• SPM 
  • Isu Yg amat Berat dimata ahli parlimen sampai nk bertekak di parlimen.. BOCOR!BOCOR!BOCOR! SEMUA BOCOR! Yg tk untung sekolah tk dpt soalan bocor... prestasi seklh asyik jatuh aje.. kihkihkih
KUALA LUMPUR - Lembaga Peperiksaan Kementerian Pendidikan hari ini mengumumkan calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2013 tidak perlu menduduki semula kertas soalan Matematik 2.

Keputusan itu dibuat berikutan siasatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mendapati tiada kebocoran soalan berlaku bagi kertas tersebut ketika peperiksaan berlangsung pada 18 Nov lalu, menurut kenyataan dua para lembaga itu.

Semalam Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh dalam sidang media mengumumkan hasil siasatan itu.

Beliau berkata pihaknya telah menyiasat laporan yang dibuat oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia pada 22 Nov lalu dan telah memanggil 56 saksi  untuk memberi keterangan, termasuk pelajar yang menyertai seminar yang didakwa soalan kertas itu dibocorkan.

Siasatan mendapati seminar itu yang dianjur pada 17 Nov lepas, iaitu beberapa hari sebelum peperiksaan bermula hanya membincangkan tentang kertas soalan beberapa tahun lepas serta beberapa soalan ramalan, katanya. - Bernama