Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, December 21, 2011

BEBAS yang tidak bebas .. Talibarut Pembangkang

BEBAS Tidak Sebebas Yang DiSangka

BEBAS 17/12
Saya percaya waktu kita mula melihat gambar BEBAS hari Sabtu yang lepas, melihat muka anak-anak muda Melayu aka pelajar mahasiswa IPTA, hati kita sedikit sebanyak terasa juga perasaan kagum akan keberanian dan keperihatinan mereka akan isu-isu politik semasa.

Tapi jangan salah faham, waktu sama tertanya juga - budak-budak ni dah habis ke buat homework yang pensyarah bagi semalam ? ! Seorang pengomen penang mali lagi ganaz soalan dia - Budak-budak ni dah layak bayar zakat ke ? !

BEBAS 17/12
Saya pasti ramai yang bersangka baik dengan mereka dan percaya akan keikhlasan mereka walaupun tidak bersetuju dengan cara tindakan yang mereka ambil. Makanya kita dapat lihat pelbagai komen yang mengkritik para pelajar ini. Itu menunjukkan yang kita terima tindakan mereka itu adalah bebas dari pengaruh politik secara langsung dan kita cuba beri nasihat ( konon mereka masih berfikiran terbuka la ... ).


KONON mereka ini terpengaruh dengan ajaran New Politics Saifuddin ! Tapi semakin hari semakin jelas yang sebenarnya ketua-ketua yang mendalangi BEBAS sebenarnya tidaklah sebebas mana pemikiran mereka, mereka ternyata merupakan kader-kader pembangkang. Tidak ada yang innocent nya tindakan mereka tempohari. Semuanya telah diRANCANG oleh Anwar @ pembangkang.

Saifuddin ternyata telah dikencing oleh mereka ini ! Saifuddin telah dipergunakan oleh segelintir mahasiswa yang kononnya berfikiran terbuka hasil didikan beliau. Persoalan baru, apakah Saifuddin sedar yang selama ini beliau telah diperalatkan oleh pembangkang ?

Hari Sabtu 17 Disember yang lalu, ternyata Saifuddin menjadi boneka kepada agenda Anwar !








TerimaKasih Pena Minang


Bagaimana pula dengan INI -


Saya harap para mahasiswa yang lain tidak terpengaruh dengan dakyah BEBAS. Anda akan hanya menghancurkan masadepan anda sendiri dan mengecewakan ramai pihak jika anda tersasar dari tanggungjawab sebenar anda selaku mahasiswa.

Jangan biarkan diri anda diperalatkan oleh parti politik yang hanya mementingkan diri mereka sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...