Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, March 27, 2012

Dr Xavier Jayakumar berkata 'hanya' RM100,000.00 digunakan untuk mengubah suai pejabatnya di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK). YANG LAIN???

Hassan Ali Ubahsuai Pejabat RM300,000, Xavier RM100,000, Yang Lain Berapa Pula?


Mereka fikir dengan menjadi ADUN dan EXCO, mereka boleh membelanjakan duit Rakyat sesuka hati. Ubahsuai ruang pejabat Dato Dr Hassan Ali sahaja mencecah RM300,000. Semalam, Xavier pula mengaku ubahsuai ruang pejabatnya RM100,000. Kalau Dr Hassan Ali dan Xavier boleh ubahsuai ruang pejabat ratusan ribu, berapa pula kos untuk mengubahsuai ruang pejabat Menteri Besar Selangor, EXCO Kanan Selangor seperti Teressa Cock dan Azmin Ali?

Kenyataan Penuh - RM300 Ribu - Hasan Ali Jawab Tuduhan Azmin Ali 26/3/2012



Berapa pula kos mengubahsuai pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor. Puak-puak Pakatan Haram ini sudah melampau. Mereka tahu tak berapa buah rumah kos rendah yang boleh dibina dengan jumlah wang yang digunakan untuk mengubahsuaikan ruang pejabat mereka? Berapa banyak mulut orang miskin yang boleh disuap dengan jumlah ratusan ribu yang telah mereka bazirkan itu? Baca laporan penuh dari Antara Pos di bawah:

SHAH ALAM, 26 MAC : Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata 'hanya' RM100,000.00 digunakan untuk mengubah suai pejabatnya di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

Bagaimanapun beliau tidak menjelaskan keperluannya melakukan kerja- kerja pengubahsuai yang melibatkan pembahagian dua bilik kecil (partition) dan penggantian permaidani pejabat.

"Ia satu tuduhan jahat. Mengapa beliau mahu mengaitkan orang lain dalam masalah beliau, saya tidak tahu kenapa. Apa yang didakwa Hasan itu hanyalah satu pembohongan," katanya selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

Bekas Exco Selangor, Datuk Dr Hassan Ali mendakwa Xavier membelanjakan lebih RM300,000 untuk tujuan itu.
Xavier kemudiannya menyifatkan tuduhan Hassan itu sebagai berniat jahat dan mahu memburuk- burukkan imejnya sahaja.

Hassan membuat dakwaan itu setelah ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali Jumaat lalu mendakwa Hasan membazirkan sejumlah RM300,000 untuk pengubahsuaian pejabatnya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...