Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, April 8, 2013

ADAKAH NIK AZIZ TERMASUK GOLONGAN ORANG YANG MUFLIS ? SETELAH MENDAKWA ORANG PAS BANYAK PAHALA??? DAN MENGHALALKAN ZINA PEMIMPIN PAS???

Dr Asri Sindir Nik Aziz Dengan Pahala Orang Yang Menuduh 'Orang Umno Solat Tak Dapat Pahala' 

NIK AZIZ SOKONG DAN MEGHALALKAN PENZINAAN SAIFUL BAHRI, ADUN SELISING DALAM KERETAPI. DITANGKAP BERSELUAR DALAM DAN PEREMPUAN SUNDALNYA HANYA BERKEMBAN DENGAN TUALA MERAH SAHAJA...

Rakyat perlu jelas bahawasanya Adun PAS Selising Saiful bahri Benar Benar telah di tangkap Khalwat dalam Koch Kereta Api bersama pasangannya Wanita Isteri seorang Guru yang di kenali dengan nama Mek Pah.


Ustaz Saidi bersumpah menjungjung Al Quran, Adun PAS Selising Saiful bahri Berani?

Ketepatan masa didalam berkongsi Hadis 'berkait' oleh Mantan Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainal Abidin ketika mana Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sedang menggila dengan fatwa "Orang Umno solat tak dapat pahala" dilihat satu sindiran 'muflis' yang cukup tajam kepada Nik Aziz.
Sebelum ini Nik Aziz dalam satu kenyataan menyebut "Umno tolak Islam, Umno kena reti kerja buat dia tak dapat pahala, dia (orang Umno) solat tak dapat pahala".

Kata-kata Nik Aziz itu seolah-olah Nik Aziz mempunyai atau memiliki pahala yang cukup banyak sehingga mampu menentukan soal dosa pahala orang lain,
Bagaimanapun, ibarat menarik rambut didalam tepung, rambut tak putus tepung tak berterabur, Dr Asri memainkan peranannya sebagai seorang pendakwah dengan berkongsi sepotong hadis yang berkait dengan 'Orang solat tak dapat pahala" selain dimasukkan kedalam neraka, mereka itu disebut sebagai golongan yang muflis, yaitu golongan orang yang memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang.

Nabi s.a.w bersabda: “Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. 

Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).
Jelas didalam Hadis berkenaan yang tak pernah disampaikan oleh Nik Aziz itu langsung tidak menyebut 'orang Umno', bahkan golongan tersebut adalah sesiapa sahaja termasuk Nik Aziz sendiri 'JIKA' memaki hamun orang lain atau menuduh orang lain seperti tuduhan Nik Aziz terhadap orang Umno yaitu 'orang Umno solat tak dapat pahala'.
Jadi Nik Aziz kena reti, kerja menentukan dosa pahala orang lain ni bukan kerja Nik Aziz, dan pahala itu juga Allah Taala tidak khususkan kepada orang-orang Pas sahaja, Al-Quran itu diturunkan untuk sekalian umat diseluruh dunia. Jangan nak sempitkan pemikiran rakyat didalam guni derma Pas semata-mata.

 
Tambah kapsyen   








Nik Aziz juga jangan berasa yakin dia akan masuk syurga lalu membuatkan dia angkuh, darimana Nik Aziz tahu dia akan masuk syurga secara mutlak sehingga berani menafikan syurga orang lain, dengan serban dan jubah serta amalnya itu belum cukup untuk memasukkan dia kedalam syurga tanpa rahmat Allah Taala.

Bermuhasabahlah kita semua semoga akan beroleh rahmat dari Allah Taala, dan yakinlah dengan hati bahawa mengundi Pas atau menampal poster Pas tidak akan mendapat pahala, sebaliknya untuk mendapatkan pahala ikhlas kerana Allah Taala utamakanlah amalan yang jelas dinyatakan didalam Al-Quran dan juga Hadis.

Daripada membantu Pas nemampal poster lebih baik kita membantu fakir miskin yang lebih memerlukan kerana mereka benar-benar daif, sebaliknya membantu Pas seperti membantu orang kaya yang zalim untuk memecahbelahkan umat. Anda Mampu Mengubahnya.


1 comment:

  1. Lebih ditakuti jika termasuk golongan yg disebut dlm ayat ayat 103 - 106 surah Al Kahfi, disangkanya bnyk dah buat baik tp tak dinilai, bahkan tak didirikan pun bgnya Mizan di Hari Hisab nanti.
    Dgn fatwa fatwa beliau sebelum ini, berapa bnyk ayat ayat Al Quran dan Hadis Hadis Nabi saw yg diketepi dan diabaikan. Bahkan mungkin saja ditolak dgn memberi tafsirannya sendiri yg tidak selari dgn maksud ayat dan maksud Hadis, atas alasan yg menyampaikannya rendah ilmu agama dan kurang fahamnya ttg Al Quran dan Hadis.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...