Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, February 20, 2012

9 Saksi Mungkin Dalam Bahaya Tentang Kes Curi Pasir Selangor.

Kes Curi Pasir Selangor.





Bekas pekerja Kumpulan Semesta Sdn BHd (KSSB) mulai membuka segala pekung yang terpendam dalam isu penyelewengan rasuah pasir di Selangor.

1) Bekas pengurus keselamatan, Azmi Mohd Isa
Dipecat setelah melakukan siasatan dan melaporkan kepada pihak pengurusan kontraktor-kontraktor dilantik mengorek pasir diluar zon yang dibenarkan.

2) Bekas pekerja yang dikenali sebagai Ng
Dipecat kerana melaporkan kepada pihak pengurusan kontraktor-kontraktor yang dilantik tidak mengisytiharkan jumlah metrik tan pasir yang diambil. Ng turut dituduh tanpa bukti menceroboh sebuah kabin di sebuah lombong pasir sebelum dipecat.

3) Bekas penyelia, Halim
Dipindahkan ke sebuah lombong pasir terpencil sebelum ditamatkan perkhidmatan kerana melaporkan kepada pihak pengurusan terdapat aktiviti haram oleh kontrakot-kontraktor dilantik.

Begitu juga dengan laporan polis dan Akuan Bersumpah bekas pekerja KSSB yang mendedahkan berlakunya kepincangan dan penyelewengan rasuah pasir di Selangor.

Tidak menghairankan jika Noh Omar berkata beliau mempunyai fakta dan bukti kukuh berlakunya penyelewengan rasuah pasir oleh KSSB, sebuah anak syarikat milik kerajaan negeri PKR.



Nyata isu penyelewengan dan rasuah pasir di Selangor dibawah kerajaan negeri PKR sememangnya berlaku.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...