Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, January 6, 2012

Wartawan pembangkang menyibuk dimalukan Dr MIM depan pelajar USM !


Ini wartawan pro pembangkang totok Zainulfaqar yang dimalukan oleh seorang mahasiswa USM dan blogger terkenal P.Pinang Dr MIM . Pada mulanya perdebatan ketika diskusi ini hanya la diantara mahasiswa USM iaitu pro Aspirasi dengan kumpulan 10 orang pelajar sokong SMM dan Adam Adli ini .

Apabila melihwat pelajar Cina ini tak boleh jawab pertanyaan seorang mahasiswa pro Aspirasi ini , mula lah wartawan menyibuk ini mencelah masuk dengan hujah yang bangang ala lenggok Mahfuz .

Cukup memalukan seorang wartawan yang menulis berita politik setiap hari rupanya bila memberi jawapan pun sama retoriknya seperti pemimpin pembangkang . Tanya orang pandai , tapi bila kena soal balik mati akal ..hahaha...

Bila wartawan ini tanya mahasiswa USM terbabit bahawa siapa yang buat provokasi ketika demo itu , mahasiswa itu menjawab melalui bukti video yang mana memang berlaku provokasi pelajar SMM memanjat pagar UPSI . Yang bangangnya , dia cakap itu jawapan pihak sebelah sana walhal sudah ada bukti video ditunjukan di you tube yang sudah dilihat ramai orang .

Nampak tak dia telah perbodohkan dirinya depan mahasiswa USM sendiri yang sudah tentu banyak kali melihat video demo UPSI berkenaan . Kalau seorang mahasiswa boleh tengok dan menilai sendiri dengan menggunakan akal , rupanya seorang g wartawan pembangkang telah dibutakan hatinya hingga membuat cerita menyatakan polis lah yang memulakan provokasi dan bukannya geng Adam Adli .

Itu baru seorang mahasiswa pun dia dah kena , bila masuk Dr MIM untuk berhujah tentang isu provokasi pelajar SMM di UPSI ...lagi muka dia terus tension bila tepukan diberikan kepada Dr MIM.

Ini membuktikan majoriti pelajar USM tidak menyokong cara perbuatan biadap Adam Adli dan gengnya berdemo di UPSI .



oleh : Dr MIM

Rupa-rupanya, seorang wartawan pro-pembangkang yang hadir semasa 'diskusi' di antara pelajar USM semalam, telah menulis artikel 'khas' tentang MiM. Terima kasih.

MiM tidak pasti sama ada beliau tidak puas hati tapi MiM dapat mengagak tujuan beliau menulis artikel tersebut.

Mana tidaknya, di depan pelajar dan rakan wartawan yang lain, beliau 'dibelasah' terkedu malu kerana hujah beliau begitu senang di patahkan oleh MiM sendiri yang turut hadir semalam.

Beliau menafikan perusuh di UPSI menimbulkan sebarang provokasi sedangkan bukti sangat jelas menunjukkan perusuh-perusuh tersebut menggunakan bahasa yang biadap dan kasar. Bukan itu sahaja, mereka memanjat dan mahu merobohkan pagar pintu utama UPSI.

Dan adalah tidak masuk akal apabila perusuh-perusuh tersebut membuat demo jam 2 pagi.

Yang kelakarnya ialah kenyataan wartawan terkedu malu itu cuba berbohong tentang isu 'I'm a doctor, you know'!

Anda baca dulu entri kelakar wartawan tersebut. Di antaranya :

Saya cuba membawa Dr Novandri dan pemuda Umno yang hadir untuk bercakap soal pokok – kalau tak ada permit sekalipun dalam mana-mana perhimpunan rakyat (termasuk mahasiswa), apakah polis dapat lesen untuk belasah rakyat?

Perbincangan ini ditolak dengan pelbagai dalih.

Saya bertambah terkejut apabila Dr Novandri dalam nada yang bebal berkata, “I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…”

Kah kah kah Maaf lah saya kerana ketawa bersama kawan-kawan yang lain.

Tak patut saya ketawa kepada Dr Novandri.

Dr yang profesional di klinik pun, kalau pesakitnya berbeza pendapat dengan konsultasi perubatan yang disampaikannya sekalaipun, Dr berkenaan tak boleh kata, “I’m Doctor, you know” kah kah kah
MiM berasa amat hairan apabila wartawan tersebut mahu merendahkan nilai diri sendiri apabila mencipta pembohongan seperti di atas.
MiM tidak pernah berkata “I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…I’m Doctor, you know…”. Tidaklah sedramatik seperti yang dikelentong oleh wartawan tersebut!


Tapi MiM ada mengatakan MiM seorang doktor dan telah meneliti kesan-kesan cedera di dalam foto-foto Safwan Anang dan Amar Rasyidi yang didakwa nazak, koma cedera teruk dan sebagainya oleh jentera pro-pembangkang.

Sila baca : 2 Laporan Doktor Perubatan : Kecederaan Amar Rasyidi & Safwan Anang Semasa Rusuhan UPSI Yang Disebabkan Oleh Polis.

MiM dapati bahawa kecederaan mereka telah ditokok tambah dan sengaja diada-adakan untuk menimbulkan rasa marah terhadap pihak polis.

Malah, patah tulang pipi, tulang rusuk yang didakwa oleh Nik Nazmi PKR, Harakah dan MalaysiaKini hanya pembohongan sahaja!

MiM juga menyebut laporan Pengarah Kesihatan Negeri Perak yang turut menafikan Safwan Anang ada patah tulang.

Segala penjelasan MiM di atas tidak dapat dijawab oleh wartawan tersebut. Kesihan.

Maka kepada wartawan tersebut, berhati-hati jika mahu berbohong tentang MiM. Anda yang termalu besar.

Syukurlah kerana MiM tidak sebut nama wartawan tersebut secara terbuka kerana masih respect profesion beliau sebagai wartawan walau pun daripada ideologi yang berlainan.

Tambahan pula, MiM tiada masalah dengan wartawan. Yang MiM hujah dan lawan ialah intipati perbincangan malam tersebut.

1 comment:

  1. sAlam wak Long,
    Mohon Pautkan blog sy disni,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...