Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, March 3, 2013

Anwar SAMAN RM100 JUTA LAGI Utusan Malaysia, Insiden Lahad Datu

| Sunday, March 3, 2013
Anwar Ibrahim dicabar saman MANILA TIMES, ABN NEWS dan INQUIRER NEWS
Mengapa Anwar Ibrahim cukup gerun dan takut dengan Utusan Malaysia. Salahkah Utusan Malaysia hanya melaporkan berita dari media luar yang mengaitkan nama beliau dengan insiden di Lahad Datu.

Sampai bila Anwar Ibrahim harus bersikap bacul dan pengecut terhadap media luar dan hanya meletakkan kesalahan semata-mata kepada Utusan Malaysia.

Ketua Pembangkang ini cukup gusar dengan kelibat laporan media-media luar yang semakin menuding jari terhadapnya berkenaan insiden Lahad Datu. 'Damage My Reputation' kata Anwar.

Balik-balik saman Utusan Malaysia, balik-balik saman Utusan Malaysia.

Adakah Anwar hilang kejantanannya untuk turut mengambil tindakan saman terhadap media-media luar ini ...

Jacinto also disturbingly writes that “The intrusion occurred just as former Malaysian leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, also Pakatan Rakyat de facto leader, proposed that Sabah be granted autonomy.” Anwar Ibrahim, a Rizalian scholar, is known as a stalwart against the ruling UMNO party-led coalition in Malaysia. Now we should not be involved in the domestic politics of Malaysia.

 

A Malaysian Opposition politician allied with Datuk Seri Anwar Ibrahim is believed to have met with the Sulu Sultan late last year and gave the Opposition’s support to the Kirams’ claim to Sabah, a Philippine intelligence source revealed.



The third group is allegedly the Malaysian political opposition, which is gearing up for general elections that may be called before June. The intelligence officer said that one member of the Malaysian political opposition allied with Anwar Ibrahim was running for a post in Sabah.



Jawab sahajalah melalui sidang media bahawa laporan yang dipetik dari Utusan Malaysia ini adalah pembohongan dan tidak benar.

Lebih bagus lagi, minta Utusan Malaysia untuk menarik kembali berita yang dikeluarkan beserta amaran tindakan saman akan diambil jika tidak menarik kembali berita yang telah disiarkan.

Lebih pelik ... Ketua Pembangkang ini merayu pula agar diberikan tempat oleh Utusan Malaysia dan TV3 untuk menjawab laporan dan berita yang disiarkan. Dalam pada masa yang sama mahu mengambil tindakan saman ke atas Utusan Malaysia?

Rasanya tidak sukar untuk Utusan Malaysia dan TV3 memberikan ruang terhadap Anwar untuk menjawab laporan dan berita yang disiarkan.

Mengapa tidak diambil tindakan saman terhadap RTM dan TV3 yang turut melaporkan berita yang sama?

M Insider guna reverse psychology tapi dedah penglibatan Anwar






Malaysian Insiders cuba guna reverse psychology untuk menerukkan tuduhan terhadap Anwar Ibrahim agar rakyat meluat tapi telah dedah sebab-sebab Anwar terlibat. Baca petikan berikut:



... Datuk Seri Anwar Ibrahim of being architect of the land grab by the Sultan of Sulu.



Of course, he is involved and these are the reasons.


1) Anwar Ibrahim is manipulator par excellence .... 

.

2) Anwar Ibrahim wanted Sabahans and Malaysians to understand how lethargic our defences ... 


3) ... an agent for the US and Zionists ... 

.

4) Anwar Ibrahim predicted that Hishammuddin Hussein and gang would be so inept in handling the saga that he thought it worthwhile to persuade the Sultan of Sulu and family to make the jaunt and create diplomatic discord between Malaysia and Philippines.


5) Anwar Ibrahim wanted to show Sabahans how reckless the government has been in allowing hundreds of thousands of Filipinos to become legal residents of the state.


6) ....


7) Anwar Ibrahim knows the government’s response is to always extend the deadline and this will affect the elections when it is finally held and he will win.


8) ...


9) Anwar Ibrahim has links with all the world media and get them to write bad things about Malaysia ... 


10) ... Anwar Ibrahim ... you can’t trust him ... .

  
Pendekatan usaha yang menarik tapi akan backfire ... kerana Anwar perlu jelaskan apa yang dibincang dengan Nur Misuari dalam gambar ini. 


Kenapa dia terlalu lambat menjawab????



Anwar hanya menafikan laporan Reuters tapi masih banyak laporan yang kelauar dari Phillipines. Bukan kami menuduh tapi laporan akhbar Filipina. Baca di SINI


Memang patut di siasat.


Anwar pernah terlibat dengan Dr Jeffrey Kitingan tentang usaha untuk bawa Sabah keluar dari Malaysia. Dia akhirnya ditangkap. Anwar pernah bersama Jeffrey di kem latihan gurilla Kadazan yang dijalankan oleh CIA di Tarlac, pekan kampong President Marcos.

 
Apa Jeffrey buat dan kata ketika jumpa orang yang kononnya "Sultan Sulu"?
Baca SINI

Tak ke haram jadah Anwar Ibrahim ni? ...

Anwar Ibrahim dicabar untuk mengambil tindakan saman terhadap media-media luar ini. Come on Anwar, jangan jadi bacul ...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...