Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, February 23, 2012

MIMPI 1001 MALAM : PAS DAN UMNO BERSATU..... LUPAKAN PERKARA YANG TIDAK SEBULU !!!! NEGARA ISLAM DAN HUKUM HUDUD AKAN DILAKSANAKAN ?????

Ikatan Pas & Anwar Terus DiPertikai


Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim menggesa Majlis Syura Ulama Pas menjelaskan pendiriannya berhubung tindakan parti itu yang terus menyokong dan memberi kerjasama kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.


PERSAMAAN ANTARA PAS DAN UMNO

PAS

PAS DAN UMNO SAMA

UMNO

ISLAM

AGAMA SAMA

ISLAM

MELAYU

BANGSA SAMA

MELAYU

KALIMAH TAUHID

PEGANGAN AQIDAH SAMA

KALIMAH TAUHID

ALLAH MAHA ESA

TUHAN SAMA

ALLAH MAHA ESA

NABI MUHAMMAD SAW

NABI/RASUL SAMA

NABI MUHAMMAD SAW

AMAL BAIK / BURUK

MALAIKAT SAMA

AMAL BAIK / BURUK

NEGARA ISLAM

PERJUANGAN SAMA

NEGARA ISLAM

LIMA WAKTU

SOLAT SAMA

LIMA WAKTU

IBADAT PUASA BULAN RAMAHDAN

PUASA SAMA

IBADAT PUASA BULAN RAMAHDAN

MEKAH / KAABAH

HAJI SAMA

MEKAH / KAABAH

AIDILADHA / AIDILFITRI

HARI RAYA SAMA

AIDILADHA / AIDILFITRI

BAHASA MELAYU

PERTUTURAN SAMA

BAHASA MELAYU

BAJU MELAYU/KURUNG

BERPAKAIAN SAMA

BAJU MELAYU/KURUNG

MAKANAN HALAL

MAKAN/MINUM SAMA

MAKANAN HALAL

LIANG LAHAT / BATU NESAN

KUBUR SAMA

LIANG LAHAT / BATU NESA

YANG TIDAK SAMA CUMA BENDERA …. KENAPA SUSAH NAK BERPAKA( BERSATULAH)


UMNO DAN PAS bersatulah bawah satu kiblat



Ini kerana katanya, tindakan parti itu menyokong Anwar yang secara terang-terangan menyokong Israel, boleh dianggap sebagai bersubahat.

"Saya menggesa Majlis Syura Ulama Pas supaya menyatakan pendirian dalam hal ini kerana Anwar tidak melakukan dua perkara yang telah diputuskan oleh majlis tersebut untuk membuktikan bahawa beliau tidak menyokong Israel.

"Selain itu, saya juga mahu tahu pendirian majlis tersebut sama ada parti itu dianggap sebagai bersubahat kerana menyokong kenyataan Anwar seperti yang dikeluarkan dalam The Wall Street Journal (WSJ)," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Anwar yang tidak akan menyaman WSJ berhubung kenyataannya mengenai sokongan terhadap keselamatan Israel sebagaimana disiarkan pada 26 Januari lalu meskipun Majlis Syura Ulama Pas sebelum ini menggesa Ketua Pembangkang itu berbuat demikian jika kenyataannya diputar-belitkan oleh media berkenaan.

Sambil mendakwa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendengar dan memahami penjelasannya dalam pertemuan selama satu jam semalam, Anwar berkata, WSJ tidak melakukan kesalahan kerana ia turut menyiarkan kenyataannya mengenai syarat-syarat yang perlu dipatuhi oleh rejim zionis dalam memenuhi aspirasi rakyat Palestin.

Majlis Syura Ulama Pas sebelum ini sebulat suara memberi kata dua kepada Anwar supaya menarik balik kenyataan menyokong keselamatan Israel dan menyaman WSJ bagi membuktikan bahawa beliau tidak menyokong negara berkenaan.


Dalam pada itu, Razali turut mempertikaikan tindakan Anwar yang hanya memberi penjelasan kepada Nik Aziz sahaja.

Sedangkan, katanya, Anwar sepatutnya memberi penjelasan tersebut kepada Majlis Syura Ulama dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana ia membabitkan kepentingan ummah.

Sementara itu, berhubung dakwaan bahawa syarikat Malaysia mempunyai hubungan perdagangan dengan Israel, Razali menyifatkannya sebagai strategi pembangkang untuk mengelirukan rakyat.

"Malaysia tidak ada hubungan diplomatik dan mengiktiraf negara tersebut apatah lagi mempertahankan keselamatan negara itu.

Ini merupakan perkara yang berbeza serta sengaja dibangkitkan untuk mengalih pandangan, mengelirukan dan bertujuan mendapatkan sokongan rakyat. Kita tidak perlu menyokong pihak yang melakukan kesalahan kerana kita mempunyai pilihan, menolak atau bersubahat," jelasnya.

Semua masyarakat dalam negara dah kenal dan tahu perangai puak-puak ni,jelas lagi nyata dan paling menerima kesan adalah Pas yang dilihat sanggup menjadi pak sanggup dan anjing DAP semata-mata untuk mengejar kuasa dan menuju Putrajaya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...