Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, February 17, 2013

Pemimpin PAS sanggup menipu ahli & penyokongnya?

PAS sanggup menipu ahli & penyokongnya? KLIK baca ni!

HARI-HARI kita boleh membaca kemelut dalaman parti yang mendakwa parti yang mendokong Islam.

Namun daripada laporan yang dibaca, Parti Islam Se-Malaysia (Pas) itu kini semacam hilang keyakinan dalam kalangan ahlinya sendiri. Kumpulan-kumpulan atas pagar yang menyokong Pas selama ini pun sudah nampak berubah angin. Mereka tak macam dahulu dan kini semakin terbuka membidas kepimpinan Pas Pusat.

Ternyata ada yang marah secara diam dan ada yang tidak dapat menahan marah dan bosan dengan cara pemimpin Pas menangani tindakan DAP yang banyak menyanggah keputusan yang dibuat oleh Pas terutama perkara berkaitan Islam.

Kerana menjaga hati atau takut pada DAP, Pas sanggup mengorbankan dasar asas perjuangan, semata-mata mahu menjaga kesatuan pakatan pembangkang dalam mengejar misi menawan Putrajaya.

Alhamdulillah, PAS Sedia dan Tidak Ragu-Ragu KELUAR Pakatan Rakyat



KUALA TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, Pas akan keluar dari Pakatan Rakyat (PR) sekiranya kerjasama antara PKR dan DAP merugikan Islam dan Melayu.


Penegasan tersebut dibuat di hadapan hampir 10,000 hadirin yang hadir dalam Program Pas Ganti Umno ketujuh (PGU 7.0) di Banggol Peradong, Kuala Nerus, di sini petang semalam.

 “Sekiranya Pakatan tersebut merugikan Islam dan Melayu, Pas keluar PR! Tidak ragu-ragu lagi,” katanya

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata, Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah 'Allah' dalam amalan mereka, walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran.

Sambil menyatakan rasa kesalnya bahawa kerajaan Umno-BN menjadikannya satu isu polemik dengan menggunakan media arus perdana, apabila mereka (Umno dan BN) tidak faham dan ini menyebabkan ketegangan penduduk pelbagai agama dalam masyarakat majmuk.

Habis luluh harapan ahli dan penyokong Pas melihatkan perjuangan Pas untuk menegakkan negara Islam dan hukum hudud terkulai apabila menerima tekanan DAP dan PKR.

Hakikat yang tidak boleh disembunyikan lagi ialah banyak ahli Pas seluruh negara kecewa apabila DAP dan PKR nampak lebih dominan dalam pakatan pembangkang. Kemuncak sakit hati ahli Pas apabila pemimpin DAP dan PKR terus berdegil dalam isu kalimah Allah tanpa mempedulikan pendirian Pas yang merupakan rakan sekutu mereka.

Apa yang patut ahli dan penyokong Pas lakukan dalam kemelut ini? Ada pihak minta Majlis Syura Ulama Pas menjelaskan apakah hukum membantu DAP dan PKR dalam pilihan raya umum akan datang, adakah mengundi kedua-dua parti itu meletakkan mereka dalam keadaan kekufuran?

Hakikatnya DAP dan PKR menjadi faktor pencetus utama perpecahan dalam masyarakat Melayu/Islam. Kalau ahli Pas dan penyokongnya membantu kemenangan DAP dan PKR dalam pilihan raya umum akan datang, kemungkinan besar Islam akan diperlekehkan.

Sebab itu beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang terdiri daripada golongan ulama, guru pondok, imam dan ustaz muda membuat pengisytiharan baru-baru ini bahawa memberi undi kepada Pas dalam pilihan raya umum akan datang adalah haram.

Berat sungguh perisytiharan itu. Kumpulan daripada Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK) dan Pendita menegaskan ‘hukum’ itu berdasarkan perjuangan menentang Pas adalah jihad. Ini kerana mengundi parti itu juga bermaksud menyokong DAP yang terang-terang menolak negara Islam dan memperjuangkan sekularisme.

