Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, January 10, 2012

KES MELIWAT@BERLIWAT SUKA SAMA SUKA : Bukti Anwar Lebih Berpengaruh Daripada Najib Di Mata Dunia

Ini Bukti Anwar Lebih Berpengaruh Daripada Najib Di Mata Dunia KERANA KES MELIWAT@BERLIWAT @ LIWAT SUKA SAMA SUKA. TERKENAL KERANA PELOPOR SEKS BEBAS@HOMOSEKS.

Berita pembebasan Anwar Ibrahim siang tadi menjadi tajuk akhbar dan portal seluruh dunia. Hampir kesemua portal berita dan stesen tv antarabangsa membuat liputan tentang berita terhangat hari ini. Tumpuan media antarabangsa terhadap berita pembebasan Anwar berbanding lawatan Najib ke Afrika Selatan membuktikan Anwar lebih berpengaruh daripada Najib.

Memang agak melucukan apabila hari keputusan kes Anwar di keluarkan, Najib buat lawatan ke luar negara. Perangai Najib seperti mentornya.. Mahathir Kutty. Penerimaan Anwar oleh masyarakat dunia membuktikan Anwar lebih berkarismatik untuk memimpin negara ke landasan yang sebenar selepas PRU 13 nanti. Kita ikuti ulasan berita yang Addin petik dari blog Jalan Pulang..


TERKINI!! Pembebasan Anwar Ibrahim Jadi Tajuk Utama SELURUH DUNIA!!



Laporan tentang keputusan perbicaraan fitnah liwat tehadap Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hari ini mendapat liputan meluas di seluruh dunia.

Hampir kesemua akhbar utama di dunia serta stesen televisyen negara asing menjadikan carian Anwar Ibrahim paling popular termasuk di Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah.

CNN International di New York dan CNN Asia di Hong Kong mendahului senarai dengan tajuk utama jam 1245 tengah hari tadi iaitu Malaysian court finds opposition leader Anwar not guilty of sodomy (Mahkamah Malaysia mendapati ketua pembangkang Anwar tidak bersalah atas tuduhan liwat)

Al Jazeera yang berpangkalan di Doha, Qatar pula tidak ketinggalan mendapat perhatian pelayar internet apabila sebahagian besar rantau Timur Tengah yang masih awal pagi memperolehi berita dalam Bahasa Inggeris sebelum diterjemahkan ke dalam Bahasa Arab.



Di United Kingdom, The Guardian dan Sky News memaparkan berita terkini masing-masing sebelum menjadi berita penuh dengan video rakaman Anwar Ibrahim dibebaskan.

BBC News dalam laporannya memaparkan Anwar Ibrahim sebagai tajuk utama lebih awal dengan berita utama sekitar jam 1140 pagi tadi dengan tajuk Anwar Found Not Guilty Of Sodomy (Anwar Tidak Bersalah Atas Tuduhan Liwat)

Tidak ketinggalan rantau Afrika termasuk Kenya, Nigeria dan Somalia serta Afrika Selatan memaparkan tajuk utama sekitar jam 12 tengah hari sebagai berita terkini.

Manakala di rantau Asia, The Straits Times Singapura mendahului senarai dengan carian lebih 45 ribu hits sejak keputusan Zabidin Mohd Diah diumumkan.

Di Jepun, akhbar uatama negara itu, Asahi Shimbun menulis tajuk utama iaitu Malaysian court finds Anwar not guilty of sodomy (Mahkamah Malaysia Mendapati Anwar Tidak Bersalah Atas Tuduhan Liwat)

Ini sekaligus membuktikan bahawa pengaruh Anwar Ibrahim adalah jauh lebih besar berbanding musuh politiknya Najib Altantuya walaupun menjawat jawatan perdana menteri!



Keputusan perbicaraan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mencuri perhatian media di seluruh dunia, yang menjadikan laporan berkaitan sebagai berita utama organisasi masing-masing.


Badan penyiar CNN dan Al Jazeera mengutarakan laporan itu dalam edisi Asia mereka. Manakala media lain termasuk akhbar United Kingdom Sky News dan ABC yang berpengkalan di Australia.

Badan penyiaran British BBC pula menjadikan Anwar sebagai personaliti utama dengan melaporkan sekitar keputusan hari ini, diikuti rencara berhubung ahli politik itu dan sejarah panjang kariernya.

Tulisan itu, antara lain mendakwa, masyarakat Cina masih berhati-hati terhadap "akar radikal Islam", walaupun masyarakat antarabangsanya melihatnya sebagai "peneraju pembaharuan di Malaysia".

Harian United Kingdom Guardian pula melaporkan "keputusan mengejutkan" itu sebagai berita utama, dengan menyifatkan pembebasan itu akan mempercepatkan 'comeback' perdana menteri.

Laporan berkenaan dihasilkan oleh koresponden mereka, yang mana Anwar sebelum ini memberikan wawancara eksklusif.


Ketua pembangkang juga diwawancara media asing di rumahnya sejurus selepas keputusan diumumkan hari ini. Kebanyakan mereka telah mengikuti perjalanan kes itu sejak dua tahun lalu.

Laporan agensi berita antarabangsa juga dimuatkan semula di Kenya, India, China dan Baitul Maqdis yang menceritakan tentang letupan di mahkamah dalam bahagian berita antarabangsa. ~jalanpulang

Sumber : Ini Bukti Anwar Lebih Berpengaruh Daripada Najib Di Mata Dunia


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...