Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, February 7, 2012

ANWAR IBRAHIM TAK LAYAK JADI PM : HASSAN ALI TERGAMAM BILA DITANYA SOALAN ....?????


Dalam sibuk - sibuk dia menyampaikan ceramah semalam, Datuk Dr. Hassan Ali tidak keberatan untuk menjawab soalan dari kalangan para hadirin.

Antara soalan yang diajukan ialah mengenai data - data berkaitan dengan aktiviti rumah urut dan pusat hiburan yang ada di Negeri Selangor pada ketika ini.

Hassan Ali menjelaskan bahawa dia sendiri pun tak tahu berapa banyak jumlah tersebut secara tepat kerana ada dikalangan pengusaha rumah urut ni diusahakan secara HARAM.

Walaubagaimana pun, kata Hassan Ali, untuk mengambil tindakan terhadap pengusaha - pengusaha ini merupakan satu perkara yang sangat sukar dilakukan kerana ada halangan.

Halangan tersebut, kata dia, datangnya dari kalangan pemimpin - pemimpin DAPigs tu sendiri yang berada di Negeri Selangor ketika ini.

Malah kata Dr. Hassan lagi, untuk menghalang isu murtad juga menjadai satu perkara yang amat sukar dilakukan kerana adanya pendinding - pendinding ini.

Bukan setakat DAPigs je yang jadi pendinding tersebut. Tak ketinggalan juga dengan pemimpin PKR serta pemimpin PAS sendiri yang menjadi penghalangnya.

Soalan yang paling menarik sekali ialah berkaitan dengan perlakuan liwat yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu terhadap Bekas Pembantu Khasnya, Mohd Saiful.

Datuk Dr. Hassan Ali menegaskan bahawa dia menghormati keputusan yang telah dibuat oleh pihak mahkamah berhubung kes tersebut.

Namun, dia tetap berpegang kepada keputusan itu dimana mahkamah tidak pernah menyebut yang perbuatan liwat itu tidak berlaku.

Yang menjadi persoalannya ialah mengenai keengganan Si Ketua Penipu itu untuk mengangkat sumpah laknat bagi menafikan perkara tersebut.

Datuk Dr. Hassan Ali sendiri pun heran, kenapa Si Ketua Penipu tu tak ambik sebarang tindakan ke atas siri - siri pendedahan yang dibuat oleh beberapa individu sebelum ini?

Bagi Datuk Dr. Hassan sendiri, orang seperti Si Ketua Penipu tu tak boleh nak diharapkan lansung untuk menreajui Negara ini dimasa akan datang.

Jelas, Si Ketua Penipu tu sebenarnya memang seorang yang Penakut untuk menegakkan Kebenaran. Jadi, kalau nak jaga maruah dan nama baik diri sendiri serta keluarga pun dia takut, macam mana dia nak jaga maruah Negara dimasa akan datang!!!



IMR JADI CABARAN BESAR BUAT PAS!!!


Perkara ini memang sudah tidak dapat dinafikan lagi. Walaupun PAS cuba untuk melindunginya, tetapi pekung tetap juga berbau.

Kalau sebelum ini mereka kata yang isu berkaitan dengan pemecatan Datuk Dr. Hassan Ali tidak memberi kesan kepada PAS, ianya adalah bohong semata - mata.

PAS secara keseluruhannya memang menerima tamparan yang cukup hebat setelah mereka mengambil tindakan tersebut.

Dikalangan ahli sendiri, mereka kini diragui dengan kebebasan hak untuk bersuara. Kekangan itu wujud kerana Hassan Ali hanya mengkritik partinya sendiri demi untuk kebaikan.

Dikalangan parti komponen Pakatan Pembangkang pula, PAS dilihat tidak mampu untuk menguruskan isu berkaitan dengan Hassan Ali ini dengan baik.

Mereka akan lihat PAS sebagai satu komponen yang lemah dan bakal menjadi liabiliti kepada Pakatan Pembangkang dimasa akan datang.

Sekarang, dengan agenda yang dibawa oleh Hassan Ali juga turut membawa satu cabaran yang besar buat puak - puak Parti Angguk Saja tu.

Agenda Datuk Dr. Hassan Ali ialah untuk terus perjuangankan dasar Islam, mengukuhkan hak orang Melayu dan memelihara Institusi Raja Berperlembagaan.

Kalau sebelum ini PAS mengatakan yang mereka mahu menegakkan Islam, memperjuangkan Hak Melayu dan menghormati Raja - Raja.

Jadi, kenapa tidak mereka menyertai agenda yang diperjuangkan oleh Datuk Dr. Hassan Ali ini? Nah!!! Itu sahaja sudah cukup untuk menjadi satu cabaran buat mereka.

Tapi kalau PAS punhanya tau bercakap je, baik tak payah!!! Memang bagus sangat la diorang join sekali dengan DAPigs yang dah memang terang - terang nampak sebagai sebuah parti Ultra Chauvinist tu!!
!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...