Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, March 31, 2012

NIK AZIZ RASUAH TERTINGGI PAS : Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan ASYURGA kepada pengundi. Orang PAS semuanya maksum ke!!!

Hadis 22 : Jalan Ke Syurga




عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ جَابِرْ بْنِ عَبْدِ اللهِ الأَنْصَارِي رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا : أَنَّ رَجُلاً سَأَلَ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ : أَرَأَيْتَ إِذَا صَلَّيْتُ اْلمَكْتُوْبَاتِ، وَصُمْتُ رَمَضَانَ، وَأَحْلَلْتُ الْحَلاَلَ، وَحَرَّمْت الْحَرَامَ، وَلَمْ أَزِدْ عَلَى ذَلِكَ شَيْئاً، أَأَدْخُلُ الْجَنَّةَ ؟ قَالَ : نَعَمْ

[رواه مسلم]

Dari Abu Abdullah, Jabir bin Abdullah Al Anshary radhiallahuanhuma : Seseorang bertanya kepada Rasulullah shollallohu ‘alaihi wa sallam, seraya berkata : Bagaimana pendapatmu jika saya melaksanakan shalat yang wajib, berpuasa Ramadhan, Menghalalkan yang halal dan mengharamkan yang haram dan saya tidak tambah sedikitpun, apakah saya akan masuk surga ?. Beliau bersabda : Ya.

(Riwayat Muslim)

Pengajaran Hadis

1. Setiap muslim dituntut untuk bertanya kepada ulama tentang syariat Islam, tentang kewajibannya dan apa yang dihalalkan dan diharamkan baginya jika hal tersebut tidak diketahuinya.

2. Penghalalan dan pengharaman merupan aturan syariat, tidak ada yang berhak menentukannya kecuali Allah ta’ala.

3. Amal shalih merupakan sebab masuknya seseorang kedalam surga.

4. Keinginan dan perhatian yang besar dari para shahabat serta kerinduan mereka terhadap surga serta upaya mereka dalam mencari jalan untuk sampai ke sana.

HADIS SAHIH - Cara Untuk Masuk Ke Syurga



Dari Mu'adz bin Jabal berkata :"Aku bersama Nabi SAW dalam suatu perjalanan, lalu pada suatu hari aku berada di dekat beliau, sedangkan kami berjalan, kemudian aku berkata : Wahai Rasulullah beritahukanlah kepada ku tentang perbuatan yang dapat memasukkan aku ke syurga dan menjauhkan aku dari api neraka". Beliau bersabda :"Sungguh kamu telah bertanya kepada ku tentang sesuatu yang besar dan sesungguhnya hal itu mudah bagi orang yang diberi kemudahan oleh Allah iaitu : kamu menyembah Allah dan tidak menyekutukanNya dengan sesuatu, mendirikan solat, mengeluarkan zakat, berpuasa Ramadhan, dan menunaikan ibadah haji", kemudian beliau bersabda :"Maukah aku menunjukkan kepada mu terhadap pintu-pintu kebaikan ? iaitu : puasa adalah perisai, sedekah dapat memadamkan kesalahan sebagaimana air dapat memadamkan api, dan solat seseorang pada larut malam". Rawi berkata : kemudian beliau membaca: (Maksudnya : Lambung-lambung mereka jauh dari tempat tidurnya sedang mereka berdoa kepada Tuhannya - sampai dengan - mereka kerjakan). Kemudian beliau bersabda :"Maukah aku memberitahukan kepada mu tentang kepala segala urusan, tiang dan puncaknya.". Aku menjawab :"Ya, wahai Rasulullah". Beliau bersabda :"Kepala segala urusan adalah Islam (dua syahadat), tiangnya itu solat, dan puncaknya itu jihad". Kemudian beliau bersabda :"Maukah aku memberitahukan kepada mu dengan kekuatan semua itu ?". Aku menjawab :"Ya, wahai Rasulullah". Rawi berkata :"Lalu beliau memegang mulut beliau dan bersabda : "Tahanlah mulutmu ini !", kemudian aku bertanya :"Wahai Nabiyullah, apakah kita sungguh dituntut dengan apa yang kita ucapkan ? Beliau bersabda :"Celaka kamu hai Mu'adz. Tidaklah orang-orang dibenamkan muka mereka atau hidung mereka di neraka melainkan hasil panen mulut mereka".

Pas akan terus guna kempen 'undi, syurga'
Nik Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Pas tetap dengan pendiriannya meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya, kata Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Berang dengan dakwaan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Nik Aziz berkata, pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu mempelajari agama terdahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

“Tiap-tiap orang yang bercakap soal Islam dia akan sebut soal syurga dan neraka, dia (Datuk Abd Rahman) kena ingat, bercakap ini ada soal pahala dan dosa, jangan cakap sembarangan,” kata beliau ketika ditemui selepas kuliah Jumaat di Dataran Ilmu pagi ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abd Rahman ketika Wacana Sinar Harian ke-12 kelmarin, yang mendakwa Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan syurga kepada pengundi.


Takut Allah Tiket Ke Syurga (Khauf)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...