Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, May 26, 2013

BERITA THAILAND DEDAH ANWAR GUNA BANTUAN US UNTUK GULING KERAJAAN MALAYSIA ??

Adakah benar apa yang dilaporkan oleh media Thailand ini?? Sama sama kita baca keterangannya dibawah



Image: US-proksi Anwar Ibrahim mengetuai perhimpunan Bersih di Malaysia. Walaupun Bersih telah cuba untuk mendakwa ia adalah "bebas" dan hanya pursusing "pilihan raya yang adil dan bersih," ia adalah jelas kenderaan untuk kembali Anwar Ibrahim kembali ke dalam kuasa. Selain itu, Bersih berkongsi hubungan yang sama untuk Endowment Jabatan Negara AS Kebangsaan bagi Demokrasi (NED) sebagai kripto-pemimpin Anwar Ibrahim - yang mewakili konflik berbahaya dan hasutan kepentingan.
....
 
....



15 Mei 2013 (AltThaiNews) - bidang pembangkang yang dibiayai telah berikrar untuk menggulingkan kerajaan Malaysia melalui mengganggu dan berpotensi ganas demonstrasi jalanan di tengah-tengah pilihan raya umum yang menyaksikan pemimpin mereka Anwar Ibrahim kalah teruk walaupun sokongan besar-besaran dari media Barat, NGO, dan campur tangan kerajaan secara langsung. Free Malaysia Today (FMT) melaporkan dalam artikel mereka, "'BN akan ditumbangkan pada tahun ini," bahawa:



    
Rakyat kumpulan pro-Pakatan telah berikrar untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional tahun ini melalui perhimpunan jalanan besar-besaran.

    
Penceramah pada forum diadakan semalam sebulat suara bersetuju bahawa penantian selama lima tahun sehingga seterusnya
    
pilihan raya umum adalah terlalu lama, dan berikrar untuk menumbangkan BN pada tahun ini melalui "kuasa".
FMT juga menambah bahawa:

    
Pilihan Raya pemerhati kumpulan Bersih 2.0 stereng ahli jawatankuasa Hishamuddin Rais menegaskan bahawa ia adalah sia-sia untuk mengambil rasa tidak puas hati mereka ke mahkamah kerana beliau mendakwa sistem keadilan itu sedang dikawal oleh kerajaan.

    
"Sebab itu kita mesti mengambil untuk jalan-jalan. Kita perlu keluar. Apa yang Najib suka adalah salah, dan apa yang dia tidak suka adalah apa yang perlu kita lakukan, "katanya

    
"Kami akan menggerakkan satu kumpulan yang besar dan perhimpunan di tepi jalan. Ini bukan satu ancaman, ini adalah janji, "tegas beliau ..


Bersih, sudah tentu, adalah sebuah Negeri depan AS Jabatan yang dibiayai oleh pembangkang yang bertujuan untuk menyokong calon AS-proksi Anwar Ibrahim, yang dahulunya daripada IMF dan Bank Dunia, dan pengunjung yang kerap ke National Endowment berbahaya bagi Demokrasi (NED) di Washington DC Ia sebenarnya, NED bahawa dana Bersih melalui anak syarikatnya, Institut Demokratik Kebangsaan (NDI).
The Malaysian Insider melaporkan pada 27 Jun, 2011 bahawa pemimpin Bersih Ambiga Sreenevassan:

    
"... Dimasukkan ke BERSIH menerima wang dari kedua-dua organisasi Amerika Syarikat - Institut Demokratik Kebangsaan (NDI) dan Open Society Institute (OSI) -. Untuk projek-projek lain, yang dia menegaskan tidak berkaitan dengan Julai 9 Mac"
Lawatan ke laman web NDI mendedahkan bahawa sesungguhnya pembiayaan dan latihan telah disediakan oleh organisasi AS - sebelum NDI mengambil turun maklumat dan digantikan dengan versi yang lebih berbahaya dibersihkan sepenuhnya sebarang kenyataan mengenai Bersih. Untuk pembiayaan Ambiga tuntutan adalah berbahaya, kekeliruan yang NDI bergegas mana-mana hubungan dengan organisasi itu menunjukkan sesuatu yang jauh lebih jahat pada bermain.
....



Photo: laman web NDI sebelum mengambil ke mana-mana sebutan kepada pergerakan Bersih Malaysia. (klik gambar untuk besarkan)
....

Selain Bersih, selain monitor palsu-pilihan raya juga dibiayai secara langsung oleh kerajaan Amerika Syarikat. Walaupun media Barat cuba untuk menggambarkan organisasi seperti "bebas," Pusat Merdeka untuk Penyelidikan Pendapat, sebagai contoh, adalah juga dibiayai secara langsung oleh Amerika Syarikat melalui NED.

Anwar Ibrahim sendiri merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) pada tahun 1998, memegang jawatan pensyarah di Pusat Pengajian Lanjutan Pengajian Antarabangsa di Universiti Johns Hopkins, adalah seorang perunding kepada Bank Dunia, dan ahli panel pada Neo-Con berbaris National Endowment for "Anugerah Demokrasi" Demokrasi dan ahli panel pada majlis derma NED - organisasi yang sama AS membiayai dan menyokong Bersih dan apa yang dipanggil "bebas" pilihan raya monitor Merdeka - cat gambar yang pembangkang bertanding bagi pejabat di Malaysia, bukan untuk rakyat Malaysia, tetapi dengan jelas untuk kepentingan pembiaya korporat di Wall Street dan London.
 

