Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, March 8, 2013

TERKINI : KURANG AJAR..PUTERI SULU TUDUH TENTERA MALAYSIA GUNA KEGANASAN MAKSIMUM... MULUT DAH MACAM PANTAT BABI.. MEMANG LAKNAT KETURUNAN KIRAM NI...



MULUT MACAM PANTAT BABI ... 
JANGAN SAMPAI ORANG FILIPINA YANG CARI MAKAN KAT MALAYSIA..
DIHALAU DARIPADA BUMI MALAYSIA

Anak perempuan Sultan Sulu Jamalul Kiram III hari ini berkata, bapa saudarannya, Azzimuddie Kiram "selamat" dan mendakwa orang awam, termasuk wanita dan kanak-kanak, adalah di kalangan mereka yang dibunuh dalam apa yang digelarnya sebagai "keganasan maksimum" Malaysia.


Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar juga telah dilaporkan berkata seorang "jeneral" di kalangan 31 penceroboh yang terbunuh dalam pertembungan pada malam Rabu, bukan Azzimuddie - putera mahkota yang mengetuai lebih 200 pengikut ke Sabah untuk menuntut wilayah tersebut.


Bercakap sehari selepas Malaysia menolak saranan bapanya untuk mengadakan genjata senjata dan ketika letupan baru dan pesawat pejuang berlegar di ruang udara bandar Lahad Datu, Puteri Jacel Kiram mengulangi rayuan keluarganya supaya "institusi antarabangsa campurtangan untuk menyelesaikan perkara ini secara aman ".


Beliau juga menggesa Presiden Benigno Aquino III supaya melindungi rakyat Filipina di Sabah.


Puteri Jacel berkata, Azzimuddie bercakap kepada salah seorang saudaranya melalui telefon awal hari ini, menyatakan bahawa beliau dan kumpulannya "selamat".

Rayuan untuk 'toleransi maksimum'

Malaysia mengatakan bahawa pasukan keselamatannya telah membunuh sejumlah 52 orang Filipina dan kehilangan lapan anggota polis sejak pertempuran tercetus di Sabah Jumaat lepas.


Pada hari Selasa, walaupun ada  rayuan untuk "toleransi maksimum" dari kerajaan Filipina, tetapi pasukan keselamatan Malaysia melancarkan serangan besar-besaran di Kampung Tanduo di Lahad Datu di mana Azzimuddie dan kumpulannya berkubu.


Puteri Jacel berkata, laporan mengenai kemungkinan serangan baru udara hari ini bukanlah sesuatu yang baru kerana serangan oleh pasukan keselamatan Malaysia tidak henti-henti, walaupun pada waktu awal pagi.


"Bukan toleransi maksimum tetapi sebaliknya mereka menguatkuasakan keganasan maksimum," katanya.

** Anak dengan bapa sama gila...


Presiden Filipina Dakwa Ada 'Dalang' Disebalik Pencerobohan di Sabah!


MANILA – Presiden Filipina, Benigno Aquino hari ini berkata, terdapat tanda-tanda yang jelas wujudnya konspirasi dalam tindakan Jamalul Kiram III dan para pengikutnya menggunakan kekerasan dalam tuntutan mereka ke atas Sabah.

Presiden itu berkata, beliau tidak buta kepada tanda-tanda yang menunjukkan konspirasi dalam ketegangan berterusan itu.

Aquino kemudian memberitahu pemberita bahawa beliau telah menerima laporan perisikan dan pihak berkuasa negaranya sedang memantau “orang berkepentingan” dalam isu Sabah.

Aquino berkata, semua individu yang bersetuju dengan tindakan Jamalul Kiram dilihat mengulangi baris-baris kata yang sama berulang kali.


GROUP: President Benigno S. Aquino III poses for photograph immediately after confering US Senator Daniel Inouye (7th from left) and US Senator Thad Cochican (6th from left) the Order of Sikatuna and Order of Lakandula respectively in a ceremony Monday in Malacanang. Standing from left are malacanang chief of protocol Manuel Perez-Rubio, House Speaker Feliciano Belmonte, Senate President Juan Ponce-Enrile,  DFA Secretary Albert del Rosario, President Aquino, Sen. Thad Cochican, Sen. Daniel Inouye and wife Irene, and US Ambassador to the Philippines Harry Thomas. (Photo by Gil Nartea/Malacanang Photo Bureau)

Beliau juga menyatakan bahawa Jamalul Kiram perlu membelanjakan sekurang-kurangnya 100,000 Peso (RM7,611) sekiranya mahu menyewa satu bot besar bagi membawa pasukannya ke Lahad Datu
Beliau berkata, keluarga Kiram menggunakan dua bot besar dan sebuah bot laju untuk membawa pengikut mereka ke Sabah.

Aquino menzahirkan Jamalul Kiram tidak mampu membiyai operasi seperti itu.
Malah katanya, Jamalul Kiram yang menghadapi masalah buah pinggang, terpaksa menerima sokongan kewangan dari Philippine Charity Sweepstakes Office (PCSO) untuk melakukan rawatan dialisis dengan kerap.

“Dana untuk makanan, wang yang ditinggalkan, kumpulan yang disepadukan, kritikan yang senada, semuanya berarah kepada satu konspirasi,” katanya.

Aquino menegaskan beliau bukan bercakap tanpa bukti dalam tuduhannya bahawa wujud konspirasi dalam isu pencerobohan di Sabah.

Aquino menambah, beliau telah bercakap dengan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak yang berkata rundingan dengan kumpulan Jamalul Kiram tidak mungkin akan diadakan selepas kematian komando polis Malaysia minggu lepas.

Dalam satu kenyataan, Aquino memberitahu, Jamalul Kiram, salah satu daripada pihak yang menuntut Kesultaan Sulu, bahawa adalah tidak munasabah untuk meminta kefahaman “apabila anda meletakan pistol di kepala saya”. - Mynewshub

Tentu kita rasa pelik bila orang yang daif dan miskin mampu membiayai pencerobohan dengan senjata yang canggih. Malah jika dikira dengan teliti, kos pencerobohan mereka ke Malaysia dan senjata canggih, menelan belanja ratusan ribu ringgit.

Bagaimana seorang yang daif seperti Kiram ni mampu berbuat demikian? Siapa yang membiayai segala keperluan mereka untuk menceroboh ni? 

Kita kena tangkap si Kiram ni, dan paksa dia dedahkan siapa 'BOS' dia yang sebenar!

McTheory:
Jika orang Malaysia, kita hukum gantung saja dia tu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...