Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, June 1, 2013

Kita SOKONG Najib ASALKAN Najib sanggup BERUBAH !

Kita SOkONG Najib Tapi Sokongan Kita Bersyarat ! 

PM Najib sedar rakyat Malaysia sedang berdepan dengan masalah perkauman yang kronik ketika ini. Ingatkan tak sedar ......

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) sedar mengenai keretakan pertautan nasional dan timbulnya rasa terpinggir dalam kalangan sesetengah rakyat Malaysia, dan komited untuk menangani cabaran itu.

Perdana menteri berkata situasi itu berlaku akibat polemik nasional yang bersandarkan kepercayaan, ras, pegangan politik, demografik bandar, luar bandar dan kelas.


Kerajaan, kata perdana menteri, akan merangka pelan terbaik untuk mengukuhkan lagi perpaduan kebangsaan serta membaik pulih persefahaman nasional, dan ini memerlukan kerjasama semua pihak.

"Ia harus diasaskan kepada dialog membina di semua peringkat. Ia harus menjadi agenda semua pihak bagi mencapai kejayaan serta membuahkan hasil," kata Najib.


Tapi saya tak berapa yakin yang Najib tahu PUNCA kepada masalah perkauman itu. Selain dari kerjasama semua pihak, apa yang lebih penting adalah POLITICAL WILL dipihak kerajaan untuk melaksanakan dasar2 Perpaduan yang TIDAK POPULAR TAPI BERKESAN.

"Kerajaan ingin menyeru kepada pertimbangan rakyat Malaysia bagi melihat faktor-faktor kebersamaan yang mampu mempersatukan kita daripada melihat kepada titik-titik yang akan terus membuatkan kita terperangkap dengan nostalgia serta realiti lalu," 

Apalagi FAKTOR BERSAMA yang lebih SAMA selain dari melalui KEHIDUPAN SECARA BERSAMA2 ? Ia merangkumi SEGALANYA bukan seperti dasar2 bersifat ad-hoc / sementara sepertimana yang sering dilaksanakan oleh kerajaan namun ternyata gagal. 

Kebersamaan yang diraikan oleh kerajaan selama ini hanya bersifat sementara. Bersama selama program berlangsung..... usai program, masing2 pun kembali kepada hidup terasing, berkelompok mengikut kaum masing2. PLASTIK SEMUANYA.


"Kami impikan sebuah Malaysia di mana semua kaum dan penganut pelbagai kepercayaan mampu hidup secara aman dan harmoni tanpa sebarang syak wasangka, sebuah Malaysia yang maju serta makmur, bumi yang mencukupi untuk semua," - SINAR




cakap memang senang, bahasa pun memang canggih TAPI yang duk BANGGA TAK BERTEMPAT dengan Sekolah Vernakular tu siapa ? Bukankah PM Najib sendiri ?

Impikan rakyat yang hidup bersama tanpa syak wasangka tapi menyohorkan sistem pendidikan yang MENGASINGKAN murid2 mengikut kaum, MEMBIARKAN muid2 cina membesar dalam persekitaran KEKIASUAN dan CHAUVINISTIC, MERELAKAN rakyat meremehkan satu2nya FAKTOR UTAMA PERPADUAN yakni SATU BAHASA ....... hanya mimpi ngeri saja yang bakal menanti negara !

Dimana usaha2 kearah MEMAHAMKAN rakyat pelbagai kaum akan perlunya dasar2 affirmatif bagi merapatkan jurang kekayaan antara kaum ? Kerajaan langsung tidak berusaha kearah itu malahan melalui dasar2 LIBERALISASI hak2 Bumiputera semata2 memenuhi tuntutan Bukan Bumi hanya memberi isyarat bahawa apa yang dimomokkan sebagai ketidakadilan dasar2 DEB oleh mereka adalah benar.

Yang salah adalah cara implementasi bukan dasar jadi kenapa dasar pula yang menjadi mangsa ?

