Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, February 11, 2012

DAP TELAH MENCAMPURI DAN MENGHINA URUSAN AGAMA ISLAM SAMA SEPERTI BRITISH PENJAJAH : DESAK MUFTI MINTA MAAF.

KHUTBAH JUMAAT - DAP DESAK MUFTI MINTA MAAF.. IKHTIRAF 'HARI KEKASIH..'!!?


DISELONGKAR SEJARAH TANAH MELAYU ...... YG MEMBANGKITKAN PENENTANGAN TERHADAP INGGERIS ADALAH KERANA BANGSA MELAYU TERASA TERHINA APA BRITISH MEMCAMPURI DAN MENGHINA AGAMA ISLAM. MAKA RAMAILAH ULAMA2 MELAYU MEMBERONTAK MENENTANG INGGERIS.

TAPI , DAP YG MENDAPAT SOKONGAN PADU DARI PAS DAN PKR DAH MULA MENGHINA AGAMA ISLAM.




Lihat paparan Malaysian Insider seperti di atas. Sebuah portal yang menjadikan politik sebagai bahan berita utama secara tiba2 meletakkan paparan berkenaan Khutbah Jumaat sebagai isu utama. Sebesar2 tajuk diletakkan.

Dan yang lebih pelik, kenapa isu ini timbul secara tiba2 dan dijadikan bahan utama tajuk media seperti Malaysian Insider? Walhal setiap tahun menjelangnya 14 Februari, Jabatan Agama Islam di setiap Negeri akan fokus dalam menuntut umat Islam tidak menyambut Hari Kekasih. Ia ditegah Agama Islam. Malah setiap tahun di dalam Ceramah2 Agama di mana2 Masjid akan membangkitkan isu yang sama. Kenapa mesti timbul isu tersebut kali ini? Nak halang Umat2 Islam berdakwah pula?

Orang Kristian nak sambut, tiada masalah. Tiada siapa pun yang menghalang. Kerana Hari Kekasih diilhamkan oleh seorang Kristian di Rom Itali. Itu dijadikan budaya Agama ini Sambut, tak ada masalah.

Tapi Islam melarang sama sekali walaupun ada juga yang sambut. Maka Khutbah Jumaat dijadikan salah satu platform bagi menyeru setiap hamba Allah menolak sambutan tersebut. Apa isu yang sebenarnya ditimbulkan Malaysian Insider sehingga dijadikan ianya paparan paling utama?

Apa motif? Mahu Pemimpin2 Kristian membacanya? Kemudian? Buat kenyataan media suruh pihak JAWI dan JAKIM minta maaf dan menarik balik Khutbah Jumaat tersebut. Siapa yang akan buat? Seorang pemimpin DAP yang membawa beberapa orang Pemimpin NGO Kristian.


Jadi seperti isu KFC. Rakaman itu dijadikan alat DAP untuk tampil buat Sidang Media mendesak pekerja Melayu itu minta maaf. Berat sebelah. Jikalau benar MP DAP Segambut ini tidak bersifat rasis, siasat terlebih dahulu. Jumpa pekerja KFC ICity dan dengar juga punca tercetusnya pergaduhan tersebut. Selesaikan masalah kemudian berdamai. Tidak sama sekali.

Kenapa DAP tidak timbulkan isu pergaduhan2 yang lebih besar melibatkan kaum Cina di Petaling Street? Setiap minggu ada pergaduhan. Sengaja. Sengaja semua ini ditimbulkan. Ya Allah.

Benar kata Hasan Ali. Pakatan punya matlamat untuk bentuk Malaysia sebuah Negara yang mengamalkan Pluralisme. Semua Agama sama rata. Paling jelas apabila Anwar mendakwa semua Agama dibenarkan mengguna nama Allah bagi mewakili Agama masing2. Itu paling jelas nampak Anwar bakal melaksanakan dasar Pruralisme yang tidak boleh diterima dalam Islam.

Malaysian Insider.. Tarik semula lah Artikel itu. Kamu tahu ia bakal mencetuskan kemarahan. Hormati setiap Umat Islam di Negara ini yang Agamanya termaktub di dalamnya merupakan Agama Persekutuan. Laman Portal ini tahu akan berlakunya pergaduhan kesan artikel ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...