Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, February 24, 2013

YB PAS TIPU DUIT GENERASI 2 FELDA TERENGGANU Gertak Mahu Saman Akhbar!! RAKYAT NAK DUIT SEMULA TU////

Mengamok!! Ex- YB PAS Gertak Mahu Saman Akhbar!!

Bahasa taik punya puok kero, sudah gaharu cendana pula, dah rembat salah kokre lain pulops. NATANGGGGG. Kah kah kah kah kah,.. mana mung nak lari lagi wehhh???

Itulah kata orang-orang tua, sepandai-pandai tupai melompat, kaldai DAP tak PANDAI MANA. Wops.. Sapa Kaldai DAP tuu... hehehehe,..

Kesian WA tengok Video di bawah... pakcik ni kata lepas boleh duit... jangan kata duit tu hilang.. dengan orang-orangnya pun hilang. Wei pakcik.. bahaya wes.. dia nak saman tuu.. keh keh keh keh.. dia ingat pakcik cakap kosong takdak bukti..

Keluhan generasi ke-2 Felda di Ketengah Jaya baru-baru ini mendapat perhatian Terengganu Today di dalam artikelnya yang bertajuk (Klik Tajuk Untuk Baca) :

Calon PAS DUN Paka Rembat Duit Peneroka Felda RM1.4 Juta? 



Namunpun demikian, walaupun terdapatnya laporan polis dan video rakaman dari saksi yang juga merupakan mangsa penipuan yang telah dimuatnaik ke dalam Portal Berita berkenaan. YB yang dikatakan terlibat dalam menyeleweng wang generasi felda ke-2, berkeras dalam kenyataannya di FACEBOOK seolah-olah ingin menyalahkan pihak lain dan menyatakan hasratnya untuk menyaman Portal Berita berkenaan dengan mengatakan bahawa penulisan berita itu merupakan satu fitnah ke atas diri beliau.

CUBA TARIK ORANG LAIN DALAM PERMASALAHANNYA?
Kah kah kah kah kah!! WA rasa lawak la lu ni der.. SAMAN laaaa... lu tunggu apa lagi, kasi repot terus. Orang kampung pun ada hitam putih, lu jangan ingat orang kampung tu bodoh der... Kalau satu orang lu boleh rembat 1300... darab pulak dengan 1080 orang. WAW.. Kaya tak hingat tu der..

Hehehe,, Ajak Debat Tahik Gapo Pulok...? Ore tanyo pitih mano pitih..? Kah Kah Kah

WA takmau tanya banyak la.. lu cerita nak saman lah~itu lah inilah.. Cerita banyak tak guna der.. DUIT tu PAH KE MANA DOH NATANG?? KAH KAH KAH KAH KAH.... Itu lu tak jawab~ Lu sibuk mau SAMANNNN jer.. KAH KAH KAH KAH. Wei YB..tuihh..saloh panggil.. WEY KERO! Ader BATU bakpe tak buke jer ruangan komen tu kepada umum? Lu takut ker? Kah kah kah~ lu sendiri pun takdak batu.

WA dengar sekarang ni SPRM tengah kompol bukti mau siasat lu.. HABIS LA DER... tinggal spenda jer la kau lepas ni.. apa punya bangsat laaa punya manusia.. duit orang kampung pun mau rembat. Lu terasa ke?
Hah.. baca pasal SPRM nak siasat lu di sini : SPRM SEDIA BUKA KERTAS SIASATAN TERHADAP ADUN PAKA  

Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Satiful Bahri Mamat semakin terdesak!

Keresahan 1,080 ‘Peserta RTB Bandar Ketengah Jaya’ yang menuntut supaya wang mereka berjumlah kira-kira RM1.4 juta dikembalikan dibalas dengan ungkapan ‘UMNO Fitnah’ serta ugutan saman.
Ungkapan yang disifatkan sebagai ‘jahat kuasa dua’ itu diungkapkan melalui status Facebooknya, Saiful Bahri.
Nasib ahli keluarga peneroka Felda yang mendakwa ditipu itu dibalas dengan ugutan saman, ungkapan UMNO memfitnah serta ajakan untuk berdebat oleh Satiful Bahri.

Salah seorang mangsa penipuan, Adnan Bin Mansor dari Felda Kertih 4, menunjukkan bukti kepada TerengganuToday bahawa dia telah dipersetujui untuk menyertai Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) melalui surat bertarikh 8 Februari 2004.

Dalam surat yang dikeluarkan Pejabat Tanah Dungun itu, Adnan dijemput untuk menghadiri satu majlis undi lot diadakan pada 17 Februari 2004 di Padang Astaka Ketengah Jaya pada pukul 9.00 pagi.

Dalam majlis itu, peneroka Felda terbabit diminta menjelaskan baki bayaran sebanyak RM310 seorang melalui surat pada Februari 2004.

Jumlah keseluruhan bayaran sebanyak RM1,290 dibayar kepada akaun Tetuan Azman Wan Helmi & Associate sebelum 1 Mac 2004, iaitu tiga hari sebelum Parlimen dibubarkan bagi membolehkan PRU ke-11 diadakan pada bulan yang sama.

Surat yang ditandatangai Embong Bin Chik itu turut meminta peserta menghubungi Norul Alazhar Ali jika tidak jelas dengan surat berkenaan. Siapa Norul Alazhar Ali?
Norul Alazhar Ali merupakan orang yang rapat dengan Satiful Bahri. Norul diberi peranan oleh Satiful Bahri sebagai Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Tanah SRIDB pada tahun 2012.
Satiful Bahri boleh tuduh apa saja, tuduh UMNO fitnah, tuduh BN terdesak, ajak YB ADUN Paka berdebat dan keluarkan ugutan saman. Soalanya, dimana duit peneroka bernilai jutaan ringgit? Surat diatas jelas menunjukkan nama Norul Azhar, iaitu kawan rapat Satiful Bahri sendiri.
Isu bagaimana Satiful Bahri, PAS Kawasan Paka dan SRIDB merampas dan memagar tanah yang dimiliki lima penduduk secara sah akan dibongkar dalam edisi seterusnya.
Mungkin bagi PAS Terengganu dan Abdul Wahid Endut, Satiful Bahri pemimpin terbaik dalam PAS untuk diketengahkan di DUN Paka pada PRU ke-13.

SUMBER 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...