Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, December 7, 2013

BN Berkuasa Kerana Orang Melayu, Di Manakah UMNO Tanpa Melayu? BUKAN 'Dimanakah Melayu Tanpa UMNO'

Di manakah Melayu tanpa UMNO" Tajuk Utusan Malaysia yang telah mengguris hati orang Melayu


"Di manakah Melayu Tanpa UMNO"

Semalam saya melihat akhbar Utusan tidak bijak dalam keluarannya apabila mengeluarkan tajuk muka depan yang sebenarnya telah menghiris hati dan perasaan orang Melayu.

Adalah tidak wajar untuk Utusan akhbar milik UMNO menyatakan sedemikian kerana hakikat yang sebenar waktu ini adalah "Di Manakah UMNO Tanpa Melayu". Kerana undi Melayu memastikan UMNO berkuasa dan kerana undi dari Melayu serta Bumiputera lah membuatkan UMNO masih lagi mentadbir negara.

Ini yang mungkin ramai pemimpin atasan UMNO lupa dan tidak sedar bahawa kemenangan mereka pada PRU 13 diberikan oleh orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Kita bercakap akan relevan yang ada waktu ini kerana ayat ayat sebegini sudah tidak lagi dapat diterima akal oleh pengundi hari ini. Mungkin Utusan Malaysia tidak sedar yang sekarang kita sudah melangkaui zaman terdahulu. Jika dulu tidak mengapa tetapi kini tidak lagi boleh dijadikan sandaran.

Semenjak hari pertama perbahasan pada Perhimpunan Agung UMNO ini saya begitu tertarik dengan apa yang telah disampaikan oleh wakil negeri Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir dalam ucapannya kelmarin. Ucapan yang ikhlas dan sesungguhnya satu kebenaran yang wajar diterima oleh pucuk pimpinan parti Dato Sri Najib Tun Razak.
 "BN Berkuasa Kerana Orang Melayu"

Kata kata ini sememangnya adalah satu kebenaran yang perlu diakui bukan sahaja oleh seluruh ahli UMNO malah Presiden parti dan juga Timbalan Presiden perlu mengakuinya. Tidak salah untuk mendabik dada dengan apa yang dimaksudkan itu kerana sememangnya Melayu dan Bumiputera Sabah, Sarawak yang membuatkan BN kekal berkuasa dan memberikan Presiden dan Timbalan Presiden sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.
Ucapan wakil Pulau Pinang itu ianya perlu diterjemahkan dengan tindakan oleh kerajaan yang ada hari ini. Jika sekolah Cina selalu kita dengar diumumkan bantuan berjuta juta ringgit maka selepas ini kita mahu dengar begitu kuat desakan dan juga perlaksanaan dari pihak kerajaan yang memberikan bantuan yang lebih besar kepada sekolah Kebangsaan Melayu dan juga mana mana yang berkaitkan dengan Melayu dan Bumiputera.

Bukan kita mahu UMNO meminggirkan kaum kaum lain, namun terimalah hakikat bahawa yang perlu diutamakan hari ini adalah bangsa Melayu dan Bumiptera. Apa sahaja perlu diutamakan kepada penyumbang kuasa yang ada hari ini kerana sudah sampai masaanya puak puak yang tidak memberikan kemenangan diberi satu pengajaran agar mereka sedar tanah ini adalah Tanah Orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

- Malay Rights

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...