Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, April 21, 2013

PENCALONAN ZULKIFLI NORDIN , DICADANG DAN DISOKONG OLEH MIC DAN MCA.. GAGASAN1MALAYSIA

Zulkifli Nordin Terkejut 'DiTerkam' Lelaki Berketurunan India


SHAH ALAM, 20 April - Tindakan beberapa orang lelaki India menerpa dan memeluk Zulkifli Nordin mengejutkan ramai pihak sewaktu calon Bebas bagi parlimen Shah Alam itu bersalaman dengan para penyokong Barisan Nasional (BN).

Walaubagaimanapun tindakan tersebut tidak mencetuskan sebarang insiden yang tidak diingini memandangkan Zulkifli yang ditarik oleh beberapa penyokong BN berketurunan India kelihatan bersalaman dan memeluk beliau sejurus selesai bacaan doa oleh para penyokong BN.

Orang ramai yang menyaksikan kejadian tersebut tertawa dan menepuk tangan, menjelaskan manifestasi penerimaan masyarakat India terhadap permohonan maaf calon Bebas bagi parlimen Shah Alam itu yang sebelum ini dikatakan bersifat rasis terhadap kaum itu.

"Saya yang dituduh sebagai rasis dan pelampau menghina agama Hindu terkejut apabila dipeluk dan dicium oleh lelaki India berkenaan.

"Insiden spontan ini adalah sesuatu yang tidak pernah berlaku dalam hidup saya." katanya.
 

Beliau turut memberitahu apa yang berlaku adalah sebagai penerimaan orang India terhadap permohonan maaf beliau secara ikhlas sebanyak dua kali.

"Saudara dan saudari boleh nampak ketulenan Gagasan 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri. Daripada pencadang sehinggalah kepada penyokong bagi pencalonan saya datangnya dari parti MCA dan MIC.

"Sedangkan di pihak pembangkang, pencadang dan penyokong bagi pencalonan datangnya dari satu kaum.

"Ini jelas menunjukkan ketidaksepakatan dalam kem pembangkang walaupun mereka inilah yang selalu melaungkan perkataan 'multi-racial'," katanya.

SUMBER KLPOS

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...