Pas sepatutnya menentang DAP yang dilihat bebas menyentuh sensitiviti agama Islam sehingga perkara berkaitan akidah pun mahu dicampurinya.

Lihatlah bagaimana beraninya pemimpin DAP, Lim Guan Eng dan Karpal Singh bersuara dalam isu penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu.
Sebahagian dari ahli PAS Pasir Gudang membuat bantahan secara aman berhubung isu kalimah Allah di Masjid Jamek Taman Cendana, Pasir Gudang, dekat Johor Bahru, semalam.
Sebenarnya banyak pihak ‘malu-malu’ membangkitkan isu undi Pas adalah haram dalam konteks semasa.

Namun pengisytiharan kumpulan NGO tersebut memberi tamparan hebat kepada Pas yang sebelum ini mendakwa undi mereka akan mendapat pahala serta masuk syurga.

Keadaan ini menyaksikan golongan ulama dan ahli agama mula hilang kepercayaan kepada Pas. Sesungguhnya ada banyak ‘dalil kenapa haram undi Pas’.

Dalam ceramah politik Pas, tiada seruan kepada perpaduan ummah sebaliknya yang dicanangkan ialah hapuskan UMNO yang dituduhnya sekular. Hakikatnya Pas adalah ejen pemecah belah umat Islam di Malaysia kerana parti itu selalu menolak usaha penyatuan umat.
Dulu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengeluarkan ‘amanat’ mengkafirkan UMNO kerana bekerjasama dengan MIC dan MCA. Sekarang, mengapa Abdul Hadi tidak mengeluarkan ‘fatwa’ yang sama terhadap DAP.
Janganlah kerana undi, Pas sanggup menipu penyokong mereka, sedangkan menyokong DAP yang anti negara Islam, hukumnya haram.

Di Kedah ,Tindakan Haji Salleh yang meminta agar orang PAS tutup mulut dan berdiam diri berhubung isu KALIMAH ALLAH, dilihat sangat bertentangan dengan kata-katanya kononnya perlu memilih PAS dalam PRU13 kerana bimbang anak cucu tidak kenal Islam pada kemudian hari. Walhal tindakan menutup mulut dan enggan memperkatakan tentang kebenaran itu, sebenarnya lebih teruk berbanding menjadi anjing Guan Eng dan Anwar Ibrahim secara berterus-terang.  

TOK GURU SEKOLAH PONDOK NI SURUH AHLUL PAS TUTUP MULUT ISU KALIMAH ALLAH?
Mungkin menyedari kepincangan Tok Guru Haji Salleh yang semakin nyanyuk dan semakin jauh daripada matlamatnya untuk menyebarkan Islam, sebaliknya hanya untuk mencapai kemenangan dalam PRU13 tanpa memikirkan natijah yang akan diterima oleh generasi muda Islam, maka sekumpulan masyarakat di Sik, telah mengadakan demonstrasi berhubung KALIMAH ALLAH.

Ketika membuat bacaan kitab berhubung keperibadian dan mukjizat Nabi s.a.w, seperti biasa, dia akan turut menyentuh atau seboleh mungkin untuk mengaitkan dengan politik Malaysia. Atau lebih tepat lagi, buruknya UMNO dan baiknya PAS. Cuma kali ini, Haji Salleh menambahkan sedikit ramuannya iaitu kehebatan Pakatan Rakyat dan perlunya PAS kepada sokongan serta redha DAP dan Lim Guan Eng.


Hj Salleh telah menyeru semua orang agar berdiam diri berhubung isu KALIMAH ALLAH kerana menurutnya, yang dipentingkan sekarang adalah kemenangan dalam PRU13.

Seperti yang semua sedia maklum, isu KALIMAH ALLAH muncul dan kembali menjadi kontroversi selepas Lim Guan Eng yang terdesak kerana skandal penyelewengan kuasa dan tanah, membuat tuntutan agar kerajaan membenarkan penggunaan KALIMAH ALLAH untuk Bible versi Bahasa Melayu.

