Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, March 25, 2013

. Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan MAKAN GAJI BUTA !

Alasan paling dangkal dari Datuk Abdul Rahman Othman ... ROS sukar menyelesaikan siasatan berhubung kesilapan yang berlaku dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP berikutan tidak mendapat kerjasama daripada pemimpin tertinggi parti itu.

Sekali lagi, Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan ini boleh disimpulkan sebagai MAKAN GAJI BUTA ...


Rakyat perlu bertanya kepada Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan ini ... apa yang BEGITU SUKAR untuk mendapat kerjasama daripada Tokong Besar Lim Guan Eng ?

Pernahkah terlintas dalam kepala hotak Ketua Pengarahnya ROS, Datuk Abdul Rahman Othman bahawa terdapat peruntukan undang-undang untuk memaksa DAP memberikan kerjasama.

Perlukah seorang BLOGGER MENJELASKAN peruntukan undang-undang tersebut kepada seorang Ketua Pengarahnya Pendaftar Pertubuhan ?

Apakah Pendaftar Pertubuhan TIDAK MEMPUNYAI khidmat badan guaman atau jabatan guaman dalam pertubuhan tersebut untuk memberi nasihat bahawa Seksyen 111, Kanun Posedur Jenayah boleh digunapakai dalam perkara ini ?

Seksyen 111, Kanun Posedur Jenayah boleh digunakan bagi MENDAPATKAN KERJASAMA dengan memberikan NOTIS KEHADIRAN kepada Tokong Besar Lim Guan Eng untuk hadir di Putrajaya.

Jika Tokong Besar Lim Guan Eng ini masih berdegil untuk hadir ...

Maka Pendaftar Pertubuhan boleh mendapatkan PERINTAH MAHKAMAH untuk memaksa kehadiran Tokong Besar Lim Guan Eng, dengan menyerahkan NOTIS KEHADIRAN ini kepada mahkamah agar dikeluarkan perintah seperti tang disebutkan.

Jika si haram jadah Tokong Besar Lim Guan Eng ini masih BERDEGIL dan GAGAL untuk hadir ...

Pendaftar Pertubuhan boleh melakukan LAPORAN POLIS untuk diberikan kepada mahkamah dengan alasan yang paling kukuh bahawa Setiausaha Agung DAP ini DENGAN SECARA SENGAJA TIDAK MENGENDAHKAN SEBARANG NOTIS YANG DIKELUARKAN TERHADAPNYA.

Lebih mudah untuk mahkamah mengeluarkan WARAN TANGKAP terhadap Tokong Besar Pulau Pinang ini.



Jadi rakyat sekali lagi bertanya kepada Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan ini ... SUKAR SANGATKAH untuk mendapat kerjasama daripada Tokong Besar Lim Guan Eng ?


Mengapa begitu sukar bagi Datuk Abdul Rahman Othman untuk mendapatkan KHIDMAT NASIHAT dari Pejabat Peguam Negara mahupun dari Penasihat Undang-Undang Negeri ?

Pejabat Peguam Negara dan Penasihat Undang-Undang Negeri tidak ada nombor tefelon ke ?

Atau Pejabat Peguam Negara dan Penasihat Undang-Undang Negeri telah BERPINDAH ke planet MARIKH ?

Maka sukar untuk menghubungi khidmat badan profesional ini.



Kesimpulan ...

Kerajaan perlu LEBIH PEKA dan KRITIKAL dalam isu perlantikan dan jawatan mereka yang benar-benar MEMENUHI KRITERIA untuk menjawat JAWATAN TINGGI.

Tidak sepatutnya timbul lagi isu-isu remeh temeh seperti ini, memberikan ALASAN DANGKAL sekadar melepaskan batuk di tangga.

Jangan sampai kerajaan didakwa sebagai memberikan jawatan kepada mereka yang berkepentingan.

Psstttt ... Berapa gaji Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan, kalau isu semudah ini blogger MAMPU untuk memberi jalan penyelesaian ?


Yup ...

Akhirnya Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menerima bahana libasan DAP akibat kebodohan seorang Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan (ROS), yang gagal melakukan kerja paling mudah.

GAGAL CEMERLANG memberitahu Menteri Dalam Negeri bahawa DAP telahpun menghantar penyata tahunan bagi tahun 2012 ke ROS di Putrajaya pada 8 Februari lalu.

Malu besar Datuk Seri Hishammuddin Hussein akibat KEBODOHAN Abdul Rahman Othman MEMBERIKAN MAKLUMAT YANG SALAH sehingga dituduh sebagai PEMBOHONG dan berkonspirasi untuk membatalkan pendaftaran DAP sebagai parti politik.

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...