Photo: Diambil dari Amerika Syarikat National Endowment bagi tahun 2007 acara Anugerah Demokrasi Demokrasi yang diadakan di Washington DC, Anwar Ibrahim boleh dilihat jauh meninggalkan dan mengambil bahagian sebagai "ahli panel." Ia tidak menghairankan bahawa NED kini subsidi usahanya untuk cacing cara beliau kembali berkuasa di Malaysia. (Klik gambar untuk besarkan)....
Tanpa syak lagi, hasutan ini direncanakan terlebih dahulu bertujuan untuk kerajaan yang memerintah Malaysia telah direka, yang dibiayai dan diarahkan dari Washington bagi pihak Wall Street dan London, bukan oleh rakyat Malaysia bagi pihak kepentingan terbaik Malaysia.
Protes jalanan yang dijalankan oleh Bersih mempunyai semua mercu tanda yang disokong "revolusi warna," dan baru-baru ini cuba untuk membatalkan keputusan pilihan raya yang tidak memihak kepada satu terang-terangan US-proksi, meramalkan memecah-belahkan pergolakan yang sama merosakkan, ganas, dan regresif yang telah melanda Tunisia, Libya, Mesir dan Syria selepas kebangkitan US-kejuruteraan telah meninggalkan setiap seterusnya stabil, gagal negeri ditakluki oleh pelampau, diktator, dan pengkhianat banyak kali lebih teruk daripada aktivis kerajaan berusaha untuk menggulingkan.
Dan dengan Tunisia, Libya, Mesir, dan Syria dalam pengalaman yang lalu, rakyat Malaysia akan jatuh ke dalam perangkap ini biasa sama? Apa sahaja yang rasa tidak puas hati rakyat Malaysia mungkin ada dengan kerajaan semasa, itu semua tetapi yakin Bersih dan AS-proksi calon Anwar Ibrahim akan mengkompaun ketidakadilan dilihat manakala menjejaskan kestabilan politik, sosial dan ekonomi Malaysia, dan mula sumber dan tenaga menyalurkan Malaysia ke arah kepentingan asing dan reka bentuk , terutamanya yang melibatkan pengepungan dan membendung China.
Satu alternatif kepada Ploy yang Bosan "Street Protes"
Untuk purata kemajuan seeking Malaysia, pertaruhan yang lebih baik daripada menyertai hasutan yang dibiayai akan menumpukan perhatian mereka ke arah menganjurkan tempatan dan memberi tumpuan kepada matlamat yang pragmatik, dan bukannya politik. Pendidikan, pembangunan ekonomi tempatan, kesihatan, dan infrastruktur tempatan semua bidang rakyat Malaysia, tanpa mengira anutan politik, boleh bekerja bersama-sama dan meningkatkan tanpa mengira siapa yang memegang jawatan awam.
Dan manakala kepentingan khas, kedua-dua domestik dan asing, memang boleh menghalang kemajuan itu, mereka tidak membuat apa-apa kemajuan yang mustahil. Apa yang pasti, adalah rasuah di kalangan parti pemerintah Malaysia pales berbanding dengan yang di Wall Street dan London - dan rakyat Malaysia akan meletakkan diri mereka di jalan kemusnahan dijamin dengan menjemput dalam orang-orang yang sama yang menguasai mereka sebelum mencapai kemerdekaan yang sukar-menang.
Demokrasi, dalam realiti, sepatutnya satu usaha yang bawah ke atas diambil daripada akar umbi. Bersih adalah jelas kenderaan untuk Anwar Ibrahim dan mesin politik beliau - satu mesej yang dibiayai, direka, dan mengisytiharkan daripada penasihat politik Anwar dan penyokong asing, dan disebarkan di seluruh pergerakan - Walau bagaimanapun bijak "demokrasi" Bersih mungkin cuba untuk muncul.
Rakyat Malaysia tidak memerlukan sebuah parti politik untuk meningkatkan pendidikan, untuk menanam makanan mereka sendiri, untuk mengembangkan perniagaan dalam negara dengan memanfaatkan teknologi, atau untuk memperbaiki infrastruktur tempatan dan mengukuhkan masyarakat tempatan. Masa yang dibazirkan untuk membantu kembali cacing Anwar Ibrahim ke dalam kuasa politik pada kos keamanan, kestabilan dan kemakmuran boleh lebih baik dihabiskan untuk membangun benar-benar kuasa akar umbi pragmatik.
Revolusi sebenar tidak berlaku di jalan-jalan - mereka dimanifestasikan dalam sekolah-sekolah kita, di seluruh industri, dan dalam masyarakat kita. Mereka ditandai dengan pragmatisme dan, kemajuan teknologi dan sosio-ekonomi yang berkekalan benar - tiada yang walaupun dijanjikan oleh Bersih dan Anwar Ibrahim "Pakatan Rakyat." Jika rakyat Malaysia benar-benar mahu "perubahan", mereka akan mempunyai untuk melakukannya sendiri dengan membina institusi tempatan yang teknologi dan pragmatik menyelesaikan masalah sebenar dan bukannya hanya slogan kraf dan kempen berjanji bahawa semata-mata memenuhi hawa nafsu kepada kebimbangan rakyat. Berikutan bendera Bersih ke jalan-jalan sudah pasti akan bermula ketidakstabilan dan bahagian di seluruh masyarakat Malaysia yang akan membahayakan, tidak merangsang, kemajuan pragmatik sebenar dan sangat perlu.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...