Pada 14 Januari 2013, Majlis Syura Ulama PAS telah membuat ketetapan bahawa KALIMAH ALLAH tidak boleh digunakan oleh masyarakat bukan Islam walau dengan apa cara sekalipun.


Tindakan Haji Salleh yang meminta agar orang PAS tutup mulut dan berdiam diri berhubung isu KALIMAH ALLAH, dilihat sangat bertentangan dengan kata-katanya kononnya perlu memilih PAS dalam PRU13 kerana bimbang anak cucu tidak kenal Islam pada kemudian hari. Walhal tindakan menutup mulut dan enggan memperkatakan tentang kebenaran itu, sebenarnya lebih teruk berbanding menjadi anjing Guan Eng dan Anwar Ibrahim secara berterus-terang.

Demonstrasi tersebut telah dilakukan pada 15 Februari 2013, hari Jumaat dari jam 2:15 petang bertemat di Masjid Ar-Rahman, Sik. Masjid Ar-Rahman sememangnya amat terkenal sebagai sebuah masjid yang dikuasai dan menjadi sarang puak-puak PAS.

Lebih tepat lagi, demonstrasi tersebut telah dianjurkan oleh PENAWAR 1MALAYSIA Daerah Sik. Demonstrasi tersebut telah disertai seramai lebih kurang 50 orang ahli Penawar DAerah Sik serta Setiausaha Agung Penawar, Syukir bin Tahir.

Sebanyak 12 bunting serta gambar Lim Guan Eng dan bendera DAP telah dipijak dan dikoyakkan.

Hasil daripada tinjauan, demonstrasi tersebut mendapat sambutan yang cukup baik. Bagaimanapun, sebilangan ahli PAS yang hadir di masjid berkenaan, dan dipercayai merupakan pengikut kuat Tok Guru Haji Salleh, mencemuh tindakan tersebut.

Sumber: Kedahan69ers 
Kerana DAP juga, Pas hingga kini belum memberi kata putus tentang persetujuan penggunaan kalimah Allah untuk dipakai oleh penganut Kristian.

Pas semakin teruk dan hilang fokus hingga tergamak mengotori dan mengeksploitasi ajaran Islam.

Hakikatnya Pas terang-terang menyalah guna Islam demi tujuan politik. Pas mengamalkan politik kebencian. Parti itu juga mendakwa merekalah paling Islamik sedangkan yang lain tidak.

Pengundi boleh meneliti bahawa Pas lebih mementingkan tujuan politik berbanding dakwah Islam yang sebenar.
Renungkan dengan mendalam, patutkah umat Islam terus menyokong DAP yang terang-terang menentang penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hudud di negara ini.

Kalau ulama dan ahli agama mengatakan perbuatan itu adalah haram dan berdosa, adakah kita masih meraguinya? Atau umat Islam tunggu ceramah politik daripada ‘ulama’ ciptaan Pas yang sering membuat keputusan bertentangan dengan hukum syarak? - Artikal Rencana dari Utusan Melayu (M) Bhd 

PAS PERLU KELUAR DARIPADA PAKATAN RAKYAT ( PR) SEKARANG JUGA .. PR TELAH MERUGIKAN ISLAM.  KERANA PR , PAS TELAH :_
1. KEHILANGAN KEPIMPINAN BERWIBAWA SEPERTI HASAN ALI, ZULKIFLI NORDIN, USTAZ NASHARUDDIN MAT ISA DAN BANYAK LAGI..
2. BERDASARKAN AMANAT HJ HADI, PAS TELAH KAFIR KERANA TERANG2 MENYOKONG KAFIR DAP DAN DIPERKUDAKAN.
3. PAS JUGA MENYOKONG PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH OLEH ORANG BUKAN ISLAM W/PUN IA BERTENTANGAN DENGAN KEPUTUSAN MAJLIS SYURA PAS.

Artikal berkaitan KLIK SINI...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...