Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, February 18, 2013

ULAMA PAS MENGAMALKAN Nepotisma @ Untuk Kekayaan Keluarga dan Kroni..

Jangan Tebeng!!!Nepotisma @ untuk kekayaan keluarga!!


NEPOTISMA ATAU AMBIL KELUARGA SENDIRI DI ZAMAN KERAJAAN PAS DI TERENGGANU...

Tahukah anda bahawa pemimpin Pas yang bercakap melaung-laungkan keadilan Islam sebenarnya merekalah yang paling hebat melakukan penyelewengan, ketidakadilan dan nepotisma atau ambil ahli keluarga sendiri masuk ke dalam syarikat dan agensi kerajaan.
 
Adun Pas Manir, Exco Kerajaan Negeri di bawah Pas ketika itu meletakkan isterinya Hajah Fatimah Ibrahim selbagai Ahli Lembaga Pengarah Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu YPKT.

Ketua Dewan Ulamak Pas, Dato’ Harun Taib yang dilantik Pengerusi TDM itu juga meletakkan anak saudaranya Najman Kamaruddin sebagai Pengarah Eksekutif TDM Trading Sdn Bhd, Pengarah TDM Properties Sdn.Bhd, Pengarah TDM Ijarah Sdn.Bhd dan Pengarah TDM Helling Sdn.Bhd.

Manakala Dato’ Wan Mutalib Embong, Exco Kerajaan Pas Terengganu waktu itu melantik adiknya sendiri Wan Hassan Embong sebagai Pengarah TDM Berhad, Pengerusi TD Poultry Sdn. Bhd.

Wan Mutalib Embong juga melantik adiknya Wan Mohamad Embong segai Pengarah Ladang Rakyat Sdn Bhd.


Baca selanjutnya di SINI

SKANDAL MUSTAFA-SUZANNA-HADI AWANG SUDAH TERDEDAH!!! ALAHAI MANA NAK TARUK MUKA NIH!!!


Siapa Suzana ? Kenapa berkait dengan Mustapha Ali, Setiausaha Agong Parti Pas ?  Kenapa berkait dengan Tokey Cina bernama Simon Yeo? Dengar cerita ada video aksi panas!!!
  
SUZANA  MERUPAKAN GADIS 26 TAHUN YANG DAPAT KONTRAK KAWASAN BALAK 6,500 EKAR ZAMAN PAS (2003) DARI SETIAUSAHA AGUNG PAS, DATO’ MUSTAFFA ALI YANG KETIKA ITU PENGERUSI PELABURAN YAYASAN TERENGGANU. OOooppss . Suzana yang ketika itu adalah seorang gadis cantik, berusia 26 tahun tiba-tiba menjadi ‘glamour’ apabila terbongkar kerajaan Pas Terengganu meluluskan kepada beliau kawasan balak melalui Yayasan Terengganu seluas 6, 500 ekar! Beliau  berasal dari Binjai Kertas, Hulu Terengganu dengan tiba-tiba mempunyai syarikat yang didaftarkan atas namanya Berkat Timber Trading, No Pendaftaran TR 0046100 H ditubuhkan pada 10 Julai 2003 dengan jenis perniagaan Pembalakan dan Menjual Kayu.
 
Suzana adalah pekerja kilang papan Aneka Timber Wakaf Tapai yang dimiliki cina DAP kroni Pas bernama Simon Yeo Kim Team atau dikenali oleh masyarakat tempat sebagai ‘Cina Anak Babi”.Beliau dan syarikat ini adalah proksi ‘Cina Anak Babi’ ini, apatah lagi Suzana adalah anak saudara kepada orang kuat Pas di kawasan itu bernama Deraman bin Ayub atau Deraman Rambut Uban.
Kawasan Balak yang diberikan kepada gadis ini seluas 6 500 ekar atau 2 600 hektar…teramatlah luas, terletak di Merang, Setiu Terengganu.
 
Nilai kawasan ini pada waktu itu tidak kurang dari RM5juta atau RM6 juta atau lebih. Setiausaha Agung Pas yang merupakan Exco Kanan dan Pengerusi Pelaburan Yayasan Terengganu yang bertanggungjawab meluluskan kawasan ini kepada Suzana (Berkat Timber Trading). Manakala waktu itu, Haji Hadi, Presiden Pas selaku Menteri Besar Terengganu adalah Pengerusi Yayasan Terengganu.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

1 comment:

  1. Ya... ada dengar juga. Malah KSB Kemaman juga PAS letak orang dia jadi GM. Masalah nya yang tersepit rakyat. DAP dah jadi parti Bapak Anak Menantu. PKR Pulak Suami, Isteri, Anak. Macam tak ada yg lebih baik dari BN buat masa ni. Sokong lah demi kestabilan negara.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...