Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, December 5, 2013

Mangsa Banjir Perlukan Lebih Banyak Sumbangan & Bantuan

Angkatan Belia Islam Malaysia


5 November 2013:- Perkembangan terkini banjir di Kuantan. Alhamdulillah ABIM Pahang bersama dengan beberapa organisasi di negeri Pahang telah berhasil menyampaikan sumbangan kepada mangsa-mangsa banjir di Kuantan, Pahang Darul Makmur. Terkini, kami dimaklumkan bahawa antara keperluan mendesak untuk diagihkan kepada mangsa-mangsa banjir adalah seperti berikut:
1. Perubatan
2. Susu
3. Pakaian
4. Kaïn
5. Pakaian ibadat

Presiden ABIM, Amidi Abd Manan, dipetik menyeru seluruh warga Malaysia yang prihatin  untuk sama-sama menyampaikan sumbangan kepada mereka yang memerlukan di Kuantan. "Seorang rakan saya yang pernah bertugas satu sekolah dulu menceritakan bagaimana sukarnya mendapat bekalan makanan dibeberapa tempat di sekitar Kuantan akibat banjir besar kali ini. Akibatnya banyak kedai runcit kehabisan stok. Antara yang menjadi rebutan adalah air minuman kerana bekalan air paip yang boleh putus bila-bila masa semasa musim banjir ini. Rakan saya itu juga menceritakan bagaimana dia sendiri terpaksa menahan lapar apabila bertindak mendahulukan anak-anaknya yang kelaparan," jelas Amidi dalam kenyataan ringkas yang dikeluarkan hari ini.



"Marilah kita sama-sama menyumbang kepada tabung yang digerakkan oleh orang muda yang bersemangat tinggi ini. ABIM amat mengalu-alukan sumbangan anda. Kepada yang mahu berkhidmat menyalurkan keringat tidak kira usia, bangsa dan agama, ayuh hubungi ABIM Pahang bagi merealisasi bakti dan jasa anda!" seru beliau yang juga merupakan bekas Yang Di Pertua ABIM Negeri Pahang.   

Semua sumbangan boleh disalurkan ke akaun Bank Islam ABIM PAHANG (06019010007678). 
Sebarang makluman serta rujukan lanjut mengenai sumbangan boleh dibuat dengan menghubungi 017-8664492 (U.P Dr Safwan Mohamad, Setiausaha ABIM Pahang).



Mari Sama-Sama Kita Share & Viralkan Post Ini Untuk Warga #kuantan #hujan #pahang #terengganu #flood

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...