Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, March 28, 2013

INI SEMUA SALAH KERAJAAN!!! (VIDEO)

Penubuhannya di persada politik tanah air hanyalah semata-mata menyalahkan yang benar dan membenarkan yang salah. Tiada satu pun yang elok dan baik pada sudut pandangan mata mereka. Waima setiap kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan dinikmati setiap lapisan masyarakat tanpa mengira fahaman politik masing-masing.
Mereka mudah malatah dan melenting bila mana kerajaan berjaya melaksanakan sesuatu dasar. Lantas dengan apa cara sekali pun, mereka akan memutar belitkan perlaksanaan dasar sebagai sesuatu yang menyusahkan semua rakyat.
Jari jemari mereka amat pantas menuding setiap perkara yang berlaku adalah salah kerajaan semata-mata. 

hehehehe sedikit cubitan saya ingin lontarkan disini..


1. Kita bawak kereta kurang ajar, potong que sana sini, bawak di lorong kecemasan, drive laju 200km/h - Bila kena saman - BLAME THE GOVT.

2. Waktu sekolah GOVT bg subsidi yuran,pinjaman buku teks, RMT tp waktu belajar ponteng sekolah. Tak dpt masuk universiti - BLAME THE GOVT.

3. Malas bekerja & Bila menganggur tk mampu beli DUCATI - BLAME THE GOVT.
4. Tokey restoran jual makanan Mahal tp restoran masak tak sedap, tisu tak der, sinki bocor, toilet bau haprak. Balik Cirit birit - BLAME THE GOVT.

5. Kita buang sampah suka hati tok nenek. Tong sampah ada, tapi buat tokong. Pampers anak selit celah pokok bunga, tin milo buang dalam tasik, bungkus nasi campak dalam laut. - Pelancung tak datang - BLAME THE GOVT.

6. Kita benci Cina sbb Cina blh beli rumah besar, India kita maki, Benggali kita kutuk - Konon kita lagi bagus - tapi kita malas kerja - BLAME THE GOVT.

7. Kita suka bodek, kita bodek YB, kita bodek Ketua Pengarah, Kita bodek YDP, kita bodek CEO.. tapi syarikat kita buat longkang pun senget, pekerja semua malas, pasang curtain pun jatuh. - Tak dapat projek - BLAME THE GOVT.

8. Kita tk blh berbahasa inggeris tp jd cikgu matematik & sains. Bila govt perkenalkan dasr PPSMI , Kita kantoi tk blh ckp org putih dan kata GOVT gadai bahasa melayu bla bla bla. Murid yg rugi - BLAME THE GOVT


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...