**************************

Untuk menjadi PM POPULAR adalah perkara yang paling mudah untuk siapapun. Tak perlu seorang memiliki darah bangsawan atau belajar tinggi kalau setakat memenuhi saja apa tuntutan mereka yang vokal. Saya copy artikel menarik dari Sri Tri Buana untuk menjelaskan maksud saya -


Bukan susah jadi PM. Jika ada masalah kita selesaikan. Ada isu, kita tutup. Tak tahu, tanya punahsihat

Macam mana menutup mulut pembangkang? Macam ini.

Masalah 1

Beraraklah pembangkang membantah PPSMI dengan dikepalai oleh seorang Sasterawan Negara bagi mendaulatkan kedudukan Bahasa Melayu. Apa PM dan kabinet perlu buat?
Jawapannya: hapuskan PPSMI.

Masalah 2.

Beraraklah puak-puak riot, pencetus huru hara, penjenayah, pengganas mendesak ISA dihapuskan sebab menyalahi 'hak asasi'. Apa tindakan?


Jawapannya: 
Tidak perlu dinilai(review) semula. Hapuskan teruskan ISA.


Masalah 3

Kaum Cina desak quota Bumiputra dikurangkan, beri 'keadilan' kepada mereka. Apa tindakan?


Jawapannya:

Hapuskan Kementerian Pembangunan dan Keusahawanan kerana kementerian ini hanya jaga Melayu, rasis. Liberalisasikan 27 sektor dan buka kepada bukan Melayu. Kurangkan quota biasiswa kepada 55% sahaja. Beri kaum lain 45%.


Masalah 4

Mahasiswa minta untuk menyertai politik dan tidak perlu belajar sangat sebab malas dan boring. Desak kerajaan benarkan mereka berpolitik. Tindakan?

Jawapan:

Pinda AUKU, benarkan budak-budak berpolitik 24/7. Politik diutamakan.


Masalah 5.

Kaum Cina tidak setuju Tanda Putera ditayangkan kerana berbau perkauman. 13 Mei tidak sepatutnya dicatatkan dalam sejarah Malaysia. Tindakan?

Jawapan:
Tunda penayangan Tanda Putera. Edit mana-mana babak yang 'sensitif'. Jangan peduli sangat fakta sejarah.

Masalah 5

AES mendapat bantahan dari pembangkang sebab kononnya di beri kepada kroni. Apa tindakan?

Jawapan:
Tunda AES hingga tempoh yang tidak dapat ditentukan(tunggu dapat 2/3 kot).


Seterusnya - KLiK

                                       ****************************

Rasanya perlu juga saya jelaskan sesuatu disini, tentang apa yang ramai lihat sebagai 'penentangan' terhadap Najib dalam artikel2 saya.

Saya percaya ramai yang setuju dengan saya bila saya katakan yang kita sebenarnya tidak punya masalah dengan Najib bila kita dah sepakat mengundi BN semasa PRU13. 

Walaupun saya tegas mengatakan ramai yang mengundi BN adalah kerana ketiadaan pilihan yang lebih baik BUKAN kerana BN itu yang terbaik. Tapi dengan memilih BN, secara tak langsung ia juga menunjukkan yang kita masih beri peluang kepada Najib dan kerajaan pimpinannya untuk terus membuktikan diri.

Kita SOKONG Najib ASALKAN Najib sanggup BERUBAH !

Bukan berubah kearah yang semakin LIBERAL atau terus mahu mempondankan parti Melayu Umno tapi mengubah Umno supaya menjadi semakin kuat dan kental dalam memperjuangkan bangsa Melayu ! 

Dan kalau Najib tidak menunjukkan mahu berubah kearah itu, maka kita TIDAK AKAN sokong lagi Najib.  Jadi jangan salah faham....... Kita sokong Najib ! ......setakat ini lah. 

Cuma sokongan kita bukan jenis BUTA. Nothing Personal ...just Professional.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...