Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, March 26, 2012

PAS TERUS BERSANDIWARA TENTANG ISRAEL ( YAHUDI)

"Yahudi Tetap Haram" Sandiwara Tantawi Ketua Pemuda PAS




Agak menarik bila membaca suratkhabar Sinar Harian hari ini dengan muka depannya bertajauk "Yahudi Tetap Haram". Satu kenyataan dari Ketua Pemuda PAS Pusat Tantawi yang menyatakan apa sahaja urusniaga dengan Yahudi adalah Haram sama sekali.

Apa yang menarik untuk kita lihat ini semua adalah satu sandiwara politik didalam PAS dalam mengelirukan rakyat Malaysia. Sandiwara yang dilakukan demi meraih undi dan kepercayaan ahli ahli PAS bahawa kepimpinan mereka menolak Yahudi.

PAS PERTIKAIKAN AKHBAR SINAR HARIAN

KUALA LUMPUR, 26 Mac: Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan kesal kerana akhbar Sinar Harian memotong sebahagian kenyataannya sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan pembaca berkaitan dengan Yahudi.

"Yang saya maksudkan adalah Yahudi di Israel yang terlibat menyokong rampasan kuasa dan pembunuhan di Palestin, tanpa mengira apa fahaman mereka, haram berurus niaga dengan mereka ini," jelas Nasrudin kepada Harakahdaily.

Akhbar Sinar Harian hari ini menyiarkan di muka depan kenyataan Nasrudin yang telah dibuat beliau 19 Mac lalu dan disiarkan dalam Harakahdaily.

Namun, yang dilaporkan Sinar tidak lengkap seolah-olah beliau menyatakan berniaga dengan Yahudi tetap haram walaupun apa fahaman sekalipun.


Kenyataan Presiden PAS Haji Hadi tempoh hari yang menyokong usahasama dengan Yahudi dalam bidang perniagaan dibidas dengan keras oleh ramai rakyat Malaysia walaupun Musyidul Am PAS Nik Aziz turut menyokong kenyataan Haji Hadi.

Hari ini Tantawi pula dilihat menongkah arus dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak selari dengan Presiden PAS. Kenyataan yang dilihat sama dengan UMNO yang menolak sebarang kerjasama dengan Yahudi. Sandiwara PAS akan terus bergerak dan selepas ini akan muncul sandiwara lain dalam menarik sokongan pengundi.

Apa yang pasti kenyataan Tantawi sebagai Ketua Pemuda PAS dengan menyatakan urusniaga dengan Yahudi Haram tidak mampu menarik sokongan Ahli PAS itu sendiri. Kecelakaan PAS yang semakin menjadi jadi dengan mengikut telunjuk Anwar Ibrahim akan memusnahkan PAS pada PRU 13 kelak. PAS bakal Karam bersama sama PKR pada PRU 13 nanti.





Anda baca di sini :
SHAH ALAM 17 Mac – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerjasama dengan bangsa Yahudi, terutama dalam bidang perniagaan adalah dibenarkan tetapi ia adalah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman zionis

"Pendekatan kita (ialah) boleh bekerjasama dan berniaga dengan bukan Islam (termasuk Yahudi) tetapi ia mestilah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis ,” katanya dalam sesi soal jawab pada majlis makan malam bersama Pemimpin Pas anjuran Dewan Muslimat Pas Malaysia di sini, malam tadi.


Abdul Hadi berkata demikian ketika menjawab soalan yang dikemukakan oleh seorang pimpinan Pas yang mengajukan soalan berhubung proses perhubungan antara kerajaan Pas ataupun pakatan pembangkang untuk memisahkan hubungan perniagaan dengan bangsa Yahudi sekiranya menguasai kerajaan persekutuan suatu hari nanti. – BERNAMA.

Harussani Sangkal Hadi dan Nik Aziz ; Yahudi dan Zionis Sama.



Yahudi dan Zionis hari ini sama.

Malahan ada komentar dalam posting lalu berkata, hamir semua Yahudi menyokong Zionis dan hanya segelintir kumpulan Yahudi Ortodox menentang Zionis. Malahan kumnpulan ugama Yahudi rata-rata semua menyokong Zionis dan penubuhan Israel.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...