahim bin Md Ariff
YDP PAS Kawasan Gopeng

Radzi Bin Zainon
Timbalan YDP Pas Kawasan Gopeng
Calon Pas N43 Sungai Rapat



Dalam surau rupanya tak mahu hantar memorandum kepada Pengarah JAIPk ker?

Presiden Filipina desak penceroboh menyerah dengan aman

Tentera Sulu Di Lahad Datu: Presiden Filipina desak penceroboh menyerah dengan aman

Presiden Filipina, Benigno Aquino dilaporkan berkata di Manila bahawa pengikut Sultan Sulu, yang mendakwa Borneo Utara sebahagian daripada Kesultanan Sulu, seharusnya menyerah diri secara aman.
"Pergi ke sana dengan senjata tidak akan dapat menyelesaikan masalah ini.
"Apabila anda menggunakan senjata maka secara semula jadinya hanya ada satu cara untuk pihak disebelah sana bertindak balas terhadap cabaran sebegitu," Aquino dilaporkan berkata ketika mengulas buat kali pertama mengenai insiden berkenaan.
Aquino turut menyatakan bahawa pihak kerajaan telah bercakap dengan pelbagai pihak, termasuk keluarga Sultan bagi mencari jalan penyelesaian yang terbaik.
Sementara itu, Setiausaha Luar Filipina Albert del Rosario dalam satu kenyataan berasingan dilaporkan berkata Aquino telah mengarahkan pihak berkuasa kerajaannya 'untuk melakukan apa juga cara' yang boleh bagi menggesa kumpulan penceroboh itu menyerah secara aman dan mereka perlu melakukannya dalam masa terdekat.
Jurucakap tentera laut Filipina Lt Gregory Fabic dipetik sebagai berkata "Sekiranya ada konflik, kami tidak dapat menolong mereka. Kami akan (hanya pergi ke sana) sekiranya ia diselesaikan secara aman dan ada arahan untuk menghantar pulang semua tawanan ke negara asal,"..
Sementara itu kerajaan Filipina mengerahkan enam kapal tentera laut Filipina telah dikerahkan ke laut Sulu dan Tawi Tawi untuk menghalang kemungkinan berlakunya pertumpahan darah di antara pasukan keselamatan Malaysia dan kumpulan bersenjata Sultan Sulu yang melakukan pencerobohan.
Kapal-kapal ini hanya menjalankan rondaan di perairan pulau Tawi Tawi, pulau yang terletak kurang daripada setengah jam dari kampung Tandau, di tepi pantai di mana kumpulan dari Sulu itu bersembunyi sejak 9 Februari lalu, dengan menaiki bot laju.
Media di Manila melaporkan bahawa kapal tentera laut itu tidak akan berlabuh di perairan Sabah tetapi berada di sana untuk membantu memastikan keadaan stabil.
Hingga setakat ini belum ada arahan yang diberikan terhadap pemindahan kumpulan dari Sulu itu yang diketuai Raja Muda Azzimudie Kiram, abang kepada Sultan Jamalul Kiram III.
Hari ini, Jumaat  hari terakhir sepatutnya 100 penceroboh itu dihantar pulang ke negara asal, namun sehingga kini belum ada tanda-tanda proses penghataran akan berlaku.
 

PERTEMUAN SULIT ANTARA HADI DENGAN KU LI .... SAPE LAYAK PM? BUKAN ANWAR AL-JUBURI !!!!!!

SIAPA BAKAL BELOT UMNO, BELOT BN DAN BELOT RAKYAT KELANTAN ?!! PERTEMUAN SULIT DENGAN HADI !!!



Ini kisah sambungan dari entri sebelum ini (KLIK SINI).

Seperti mana yang I4TT sampaikan sebelum ini, Hadi bertemu seorang pemimpin senior UMNO untuk melakukan transaksi 'jual-beli orang'.

Siapakah yang Hadi temui dan berhasrat untuk beli tu ???

I4TT akan dedahkan.... dalam entri ini....

