Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, May 29, 2013

PAS Selangor Menggesa ahli dan pimpinan PAS diseluruh negara menganggap Selangor sebagai `Negeri PAS'.

TAHNIAH KEPADA PAKATAN RAKYAT KERANA TELAH BERJAYA MEMBENTUK KERAJAAN BARU SELANGOR DAN JADIKAN INI SEBAGAI SATU AMANAH UNTUK MEMBERI KHIDMAT KEPADA RAKYAT.

YANG MENANG BUKAN MENANG SEMUA DAN YANG KALAH BUKAN KALAH SEMUA.
  AJE

Keputusan Rasmi PRU 13 untuk Kerusi DUN SELANGOR
BN : 12
DAP : 15
PAS : 15
PKR : 14
KALAU IKUT KEPUTUSAN SELANGOR MEMANG DITERAJUI OLEH PAS.. TAPI SEMUA TAHU PAS SENTIASA DIKALDAIKAN OLEH PKR DAN DAP.. DAHLAH SEMASA PENAMAAN CALON PRU13 .. PKR SENTIASA KACAU PERLANTIKAN CALON OLEH PAS.. HERAN JUGA DENGAN PAS INI ... BILA PKR DAN DAP BUAT KHIANAT , BOLEH SABAR JE... HANCUR LAGI SEBUAH PARTI BERTERASKAN MELAYU OLEH TANGAN DAJAL DAN SYAITAN BISU..

Pakatan Bergaduh Lagi!!! Selangor Sepatutnya Negeri Pas???

Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerima satu lagi `tamparan hebat' daripada sekutunya dalam pakatan pembangkang apabila PAS Selangor hari ini menggesa ahli dan pimpinan PAS diseluruh negara menganggap Selangor sebagai `negeri PAS'.

Yang Dipertua PAS Kawasan Pandan, Iskandar Abdul Samad berkata, ahli dan pimpinan PAS di seluruh negara mesti menganggap Selangor sebagai sebuah "negeri PAS" seperti mereka menganggap Kelantan, Kedah dan Terengganu.

"PAS di Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) telah memenangi 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu sama banyak jumlah kerusi PAS di Terengganu serta melebihi kerusi PAS di Kedah.

"Selangor adalah unik kerana selain dari menjadi "negeri PAS" ia juga "negeri DAP" dan "negeri PKR". Tidak ada parti yang boleh mengakui negeri ini negeri mereka kerana jumlah kerusi DUN setiap parti adalah hampir sama," katanya.

Justeru, kata Iskandar, pemimpin PAS terutama kepimpinan tertinggi mesti memberi tumpuan yang sama kepada Selangor seperti tumpuan yang diberikan kepada Kelantan, Terengganu dan Kedah.

Jelas beliau, isu-isu negeri Selangor mesti turut dibincang dan dibahas secara panjang lebar pada mesyuarat pimpinan tertinggi dan muktamar seperti yang dilakukan pada mesyuarat pimpinan tertinggi dan Kongres PKR atau DAP.

"Dengan ura-ura perlantikan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution sebagai pegawai perhubungan politik di Pejabat Menteri Besar Selangor, seorang Naib Presiden PAS juga mesti ditugaskan untuk memantau urusan-urusan harian di Selangor," katanya.

Tegas beliau, ahli-ahli PAS telah bekerja keras untuk mengukuhkan dan mengembangkan pengaruh PAS di Selangor dan mereka mengharapkan perhatian yang lebih dari pimpinan tertinggi. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...