Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, March 13, 2013

Perdana Menteri Mengadap Yang Dipertuan Agong Mohon Perkenan Bubar Parlimen Hari Ini?


Tak pasti bilakah pembubaran Parlimen tetapi gambar diatas adalah gambar terbaru yang teman dapat dari seorang rakan facebook. Kelihatan kenderaan rasmi Perdana Menteri keluar dari Istana Negara sekitar jam 12.50 tengahari tadi. Teman menjangkakan Perdana Menteri mengadap Yang Dipertuan Agong untuk mohon perkenan pembubaran Parlimen dalam masa terdekat ini. Ini bermakna Pilihanraya Umum yang ke 13 akan berlangsung dalam tempoh 60 hari dari tarikh pengumuman tersebut. Kemungkinan hari ini atau esok pengumuman pembubaran Parlimen akan dibuat oleh Perdana Menteri.
Para pecacai Anwar Ibrahim sudah mula memainkan sentimen agar masyarakat Malaysia tidak menerima hakikat yang Anwar Ibrahim terlibat dalam pelbagai kejahatan di negara ini, termasuklah yang terbaru, pencerobohan lanun-lanun Sulu di Sabah yang telah membunuh 10 orang anggota pasukan keselamatan negara.

Bukti-bukti yang dipaparkan sememangnya tidak dapat disanggah. Dan biarpun usaha untuk mengalihkan perhatian kepada beberapa isu yang kelihatan besar pada pandangan pecacai Pakatan Rakyat seperti P.I Balasubramaniam yang pernah terlibat dalam kes penculikan dan dibuang dari PDRM, pengakuan bapa Saiful Bukhari yang terdesak nak dapat duit, pengorbanan besar yang dilakukan oleh Tian Chua apabila menyatakan peristiwa di Lahad Datu adalah sandiwara UMNO, pengakuan seorang bekas peguam liwat Anwar Ibrahim, namun yang nyata, bukti pembabitan Anwar dalam insiden berkenaan tetap tidak dapat dihilangkan terus. 

Semakin ramai anggota pasukan keselamatan Malaysia yang terkorban akibat pencerobohan lanun-lanun Sulu itu, Anwar Ibrahim perlu bertanggungjawab sepenuhnya. 6 bulan dahulu, Anwar Ibrahim sudah terlalu kerap mendendangkan cerita kononnya, SABAH AKAN HILANG. Pertemuannya dengan Nur Misuari dan Jamalul Kiram III telah dibocorkan oleh REUTERS dan beberapa agensi berita lain. 

Malah dengan keadaan 'Sultan lanun Sulu' Jamalul Kiram III yang tidak kelihatan langsung berkeupayaan untuk membeli senjata yang lebih canggih, namun menerusi pertempuran dengan anggota-anggota pasukan keselamatan Malaysia, lanun-lanun tersebut ternyata memiliki senjata yang lebih mahal, Anwar Ibrahim lagi sekali menjadi tumpuan ekoran 'perjanjiannya' dengan Jamalul Kiram III bahawa Sabah akan diserahkan kepada ketua lanun itu jikalau Pakatan Rakyat berjaya menguasai Putrajaya.

Najib Abdul Razak sudah pun menghadap DYMM Yang Di-Pertuan Agong. Pastinya, ianya tidak sahaja berkenaan dengan isu Lahad Datu dan lanun-lanun Sulu, tetapi juga yang lebih penting ialah Pilihanraya Umum Ke-13.

Persoalan yang ditimbulkan sekarang ialah, adakah Anwar Ibrahim akan berani mengharungi PRU kali ini setelah terlalu banyak beban kejahatan yang dipikul gara-gara keterujaannya untuk menjadi Perdana Menteri? Atau dia akan bertindak melarikan diri ke negara asing, sepertimana yang dilakukannya sewaktu Saiful Bukhari membuat laporan polis, Anwar lari ke Kedutaan Turki sehinggalah dia DIHALAU keluar oleh Duta Turki dari kediaman berkenaan?

Atau Anwar Ibrahim akan menggunakan tipu helahnya yang terakhir bagi mendapatkan simpati dengan melakukan pengorbanan yang lebih besar di pihaknya iaitu PKR mahupun membabitkan anggota keluarganya sendiri?

Atau adakah Wan Azizah akan terlibat dalam konspirasi ini demi memartabatkan kembali suaminya yang kelihatan semakin tertekan dan seperti orang gila dengan muka yang tidak terurus dan sentiasa dalam keadaan stress?

Pelbagai andaian boleh dibuat, tetapi yang pasti, semakin dekat PRU, Anwar Ibrahim dan para penyokongnya semakin gelabah. Sebahagian besar penyokong Anwar Ibrahim tahu, Anwar sudah semakin hampir dengan natijah jenayah yang dilakukannya biarpun siasatan secara terperinci dan rasmi berkenaan pencerobohan lanun Sulu ke atas Sabah serta dalangnya di Malaysia, masih belum dibuat.

Nampaknya balasan ke atas dosa-dosa Anwar Ibrahim sudah terlalu menghampirinya. Baru balasan dunia... Belum akhirat lagi!!!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...