Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, December 3, 2013

JANGAN HINA USTAZ KAZIM ELIAS, SEBAB TAK BAWA KESAN PADA PAS...

KALAU YG DAH HINA DAN FITNAH TU PANDAI2LAH MINTA AMPUN

Bila PAS teras tergugat berginilah cara Mahfuz melatah, terloncat macam punggung dibakar api. Itu realiti dalam PAS yang meletak Ulama adalah PAS tetapi bila menentukan kedudukan sebenar Ulama dalam majlis tertinggi PAS. Peranan mereka disingkir dari dasar kononnya Ulama pembawa kejayaan PAS.

Merujuk kepada Mahfuz Omar mendakwa parti itu tidak akan 'mati' dan terjejas berikutan pengumuman keluar dari parti yang dibuat oleh pendakwah, Mohammad Kazim Elias.

Katanya, tindakan sama seperti yang dilakukan Kazim oleh beberapa bekas pemimpin PAS terdahulu tidak langsung mengurangkan pengaruh mereka di kalangan penyokong parti itu.
"Sebesar hama pun tak mengurangkan pengaruh PAS.
"Orang yang lagi besar seperti Nakhaie (Datuk Nakhaie Ahmad) yang bekas naib presiden PAS pun tak ada, PAS tak mati. PAS tak rugi pun," katanya kepada Antarapos di lobi Parlimen, hari ini.
Pendakwah yang lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim hari ini mengumumkan keluar dari PAS akibat kecewa selepas menerima pelbagai fitnah dan tohmahan setelah ditawarkan menganggotai Majlis Tertinggi Umno, baru-baru ini.


Ini terang-terang menunjukan Mahfuz adalah mewakili PAS yang terasa amat tergugat dengan budaya ramai Pro Ulama dan Ulama dalam PAS mula meninggalkan parti itu.
Trend ini jelas menunjukan para Ulama semakin ramai dan galak mempertikaikan perjuangan sebenar PAS. Ini juga jelas terpampang dalam Mutamar PAS yang baru-baru ini jelas meminggir peranan ulama secara langsung dengan menggantikan barisan liberal yang lebih mesra kepada pengaruh Anwarinas dan Ketuanan DAP.
Jadi jika itu pendekatan PAS menggapa mereka harus kuathir akan penghijrahan ramai para ulama dalam PAS. Puncanya Mahfuz melatah adalah peranan ulama masih penting dalam PAS sebenarnya tetapi sebagai alat daya penarik undi orang-orang malayu islam demi survival PAS.
 

1 comment:

  1. Penyokong Pas tak perlu melenting2 nk hina ustaz... bos kata sebesar hama pun takkan kurang pengaruh pas... Allah Maha Mengetahui.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...