Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, December 23, 2011

ADAM ADLI BERKATA MENURUNKAN BENDERA PM SEBAGAI KEMENANGAN SISWA?

Adam Adli: Turun bendera PM tanda kemenangan
Pemimpin pelajar, Adam Adli berkata tindakannya menurunkan bendera memaparkan gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di ibu pejabat Umno dilakukan sebagai satu simbol kemenangan kepada siswa pada hari tersebut. (Kurang Ajar dan memang biadap)

Dalam temubual disiarkan akhbar Sinar Harian hari ini, Adam berkata, perhimpunan dan perarakan pelajar itu pada hujung minggu lalu – dari Masjid Jamek ke pejabat Suruhanjaya Hak Asasi Manusia dan seterusnya ke bangunan Pusat Dagangan Dunia Putra – berlangsung dengan terkawal tanpa kekecohan. (Tahniah membawa resolusi akal pendek!! Biadap!!!!)

NONEBeliau juga tidak menyangka bahawa perkara berkenaan akan menjadi perhatian media kerana tindakan menurunkan bendera berkenaan, yang digantikan dengan bendera berslogan kebebasan akademik, juga hanya satu ekspresi dirinya. (Apa dia fikir dia sorang sahaja mahasiswa yang Maha Genius??? Hampeh!!!)

Bendera itu juga hanya digantikan untuk beberapa ketika sebelum beliau menaikkan semula bendera asal. (GTP nak pergi rumah bobo Boy Adam ni, nak turunkan gambar keluarga dia dan pasangkan gambar Dato' Najib dan Datin Rosmah. Apa perasaan mak bapak dia pula?? GTP nak kata, itu adalah bentuk espresi GTP pula tanda gembira tindakan bodoh dia.)

"Bermula dari bangunan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) lagi, kami berada di situ dalam tempoh yang agak lama, jadi kami bosan kerana tidak nampak kesan dari memorandum yang kami serahkan," katanya. (Ini dia contoh yang nak kita ikut?? Apa akan berlaku pada negara di masa akan datang sekiranya ada pemimpin yang tak sabar?? Memang produk baru Bro Anwar bin Ibrahim (B.A.B.I) la..)

student handing memo to suhakam on academic freedom Bebas chairperson Muhammad Safwan AnangApabila tiba di PWTC, pelajar berkenaan menyerahkan pula memorandum mereka kepada timbalan menteri pengajian tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah, kata pelajar tahun tiga Universiti Pendidikan Sultan Idris itu.

"Bila kami menyerahkan memorandum, semua pelajar mendengar ucapan daripada Saifuddin. Bagi saya ia tidak boleh jadi," katanya. (Ehem ehem ehem.. Persoalannya, adakah semua mahasiswa itu menyokong perbuatan Adam Adli?? Jeng jeng jeng..)

Tambahnya, kumpulan pelajar dianggar seramai 350 orang itu sebelumnya bersungguh-sungguh melaungkan slogan kebebasan akademik. (Ehem lagi.. ehem ehem ehem.. Nampaknya Adam Adli terperangkap dengan agenda tersorok milik individu pemimpin tertentu dan secara tidak langsung, dah tentulah tembelang sudah pecah. Sudah terang lagi bersuluh. Rejim yang sebenarnya bukan lah Dato' Najib. Tetapi rejim ini datang dari propaganda B.A.B.I. Tidak kisah lah berapa kerat pun yang mengusung memorandum tu.. Ha ha ha.. kantoiiiiii, sejumlah mahasiswa sebenarnya tidak menyokong tindakan Adam Adli. Good Job Boboboy...)

student handing memo to umno on academic freedom crowd"Tetapi apabila menteri datang terus jadi sama dengan pelajar lain. Nampak sahaja menteri, terus salam dan ambil gambar, bagi saya ini bukan cara sebenarnya.

"Jadi saya ambil bendera dan terus menurunkan bendera Najib digantikan dengan bendera Kebebasan Akademik

"Apabila pelajar lain nampak apa yang saya lakukan, barulah mereka merasakan kemenangan, bukan hanya jumpa menteri sudah rasa menang," katanya yang berniat supaya "kemenangan" itu dirasai oleh siswa yang menyertai perhimpunan berkenaan.

Adam turut mengulas kritikan dan ugutan oleh pemimpin Umno, yang antara lain menyifatkan beliau tidak matang kerana menurunkan bendera berkenaan. (Cubalah baca dan fahami kenyataan milik Adam ini? Apa maksudnya??? Cuma Adam Adli saja yang beriya-iya melakukan demostrasi niiii. Tahniah kepada rakan-rakan Adam Adli yang menunjukkan protes tidak bersetuju perbuatan Adam Adli dengan mendengar penuh tekun dan khusyuk Pak Menteri. Cuma kau sajalah yang terhegeh-hegeh Adam oi...)

