Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, January 8, 2012

VIDEO DAKWAH GITAR KARAN DALAM MASJID ?!! IBLIS MENJERIT BILA HASRAT SESATKAN UMMAT MEREKA TERBONGKAR ?!! part 6

HALAL TETAP HALAL !! HARAM TETAP HARAM !!
VIDEO INI AMAT MEMERANJATKAN....!! tuiHHH !!



ideo credit to wadah kelana jaya

Sabda baginda:
...فَإِنَّهُ مَنْ يَعِشْ مِنْكُمْ بَعْدِي فَسَيَرَى اخْتِلاَفًا كَثِيرًا. فَعَلَيْكُمْ بِسُنَّتِي وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الرَّاشِدِينَ الْمَهْدِيِّينَ تَمَسَّكُوا بِهَا وَعَضُّوا عَلَيْهَا بِالنَّوَاجِذِ وَإِيَّاكُمْ وَمُحْدَثَاتِ الأُمُورِ فَإِنَّ كُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ.


Sesungguhnya sesiapa yang hidup selepasku akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kalian berpegang kepada sunnahku dan sunnah al-Khulafa al-Rasyidin al-Mahdiyyin (mendapat petunjuk). Berpeganglah dengannya dan gigitlah ia dengan geraham. Jauhilah kamu perkara-perkara yang diada-adakan (dalam agama) kerana setiap yang diada-adakan itu adalah bid‘ah dan setiap bid‘ah adalah sesat.


من ابتدع في الإسلام بدعة يراها حسنة فقد زعم أن محمدا صلى الله عليه وسلم خان الرسالة، لأن الله يقول: (اليَومَ أكْمَلْتُ لَكُم دِينَكُمْ) فما لم يكن يومئذ دينا فلا يكون اليوم دينا.

Sesiapa yang membuat bid‘ah dalam Islam dan menganggapnya baik maka dia telah mendakwa Muhammadshallallahu ‘alaihi wasallam mengkhianati risalah. Ini kerana Allah telah berfirman: “Pada hari ini aku telah sempurnakan agama kamu”. Apa yang pada hari tersebut tidak menjadi agama, maka dia tidak menjadi agama pada hari ini.



Riwayat Abu Daud (4914) dalam kitab al-Adab, bab larangan nyanyian dan alat muzik; Ibnu Majah (1901) dalam kitab an-Nikah, bab nyanyian dan ad-duff; Musnad Ahmad (4307) dalam kitab Musnad al-Mukthirin Min as-Sahabah, bab musnad Abdullah bin Umar bin al-Khattab.


Dalam kitab al-Muhazzab oleh al-Imam Abu Ishak as-Syirazi ada menjelaskan bahawa bermain alat-alat muzik itu haram sekalipun tidak diiringi dengan lagu. Kata as-Syirazi:

ويحرم إستعمال الألات التى تطرب من غير غناء كالعود والطنبور والمعزفة والطبل والمزمار

Dan diharamkan menggunakan alat-alat (muzik) yang dibunyikan tanpa ada lagu seperti gitar, thunbur, ma’zifah, thabl (gendang) dan mizmar.



Aakj; walau apa caci mak dari kaldai2 pas celaka berhubung dengan isu dakwah sesat azhar idrus aku berjanji selagi hayat d kandung badan aku tetap akan sedarkan pada yang mahu sedar bahawa Sunnah Nabi saw bukan boleh d buat main-main !!

Apalagi Sunnah yang paling besar..Sunnah Dakwah !! Salahkah aku bagi teguran ? adakah azhar terlalu hebat maka HARAM aku menegurnya atau aku d hukum sebagai SESAT hanya kerana menegur bahawa cara Dakwah azhar ini salah !!

Kita wajib elakkan agar si jahil anggap itu AGAMA !! kononnya apa yang "ulama" parti buat maka itu AGAMA ??

Berlapang dadalah bila bicara soal Sunnah..wallahualam !!




hanya kerana nak kumpulkan ramai orang.. AZHAR LACURKAN SUNNAH ??



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...