Pemimpin senior UMNO yang dikatakan sebelum ini juga pernah cetuskan kontroversi.

Kontroversi yang dimaksudkan adalah isu royalti minyak Kelantan yang mana beliau menyebelahi puak Husam Jamnapari tetapi apabila fakta menghempuknya kembali maka beliau membuat 'u-turn'.

Fakta royalti minyak : KLIK SINI dan SINI.

Pemimpin berkenaan sokong royalti : KLIK SINI.

Video pemimpin berkenaan buat 'u-turn' : KLIK SINI.

Dari link yang diberikan, maka tahulah korang siapa yang I4TT maksudkan.



Tidak lain dan tidak bukan, Tengku Razaleigh Hamzah atau mesra dipanggil Ku Li.

Akhirnya... Apa yang dah di agak jadi nyata...

Rupanya Ku Li yang Hadi Awang pi jumpa atau mereka sama-sama setuju nak jumpa atau Ku Li yang hantar orang nak jumpa Hadi Awang atau memang dia sendiri call atau Hadi Awang hantar utusan sulit nak jumpa Ku Li !!!

Khabarnya Ku Li ditawarkan jawatan paling tinggi dalam Malaysia.. tawaran sebagai Perdana Menteri !!!

Malah menurut sumber rapat... Ku Li juga di minta untuk bertanding atas tiket BN kerana nak Ku Li kekalkan kemenangan kalau Ku Li bertanding atas tiket PAS atau mana-mana tiket yang berlambangkan pakatan haramjadah maka Ku Li bakal di penggal... 

Sebab selama ini hanya tiket BN itu saja yang selamatkan Ku Li !!! 

Strategi Hadi yang aturkan agar Ku Li jadi pembelot.

Kalau pakatan haramjadah kalah, maka Ku Li kekal sebagai Ahli Parlimen BN dan kekal sebagai pengacau dalaman.. wujudkan persekitaran "merajuk".

Tak ajak ke program merajuk.. PM kena ngadap.. Kalau tak ngadap dia merajuk. 

Kalau perjumpaan ketua-ketua bahagian UMNO Kelantan pun sama.. kalau tak ajak maka merajuk..!!!

Hadi Awang jelas nak kenakan Anwar..!!!

Dia sendiri di tolak DAP sebagai calon PM walaupun ahli PAS yang beria-ria calonkan Hadi masa muktamar PAS baru-baru ini.

Bukan setakat tu.. Hadi sendiri tahu dia tak layak dan tak mampu nak tadbir negara.. 

Masa tadbir negeri Terengganu dulu pun kena penggal dengan ahli PAS sendiri.

Hadi hanya nama yang boleh pakai sebagai pencipta amanat sesat.

Sebagai penceramah politik bodoh boleh laa.. Tapi sebab masa tu PAS tak punya ulamak ciptaan yang ramai..

Ku Li tak pernah letak dalam kepalanya bahawa tempat dia sebagai Ketua UMNO Bahagian tak pernah di ganggu.

Malah kedudukan beliau sebagai Ahli Parlimen pun tak pernah di gugat oleh Pengurusan UMNO Malaysia.

Fikirlah... Jangan sampai ahli UMNO yang dok penat kat bawah ni meluat.. Tertipu..!!!

Tapi, apa pun I4TT tak berapa nak heran sangat jika Ku Li membelot sebab I4TT pernah duga perkara ini bakal terjadi.

I4TT juga tahu bahawa Mat Sabu, Nurul Izzah dan lain-lain pemimpin pembangkang juga kerap bertandang ke pejabat Ku Li.

Untuk apa ???

Kes Ku Li bertemu dengan Hadi demi memuaskan ketamakan kuasa atas kerusi Perdana Menteri di Putrajaya ni akan kami tampilkan saksi-saksinya.

Tunggu....

Cerita penuh pertemuan sulit ini, sila BACA DISINI...

Harap Ku Li tampil membuat pencerahan.. Nafi jika tidak berlaku dan bersumpah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...