Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, March 10, 2012

ADAKAH DUA BANK AKAN DISAMAN OLEH NFCORP , KERANA KEKEBALAN RAFIZI ..Rafizi 'The Great Lembu PKR' Bakal DISEMBELIH KALI KEDUA

Rafizi 'The Great Lembu PKR' Bakal DISEMBELIH KALI KEDUA




Sudah tiba masanya Pengerusi NFCorp Mohammad Salleh bersama para pengarah NFC perlu menunjukkan kesemua aktiviti portfolio pelaburan yang telah dilakukan melalui pembelian aset-aset yang telah dilakukan.

Jika NFCorp begitu serius mahu menunjukkan setiap pelaburan pembelian aset cukup menguntungkan, tidak salah untuk orang awam melihatnya secara lebih terperinci.

Sekarang ini sudah tidak timbul isu pembelian hartanah mewah sebagai “pelaburan peribadi”. Tunjukkan setiap angka pelaburan dan pulangan hasil dari pelaburan hartanah yang telah dilakukan bagi menunjukkan ketelusan.




Rafizi bertanya bagaimana Mohamad Salleh mampu memperolehi pinjaman berjuta ringgit daripada sebuah bank apabila simpanannya hanya sebanyak RM427.00.

Rafizi Ramli dakwa jutaan ringgit daripada NFCorp ke dalam dua bank sebagai deposit tetap sebagai langkah mudah untuk mendapatkan “kemudahan kredit” daripada bank membeli hartanah mewah.

Rafizi Ramli sudah mengesahkan pembelian unit kondominium berharga RM10 juta di Orchard Scotts Residence di Singapura, dan lapan unit ofis mewah di KL Eco City di Bangsar berharga sekitar RM12 juta.



Persoalan cukup menarik ... Bagaimana Rafizi Ramli mampu mendapatkan maklmumat-maklumat sulit NFCorp?




Ahhhh ... dari bank-bank NFCorp rupanya.

Hebat manusia bernama Rafizi Ramli ini. Hebat benar sebagai Pengarah Strategik PKR. Hebat benar Rafizi Ramli yang bergelar Akauntan Bertauliah yang mendapat kelulusan dari ICAEW (Institute of Chartered Accountants in England and Wales).

Namun disebalik kehebatan Rafizi Ramli, terserlah pula kebodohan dan kesilapan yang telah dilakukan semata-mata mahu memerangkap Shahrizat Abdul Jalil.

Rasanya Rafizi Ramli tentu faham apa yang dimaksudkan ... Mustahil Akauntan Bertauliah dari ICAEW tidak memahami undang-undang?








Sekatan-sekatan dalam melakukan siasatan secara khusus mengenai hal ehwal pelanggan bank tertentu.




Kerahsiaan.

Tidak boleh pengarah atau pegawai mana-mana institusi berlesen atau mana-mana biro luar yang ditubuhkan, atau mana-mana ejen yang dilantik, oleh institusi berlesen untuk menjalankan mana-mana bahagian perniagaannya, sama ada dalam tempoh jawatannya, atau semasa tempoh pekerjaannya, atau selepas itu, dan tiada seorang punyang atas apa-apa sebab, mempunyai dengan apa-apa cara akses kepada mana-mana rekod, buku, daftar, surat-menyurat, atau apa jua pun dokumen lain, atau bahan, yang berhubungan dengan hal ehwal atau, khususnya, akaun, mana-mana pelanggan tertentu institusi, hendaklah memberi, mengemukakan, membuka, mendedahkan, menyiarkan atau selainnya mendedahkan, kepada mana-mana orang, atau membuat suatu rekod bagi mana-mana orang, apa-apa maklumat atau dokumen apa jua yang berkaitan dengan hal ehwal atau akaun pelanggan itu.

Tidak boleh seorang pun yang mempunyai apa-apa maklumat atau dokumen yang pada pengetahuannya telah didedahkan dengan melanggar subseksyen (1) hendaklah dalam apa-apa cara, walau apa pun mendedahkan perkara ini kepada mana-mana orang lain.




Kesalahan dan Penalti

Seksyen 97, BAFIA Act ... Hukuman penjara selama 3 tahun dan denda RM3 juta.



So Rafizi Ramli ... lu sekarang ni dah babitkan dua bank yang bakal dikenakan tindakan mahkamah kerana melanggar BAFIA Act 1989 berkenaan Sekatan, Kerahsiaan, Kesalahan dan Penalti.

Silap gaya lesen perbankan bank-bank berkenaan boleh ditarik balik oleh Bank Negara Malaysia. Pernah terfikir apa yang bakal terjadi kepada pekerja dan pelanggan bank sekiranya lesen perbankan ini ditarik balik?

Menteri mana yang bagi kelulusan pada you Rafizi Ramli untuk mendapatkan maklumat sulit pelanggan dari sesebuah bank?

Barangkali Rafizi Ramli tidak terfikir beliau juga terbabit dengan kesalahan dan penalti yang dikenakan dibawah akta ini. Hukuman penjara selama 3 tahun dan denda RM3 juta.

Dah ready untuk disaman kali kedua Rafizi Ramli? ...


sumber mantap : klik blogger 'think tank' PURE SHIITE

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...