Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, March 28, 2012

LAMBANG FACEBOOK RASMI PAS PUSAT MENGALU-ALUAN PERPADUAN ANTARA PAS DAN UMNO . DAP TERJUN LAUT???

MARILAH SAUDARA2 KU MELAYU PAS DAN MELAYU UMNO BERSATU KITA .. JANGAN MALU-MALU ..

HOTTT....PAS AKAN BERSATU DENGAN UMNO


Apakah PAS akan bersatu dengan UMNO? Tertanya-tanya juga, sebab kalau melihat kepada tanda-tanda, ianya bukan setakat kerjasama lagi, tetapi bersatu. Tanda-tanda ini kalau Nuar Berahim perasan, kalau Kit Siang perasan, boleh jadi pitam dan silap-silap mati terperanjat memandangkan PRU dah semakin hampir.

Mungkin pembaca juga tertanya-tanya mengapa aku bertanya sebegitu rupa. Sebenarnya lencana FB Rasmi PAS Pusat yang membuatkan timbul seribu persoalan kepada aku. Bulan PAS dah bertukar menjadi hijau di atas bendera merah putih sebagaimana lambang UMNO. Oleh kerana ianya merupakan FB rasmi dan dipunyai oleh PAS Pusat pula, tentulah dalam membuat lencana tersebut pelbagai perkiraan telah diambil dan bukannya semberono. Pasti ada yang tersirat disebalik semua itu.


Kalaulah benar dan menjadi kenyataan PAS bersatu ataupun bekerjasama dengan UMNO, aku sangat mengalu-alukan. Aku mengharapkan lambang tersebut merupakan satu petanda yang baik untuk semua umat Melayu dan Islam di Malaysia ini. Aku harap, kalaupun PAS menyedari bahawa pemilihan lambang tersebut merupakan satu kesilapan, diharapkan ianya diterima sebagai satu petunjuk untuk Islam dan Melayu agar bersatu dan bukannya menyalahkan UMNO dengan mengatakan UMNO yang bukak akaun FB tersebut.

Eloklah tu, dah terlanjur berlambangkan yang hampir serupa, mengapa tidak sama-sama mencari jalan persefahaman untuk kebaikan Islam dan Melayu. Kalaulah terjadi PAS bersatu atau bekerjasama dengan UMNO, pasti DAP akan terjun ke laut dan Nuar Berahim akan lari ke Jurusalem.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...