Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, March 16, 2013

LAGI VIDEO ANWAR IBRAHIM ......................

Anwar dalang lahad datu 



 Kuasa politik Melayu Islam semakin lemah pasca PRU13

Kota Bharu, 15 Mac – Kuasa politik Melayu Islam dilihat semakin lemah pasca pilihanraya umum ke-13, jika Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat kekal menagih undi bukan Islam.
Demikian menurut Setiausaha Biro Politik ISMA, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman semasa bercakap dalam Wacana Perdana yang bertajuk ‘Pasca PRU13, Melayu Islam di mana?’ anjuran kerajaan negeri Kelantan di Dewan Jubli Perak Majlis Perbandaran Kota Bharu.
Katanya, realiti menunjukkan kuasa politik Melayu Islam semakin lemah disebabkan kuasa tawar-menawar sudah tiada dan dominasi kuasa politik juga hilang.
“Kita semua nak laksana Islam, maka perlu ada kuasa atau ‘syaukah’. ‘Syaukah’ itu ertinya kuasa dominan yang apabila kita nak buat sesuatu perkara, tiada pihak lain yang akan bantah. Tapi realiti hari ini, jangankan sebut nak ada ‘syaukah’, kuasa tawar-menawar pun dah tak ada, ‘syaukah’ jauh lagi lah,” kata beliau di hadapan lebih 5 ribu penonton.
Ustaz Hazizi mendatangkan pelbagai contoh antaranya terdapat  tuntutan IFC yang berjaya dicapai secara tidak langsung seperti pelepasan ribuan bible bahasa Melayu di Pelabuhan Kuching dan Pelabuhan Kelang.
Arahan penutupan pusat hiburan semasa bulan Ramadan di Kedah yang ditarik balik selepas mendapat bantahan juga membuktikan kuasa tawar-menawar semakin lemah.
“Banyak contoh yang berlaku. kalau Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat kekal berterusan macam ini yakni terlalu menagih undi bukan Islam, maka tiada perubahan berlaku kepada Melayu dan Islam. Kuasa Melayu Islam semakin lemah,” jelasnya lagi.
Wacana perdana ini merupakan siri wacana ke-14 yang telah dianjurkan.
Ahli panel lain yang dijemput ialah Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan PAS Pusat, Dr Mohd Asri Zainal Abidin dan Dr Agus Yusof.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...