"Bagi saya ia matang bagi orang yang memahami isu dan menerima keadaan bahawa mahasiswa sekarang ditekan. (Kenyataan kau pun tak matang Dammmm.. haha..)

NONE"Malah bagi saya, banyak lagi tindakan yang jauh lebih tidak matang yang dilakukan pihak lain seperti menyerahkan kek berupa tahi dan sebagainya kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng baru-baru ini. Adakah bagi mereka tindakan ini matang?," soalnya. (Ohhhhh.. rupa-rupanya Adam mewakili Lim Guan Eng juga lah yerrrrr??? Adam, itu pun bentuk mereka meluahkan ekspresi dia apabila Ketua Menteri Pulau Pinang tu tidak adil kepada rakyat Pulau Pinang tauuuuuu.)

"Adakah mereka sedar tindakan turun naik bendera ini tidak pernah menjadi kesalahan mana-mana tempat dalam dunia ini? jadi saya tahu perkara yang salah dan betul. (Biadap)

"Jika tindakan itu dikira jenayah, sudah tentu saya teragak-agak untuk melakukannya. Ini adalah satu bentuk ekspresi saya. Sebab itu saya percaya mereka yang mengugut saya ini tidak tahu apa-apa langsung mengenai diri saya," tambahnya. (Kenyataan retorik yang tidak matang. Kau sapa Dam orang nak kenal kau.. Dah tau orang tak kenal, kelakuan tu biar senonoh..)

NONEDitanya lanjut, Adam, 22, yang mendapat sokongan penuh ibubapanya dalam tindakan itu berkata, beliau secara khusus tidak akan meminta maaf kepada perdana menteri walau digesa berbuat demikian.

"Saya tidak akan minta maaf. Selepas perkara ini berlarutan sehingga ke tahap ini, tiba-tiba pula saya didesak untuk minta maaf. (Hebatlah dia.. tak perlu minta maaf.. Adam Adli hebatttttttttt.. Anwar Ibrahim membuatkan Adam Adli rasa hebatttttttt.. bangganya Anwar dapat melahirkan pewaris seperti dia. Ehsan anak lelaki tunggal Anwar pun tidak mendapat layanan hebat serupa Adammmm.. Huhu.. Sangat hebat kannn??

"Bagaimana pula dengan rakan-rakan saya? Saya tidak mahu rakan-rakan saya jatuh semangat sekiranya saya minta maaf," katanya. (Eceh!!! Hahahahaha.. GTP tak perlu kata apa-apa. Cuma nak copy and paste kenyataan Adam sendiri.. : "Tetapi apabila menteri datang terus jadi sama dengan pelajar lain. Nampak sahaja menteri, terus salam dan ambil gambar, bagi saya ini bukan cara sebenarnya."Jadi saya ambil bendera dan terus menurunkan bendera Najib digantikan dengan bendera Kebebasan Akademik. Fikir-fikirkan lah adakah 'rakan-rakan saya' yang dimaksudkan tu bersetuju dengan perbuatan bodoh Adam Adli??? Kantoi lagi..)

Namun, Adam menjelaskan beliau tidak bermaksud untuk tidak meminta maaf buat selama-lamanya.

"Pada satu tahap nanti saya perlu juga minta maaf kepada beberapa orang berikutan tindakan saya ini," katanya lagi. (Bercakap dah bersimpang siur dan dalam erti kata lain Adam dah 'kecut barang' dengan ketegasan ahli UMNO yang melihat perbuatan Adam Adli ini sebagai mencemar maruah dan tidak sopan. Mungkin dia boleh ego setinggi langit. Tetapi sepandai-pandai tupai melompat akan jatuh ke tanah juga. Tunggggggggggguuuuuuuuuuuu..)



1 comment:

  1. muka jambu patut la anuar suka... ala tak payah la over2 sgt nak jadi extrem... bukan dapat apa pon... ni la kalau melayu mudah lupa.. org2 yg tak pernah bersyukur atas apa yg ada.. fikir la sikit masa depan, kalau dah ada anak bini tu fikirkan lah nasib mereka nanti kalau kene tangkap/buang keje...sape nak tanggung mereka?.. tak pon ingat lah mak ayah kite yg mungkin pun bukan dari golongkan kaya raya...anuar tu dah tentu2 la harta melambak.. sikit pon dia tak akan tolong kite nanti kalau dah hidup susah.. silap2 kenal pon tidak... pastu mula la minta bantuan sana minta bantuan sini.. nanti bila kerajaan tak kasi bantuan mula la pulak kata kerajaan zalim.. sedang anuar yg dipuja hilang hentah kemana..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...